Meltem 3 Projesi

Başlatan 7Skies, Mar 28, 2016, 06:49 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

ziya

Dış görünüşü bitmiş gibi görünüyor,airbus a400 için  israil elbit ile yönlendirilmiş karşı infrared sistemi için anlaştı,bu uçaklar çok savunmasız bütün karşı tedbir sistemleri koymak lazım Mesajı Paylaş

swat

Meltem-III için 2019 yılına teslimatlar ertelenmmişti bu yıl için açıklanan bir teslim tarihi var mı? Mesajı Paylaş

HAL-9000

Bayraklı, roundelli, numaralı uçağımızın yeni çekilmiş fotoğrafı. Yıl sonuna kadar iki uçak teslim edilecek denmiş. Umarım gecikme yaşanmaz.

https://twitter.com/sntrk_34/status/1183034530963296258 Mesajı Paylaş

Bozok

İtalyada silah ambargosu koydu. Umarım sorun çıkmaz. Mesajı Paylaş

dmc

Çok ihtiyacımız olduğu bir dönemde hala bir gelişme yok sanırım. Eldeki 2 genel maksat uçağına 6 yılda biz birşeyler yapsak en azından şimdiye tamamlanırdı. Mesajı Paylaş

anafor2016



Pakistan Navy inducts LUNA NG UAVs and second ATR-72 MPA

The Pakistan Navy (PN) inducted several aerial platforms on 4 January in a ceremony held at Naval Air Station PNS Mehran in Karachi that was also attended by Chief of the Naval Staff Admiral Zafar Mahmood Abbasi.

Among the new platforms is the second of two ATR-72 twin-engine turboprops converted into maritime patrol aircraft (MPA) by Germany-based company Rheinland Air Service (RAS) under a contract signed in 2015.

The aircraft, the type of which is known as the RAS 72 Sea Eagle, was handed over to the PN after being introduced to the general public at the Paris Air Show 2019, which was held from 17 to 23 June 2019. The PN's first MPA of the type entered service in December 2018, also at PNS Mehran.

The PN also inducted another ATR-72 aircraft in a "cargo/para-drop role" that is expected to "provide added flexibility to special forces' operations", according to a statement issued by the service.

Also commissioned on 4 January were at least two LUNA NG reconnaissance, surveillance, and target acquisition (RSTA) unmanned aerial vehicles (UAVs) from German manufacturer EMT, with Adm Abbasi being quoted as saying that these UAVs will further augment the service's "intelligence, surveillance, and reconnaissance capabilities in the maritime domain, especially in creeks areas and along the coastal belt".

Meanwhile, the admiral also stated that that the PN's plans include the acquisition of unmanned combat aerial vehicles (UCAVs) to support maritime operations. However, no further details were provided in this regard.

The RAS 72 Sea Eagle is equipped with a long-range, active electronically scanned array (AESA) multimode radar, as well as electro-optic/infrared (EO/IR) sensors to deliver aerial, maritime, and ground surveillance, according to RAS.

https://www.janes.com/article/93529/pakistan-navy-inducts-luna-ng-uavs-and-second-atr-72-mpa

Darısı başımıza Mesajı Paylaş

Karabasan

Deniz Kuvvetlerinde hava karakolu, deniz altı tarama arama kurtarma için kullanılacak olan Leonardo ATR 72-600 tipi uçağın ilki, Meltem-3 Projesi kapsamında son testlerinin gerçekleştirilmesi için TUSAŞ tesislerine ulaştı. TUSAŞ dergisi 115. sayısı sayfa 20
https://dergi.tai.com.tr/ Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Topgun

Zahmet olmuş... Ben umudu kesmiştim, hatta unutmuştum dahi cidden! Sanki tarihten bir anı gibi.

Bu MELTEM projeleri tek kelimeyle fiyasko projelerdir. Sebebleri nedir bilemeyiz, bilsekte söyleyemeyiz ama tümüyle değerlendirirsek, hem seçimler, hem süreçler hemde sonuçlar doğru olmadı. Bir kere vaktinde olmadı ki, bu kadar kabul edilemez büyük gecikmelerin kendisi zaten tek başına fiyaskodur.

Şimdi durun daha burada da kabul sürecinde ne eksikler, istekler çıkacak, ne değişiklikler istenecek? göreceğiz bakalım...

Sorun şu; vaktinde karşılanmayan çözüm, çözüm değildir. İlaveten modası geçer, eskir. Artık bunların yerine yüksek performanslı, silahlı ve insansız AKINCI'yı, AKSUNGUR'u koyabilecek durumdayız. İlaveten bize lazım olanın, çok daha yüksek kapasiteli uçaklar olan P-8 Poseidon uçakları olduğuda ortaya çıktı. 4 adet E-7T HİK uçaklarımızın siparişini müteakiben, hiç düşünmeden, hiç beklemeden aynı platform üzerine inşa edilmiş olan 4-6 adet P-8 Poseidon siparişinide vermeliydik. Şu an Libya kıta sahanlığında, Güney akdenizde 7/24 devriye atabiliyor olurduk...

Mesajı Paylaş

murattekin

Twitter de biri Altay'a benzetmiş. Mesajı Paylaş
...

sadalone

Meltemlerle uğraşana kadar ikinci el P-3 bulup buluştursaymışız daha iyiydi.P-8 konusu ise 2016 yılında gündeme geldi ama hala ses çıkmıyor o konuda..


MSI dergisinin Nisan 2016 sayısında bir söyleşisi yayınlanan Deniz Kuvvetleri Komutanı  Oramiral Bülent Bostanoğlu, kuvvetin ileriye yönelik havacılık hedef ve projelerini sıralarken, "Uzun Menzilli Deniz Karakol Uçağı" projesinden bahsetti.

Bostanoğlu,

- Ana üssünden 1,000 - 1,200 deniz mili mesafelerde yaklaşık 4 saat, ana üssüne yakın bölgelerde ise yaklaşık 10 saat görev icra edebilecek
- Yaklaşık 12 - 15 saat havada kalabilen
- Taşıyacağı yüksek nitelikli faydalı yükler sayesinde suüstü harbi, denizaltı savunma harbi ve kendini koruma kapsamında hava savunma harbi gerekliliklerini etkinlikle yerine getirebilecek,
- Her türlü hava koşulunda harekat yapabilecek karakol uçaklarının tedarik edilmesinin planlandığını açıkladı.


Bu bilgiler, doğrudan doğruya Boeing üretimi P-8 Poseidon deniz karakol uçağını işaret etmekte.


https://www.siyahgribeyaz.com/2016/05/jet-motorlu-deniz-karakol-ve-gozetleme.html?m=1

2017 yılında  Almanya, Fransa, Yunanistan, İtalya, İspanya ve Türkiye deniz karakol uçakları için birlikte alım yada birlikte yeni bir uçak geliştirmek için imzalar atmıştı ama ondan da ses seda yok.

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_145520.htm Mesajı Paylaş

murattekin

#100
Nis 18, 2020, 08:14 ÖS Last Edit: Nis 19, 2020, 04:36 ÖÖ by murattekin
Biz onu P-8 SLX (!) olarak isteriz ve projeyi gömeriz. Mesajı Paylaş
...

HDS

@sadalone, mesele P'nin 3 ya da 5 olması değil. Biz bir görev sistemi seçtik. Bu da yalan oldu. Thales görev sistemini de yapmakta çok zorlandı. Bunu uçağa giydirmek zaten çok çok zor oldu ama daha orada başladı.

P-3 bulmak yerine biz elimizdeki P-72 ya da P-235'leri birer Flir, birer radar ile uçururduk zaten. Mesajı Paylaş

sadalone

Bu arada yeni muhimmatlarinda eklenmesiyle P-8 bayağı uzun menzilli bombardıman uçağı olacak.

Fransızlar Mali'de deniz karakol uçağı olan Atlantique II'yi bombardıman uçağı olarak kullanmışlardı.

  Mesajı Paylaş

Terra

Meltem yakında esecek

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde yer alarak, hava karakolu, deniz altı tarama, arama, kurtarma gibi faaliyetlerde kullanılacak olan Leonardo ATR 72-600 tipi uçağın ilki TUSAŞ'a ulaştı. TUSAŞ, Meltem 3 Projesi kapsamında, daha önce radar entegre ettiği uçakların son testlerini gerçekleştirecek.

Sözleşmesi Alenia Aermacchi S.p.A. ve Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) arasında Temmuz 2012'de imzalanan Meltem 3 Projesi kapsamında radar sistemleri entegre edilen ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığına teslim edilecek olan Leonardo ATR 72-600 tipi uçağın ilki, son testlerin yapılması için TUSAŞ tesislerine iniş yaptı.

Günümüzde yolcu uçağı olarak bilinen Leonardo ATR 72-600 tipi uçak, TUSAŞ mühendisleri ve teknisyenleri tarafından ilgili radar sistemlerinin entegrasyonu ile çok farklı bir konseptte yeniden tasarlandı. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı tarafından hava karakolu faaliyetleri icra edilecek olan uçak, deniz altı tarama gibi görevlerin yanı sıra arama, kurtarma gibi faaliyetler için de kullanılacak.

Toplamda altı uçağın ilki 2016 yılında ilgili sistemlerin entegrasyonu sonrasında Leonardo firmasına sertifikasyon testlerinin tamamlanması için gönderilmişti. Sertifikasyon testlerinden başarıyla geçerek TUSAŞ Kahramankazan tesislerine iniş yapan ilk uçak, son testlerin tamamlanmasının ardından Deniz Kuvvetleri Komutanlığına teslim edilecek.

http://defenceandtechnology.com/meltem-yakinda-esecek/ Mesajı Paylaş

nokta

Meltem III'te Sertifikasyon Zamanı

TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, C4Defence'in Instagram hesabında canlı yayın konuğu oldu. Kotil, Meltem III Projesi hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

Türk Deniz Kuvvetleri'nin deniz karakol uçağı ihtiyacı kapsamında başlatılan Meltem III Projesi'nde ışık göründü. C4Defence'in canlı yayınında soruları yanıtlayan Kotil, ilk ATR-72MPA'nın TUSAŞ Kahramankazan tesislerine ulaştığını ve sertifikasyon sürecinin başlayacağını belirtti. Firmanın alt yüklenici rolünde olduğunun altı çizilirken, platformların test ve entegrasyon sürecinin ardından nihai kullanıcı olan Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edileceği belirtildi.

https://c4defence.com/Gundem/meltem-iii-te-sertifikasyon-zamani/9767/1 Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter