TEI motor çalışmaları

Başlatan byemre, Mar 11, 2016, 09:10 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

petibor

#15
Eyl 21, 2016, 11:24 ÖS Last Edit: Eyl 21, 2016, 11:26 ÖS by petibor
Bu nedir?
Turbo ünitesi heralde dimi


MİLLİ İHA MOTORU GÖRÜCÜYE ÇIKTI
Bakan Fikri Işık tören sonunda TEI tesislerinde milli imkânlarla üretilen İHA motorunu da gösterdi. "Işık, TEI'nin uzun bir çalışmayla tamamen mühendisliğini, dizaynını kendisinin yaptığı, imalatını da prototip olarak kendisinin ürettiği bir motoru görüyorsunuz. İnşallah bu motorun yakında seri üretimine de gireceğiz ve kendi insansız hava araçlarımıza bu motorumuzu takacağız, bu noktada dışa bağımlılığımızı ortadan kaldıracağız" dedi.






http://www.sabah.com.tr/gundem/2016/09/22/harekt-surecek Mesajı Paylaş

murattekin

Jet motoruna benziyor. Başka bir motor sanki. Mesajı Paylaş
...

HDS

Putty, burada daha net görünüyor. Bildiğin motor bu. Power turbine'a kadar var. Soldan hava alıyor, sağdan veriyor.

Mesajı Paylaş

murattekin

Hocsm bu motor centrifugal jet motoruna benziyor. Biraz eski teknoloji olmamış mı? Mesajı Paylaş
...

petibor

ANKA ya bahsi geçen motor bumu yani. Hani Mercedes motorundan modifiye edecektik omu bu yoksa. Mesajı Paylaş

Tuğra

#20
Eyl 22, 2016, 08:42 ÖÖ Last Edit: Eyl 22, 2016, 08:44 ÖÖ by Tuğra
Anka,Tei'nin tüm haklarını satın alıp geliştirdiği Alman motorunu kullanacak diye biliyorum Mesajı Paylaş

Göktuğ

Özgün helikopter için tasarlanan turboşaft motor olabilir mi ? Yada S-70 projesi için üretilecek olan T700 (Pen benzemiyor ama !) Mesajı Paylaş
Bilen söylemez,söyleyen bilmez.

HARZEMŞAH

Halen TEI'de ANKA için 3 farklı motor çalışması yürütülüyor.

1. Mercedes temelli motordan türetilen Thielert Centurion motor. Halen ANKA'da kullanılan ve Thielert'in bir Çin firmasına satılmasının ardından  telif haklarının satın alınması ile üretilen motor. (Şu anda ANKA'da kullanılan mevcut motor)

2. TEI tarafından Fiat temelli olarak geliştirilen yeni motor. (yakında Thielert Centurion'un yerini alacaktır)

3. TEI tarafından özgün olarak geliştirilen yeni İHA motoru. Mesajı Paylaş

HDS

Arkadaşlar, efendiler;

Fotoğraftaki "mockup" motor TEI'nin üzerinde çalışageldiği, başlangıçta TP bir İHA'da ve akabinde de milli helikopterde kullanmayı hayal ettiği motor "core"u. Buna yanlış hatırlamıyorsam DP06 projesi diyorlardı. İki kademe sentrifugal ve belli ki iki kademe HP türbini var. Bunların arkasında da iki kademe "power turbine" var. Power turbine bir şaft çevirmek için çalışır. Onula da bir dişli kutusu ile ya bir uçak pervanesi çevirttirirsin, ya da helikopter pervanesi. Birine "turboprop" denir, birine "turboşaft".

Peki bu ne menem bir zapazingo?
- Power turbine arkada ve belli ki power shaft da arkadan çıkıyor. Yani, dişli kutusu ve çevireceği yükün (pervanenin) motor arkasında olması gerek. Mesela bir İHA yerleşimde (pusher prop). Yahut bir helikopter yerleşiminde (Misal bizim Courgar'lar).
- İki kademe sentrifugal kompresör gayet normal. Sentrifugal kompresör çağdışı değil. En az hacim ve ağırlıkta en çok sıkıştırma oranı bunlarla yapılır. E hava debisi de az, zira küçük motor. Peki bizim Atak motoru olan LHTEC nasıl? İşte aynen böyle: LHTEC800 kesidi
- Bu belki <1000shp küçük bir motor, bir başlangıç.
- Bu motorun arkadan şaftlı oluşu bizim LUH projesinin konfigürasyonu konusunda da bilgi verir.

Ama plastik mockup'tan pek bir şey söylenemez başka.

Asıl İHA motorları, yani piston motorlular başka fotolarda görünüyor. Ford Transit motoru gibi. Mesajı Paylaş

petibor

Güzel görünüyor kocaman basbayağı jet motor. TEI motor yapma sokağına sapmıştır denilebilir bu motor ile. TJ90 bu görüntüden çok uzaktı. Mesajı Paylaş

petibor

TEI'nin İleri İmalat Teknolojileri Binası açıldı



TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI), Eskişehir'deki yerleşkesinde "İleri İmalat Teknolojileri Binası"nı düzenlenen törenle açtı.

Törene Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, TEI Genel Müdürü Mahmut Akşit katıldı. İnşaatına 2015 Eylül ayında başlanan ve bugün açılışı yapılan İleri İmalat Teknolojileri Binası'nda dünyada en çok terci edilen yeni nesil ticari uçak motoru olan LEAP motoruna ait kompresör blisk parçaları üretilecek. TEI, bu yatırım ile ana üretici GE ile birlikte LEAP motoruna ait kompresör blisk parçalarının üretimini yapan dünyadaki iki tesisten biri durumuna geldi.

Törende konuşan Bakan Işık, Türkiye'nin olmazsa olmazından birisinin güçlü ordu olduğunu kaydederek, Ortadoğu coğrafyasında güçlü demokrasi ve ekonomi kadar güçlü ordunun da önemli olduğunu dile getirdi. Bakan Işık, "15 Temmuz'da asker elbisesi giymiş hainlerin yaptığı darbe girişiminden sonra bu hainlerin ordumuzdan tamamen tasfiye edilmesiyle birlikte ordumuz çok daha güçlü hale geldi. Hiç kimsenin tereddüdü olmasın, dışarıdan müdahale edilecek bir ordumuz yok. Tamamen kendi milletinin emrinde, kendi ülkesinin hizmetinde, kendi devletinin bekası için canını adeta her an vermeye hazır bir TSK'mız var. Bu Türkiye Cumhuriyeti'nin en önemli güvencelerinden biridir. Bu noktada FETÖ'nün TSK'dan tamamen temizlenmesi en önemli önceliğimizdir. TSK'nın 15 Temmuz akşamı bu içinden çıkan hainleri temizlemekteki gösterdiği dirayette her türlü övgünün üstündedir. Bazı hainler milletin kendilerine verdiği silahları millete doğrulttular bu doğru. Milletin düşmana karşı operasyon yapsın diye verdikleri F16'larla milletin Meclisini bombaladılar. Ama onları bu işten vazgeçiren, onların bir daha kalkmasını engelleyen ve onları etkisiz hale getiren de yine büyük oranda TSK'mızın şerefli mensupları oldu. Eskişehir'deki hava harekat merkezimiz o gün bu hainlerin özellikle daha fazla insanımızı şehit etmesini engellemek için büyük çaba sarf etti. Diyarbakır'dan kalkan F16'ların bir daha Ankara'yı bombalayamaması için gerekli tedbirler Eskişehir'den alındı. Bu hainler darbenin başarısız olduğunu anladıkları anda kaçmak için hazırladıkları 3 tane kasa uçağının kalkmaması için pistin üstünü Eskişehir'den kalkan uçaklarımız vurdu" diye konuştu.

"TSK, Fırat Kalkanı Operasyonu'nda çok güzel bir başarı elde etti"

15 Temmuz'un Türkiye için çok ağır bir tecrübe olduğunu vurgulayan Bakan Işık, "Ama bir daha böyle bir olayın yaşanmaması için alınması gereken tüm yapısal tedbirleri belirledik ve almaya başladık. Bunlardan en önemlisi de TSK'nın gereksiz tüm yüklerinden arındırılmasıdır. TSK'mızın harekat kabiliyetinin çok daha yükseltilmesi, istihbaratının, eğitimin daha çok ön plana çıkarılmasıdır. Bu noktada dünyadaki demokratik ülkelerde Milli Savunma Bakanlığı'nın yapması gereken, buna mükabil Türkiye'de Genelkurmay Başkanlığı'nın yaptığı bütün işleri Genelkurmay Başkanlığımızın üstünden aldık. Bunları artık Milli Savunma Bakanlığı ya da diğer ilgili bakanlıklar yapacak. Genelkurmay Başkanlarımız artık taşımak zorunda olduğu bu gereksiz yüklerden arınınca çok daha güçlü, çok daha manevra kabiliyeti yüksek bir noktaya geldi. Bunun hemen en güzel örneklerinden birini de Fırat Kalkanı Operasyonu'nda gördük. TSK, hemen ertesinde 'kimsenin doğru düzgün yapamaz' dediği operasyonda çok güzel bir başarı elde etti. Bu, ordumuzun ne kadar güçlü bir ordu olduğunu da bütün dünyaya ilan edildiği bir örnek oldu. İşte bu çalışmalarımızı özellikle sürdüreceğiz" açıklamasında bulundu.

"Yeni hedefimiz bütün dünyaya satacağımız, bize ait olan bir yerli uçak motorudur"

Savunma sanayisinin Türkiye için çok önemli olduğunu kaydeden Bakan Işık, yüzde 24'te olarak devraldıkları savunma sanayisindeki yerlilik oranını bugün yüzde 60'lere getirdiklerini ifade ederek, "Nitelik artışını da sağladık. Ama şimdi Türkiye için yeni hedef bu nitelik artışını çok daha yukarıya çıkarmak. Yerlilik oranını yüzde 80'lere getirmek, niteliği de çok daha uç noktaya taşımak. Artık Türkiye kendi kritik teknolojilerini bir problem olduğunda başkasından almakta zorlanacağı tüm teknolojileri kendisi geliştirmeye başladı ve bu konuda emin adımlarla yürüyoruz. İşte bu TEI'nın tesisleri de bunun güzel örneklerinden biri. Kendi insansız hava araçlarımız için yüzde yüz kendi mallarımız olan dizel motoru ürettik. Şimdi yeni hedefimiz bütün dünyaya satacağımız, başkasının kısıtlamasına tabi olmayan, bize ait olan bir yerli uçak motorudur. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde Türkiye kendi yerli uçak motorunu yapacak" şeklinde konuştu.

2035 YILINA KADAR 2 MİLYAR DOLAR İHRACAT


TEI Genel Müdürü Mahmut Akşit ise, açılışı yapılan binanın kendi yatırım değerinin 10 milyon dolar olduğunu belirterek, yapılacak olan ekipman yatırımlarıyla bu değerin 100 milyon doları geçeceğini söyledi. Binadaki her şeyin yeni nesil ve dijital olduğunu söyleyen Akşit, "İnşallah 2035 yılına kadar bu binadan 2 milyar dolarlık bir ihracat bekliyoruz. TEI'nın şuana kadar gerçekleştirdiği ihracat 2.4 milyar dolar, sadece bu binadan önümüzdeki 20 yıl içerisinde 2 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Katma değeri yüksek, ileri teknoloji imalata dayandığı için. Burada yapacağımız imalatlar, bir uçağın motorunun ön tarafında, kompresör tarafındaki kanatların hepsini yeni nesil teknolojiyle imal etmekle ilgili ciddi bir yatırım yapıyoruz. Bu yatırımı da, bu imalatı da dünyada sadece biz ve motorun asıl sahibi olan firma gerçekleştiriyor" dedi.

Kaynak : http://savunmaveteknoloji.com/teinin-ileri-imalat-teknolojileri-binasi-acildi/

Mesajı Paylaş

petibor

#26
Eyl 22, 2016, 01:28 ÖS Last Edit: Eyl 22, 2016, 01:31 ÖS by petibor
TEI için bir gelecek öngörüsünde bulunacağım.
Şu anda TEI nin TAI de olduğu gibi yabancı ortağından ayrılıp % 100 milli firma olarak yola devam etmemesinin bizim taraftan sebebi GE sayesinde ihracat imkanının kolaylaştırılması GE açısından ise Türkiye gibi büyük müşteride bir temsilcinin olması. Ancan TEI nin milli proje baskısı ve TEI nin Türk yanının bu çabaları öyle bir noktaya ulaşacak ki artık GE ile beklentilerde her iki taraf açısından da anlaşılabilir olan uzlaşamama başlayacak. GE TEI de basbayağı motor geliştiren bir fabrika görmek her halde çok arzulamaz bu onlar için anlamsız bir dallanma olur. Bu  noktaya gelince artık TEI ihracat kapısını da riske atıp TAI de olduğu gibi yabancı orağın hisseleri satın alınarak yollar ayırır bence. TEI  Türk savunma sanayinde eski modeli temsil eden firma. FNSS de böyle mesela ama onların üretimi bu kadar stratejik değil ve FNSS de bu model işliyor. Kale motor niye var mesela. SOM motoru neden Kale de?. Bunlar yaşanan sıkıntının çoktan başladığının işaretleri bence. TEI senede bir kaç yüz milyon dolarlık GE den gelen parça siparişini önemsemeyecek, ben kendi ürünlerim ile daha çok ihracat yapabilirim düzeyine gelince bu ayrılık ticari olarak anlamlı hale gelecek. GE e parça satacağıma TSK ya seyir füzesi motoru satarım yada senede şu  kadar motor ihraç ederim diyebilir. Biraz kendine güveninin gelmesi ben başarırım deme noktasına gelmesi gerekir. Bence o noktaya da gelmiş gibi aşağı yukarı. Bu evlilik sallantıda yani bence Mesajı Paylaş

putty

Tusaş Motor, Gür Metal'i satın alıyor


Gür Metal Hassas Döküm San. ve Tic. AŞ (Gür Metal) ile Gürtek Metal San. ve Tic. AŞ'nin (Gürtek Metal) yüzde 51 hisselerinin, Tusaş Motor San. AŞ'ye (TEI) devredilme işlemi için Rekabet Kuruluna başvuruda bulunuldu.
Rekabet Kurumunun internet sitesinde yer alan duyuruya göre, demir çelik ve diğer metaller sektöründe faaliyet gösteren Gür Metal ve Gürtek Metal'in yüzde 51 hisselerinin, TEI'ye devredilmesi için Rekabet Kuruluna başvuruldu.

İsmail Gürsel Yardımcı'nın yönetiminde olduğu Gür Metal'in temelin 25 yıl kadar önce atıldı. Şiket, Tuzla'da faaliyet gösteriyor.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/tusas-motor-gur-metali-satin-aliyor-40979931

Buda web sitesi
http://www.gurmetal.com.tr/
http://www.gurtek.com.tr
http://www.gurtek.com.tr/katalog.pdf Mesajı Paylaş

HDS

Olması gereken oluyor. Geç bile kalındı. Mesajı Paylaş

saito

PT-170 18.5 kilo ,20000 feet 175 beygir. Merak ettiğim çok sorunun cevabı. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter