SLV Roket Motoru Alternatifleri

Başlatan ocay, Nis 01, 2016, 05:28 ÖS

« önceki - sonraki »

warrior


turkdefence

B. Ege Bekdil yazmadan 6 ay önce forumlarda kimi kaynaklar KKTC bile olabileceğini söylüyordu. :) Mesajı Paylaş

kimlikci

Eğer KKTC olursa adada çarşı karışabilir.... Mesajı Paylaş

dum

#4
Nis 13, 2016, 10:51 ÖÖ Last Edit: Nis 13, 2016, 02:40 ÖS by dum
Adadaki çArşı 55 kişiyle osmanlı-bjk maçı için Türkiye'ye geliyor. Beşiktaş şampiyon olursa hiç bir karışıklık çıkmaz. Garanti edebilirim ;)

Geçitkale/tatlısu/mehmetcik bölgesi müsait. Karpazın kökü diyebiliriz. Temas hattına uzak, hava alanı (geçitkale) mevcut, doğusu da deniz. İskele kaza'sına bağlı. Dağ taş karadenizli kaynıyor. Buyursun gelsin rampa.

( 1.kademe motorların doğuya doğru düşme mesafesi nedir bilmiyorum. S400 radarları çalışsın dursun.)

(Daha da kimse Türkiye'yi ada'dan çıkaramaz.) Mesajı Paylaş

Postulat

Muhtemel benzerlerinin 10km çevresinde herhangi bir yerleşim yeri yok. Bu yüzden Sadrazamköy tarafları uygun gözüküyor.
Rokete dair bir tasarım yokken kademelerin nereye düşeceği tahmininde nasıl bulunulabilir?

http://photos.wikimapia.org/p/00/02/12/13/90_big.jpg Mesajı Paylaş

Çınar Çakmak

#6
Nis 13, 2016, 02:39 ÖS Last Edit: Nis 13, 2016, 02:49 ÖS by Çınar Çakmak
KKTC'den SLV atışının uluslar arası hukuki boyutu nedir? Sorun çıkarabilir. Bir de barış görüşmelerinde elimizi zayıflatma durumu söz konusu olabilir.

Tuzlu bir alternatif olarak deniz üzerinden fırlatma olabilir.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sea_Launch

Uzmanları daha iyi değerlendirebilir Mesajı Paylaş
Turkish Navy Shipbucket
http://turkishnavyshipbucket.blogspot.com/
Savunma ve Stratejik Analizler
http://rewreward.blogspot.com/

dum

I ıh sadrazamköy olmaz. Birincisi ingilizler yaşıyor o köyde. İkincisi rum tarafına ve temas hattına çok yakın, ayrıca havaalanı yok.


Düşeceği mesafe kabaca bellidir. 1,5 ton yük taşıyan benzer slv'ler ne kadar mesafeye düşüorsa bu da o kadar mesafeye düşer.


Mesajı Paylaş

Postulat

Havaalanı bir zorunluluk mudur? Muhtemel Kıbrıs seçimi roket parçalarının ya da yekpare roketin gemi ile taşınmasını zorunlu kılacak. Uydular da bu sırada taşınabilir. Her şeyden öte, Kıbrıs seçimi bence ölü yatırımdan ya da kısa süreli yatırımdan fazlası olamaz diye düşünüyorum. Bu ülkenin daha büyük adımlar atma gayreti içerisinde olduğu varsayımı ile, ileride daha büyük roketlere ihtiyaç duyacağımızı söylenebilir. Bu hâlde Kıbrıs'a yapılacak düşük kapasiteli fırlatma platformu birkaç on milyon dolarımızı belki çöpe atmak değil ama dikkatsiz harcamak olmayacak mıdır?

Düşeceği mesafenin kabaca aynı olacağına pek katılamıyorum. En azından bunu gerekçelendirebiliyorum. HDS'nin katı yakıtlar hakkında dediklerini ve ATA-1 projesinin bilim-teknikte yayınlanmış taslağımsı metninden anlayabildiğim, bu işin sıvı yakıtlı roketler ile yapılacağı. ATA-1'de H2+LOX üzerinde durulmuş; bizim SLV'de aynı seçeneğin değerlendirilmesi kendi sınıfında apayrı bir roket ortaya çıkarabilir. Çünkü genelde H2+LOX roketleri kullandıkları yakıtların ve motorlarının verimliliği sebebi ile çok uzun süre yanıyor. İkinci kademe motoruna ise küçük rütuşlar yapmak kalıyor.

Tabi farklı-marjinal çözümler de ortaya atılabilir, eğer tek sorun roketin nereye düşeceği ise. Olması gerekenden daha büyük bir birinci kademe tasarlanır. Yakıtının bir miktarını kademe ayrılması sonrası hızını düşürmek için kullanır vb.
i
Ki bana kalsa iniş yapabilen roketler üzerinde ciddi düşünürdüm. Mesajı Paylaş

HDS

Güney Kore'nin hikayesi bu konuda ilham verici. Mesajı Paylaş

Postulat

İbret mi, ilham mı? Yüzeysel bir inceleme ile şu ana dek pek bir şey başaramamış olduklarını gördüm.

Ki SpaceX'in yaptıkları ilham verici olmamalı mı? Hayır, bugünlerde inişleri pek bir popüler diye değil de, sıfırdan bir firma kurup hiç roket tasarlamamış bir jenerasyonun üyeleri ile çok başarılı bir roket ortaya çıkarttığı için soruyorum.

Mesela adı geçmişken bahsedeyim. İnternette izlediğim birkaç videoda SpaceX'in özellikle üretim kalitesine vurgu yapılmıştı. DragonV1 kapsülünün tahmin edilenden sadece 1 mil uzağa düşmesini de bunu örneklendirmek adına kullanıyorlar. Anlayabildiğim kadarıyla roket üzerindeki her şeyi tahmin edilebilir yapmaya çalışıyorlar, üretimin her anı lazerler ile kayıt altına alınıyor, çizimlere uygunluğu anbean takip ediliyor. Mesajı Paylaş

HDS

İşte bu konularda dev planlar yapmadan önce G. Kore'den ilham almak, belki çok gaza gelmemek gerekiyor.

Beri yanda, Koreli de ilk önce yabancı bir motor ile başladı. Ona bir sistem giydirdi. Bir şekilde öğreniyor.

SpaceX tamamen tecrübesiz olarak işe başladı ise de, Rocketdyne'dan, NASA'dan bir dolu insan aldı. Ülkenin derinliği o kadar fazla ki, bizim böbürlendiğimiz otomotiv yan sanayimizden misil fazla roket yan sanayisi ar heriflerin. Senelerin birikimini çok iyi işlediler, çok hızlı bir şekilde ürüne ve fikre dönüştürdüler.

Roket konusunda artık pek bir bilinmez kalmadı. Turbopompa ve yanma odası gizemlerini çözdük. En verimli yakıtlar tartışması da bitti. Artık hedef yanma basınçları bile benchmark haline geldi.

Tasarımları gayet iyi. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter