Irak İç Savaşı

Başlatan korat, Mar 09, 2016, 11:45 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

petibor

#135
Eki 09, 2019, 11:40 ÖÖ Last Edit: Eki 09, 2019, 11:51 ÖÖ by petibor
Irak da bize biraz toprak işgal etme hakkı doğdu arkadaşlar buna dikkat çekmek istiyorum. Şu anda Irak ın kendi iç meselesi olarak Kürtler özerk bir hakimiyet kurdular biliyorsunuz. Bu anlaşılmayacak kabul edilemeyecek bir şey değil bizim için. Ancak bu durum bizim Irak ın Arap kesimi ile kara bağımızı koparttı bu yüzden bizim Suriye Irak Türkiye kesişim noktasında Kürt bölgesinin derinliği en az olan kesiminden Arap topraklarına kadar bir kısım Kürt hakimiyetindeki alanı işgalimizi yaşam hakkımız gereği mantıklı kıldı. İsrail Arap İsrail savaşında Taberiye gölünü işgal etti. Mazereti şu idi sadece "bu göl benim yaşamsal ihtiyacım" idi. Bize de böyle bir yaşamsal ihtiyaç mazereti doğdu ve bu bir bahanede değil gerçek yani. Şu bölgeyi ya anlaşıp düzenleyip Arapların kontrolüne geçmesini sağlamalıyız olmuyor yapamıyorlarsa da işgal etmeliyiz hatta ilhak etmeliyiz. Ya Araplarla Kürtler anlaşsın bizim Arap coğrafyası ile sınırımızı tesis etsinler yada biz orayı zorla işgal edelim.
Yani şu yeşil landa yaşamsal menfaatimiz gereği bu yeni oluşum nedeni ile işgal hakkımız var. Çin Keşmir in % 20 sini işgal etti. Harita senin kontrolün dışında değişir ise sana da müdahale menfaatini koruma hakkı doğar lazım olan noktada buda öyle bir zaruriyet. Makul sürede geride verilebilir çözüm ikna edici faydada olur ise ama bildiğin kalıcı maksatla işgal gerekiyor ve örtmeden aleni açıklanmalı. Kürt kuşağı ile çevrelendik resmen neden Irak da Kürt toprağı İran dan Suriye sınırına kadar olsun çok saçma yani bizim Arap dünyası ile aramıza set geremezler böyle.
Bu müdahale Kürt devleti ortaya çıkarsa bunun dışarısı ile olan bağını da kontrol ederek bize muhtaç kalmasını sağlayacaktır. Suriye ile bağı doğal olarak kesilecek ve bize sınır olarak sen bana ben sana şantajını da elinden alacak. Sen beni kara yolundan İskenderun'a tırlarımı zorlarştırır isen bende senin güneydeki Arap topraklarına ticaretini zorlaştırırım şantajı yani önüne geçecek. Bu önemli çünkü Azerbaycan'ın Gürcistan'a şirin olmak zorunda olması gibi bu denizi olmayan cep devlet bizim arka bahçemiz olacak bize muhtaç olacak ileride. Ama bunu sen bana ben sana ortak menfaat paylaşımına çevirmesi şansını elinden almak gerek.  İşgal zorsa Arapların ele geçirmesini sağlayalım toprak peşinde değiliz


Mesajı Paylaş

ozbey

bence de   petibor,
elimizi  biraz kirletmeyi göze almazsak  çok  açık bir kuşatma  altında  kalacağız.

ırak'ta   bir süredir   gündem  sudi-iran-yemen  arasında  arabuluculuk ve  s400  sistemleri  almak  şeklinde.
ciddi  ciddi  ortadoğuda  her  köşe  başında  "dikkat  Rusya çıkabilir"  tabelasını  görmeye  başlıyoruz.
tabi  iran'ı   hatırlatmaya gerek  yok,  kendilerini  hiç  unutturmuyorlar  zaten.

ben  2018'e dair  öngörüler  başlığında  "onlar  pkk devletine  yol veriyorsa  biz de  büyük  iran'a  yol  verelimki  kıymetimiz  hatırlansın"   gibi  birşeyler demiş idim.
gerçekten de iran'ın  bölgede  güç  kazanmasına  tamamen sessiz  kaldık  ve  biz  ateş  ile  çevrilirken   onların   da  biraz   tedirgin  olmalarına  neden  oluverdik.

israil  bu gidişin  önünü  almazsa  tahminim  2 yıl  içinde iran artık  nükleer güce de  ulaşır .
o  günden sonra  muhtemelen   birleşmiş  şii  paydaşları  haritasıyla  yetinmez  ve   burayı  ana  kale   tutup   etrafa  çok   sert  bir şekilde  etki  pompalamaya  çalışır.
bu  etkinin  yöneleceği  yerlerden biri de tabiki  biz  olacağız,  bu  nedendendirki  devletin   bu  yeni  haritaları ve  yeni   dengeleri   kırmızı  kitaba  felan da  alması  ve  buna  uygun tedbirleri geliştirmesi  şart.
söz gelimi   gün  gelir  iran  yapımı  hava savunma sistemleri de  çevre  ülkelerde  görülmeye  başlanır... 

senin  iletinle ilgili   bu  yeni durumun  yarattığı  tehdit  ırak'ın  s400  alması  ve  kuzey ırak hava sahasını  bize kapatması   olurki  hiç  de   hayali  bir  ihtimal değil.

yani  ne  yapılacaksa   kısa  süre  içinde yapılmalı.

senin  dediğin   tedbirlerden  birisi;  ama   tedbirleri de   sadece o  ihtimale  karşı alamayız,  meselede  artık  tek  bir aktör  yok.
 
mesela  iran'ın  baskısıya  ırak  bize  hava sahasını  kapattı ve  s400  veya  başka  bir sistemle  uçaklarımızı  vuracağını  ilan  etti;  ama  biz  yine  dinlemeyip   kuzey ırak'a  operasyon  yaptık.
iran  bundan  başka   nasıl  hamleler  yapabilir  sorusuna da  hazırlanmak  gerekecek.

mevcutta  yakın  coğrafyada   kendi  yerel  amaçları  olan gruplarla    ilişki  kurup  bunları   kendi  paralel savunma sanayileriyle  destekliyorlar  ve  başarılı  olmalarını  sağlıyorlar,  bu  gruplar  başarılı  oldukça   iran  bu  grupların gözünde  kıymete  biniyor  ve  bir  ortaklık  ilişkisi  oluşuyor.
adamların  en   belirgin   politikası  temelde  bu.

bunu  ciddi ciddi düşünmek ve anlamak  gerek.
Mesajı Paylaş

doğu

#137
Eki 12, 2019, 06:58 ÖÖ Last Edit: Eki 12, 2019, 07:03 ÖÖ by doğu
 S400 alan ali kıran baş kesen olmuyor hocam S400 un sahibi muhim. Rus kapattigi zaman hava sahasini birsey yapamiyorsun da Irak boyundan buyuk islere girerse o S400 un bir saatlik omru olur, bosuna yapmiyoruz o kadar muhimmati.Irak S400 le ancak bizim abd ye acabilecegimiz kadar problem acabilir. Digerlerinde bende hemfikirim, su onumuzdeki isleri bi halledelim Akdeniz'de falan bi anlasma cikaralim İran zaten dogal problem.. Mesajı Paylaş

petibor

Terör ile pkk ile mücadeleyle bunu karıştırmayalım eğer o mazerete dayandırırsak içinden çıkamayız. Burada ayrı bir mevzu söz konusu, yeni harita bizim yaşamsal ihtiyacımızı doğurdu. Severiz sevmeyiz ama Arap coğrafyası ile var olan sınırı kaybetmek çok sakıncalı bir durum. Suriye ile var olması da teselli değil ik ülke ilede olmalı ne bir ülkeye nebir etnik yapıya esir olamayız bu yeni harita durumları yüzünden. Direk sınırımı yitirdim burayı işgal ediyorum dememiz lazım hiç terör alakası kurmadan kesinlikle. Ve bu güvenlik değil bildiğin ilhak olmalı veya kontrolümüz dışındaki taraflar bizim bu ilhakımızı anlamsız kılacak bir çözüme anlaşırsa geride veririz. Ama tabi Türk alışır yani elindeki torpağa beş on yıldan sonra oda olmaz aldığımız yeri geri vermeyiz geç kalırlarsa. Irak da Kürtlerin durumunun muğlaklığı belki bizi beklemeye yönlendiriyor ama harita netleşir ise küçükte olsa bir koridoru ele geçirmemiz lazım Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter