TEI motor çalışmaları

Başlatan byemre, Mar 11, 2016, 09:10 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

anafor2016

Olay koç Grubu veya başka bir grup meselesi değil. İşinin hakkını verene iş verilmeli. Baykar makine işini hakkıyla yapıyor. Kimse bir şey demiyor. Aksine destekliyoruz. Ama bazı firmalar maalesef çok çapsız Mesajı Paylaş

BuLuT__

Farzedin ben uluslararası ortaklıkları ve bağlantıları olan büyük bir holdingim. Otomotivden beyaz eşyaya, petrol ve finans sektörüne kadar bir çok alnda faliyet yapıyor ve yabancı şirketler hatta ülkelerle bağlantı içindeyim. Tüm dünyaya entegre bir devim ama benden çok daha büyük ticari güçler ve ortaklarım var.
Bu ortaklar kulağıma bu işe girme yoksa ciddi zarar görürsün dese ne yapardım?
Bence bu soruya cevap verdiğimiz gün olayın neden böyle sonuçlandığını da daha iyi anlarız gibi geliyor.
Benimkisi tamamen fantazi tabi... Mesajı Paylaş

ozbey

ortaklarım  bu  güne  kadar   benim  üretimime  zarar  verecek  bir  işe  kalkışmamışsa,  beni  müşterime  mahcup  etmeyerek  güvenilir   ortak  oduğunu  kanıtlamışsa   tabiki  ortağımı  dinlerdim.

böyle  bir  tedarik  zinciri   kurabilmek bile  başlı  başına  bir  marifettir  benim  gözümde.

fakat   niye   akla  bunun  bir  ticari  seçim  olduğu  gelmez de  fısıldayanlar     gelir? onu  da  anlayamıyorum.

yani  soru  niye  şu  değil  mesela,  ülkenin  en  büyük  elektronik  üreticilerinden  birisi   niye  Turkcell'i  satın   almıyor?
ülkenin  en  büyük  holdingi   niye   üçüncü  hava  alanına  girmiyor?



ben  böyle  bakıyorum,  girmek  zorunda  değilki,  ticari  seçimdir  yani.
kendi  insiyatifiyle    bir  iş  yaptığında  sipariş  alacağını  kim  garanti  ediyor zaten?

mesela  kendi   insiyatifiyle ürettiği  uks sistemlerinden  kaç  tane  satabilmiş?

mesela  kale  aracı ndan  kaç  tane  satıldı?

tulpar  o  kadar  sergilendi,  kısa  modeli  felan da  çıktı  da  kaç  tane  satabildiler?

yanlış  anlaşılmasın,  onlar  yapmak  zorunda  olmadığı  gibi  müşteri de  onlardan  almak zorunda değil  zaten.

kanımca  bu  şirketler  topluluğu  bu  ülkede  kurumsallaşmayı  eline  yüzüne  sıvamadan  becerebilmiş    ender  firmalarımızdandır.

yerli  oto  işindeyse   ben  olsam  ben de  girmezdim  açıkçası.
Mesajı Paylaş

gidakontrol

Türk olmadigiyla övünen birine Türkiyenin güç çarpani olmasını sağlayacak en önemli projesini emanet ettik. İnşallah muvaffak oluruz, şuan da ne aşamada acaba motor transmisyon işi, yada herhangi bir asamadami Mesajı Paylaş

HDS

Ben yine de şeytanın avkatlığını yapmak durumundayım. Konuya vakıf insanlar olarak her taraftan bakabilmek durumundayız.

Elimizdeki Defender'ların değişimini, tankımızı, sair hibe ve eski MAN ve Unimog'ları, yani taktik kamyonlarımızı tamamen yerli şekilde yapabilme şansımız var artık. Bunu Otokar üzerinden götürse idik, korkarım ki bu olmayacaktı. Neden olmayacaktı? Öyle bir öneri de yoktu, öyle bir motivasyon da.


Unutmamak gerek ki çeşitli güç paketi projeleri açıldı, bütçesi ile. Geliştirme projeleri. Daha önce de söylediğim gibi, Otosan ilgilenmedi. Otokar zaten motor grubuna sahip değildi. İlgilenmeme sebebi Koç oldukları ve projeyi alamayacaklarını düşündükleri için miydi? Bilmiyoruz. Belki de hiç bilemeyeceğiz.

Ancak bir şekilde, beğenmesek de, sevmesek de, iki ayrı firma en azından birer ekip kurdular çeşitli güç ve tiplerde motorlar çıkarmak için. Tabii ki askeri uygulamalar odaklı. Şu anda buna ihtiyacımız vardı. Galiba da o yola gittik. Otokar-Otosan böyle bir şeyi önermedi. BMC, yahut Tümosan önerdi.


Bunun daha derin alt konuları olduğunu hepimniz biliyoruz. Hükumetin tarafında olmak vs gibi. O bariz. Ancak bu da bir gerçek.




Bazen işte sana bir işin nasıl yapılabileceğinden çok neden yapılamayacağını anlatan insanlarla ömrünüz geçiyor. Bazen bazı şeyler bildik piyasa değerleri ile uyuşamıyor. Mesajı Paylaş

TULGA

@HDS hocam;

Cevabını bir türlü öğrenemedigim bir sorum var lakin hiçbir yerde bunun cevabını bulamıyorum.

300'e yakın Fırtına obüsünü devlet eliyle üreten Türkiyem neden Altay ilk 250 adedini aynı yolla üretmedi? Böylece tüm bu spekülasyonlara mahal vermeden Tank projesini en azından 250 adetlik pakette sorun yaşamadan envantere alabilirdi.

Sonuçta Altay da tıpkı Fırtına örneğinde olduğu gibi G.Kore destekli bir çalışmaydı. Otokar ile geliştirmesine de tamam. Prototip-test ve kalifikasyon sonrası ilk 250 tankı ben üreteceğim. Bu esnada da sonraki 250 adetlik paket için ihale açmaya elimde yeterince zaman var nasıl olsa diyebilirdi. Tek tek yetkin firmaları çağırarak yeterlilik konusunda görüş alışverişi yapabilirdi.

Güç paketi için dediğiniz gibi Otosan ilgi göstermemişse konuya vakıf biri olarak saygı duyarım. Sonuçta ben amatör bir takipçiyim.

Lakin durumu bu noktaya getirmeyi gerektirecek kadar karmaşık ne vardı kısmını merak ediyorum. Neden Arifiye'de devlet eliyle Altay yapılmadı?

Mesajı Paylaş

anafor2016

İş insanı Ethem Sancak, BMC ihalesini nasıl aldığını anlattı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'la konuşmasını aktaran Sancak, BMC'yi alma ve Sakarya'daki Tank Palet Fabrikası'nın işletme yetkisinin BMC'ye aktarılmasına ilişkin sürece ışık tuttu.


Sakarya'daki Tank Palet Fabrikası'nın işletmesinin BMC şirketine devredilmesinin yankıları sürerken, iş insanı Ethem Sancak'ın, Türk Savunma Sanayii Zirvesi'nde BMC'yi nasıl aldığını açıkladığı video sosyal medyada çokça paylaşıldı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile konuşmasını aktaran Sancak, "Liderimiz bana dedi ki; 'Sen o otomotiv şirketinin altından kalkabilir misin?' Valla ne emrederseniz onu yaparım. Ama buna gücüm yetmeyebilir. Elimdeki varidatım bu. Savunma sanayine girmek o gün için bir macera. Ben de eski bir sosyalist yeni bir Müslüman olarak kardeşlerim arasında adil bölüşmüştüm serveti. 16'da bir parçası kalmıştı.

Dedim; 'Bu para var. Bununla alınabiliyorsa ihaleye gireyim. Ama diyelim ki aldım. Bunu emrettiğiniz gibi güçlü bir sanayi şirketi haline getirebilmem için güçlü bir fon olması lazım arkamda. 'Ne yaparız' dedi. Sizin büyük ferasetinizle Arapların onurlu bir bölümünü kendine getirttiniz. Katar'la neredeyse tek millet iki devlet haline geldik. Allah da gani gani para vermiş Katar'a. Emir'de sizi kırmaz. Katar devletini ve silahlı kuvvetlerini bana ortak ederseniz bu işin altından kalkarız. Sağ olsun sayın Emir'i aradı o da kırmadı. BMC'nin yüzde 50 eksi birini Katar ordusuna sattım. Tek başına yapmak istemiyordum. Benim gibi deli bir Laz ortak da önerdi bana Sayın Cumhurbaşkanım. Onu da yanıma aldım; Talip Öztürk, eşit bölüştük." şeklinde konuştu.

https://www.gozlemgazetesi.com/HaberDetay/252/1110041/ethem-sancak-bmc-ihalesi-nasil-aldigini-anlatiyor.html

bmc ihalesinin detayları böyleymiş Mesajı Paylaş

BETONBEY

Maliyet, bugünün ve yarınlarda üretilecek tankların maliyetleri...

Devlet hiçbirşeyi uygun fiyatla üretemez...

BMC'nin satışı hususunda ise kesinlikle bu grupların al-a-maması hayırlı oldu. Bu iş 2 gruba kalsaydı biz şu anki ürün bolluğunu biraz zor görürdük. Rekabet şartları oluştu...

Hep aynı noktanın üzerinden atlanıp duruyor, tankın gövde, zırh, elektronik aksam vs. birleştirip üretecek 2-3 sirket çıkar bizden ama motor-transmisyon üretecek birikime sahip tek şirketin bu işe neden girmediğine kimse cevap veremiyor hala...

En baştan beri duyduğum şey "ticari seçim"...

Geçtim ülkeyi sanki bu alanda üretilen zilyon tane motor ve şirket varmış gibi...

Ticari tercih diyenlere hatırlatayım, Koç ülkede tek üretici olacağı alan yerine ağır ticari araçların 7 kız kardeşleri diye bilinen dev şirketlerin karşısına Ford Trucks kamyon ve 100 milyon dolardan fazla yatırım yaptığı ecotorq motoruyla çıktı :)

Altay'a motor üretebilse bunun Pakistan'ı, Endonezya'sı vs. ardından gelirdi. Ama artık geçmiş ola diyelim...



Mesajı Paylaş

anafor2016

MTU ayarında bir motor üretebilmek için önce bir motor sanayii nin olması lazım. Otosan veya bmc farketmez, eğer teknolojide bir kırılma olmazsa hiç bir şirket MTU ayarında bir motor üreterek ticaret hayatına başlayamaz. Mesajı Paylaş

orko_8

** Neden Arifiye'de devlet eliyle Altay yapılmadı? **

Plan buydu zaten - mekân haricinde. Bu nedenle M60T projesi vasıtasıyla Kayseri'ye muazzam bir yatırım yapıldı. O projeyle elde edilen deneyim hemen ardından başlayacak milli tank projesinde kullanılacaktı.

Bu sorunun aynısını bana, her iki projede de aktif görev almış bir kurmay subay sormuştu, bir seminerimden sonra. O konumdaki bir asker-bürokratın bu soruyu sormuş olması bile yeterli bir yanıttır.

"Devlet"i tek bir kafası, tek bir zekası, tek bir bilinci olan bir organizma olarak düşünmemek gerek. Hele hele bizim devletimizi. Mesajı Paylaş

ozbey

bence  "motor-transmisyon üretecek birikime sahip tek şirket  olduğu    idda  edilen"  şeklinde  düzeltmek  gerekir.

Altay'daki   motoru  üretebileceği  var  sayımını  tartışılmaz  bir  gerçek  haline  getirmeye  bir  sivil  kamyon  motoru  yetiyorsa    1500bg  güç  üreten   tank  motorunu   üreten  zilyon  tane  şirket  niye  çıkamıyor  diye  de  sormak  gerekir?

ecotorq   hangi  açıdan  Altay'daki  motoru   yapabilecek  olmanın  tartışılmaz  kanıtı  oluyor?

bu  minvalde  ticari  seçim  daha  mantıklı   ve  anlaşılır   görünüyor.
  Mesajı Paylaş

Southwater

Adamı döv döv, sonra "beni neden sevmedin" diye sor.
Bazılarının kafası böyle burada. Mesajı Paylaş

HDS

Hocam, adamı hep sev sev, başkasına hayat hakkı bırakma dönemlerini de gördük. O da masada yani.


Hayır çünkü bu milletin ortası yoktur. Kör ölünce badem gözlü olur.

Ne tam öyle ne tam böyle. Kahrolası müphemlik işte.


İhale BMC'ye tamamen siyasi sebeple verildi o doğru. Çünkü Türkiye'nin parası bitti. Rahmetli Mahir Kaynak'ın dediği gibi Türkiye'nin (o zamanki) gelecekte sermaye akan kapital sahipler eski kapital sahipleri olamayacaktı. Katar sermayesi ES'a aktı, ihaleyi, şirketi o aldı -verildi. O masada.


Aması da var ama. Maalesef hep olduğu gibi. Mesajı Paylaş

TULGA

Para vardı hocam. Hem de tam 40 milyar dolar. Madem bu kadar savunma projelerine kaynak lazımdı ne diye onca sığınmacı alındı ki?

Sınıra yığılma olduğunda derdin ki kardeşim ben bunların ihtiyaçlarını sınır dışında güvenli bir bölge tahsis edilirse sağlarım. BM fon oluştursun herkes elini cebine atsın birlikte ihtiyaçları karşılayalım yoksa alamam. O dönemde 25 milyar harcandiktan sonra dış ülkelerden destek istesek nolur istemesek nolur para zaten harcanmış.

Şuraya bak tam 40 milyar. Oturup hesaplasak ne Altay projesi kalırdı ne Milgem ne İ sınıfı ne de TF-2000. Üstüne diğer projeler de çabası. Ondan sonra güç grubu mu yapacaksın, turbofan motor işine mi gireceksin ne istiyorsan yapardın. Paranın olmadığı ülkede 40 milyar bana niye harcanmiyor demezler mi? Askerim sınırötesi operasyonda niye M-60 ile riske ediliyor ki? Ne için kim için?

Ondan sonra da şeytanın avukatlığı yapılır işte aç kalan tavuk misali darı ambarında... Benim için BMC olayı da Ethem Sancak olayı da Altay projesinin getirildiği nokta da bu ülke tarihinin en kara sayfaları olarak kalacaktır. Mesajı Paylaş

Kabardey

Gerçekten 40 milyar dolar harcandığına inanıyor musunuz? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter