TEI motor çalışmaları

Başlatan byemre, Mar 11, 2016, 09:10 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

BETONBEY

Bu ülkede geçmişten bugüne pancar motoru haricinde ne ürettik ki biz ?

O kadar senedir anlattığımız facia bu işte...

Her komponentte motor sorunumuz var, en basit piston gömlek motorlardan, elektrik motorlarına, dizellere, turbo-prop-şaft-fan motorlara ve her tür transmisyona kadar... Mesajı Paylaş

anafor2016

https://www.youtube.com/watch?v=cktvGrdf_FU

Bunu ürettik, Ford Fmax'ın şanzıman ZF yakında onu otosan tasarımı olanla değiştirecekler.
Mesajı Paylaş

Havuc99

Ne yazıkki yollar Mercedes ile dolu. Bmc çok kan kaybetti. Hala yeni kamyondan ses seda yok. Kendileri motor tasarlıyorlar Yeni azra için. Hazır olanı var otosanda al kullan işte. Hep kaynak israfı .  Altayın motoru nu yapacak en yetkin kuruluş otosan o da hükümet tarafından yasaklı. Bir türlü organize olamılıyoruz. Siyaset ekonomiye bulaştığı zaman bir yürkü dikiş tutturamıyoruz. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Üzerine bir ekleme yapayım, Koç ürettiği motorun lisans hakkını bir Çin şirketine de sattı.

Daha önce her platformda aynı soruyu sordum. Bahse konu motoru üretebilme yetkinliğine sahip bir Ford Altay motoru için neden gram çalışma yapmadı ?

Harcadığı parayı misliyle geri alırdı, alternatifinin olmadığını, olamayacağını hep birlikte gördük. Ve arkası da gelirdi çünkü bu sektöre sıfırdan motor yada transmisyon yapabilecek başka yerli şirket yok. Mesajı Paylaş

gidakontrol

Harcadığı parayı nasıl geri alacaktı. Sen olsan motorun özellikleri yerine siyasi olarak seçimin yapılacağını bile bile yuzmilyonlar yatirirmisin bu işe. Bmc niye tank üretiyor, zırhlı paletli araç konusunda deneyimi oldugundanmi yoksa katarli oldugundanmi Mesajı Paylaş

HDS

Otosan-Motor mevzusu, yumurta-tavuk işi gibi. Neyin neyi engellediğini bilmiyoruz. Ama otosan hiç ilgi göstermedi motor işine. Henüz yasaklı değilken "yerli otomobil" işine de hiç ilgi göstermediği gibi. Mesajı Paylaş

Defence

Karşımızda Türkiyenin en büyük hatta dünya çapında bir sanayi grubu var. Amaçları ticari olduğuna göre para kazanmak istemeleri son derece doğal. Artık kamudan gelen hiç bir projeye atlamadıklarına göre, kulaklarına ne hds nin ne de bizlerin bilmediği bazı şeyler gelmiş olması muhtemeldir diye düşünüyorum. İleride tarihçilerin bu iktadarın Koç holdingi kaybetmesini kalın harflerle yazacaklarına ve Türkiyenin neler kaybettiklerini listeleyeceklerine eminim. Mesajı Paylaş

TULGA

Peki ben de birşey sorabilir miyim?

Devlet Altay Tank prototip aşamasında 500m $'lık bütçeyi Otokar'a vermedi mi?

Otokar da gayet iyi bir şekilde prototip-test-kalifikasyon aşamalarını dönemin SSM'si ile bitirip ürünü sundu. Buraya kadar herşey normal.

Peki bu proje başlangıcında o 500m $'lık bütçe verilirken aynızamanda güç grubu çalışmaları için de bir 100-150m $'lık bütçe tahsis edilseydi Ve Otosan kabiliyetleri kullanılarak 9-10 yıllık süreçte 1500bg'lik bir güç grubu çalışması sonuçlandırması istenseydi, proje maliyetinin devlet tarafından karşılandığı bağlantılı bir projeyi daha yapmayacakmıydı Koç grubu? Tabii ki yapacaktı. Sonuçta kendi şirket Özkaynakları ile değil devlet tarafından kamu yararına kullanılacak bir projeye ödenek sağlanarak yapılacaktı bu iş de.

Her iki proje birbiriyle bağlantılı ilerlerken oturup Koç grubu ile konuşulur, prototip-test ve kalifikasyon sonrası seri üretim aşamasında daha önce ülkemizde bu çapta bir sistemin üretilmemesi nedeniye oluşabilecek yüksek birim maliyeti nasıl aşağıya çekebileceklerini konuşabilirlerdi. Koç grubunun vereceği ortalama birim maliyeti eğer yüksek bulunuyorsa bu da demin söylediğim nedenden dolayıdır ki bunu da minimize edecek şekilde seri üretimin Arifiye'de yapılabilmesi için Koç grubuna teklif sunularak birlikte Arifiye'de gerekli altyapı çalışmaları ve seri üretim hazırlıkları birlikte yapılabilirdi.

Seri uretim aşamasına gelindiğinde de içerisinde SSM ile Koç grubu ekibinin de olduğu bir çalışma grubu ile birlikte tıpkı Fırtına örneğinde olduğu gibi Arifiye'de ilk parti 250 Altay Koç grubu ile üretime başlardı. Belki yerli güç grubu ufak tefek eksiklikler veya test aşamasının henüz tamamlanmaması neticesinde 250 adetlik üretimin mesela ilk 40-50 adedini daha önce MTU-Renk ile anlamış olan Koç grubu temin ederek Alman menşeili olarak yapardı. Devamında da yerli güç grubu kalifikasyonu tamamlandığında da yola devam edebilirdi.

Bu yolla da ticari bir firma Özkaynakları ile geliştirme faaliyeti riskine girmeden hem kendi kabiliyetlerini geliştirir hem de kamu yararı olan dev bir projede ülke olarak birçok kazanımlar sağlanabilirdi.

Olmadı kısmında ısrarla vurgulamaya çalışılan konu budur işte. Yoksa Otosan da isterdi elindeki bilgi birikimini bir üst seviyeye taşıyıp üstüne de kazanç sağlayacağı win-win çalışması içerisinde olmayı... Mesajı Paylaş

anafor2016

"Daha önce her platformda aynı soruyu sordum. Bahse konu motoru üretebilme yetkinliğine sahip bir Ford Altay motoru için neden gram çalışma yapmadı ?"


neden yapsın? BMC kendi öz kaynaklarıyla tank mı tasarladı? Kendi kaynaklarıyla iha yapan vestelin hali ortada , Mesajı Paylaş

BETONBEY

Yapabilir olup yapmamakla, tecrübesi olmasa da yapmaya çalışmak arasındaki fark niyetle ilgilidir.

Tecrübesi olmayıp yapmaya çalışanın neden ihale aldığının sorgulanması kadar yapabilir olupta yapmayanın niyeti de en az o kadar sorgulanmalıdır.

Hiç sorgulandı mı, hayır...

Biz burada kural gereği siyaset konuşamıyoruz, yapamıyoruz.

Bir savunma platformu bile bunun getirisini götürüsünü hesap ederek böyle bir uygulama yaparken 20-30 milyar dolarlık şirket siyaset belasına bulaştığında başına neler gelebileceğini bilmiyormuydu ?

Eski Fenerbahce yöneticisi Nihat Özdemir bence buna en güzel örnektir. FETÖ ve kumpas mevzusu kulüple birlikte anıldığı anda yöneticiliği bıraktı, en azından ben öyle yorumladım. İş adamı siyasete bulasacaksa bedeline de katlanacak. Mesajı Paylaş

anafor2016

Açıkcası siyaset belasına bulaşsaydı. Çıkıp meydanlarda ben aşık oldumlu cümleler kursaydı, ihaleyi alırdı muhtemelen. Fabrikası olmasa bile. Ülkedeki şu adam kayırmacılığa hiç laf etmeyip. Tankı üretebilecek tek firmaya ihalenin verilmemesine tek laf etmeyip. "Eee ama bu tank motoru yapacak yeteneği var ama yapmıyor" diye eleştirmek biraz fazla garip olmuyor mu?  Ülkede yatırim ikliminin içine turp sıkan kim? Ülkede yetişmiş mühendislerin batıya kaçmasına sebep olan iklimi yaratan kim? Aselsan TAI gibi firmaları liyakata bakmadan belediyeye çeviren kim? Koç mu?

Vestel yapabilir olmayıpta, çalıştı iha yaptı nerede şimdi? Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#56
Eyl 11, 2019, 02:53 ÖS Last Edit: Eyl 11, 2019, 03:02 ÖS by delenda_est_carthago
@Betonbey
"20-30 milyar dolarlık şirket siyaset belasına bulaştığında başına neler gelebileceğini bilmiyor muydu ?"
demissiniz ya.
Bunu mesela bir siyasi partinin MKYK'sinda gorev almis olan  guzide bir is adamimiza ibret ve uyari olsun diye mi soylediniz acaba,  ben anlamadim.... Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

dum

#57
Eyl 11, 2019, 02:58 ÖS Last Edit: Eyl 11, 2019, 05:54 ÖS by dum
Savunma sanayi başkanlığı ve milli savunma bakanlığı ve geçmişteki ssik ; "ideoloji" anlamında "siyasi"  kurumlar mıdır? *

İhalelere giren tüzel kişiliklerin hissedarlarının "ideolojik" taraflarının bu kurumlarla alakası nedir?






*genel anlamda savunma politikalarını oluşturma bağlamında elbette siyasi kurumlardır.  Tercihlerde bulunabilirler tabi ki..  mesela ihaleyi açarken belirledikleri şartlara ; "muhalefet partlerine oy vermemek, muhalif partilere bağış veya yardımda bulunmamak" gibi şeyler eklersiniz..(sebebin bu olduğunu sòyleyenlere cevap olarak) eklersiniz de o iş liberal ekonomi uygulanan demokrasilerde olmaz. Başka rejimlerde olur...

Bu bağlamda bana göre sebep tamamen malî hesaplamalar ve bütçe. Bunun aksi iddiada bulunmak yukarıda yazdığım üzere Türkiyede demokrasi ve liberal ekonomi yok demek olur ki , ben böyle bir şey demem.. Hem ihalenin son demlerinde Koç grubu yöneticileri cb ile görüşmüşlerdi. Aksi bir durum olsa herhalde açıklarlar, di mi? Mesajı Paylaş

BETONBEY

Bunu mesela bir siyasi partinin MKYK'sinda gorev almis olan  guzide bir is adamimiza ibret ve uyari olsun diye mi soylediniz acaba,  ben anlamadim

Bunu siyasi erke dayanarak güç elde eden yada elindeki ekonomik gücü kullanarak siyaseti kendi yada başkalarının çıkarları babında yönlendiren her taife için söyledim.

Siyaseten gelen geldiği ekip ile birlikte gider. Özal'ın, Demirel'in zenginlerinin yerinde yeller esiyor. Bu iktidarında zenginlerini aynı son bekliyor.

Cengiz'in malı mülkü İngiltere'ye taşımaya çalıştığı dillendiriliyor. Batan gemiyi gördüğünüz üzere önce fareler terkediyor.

Bu iktidar sonrasında gelebilecek yeni hareketin kendi zenginlerine yer açması gerek sonuçta ve fareler bunun farkında...

Bahse konu grup için ise dönüp geçmişe bakmak ve siyasi etkilerinin Tüsiad üzerinden hangi noktalara ulaştığını görmek yeterli... Mesajı Paylaş

Havuc99

Neden Koç grubu seçilmedi tartışmaları uzar gider. Nedeni de bellidir. Gezi parkı olaylarından sonra ipler iyice koptu. Burda kim doğru kim haklı çok da önemli değil. Ne bizim iş adamımız dürüst durup siyasete oynamadan yapamıyor. Nede siyasilerimiz iş adamlarıyla içli dışlı olmadan yapamıyor. Bir türlü ekonomiyi ekonomik kurallar siyasetide siyasi kurallar içinde yönetemiyoruz. Hani laikliğin genel bir tanımı var ya din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması. Bizim ekonomi ve siyaset içinde buna benzer bir tanım bulup. Sistemi çalıştırmamız lazım. Yoksa yıllarca bir ileri iki geri gideriz. Memleketimizin en büyük sorunlarından biride budur. Siyasilerin kendi çıkarları için iş adamlarını iş adamlarınında kendi çıkarları için siyasileri kullanmaları.  
Artık öyle yada böyle Bmc seçildi. Ama tank hala ortada yok fabrikada. Bence bunun sebebi paramız kalmadı . Bmc nin fabrika kuracak öz kaynağı yok anlaşılan muhtemelende devletten para da alamıyor. Böyle olunca değişik yollara sapıldı devlet tesislerinde üretmek gibi. Ama ondada bin bir türlü problem var. Vatandaş doğal olarak soruyor tankı ver parayı ver ihaleyi ver fabrikayı ver işçiyi ver bu ne biçim iş? İş parasızlıktan içinden çıkılmaz bir hal aldı. Ben kendi adıma böyle düşünmeye başladım. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter