LST Projesi - TCG Bayraktar/TCG Sancaktar

Başlatan 7Skies, Eyl 30, 2015, 06:26 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

sadalone

#75
Şub 18, 2019, 01:31 ÖÖ Last Edit: Şub 18, 2019, 01:43 ÖÖ by sadalone
Proje kapsamında olan 4 adet LST'den ilki TCG BAYRAKTAR (L-402) 22 Nisan 2017 tarihinde, ikinci gemi TCG SANCAKTAR ise (L-403) 07 Nisan 2018 tarihinde Türk Deniz Kuvvetlerinde hizmete girmiştir. Diğer 2 adet LST'nin 2023-2024 yıllarında hizmete girmesi planlıdır.
https://www.dzkk.tsk.tr/icerik.php?dil=1&icerik_id=77


TCG Trakya'nın geleceği söylendiğinden sonra  bu +2 LST daha anlamlı oldu.Böylelikle her biri 1 LHD 2 LST'den oluşan kendi ''amphibious ready group'' umuzu kurabiliriz.

Şimdi mesele bu gemileri doldurmaya kalıyor.Benim hayalimde en az 1 tabur tank, 2 tabur ZAHA(AAV), 2 tabur ZMA(taktik tekerlekli) ve yeteri miktar Ejder/CobraII tipi araçtan oluşan bir mekanize kuvvetin oluşması var.Tabi bunlara topçu, hava savunma ve lojistik destek birliklerini de ilave edebiliriz.


Mesajı Paylaş

murattekin

Çok güzel. Nereyi işgal ediyoruz? Mesajı Paylaş
...

catfish

Amfibi tugay, yakında, önce tümen sonra da kolordu olur herhalde. Mesajı Paylaş

dum

#78
Şub 21, 2019, 01:04 ÖS Last Edit: Şub 21, 2019, 01:19 ÖS by dum
Kuzeyli devletlerin şöyle bir konsepti var. İsveçte cb-90 , finlandiyada jehu sınıfı  ..


https://youtu.be/n9WUn5FV-CA

https://m.youtube.com/watch?v=vbl4JbFHv6A

Balistik korumalı, kbrn korumalı, ukss silahlı, yuksek kıyı veya plaja kapak atabilen, saatte 70+ km hıza ulaşan, sadece 3 kişilik murettebatı ile her durumdaki hava ve suda hizmet gören, devriye, kiyı emniyeti, sahil güvenlik, kacakçılıkla mücadele, mayın serme, su bombası atma, ökk taşıma gibi yan rolleri de yapabilen ;  ama esasında hizlı personel çıkarma botu olarak kullanılan.. ve 20+ teçhizatlı deniz piyadesini sahile hedefe taşıyabilen balistik korumalı bir bot/otobüs.  Bir nevi deniz mkka'sı..

Efes tatbikatında hep görürüz ; sahile önce bir botla sas gelir , engelleri temizler ; sonra   amfibi komandoları veya piyadeleri zodyak botlarla her tarafları açıkta gelirler ve kıyıya el atarlar ; sonra lct ve lst'ler gelerek zırhlı birlikleri , topçuları ve lojistik birimleri sahile çıkartır.

Hem sas hem önce çıkan deniz piyadeleri için zodyak bot yerine bu konsepti görmek isterdim.

Üstelik bizde harekat kıyıbaşı alınınca biter. Oysa gerçekte bunun bir de devamı var. Ele geçirilen kıyı başının emniyeti, anakara ile hedef arasındaki deniz-ikmal yolunun emniyeti , personel değişimi, bütünlemesi gibi intikaller sürekli olacak.. bu işler için donanmanın gemi ayırmasını herhalde kimse beklemiyor. Aslında ben şahsen planlandığını bile sanmıyorum.

Özellikle 4 adet lst ve 8 adet hizlı lct'niz varsa bu; en az 4 hedefe eş zamanlı çıkmak istiyorsunuz demektir.  (Bu sayı her bir hedefe 1 lst ve 2 lct ile 1 adet mekanize tabur görev kuvveti ve tugay karargahı;  helikopterler ile 3-4 komando taburu demektir.)

Efes tatbikatlarında gördüğümüz : Her bir hedefe önden 1 deniz piyade bölüğü ( 150 kadar asker) çıkması için 15'er tane zodyak bot yerine ; 6 şar tane bu tarz korumalı ve hızlı botlardan alinması bana göre şık olur.  Bu da kurulan 4 grup için 24 bot manasına geliyor..  bu 24 bot, hedeflere el atıldıktan sonra anakara ile ada arasındaki yolda ve adanın etrafında  devriye ve emniyeti de sağlayabilir. (Bu botlar mevcut hızlarıyla 10 km mesafedeki bir adaya 10 dakikadan az bir zamanda varabiliyorlar)

Güneydoğuda mercedesten kirpiye çok geç geçtik.. bunun acısını da çok çektik. Madem modern bir çıkarma kabiliyeti oluşturuluyor ; eksik gördüğüm noktayı iletmek vazifemdir.

Saygilar. Mesajı Paylaş

robust

Sn. Dum,

Aynen katiliyorum dileklerinize. En azindan 3-4 tane CB-90 bot alip, denenmesi lazim. Begenirlerse merak etme 20 adet degil, daha fazla alirlar. YoncaOnuk'in 20 metrelik ani mudahale botlarindan benzer bir cozum cikmaz mi? Bunlardan 15-20 tane alip Amfibi Tugay emrine verilmesi. Onden kapak atamaz ama paralel yanasir vs gibi. Burada amac cok hizli sekilde, savunmasi en zayif bolgelerden kiyiya cikilmasi. Eminim Ege'deki olasi bir savasta ayak basilmasi gereken bir kac degil, belki onlarca ada vardir.  Mesajı Paylaş

HDS

Beri yanda, SAT'ın ancak zodyakları vardı. Sonra iki tane hızlı "sızma" botu oldu, dalgıç ya da zodyak bırakacak.

İleride CB90 gibi bir bot ve artık kendi özel operasyon helikopterlerine sahip olmaları gerek. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#81
Şub 21, 2019, 02:59 ÖS Last Edit: Şub 21, 2019, 03:01 ÖS by delenda_est_carthago
Bunlar sirf bana mi Viking longboat'larini hatirlatti, konsept olarak? Mesajı Paylaş

tuğrulbey

Aslında Ares tersanesinin de CB-90 benzeri tasarımları var. Aşağıdaki fotolar Ares 55 e ait, CB-90 ile benzer boy ve tonaja sahip. Fakat bizimkiler 2+1 daire yapmış botu.Tasarımı değiştirip iki sıra koltuk konulsa çok rahat 20 asker taşır. Bu tür tekneler olası bir Türk-Yunan çatışmasında iyi iş görür. Ege de az sayıda Yunan askeri barındıran çok sayıda irili ufaklı ada var, bu adalara çıkmakta iyi iş görür, M-113 ün deniz versiyonu gibi.



Mesajı Paylaş

farabi

Alimünyum sac ya da FRP mi olur bilemem ama yüksek süratli, sert gövde, kıyıya çıkabilecek 11-13 metrelik bir bot sadece amfibi tugay için değil fırkateynler için de önemli bir donanım olabilir. Aşağıdaki resim Absolan sınıfı fırkateynin kıç kısmı ve SB90E'nin vinç sistemi, tahmin ediyorum aynı kısımdan çekili sonar da salınabilir.



Ya da daha kapsamlı bir yaklaşım olarak , İngiliz Tip26 fırkateyn kavramının en önemli kısımlarından biri olan "Adaptable Mission Bay" gösterilebilir. Fırkateynin bu orta bölümünde her iki taraftan yükleme ve indirme işlemi yapılabilir UAV/USV , 12 metreye kadar tekneler , RHIB ve konteyner taşıyabilir alan yaratılmış. Buna ek olarak Hangar bağlantısı sayesinde iki adet Wildcat ya da bir adet Merlin helikopter de barındırabilmekte.



Gelecekte üretilecek fırkateynlerin bu tür bir kabiliyet kazanmaları , ileride fırkateynle birlikte görev yapacak karakol/asw otonom deniz sistemleri açısından da yararlı olabilir. Şu an liman güvenliği anti mayın , anti sızma gibi alanlarda test edilmekte olan insansız deniz sistemlerinin , fırkateynlerin ileri karakolu olarak bir parçası haline gelmesi çok uzak bir gelecek olmayabilir. Elbit'in bütünüyle modüler bir tasarım felsefesine sahip Seagull çözümü geçtiğimiz yıl torpido atış testleri yapmıştı.

Mesajı Paylaş


Merkator

Türk Deniz Kuvvetleri'nin Güç Çarpanı LST Gemileri


NUSRET-2018 tatbikatında, Komuta-Kontrol Gemisi olarak görev alan ve plana uygun olarak eğitim tipi Dip Mayını ve Demirli Mayın dökme görevini icra eden TCG Bayraktar (L-402) LST Gemisini, o dönem ki Gemi Komutanı Yarbay Bülent GÜNGÖR, tatbikatı takip eden basın mensuplarına gezdirmiş ve gemi hakkında detaylı bilgiler aktarmıştı. O dönem edindiğimiz izlenimlerle, detayları sizler için tekrar kaleme aldık.

TCG Bayraktar, 7.254 ton deplasmana ve yaklaşık 139m boya sahip olan ve 18+ knot azami sürate ulaşabilen TCG Bayraktar LST Gemisi; tek tekneli, deplasman tipi ve tamamen çelik konstrüksiyon olarak inşa edilmiştir. 10 güverte ve 2 asansöre sahip olan geminin SMART-S Mk2 radarından karinasına yüksekliği 34m, deniz seviyesine yüksekliği ise 29m. Geminin üst binası ve köprü üstü camları balistik (7.62mm mermilere karşı) balistik korumalıdır.

Anadolu Deniz İnşaat Kızakları Sanayi ve Ticaret AŞ (ADİK Tersanesi) tarafından inşa edilen Gemi; Nükleer, Biyolojik ve Kimyasal saldırılar için tam personel korumasına sahiptir. Halen DzKK bünyesindeki koruma kapasitesi açısından en büyük KBRN Sistemi TCG Bayraktar ve TCG Sancaktar LST Gemilerinde kullanılmaktadır. %97 oranında (sadece biyolojik sensör ve bir adet filtre yurt dışı kaynaklı) yerli sanayi katılımı içeren KBRN Sistemi TÜBİTAK, Türkiye Atom Enerjisi Kurumu ve MATEL iş birliği ile geliştirilmiştir. Gemilerde üç ayrı yerde (ana güverteye çıkış, helikopter platformuna çıkış ve tank güvertesine çıkış) KBRN temizleme yapılan giriş noktası yer alıyor. Gemide ayrıca kimyasal serpinti sonrasında dış yüzeylerin yıkanmasını sağlayan Otomatik Dış Yıkama Sistemi (Washdown) yer almaktadır. Tulumbalar vasıtasıyla çekilen deniz suyu ile beslenen fıskiyeler yardımıyla gemi gövdesinin ve üst güvertesi çepeçevre deniz suyu ile yıkanmaktadır. İcra edilen testler sırasında sistemin başla komutunu müteakip üç dakika içinde devreye girdiği görülmüştür. Gemi bacasında böyle bir sistem yer almadığından 'Washdown' kabiliyeti IR bastırma maksatlı olarak kullanılamamaktadır. KBRN kirlenmesini tespit ve ikaz maksatlı olarak geminin farklı yerlerine sensörler yerleştirilmiştir, bu sensörlerden biri KBRN ajanı/kirlenmesi tespit ettiğinde alarm ikazı veriyor.

TCG Bayraktar ve TCG Sancaktar LST Gemileri torpido tehdidine karşı İngiliz Ultra Electronics ürünü SeaSentor Torpido Karıtırma ve Aldatma Sistemi (TKAS) ile donatılmıştır. O tarihlerde Aselsan'ın HIZIR TKAS çözümü hazır olmadığından ADA Sınıfı ilk iki korvette de kullanılan SeaSentor siparişi verilmiştir. SeaSentor, tehdit torpidoyu hem gemide iskele ve sancak tarafında yer alan lançerlerden atılan sarf edilebilir sahte hedef/dekoylar vasıtasıyla hem de manyetik alan uygulamak suretiyle karıştırabilmektedir. Gemiden 20dk içinde salınarak denize serilen fiber optik kablo/dizin üzerinde akustik ve manyetik sensörler yer alıyor.

Gemide, 15 tonluk genel maksat helikopterinin iniş kalkışına olanak sağlayacak bir helikopter platformu (36mx20m'lik ölçüleri ile halen DzKK hizmetindeki gemilerde yer alan en geniş ve en yüksek kapasiteli helikopter platformu) bulunmaktadır. Ancak helikopter platformunda iniş ve kalkışı kolaylaştıracak ışıklı işaret/yönlendirme sistemi yer alsa da ASIST helikopter iniş ve kalkış sistemi yer almıyor. ASIST sistemi gemide konuşlanacak helikopterlerin gündüz ve gece zorlu hava ve deniz şartlarında dahi gemiye emniyetle iniş ve kalkış gerçekleştirebilmelerine imkân tanımaktadır. Platform henüz CH-47F Chinook helikopteri için sertifiye edilmemiş olsa da edindiğimiz bilgiye göre 12.5 ton ağırlıktaki Chinook Helikopteri yüksüz olarak gemiye iniş yapabilir ancak yüklü olarak inmesi mümkün değil, bu durumda Chinook havada asılı durumda iken gemiden yakıt ikmali yapabilir.

Yükleme/boşaltma işlemlerini sağlayabilmek amacıyla geminin başında, kıçında ve yan tarafında birer kapak bulunmaktadır. Gemide, ayrıca, her biri 8 ton yük veya 40 personel taşıyabilen ve azami 40 knot (tam yükle 27 knot) sürat yapabilen yerli tasarım ve üretim dört LCVP Çıkarma Aracı ve kendinden tahrikli üç ponton yer almaktadır. Edindiğimiz bilgiye EFES-2018 Tatbikatı sırasında hedef 20dk olarak belirlenmesine karşın gemideki 4 LCVP 15dk içinde denize indirilmiş ve kıyıya ilk çıkarma bu 4 LCVP ile yapılmış. LCVP'ler 8 tona kadar araç taşıyabilecek şekilde tasarlanmıştır bu sayede örneğin bir adaya çıkarma yapıldığında ilk seferde kıyıya çıkarılacak Kaideye Monteli Stinger (KMS) Sistemleri ile çıkarma harekâtında görev alacak askerlerin ve adanın yakın hava savunması sağlanabilecek. Ayrıca TCG Anadolu LHD Gemisine yönelik ön eğitim olarak gezi sırasında, önümüzdeki günlerde LCVP'lerin TCG Bayraktar'ın kıç kapağına yanaşarak araçların doğrudan gemi güvertesinden LCVP'lere aktarımına yönelik eğitimler de icra edileceği bilgisi paylaşılmıştı.

Normal şartlarda gemideki Tank Güvertesi'nde 13 Ana Muharebe Tankı (AMT) taşınabilirken, gemi içindeki diğer ağırlıklarla oynayarak (mesela tatlı su ve/veya yakıtı daha az almak suretiyle) bu sayıyı 19'a kadar çıkarmak mümkün. Edindiğimiz bilgiye göre geminin tank taşıma kapasitesinde temel kıstas AMT'nın hacmi ve ağırlığı. Üzerinde seyir sırasında AMT'nın emniyeti için bağlama noktaları yer alan Tank Güvertesi'nde tankları çevirmek için kullanılan bir daire şeklinde bir sistem var, bu sistem kullanılarak AMT'lar yükleme ve boşaltma esnasında boyaya zarar vermeden Tank Güvertesi'nde nokta dönüş yapabiliyorlar.

Dip Mayını ve Demirli Mayın taşıma ve dökme kabiliyetine sahip olan TCG Bayraktar ilk mayın dökme faaliyetini Kuzey Deniz Saha Komutanlığı tarafından planlanarak 24 Kasım- 3 Aralık 2017 tarihlerinde icra edilen NUSRET-2017 Davet Tatbikatı sırasında icra etmişti. Gemide yer alan kıç kapağı hem AMT çıkışı hem de mayın dökümü için kullanıma imkân tanıyan iki ayrı modda çalışabilmekte. Tank Güvertesinin kıç tarafında zeminde iki ayrı kapak bulunmakta. Bu kapaklar kaldırılıp kenara konulduğunda aşağıdan hidrolik bir sistem yukarı doğru çıkıyor ve raylara döşenmiş mayınları otomatik olarak alıyor ve önceden programlanan aralıklarla deniz mayınlarını dakika ve mesafe aralıklarına göre otomatik olarak döküyor. Otomatik Mayın Dökme Sistemi gerek yazılım, gerekle donanım olarak milli bir ürün.

22 Nisan 2017 tarihinde teslim edilen ve yerli sanayi katılımı %70,68 olarak gerçekleşen TCG Bayraktar LST Gemisi 140 kişilik personeli ile 40 gün (daha önce 30 gün idi ancak kabul testleri sırasında yapılan iyileştirmeler ile bu süre 10 gün uzatıldı) azami kapasitesi olan 565 kişi ile de 20 gün denizde kalabiliyor.

Gemideki telsiz kamerasında Aselsan-TÜBİTAK ürünü Mesaj İletim Sistemi bulunurken, cevapsız yayın İstasyonu ise Türkiye'den uzakta icra edilen görevler sırasında kısa mesajlaşma/haberleşme için denizaltılardakine benzer bir HF haberleşme kabiliyeti ile sağlanıyor.

Edindiğimiz bilgilere göre gemide köprü üstündeki Gemi Kontrol İzleme İstasyonu (GKİS) vasıtasıyla takip ve kontrolü yapılabilen 600'ü uzaktan kumandalı 3.600'ün üzerinde valf bulunmakta. Çıkarma harekâtı sırasında geminin baş kısmındaki su çekimi, çıkarma yapılacak alandaki suyun derinliğine göre ayarlanabiliyor. Mesela bu çerçevede ihtiyaç duyulursa baş taraftaki sıvılar valfler yardımıyla kıç tarafa taşınabiliyor böylelikle geminin baş tarafı hafifletilerek yukarı kaldırılabiliyor. Aynı kabiliyet sayesinde çıkarma sırasında, zemine saplanması durumunda kapağı kurtarmak için de kullanılabiliyor.

Baş tarafında sancak ve iskeleye çevrilebilen iki adet tip baş itici/pervane yer alan TCG Bayraktar'da harekete duyarlı (hareket algılayınca çekime başlıyor) 5'i hareketli toplam 68 CCD kamera bulunmakta. Gemide bulunan rampalar İngiliz firması MacGregor tarafından üretilmiş olup geminin üst güvertesine araçların çıkarılmasında kullanılıyor.

Gemide gezi sırasında bize gezdirilen alanlardan birisi olan Savaş Harekât Merkezi ise gemi üzerindeki farklı sensörlerden gelen bilgilerin toplanıp analiz edildiği ve gerektiğinde Gemi Komutanı tarafından atış kararının verildiği bir yer. Buradaki konsollar üzerinde koşan milli tasarım ve üretim GENESİS Savaş Yönetim Sistemi (SYS) 3.9 Milyon satır kaynak kodundan oluşan milli bir yazılım (hazırlayan mühendislerin yarısının bayan olduğu belirtildi) içermekte. GENESİS SYS ile aynı anda 2.500'ün üzerinde hava, su üstü ve denizaltı temasını otomatik olarak takip edilebilmekte. Angajman sürecinde otomatik modda iken otomatik olarak takip edilen temaslardan kendi içindeki algoritma yardımıyla önceliklendirdiği 8 tehdidi angajman ekranına yansıtılmakta ve bunlardan gemi üzerindeki toplara tahsis ettiği 3'ü için (SYS Phalanx'ı tek olarak kabul ettiğinden ön, arka ve yanlardan gelen tehdide göre azami üç angajman planlaması yapmakta) geri sayım başlatılmakta. Tehditler menzil içine girince GENESİS SYS tarafından Ateşleme Zamanı Uyarısı verilmekte. Gemi Komutanı'nın yetki vermesi ile atış yapılmakta. Gemide iki Oto Melara 40L70 Fast Forty Top Sistemi ve iki 20mm Mk-15 Phalanx Blok 1B Baseline 2 (DEMAM malzeme olarak sağlanmıştır) Yakın Hava Savunma Silah Sistemi (CIWS) yer alıyor. TCG Bayraktar Phalanx sistemleri olmadan DzKK hizmetine girmiş ve Phalanx'lar gemiye daha sonra monte edilmişti. Mayıs ayında düzenlenen IDEF '17 Fuarı sırasında ziyaret ettiğimizde SHM'nde Phalanx konsolu yer almıyordu ancak son ziyaretimizde Phalanx operator konsolu yerleştirilmişti.  O dönem Phalanx CIWS ile atışlar gerçekleştirilmiş 16 Ekim 2018 tarihinde Phalanx'ın GENESİS SYS'ne entegrasyonuna yönelik faaliyetlerine devam edilmekteydi. (Phalanx'ın GENESİS SYS'ne entegrasyonuna yönelik faaliyetler 2018 son çeyreğinde tamamlanmıştır.)

İki ayrı bölümden oluşan SHM'nde ayrıca güdümlü mermi tehdidine karşı SAMAN Kızılötesi Aldatıcı Sistemi konsolu yer almaktaydı. Sistem RF güdümlü füze tehdidine karşı chaff (KALKAN), IR güdümlü füze tehdidine karşı da flare (SAMAN) mühimmatı atabilmekte. Tüm operatör konsollarında joystick yer aldığından gerektiğinde her konsoldan Oto Melara 40L70 Fast Forty Top Sistemi kontrol edilebilmekte. SHM'nin Uzaktan Görüşme Cihazı (diğeri Kaptan Kamarasında) ile 2 büyük LCD ekran, komutan konsolu ve 10 masaüstü bilgisayardan oluşan ikinci bölümü çok amaçlı olarak tasarlanmıştır. Mesela Amfibi Harekât veya NUSRET-2018 Davet Tatbikatında olduğu gibi Mayın Harekâtı icra edilirken ikinci bölüm Müşterek Harekât Komuta Merkezi olarak kullanılabilmekte. Ancak bir doğal afet durumunda gemideki GENESİS SYS'nden bağımsız çalışan ve Microsoft tabanlı ticari bilgisayarların yer aldığı bu bölüm Doğal Afet Yönetim Merkezi olarak da görev yapabilmekte. İlgili kurumların temsilcileri deprem veya doğal afet sırasında kendi uydu telefonları ve dış yayın cihazlarını buradaki bilgisayarlar üzerinden kendi internet ağlarına bağlanabiliyor.

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/turk-deniz-kuvvetleri-nin-guc-carpani-lst-gemileri-3967 Mesajı Paylaş


DelKu

Keşke gemilere VLS de planlanmış olsaydı.
Ben buna diyet kek sendromu diyorum baktığında muhteşem bir görüntüsü olsa da ağzında bıraktığı tatda bir yokluk hissediyorsun. Mesajı Paylaş

sadalone

Olsa bile o yokluğun geçeceğini sanmıyorum, hep daha fazlasını isteriz.

Bizim kuvvetteki Phalanx aşkıda ilginç, açıkçası bu silahlara hiç güvenmiyorum.En azından Phalanx'ların birinin yerinde RAM olsaydı daha iyi olurdu, hatta hiç Phalanx olmasın tek RAM B2 olsun.

DIMDEG'de de GENESİS ADVENT ve SMART-S olur muhtemelen.Gemi dev gibi olacağından silah koymak için yer olur ama bakalım.


Mesajı Paylaş

dum

#89
May 14, 2020, 03:32 ÖS Last Edit: May 14, 2020, 03:42 ÖS by dum
2023 ve 2024'te tedariği planlanan 2 LST daha var. Muhtemelen onlar biraz daha gelişmiş olacaktır. O zamana kadar milli vls ve korkut-d tekamül etmiş olur. ( Bunlar muhtemelen bey sınıfı olarak adlandırılacaktır).

Bayraktar sınıfına da sonradan benzer bir modifikasyon yapılabilir.

Gerek sensör , gerek denizde kalma süresi ile bir korvet denkliğinde gemiden bahsediyoruz.  (İlaveten kararagah olma/malzeme ve personel taşıma/ hastane olma gibi rolleri de var).  Bunlar dünya da eşi benzeri pek olmayan 4 adet genel maksat gemimiz olabilir ufak geliştirmelerle.   Elde ettikleri sensör ve sinyal istihbaratını da müşterek harekat merkezine aktararak harekat alanının resmini destekleyebilirler..


Bir diğer fikir de ; bu tür gemilere iha röle antenleri koyarak satcom olmaksızın ihaların menzili uzatılabilir ve sihalar idare edilebilir.


Dip not: Hazır f35b ve TRAKYA  yatmışken;  hyuga ve dokdo sınıfı benzeri anadoludan daha ufak (13/14 bin ton) eş zamanlı 4 portu ile helikopter ve iha operasyonu yapabilecek, 1 tabur taşıyacak doklu destroyer/lpd'lere yönebiliriz belki.   

Şahsi fikrim ; şu an için F35 olmuyorsa harrier peşine düşmemektir.   Bu gemi en az 40 sene bizimle olacak. Şu an alınacak harrier gemi ömrü süresince faal kalamayacak. Zaten 30 yaşındalar. O süreçte daha neler değişir!!! O yüzden şimdilik siha çalıştırsın yeterli.

Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter