JSF F-35 Lightning II

Başlatan mhm, Eki 01, 2015, 10:22 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Fearlessleon

Bae-kale ortaklığında bizim tarafından finanse edilen bir motor geliştirmek çok mu zor olur acaba ?

Mesajı Paylaş

yasharP

Sayın fearlessleon, Rolls Royce/Kale ortaklığı zaten görev verilirse istenilen güçteki motoru bir kaç yıl içinde yapabileceğini söylemişti. Hatta ara limoni de olsa Kale/RR, MMU için motor çalışmasına devam ediyordu bildiğim kadarıyla. Tabii bu çalışma ne safhada belli değil. Ama son Hürjet için Eurojet'ten ej200 motoru istendiğinden beri, tekrar olumlu bir ortam var gibi.
Hatırlarsanız, RR , Kale ile bu motoru yapabileceğini ve 3üncü partilerede hem motoru hemde uçağı satabileceğimizi ancak, motorun IP haklarını 3üncü partilere aktaramayacağımızı söylüyordu. Yani BMC motor aracılığıyla Katar'a bu bilgilerin verilemeyeceğini.
Tabii burada RR 'un ana niyeti, kendi motorunu lisans altında Kale/RR tesislerinde ürettirip sattırarak para kazanması. Motorun ana sahibi her zaman kendileri olacak. Motorun dizayn mülkiyeti üzerinde biz hak iddia edemediğimizden ileride motorda değişikliği, geliştirmeyi, Kale/RR dışında kimse yapamayacak.
Kısa yoldan motora sahip olmak istiyorsak bu geçerli bir yol. TEİ'nin özgün motor yapması on'lu yıllar alacak bir iş. (14 yıl gibi bir süre telaffuz edilmişti). Hazıra konmak varken Amerika'yı tekrar keşfetmek gereksiz. Ama önümüzdeki günler ne getirir belli olmaz.
BAE Systems bildiğim kadarıyla motor yapmıyor. Ama motor yapan firmalarla "joint-Venture" işine giriyor.
https://www.baesystems.com/en/bae-systems-and-reaction-engines-to-develop-a-ground-breaking-new-aerospace-engine
Motor lazım olduğunda ortağı RR çoğu zaman.
TEİ ile ortak çalışıp yeni bir motor geliştirebilirmi?  Niye olmasın? Ama kaç yıl sürer? 14 yılı 6-7 yıla indirebilecekse ve deneme yanılma olasılığını da yok etme noktasına getirecekse. Düşünülmeli. Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

#1712
Eki 05, 2019, 02:18 ÖS Last Edit: Eki 05, 2019, 02:22 ÖS by KunteperCanavarı
"Temel Kotil'in sözleriyle f35 le f22 arası bir uçak olacak demişti. Verilen motor gücüde enteresan , ej230 denilen geliştirme safhasında olacak motor gücü ile örtüşüyor.
Tabii ki bu final uçak. İlk prototipler f110 motoruyla kaportası f22 ye benzeyen f18 olacak"

F-110 için tasarlanan ve prototipleri uçurulan uçağı, sonradan EJ-230a çevirebilmek mümkün değil. Böyle bir durumda yaptığınız hesaplamaları çöpe atıyorsunuz temiz bir sayfadan tekrar başlayıp uçağı baştan tasarlıyorsunuz.

He baştan F-110 sınıfında apayrı bir motor geliştirirseniz o ayrı. Ama EJ-230 olmaz. Mesajı Paylaş

HDS

Bugün prototiplerde belirlenen motor ileriyi de etkiler.

Bugün EJ200 ile başlayalım kısmet F414'e demek de çok zor. Hep konuştuğumuz şey hem F414 hem denF110'da motorun önünde IGV'ler var. Uçağın da tüm hava alığı tasarımı buna göre. EJ'de ise motorun önünde, yolcu uçak motorları gibi fan rotoru var. Hava alığı tasarımı ona göre. Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

#1714
Eki 05, 2019, 03:27 ÖS Last Edit: Eki 05, 2019, 03:50 ÖS by KunteperCanavarı
Hocam yalnız F-110 ile başlanırsa ve o segmentte yeni bir motor geliştirilirse TFX tasarımı da göz önüne alınıp geliştirilir. Bu nedenle F-110 ile başlarsan ileride kendi geliştirdiğin motoru pek sorun yaşamadan aynı tasarım ile kullanabilirsin.

Ruslar AL-41F ile başladı olursa izdeliye-30 ile devam edecekler. Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

#1715
Eki 05, 2019, 03:40 ÖS Last Edit: Eki 05, 2019, 03:48 ÖS by KunteperCanavarı
"TCG Trakya için kaynak aranıyor. Eğer bulunur ve başlatılırsa;

TCG Anadolu = 16 Muharip
TCG Trakya   = 16 Muharip
Karada         =   8 Eğitim/Destek

TOPLAM       = 40 adet F-35B tedariki öngörülüyor..."


Maksimum 16 uçak değil 20 uçak(18 hangar+2 güverte üzerinde harrier AV8B plus) taşıyabiliyor bildiğim kadarıyla. ANcak F-35B harrierdan daha büyük olduğu için belki 16 adet sığıyordur toplamda.
Ancak maksimum uçak yükü olduğu zaman diğer yüklere (ağır nakliye helikopteri, Genel maksat helikopteri, taarruz helikopteri, UAV.) yer kalmıyor. Bu nedenle yarı yarıya kapasite kullanımı oluyor. Topgunun verdiği rakam doğru.

TCG Anadolu Görev yükü 6-8 F-35B, 6-8 Genel maksat helikopteri, 2 Seahawk, 4 tarruz helikopteri ve 2 İHA şeklinde

Böylelikle
TCG Anadolu: 8
TCG Trakya: 8
Eğitim ve Destek: 8
İhtiyaç 24 adet oluyor.



Mesajı Paylaş

yasharP

Sayın KunteperCanavarı, dediğiniz doğru. Ej200 tipi motor bazı bölümleri yekpare ve yapılan uçağa özel. Hatta typhoonlarda bayağı bir bakım sıkıntısı yaratıyor. Eh, ej230 da bundan türetilecekse .....
kalkıp RR bambaşka bir motor yapacak değil herhalde?
F110GE129 29000lbf motor. Bu prototip motor ise, aynı uçağa ej230 olmaz.
Ej230 için RR, 27000lbf olacak diyor. Bizimkiler de MMU'nun teknik bilgilerinde 2 x 27000lbf motor yazmışlar. Gel çık bu işin içinden.
RR, ej200 motora thrust vectoring koyup yakıt tüketimini azaltıp gücünü 23100lbf 'e çıkarmış. Bunu bir opsiyon olarak sunuyor. Bir de ikinci bir revizyonla motor gücünü 27000lbf'e çıkarıyor.
EJ2x0
Stage 1:

The EJ2x0 with 20% growth compared to the original EJ200. The EJ2x0 engine will have dry thrust increasing to some 72 kN (or 16,200 lbf) with a reheated output of around 103 kN (or 23,100 lbf).[12]
Stage 2:

The new engine plan to increase the output 30% more power compared to the original EJ200. The engine will have dry thrust of around 78 kN (or 17,500 lbf) with a reheated output of around 120 kN (or 27,000 lbf). Mesajı Paylaş

Topgun

Valla denizcilerin bana verdiği bilgi bu şekilde. Tabiki gönül neler ister lakin opsiyon 16 adedi uzun yıllara sari +8 ile işleterek bütçelendirebilmek belki mümkün olsada, 40 adet F-35B için hükümetten okey alabilmek bir hayli zor bence açıkçası. Hatta 24 sayısı dahi şu an hadi inşallah bakalım YaRab şeklinde. İnşallah o kudrete ulaşırızda, 40 adette denizci B versiyonumuz olur.  

Bu arada, MMU seçilen F110 motoru ile bir dev olacak. Ebadı en az F-22 kadar olacak. Gücü bir F-15 ayarı olacak, F-18 değil.. Ve tasarım bu büyüklükte ve güçte çift motora göre yapılacak. Dolayısıyla, çıkıp daha sonra buna hayde EJ200/230 veya F404 vb. koyalım demek mümkün değil. Aynı ebat ve güçte bir motor koymanız lazım. Tasarım mühendisi, prototip tasarımın F110'a göre büyütülerek, tekrar tasarlanacağını belirtti. Ve inanın henüz motor haricinde alt sistem olarak hiçbirşey belli değil, hepside projelendirme aşamasında. Mesajı Paylaş

kurtkapan

"Bugün EJ200 ile başlayalım kısmet F414'e demek de çok zor. Hep konuştuğumuz şey hem F414 hem denF110'da motorun önünde IGV'ler var. Uçağın da tüm hava alığı tasarımı buna göre. EJ'de ise motorun önünde, yolcu uçak motorları gibi fan rotoru var. Hava alığı tasarımı ona göre."

Hepi topu kağıt ve CAD üzerinde 2 3 çizgiden bahsediyorsunuz. Ne kadar zor olabilir, bizim çocuklar hallederler.  Ha o, ha bir diğeri. İstersen olur... Mesajı Paylaş

nokta

F-35 Planı İptal

Tayland, yeni satın alım politikası nedeniyle F-35 satın almayacağını açıkladı. Yeni savunma donanım tedarik politikasının "tamamlanmış" ürünün envantere alınmaması ilkesi nedeniyle Taylandlı yetkililer F-35 jetlerinin satın alınmayacağını açıklanırken; "Proje Konsept Gereksinimleri'nce (Concept of Project Requirements / COPR)", Tayland Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin (Royal Thai Air Force/ RTAF) savunma ve stratejik donanım satın alması için, tedarik edilecek ürünün yazılım geliştirmesinde RTAF''ın da yer alması şartı getirildi. Hava Kuvvetleri Komutanı Maanat Wongwat, konuyla ilgili açıklamasında, "Üç- beş yıl sonra uygulamayı hedeflediğimiz satın alma planımızda 'satın alma ve geliştirme' politikasını uyguluyoruz." ifadelerine yer verdi. Konuyla ilgili konuşan RTAF'taki bir kaynak, yeni muharebe uçağı tedarik edilmek üzere COPR'ın hazırlanması için bir komite kurulmaya hazırlandığını belirtti; kaynak, yeni platformların RTAF'ta otuz yıldan fazla süredir hizmet veren 103 adet F-16 platformunun yerine satın alınacağını söyledi.

http://c4defence.com/Gundem/f35-plani-iptal/8748/1


Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter