TUSAŞ/TAİ

Başlatan ocay, Şub 28, 2016, 03:56 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

canıtez

TUSAŞ'tan dev AR-GE merkezi


TUSAŞ, Milli Muharip Uçak, insansız hava aracı, uzay ve uçak yapısalları alanları öncelikli olmak üzere, devam etmekte olan projelerin istenilen nitelik ve zamanda gerçekleştirmesi amacıyla Teknopark İstanbul'da Ar-Ge Merkezi kuracak.

Milli Muharip Uçak, insansız hava aracı, uzay ve uçak yapısallarına ilişkin çalışmalar yürüten Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI), devam eden projelerin istenilen nitelik ve zamanda gerçekleştirmesi amacıyla Teknopark İstanbul'da "çözüm merkezi" oluşturacak.

TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, AA muhabirine yaptığı açıklamada, havacılık ve uzay sanayisinin, kesintisiz Ar-Ge ve yüksek teknoloji gerektiren bir çalışma alanı olduğunu belirtti.

Kotil, bu kapsamda TUSAŞ'ın, inovasyon politikasının, "Şirketin faaliyet alanlarındaki ürünlerin rekabet gücünü artıracak nitelikte, yenilikçi, uygulamalı araştırma çalışmalarının yürütülmesi" ve "yurt dışı bağımlılığın sonlandırılması istenen ürünler için yenilikçi ve ileri teknoloji alternatiflerinin çalışılması" olarak belirlediğini söyledi.

Türkiye'nin teknoloji merkezi TUSAŞ'ın, Milli Muharip Uçak, insansız hava aracı, uzay ve uçak yapısalları alanları öncelikli olmak üzere, devam etmekte olan projelerin arzu edilen nitelik ve zamanda gerçekleştirmesine yönelik olarak Teknopark İstanbul TUSAŞ AR-GE Merkezi yerleşkesini kurmak için çalışmalar yürüttüğüne işaret eden Kotil, merkezin takip eden dönemde TUSAŞ'ın "çözüm merkezi" olarak faaliyet göstermesinin planlandığını bildirdi.

Temel Kotil, Ar-Ge Merkezinin, Sabiha Gökçen Havalimanı yanında bulunan Teknopark İstanbul yerleşkesinde, bin 770 metrekarelik alanda, eylül başında faaliyete başlayacağını ifade etti.

İstanbul'daki üniversitelerin iş gücü potansiyelini ve teknolojik birikimini, şirketin özgün projelerinde kullanmayı amaçladıklarını anlatan Kotil, bu kapsamda merkezde ilk aşamada 100 mühendisin istihdam edileceğini, bu sayının birkaç yıl içinde 200'e çıkarılmasının öngörüldüğünü belirtti.

Kotil, çeşitli insan kaynakları platformlarında yapılan duyurunun ardından, ilk olarak İstanbul'daki üniversitelerin mühendislik fakülteleri mezunlarıyla görüşmeler yapılarak işe alım sürecine başlandığına değinerek, şunları kaydetti:

"Uçak ve Uzay Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Elektrik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Kontrol Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği ve Bilgisayar Mühendisliği bölümlerinden mezun olan adayların istihdam edileceği Ar-Ge Merkezinde görüşmeler sürdürülerek, parlak fikirli, iyi eğitimli gençlerin, çok değerli tecrübeli mühendislerin ve tersine beyin göçüyle yurt dışında bulunan üretken araştırmacıların şirketimize kazandırılması sağlanacak."

İDDİALI HEDEFLER TEKNOLOJİDEN GEÇİYOR

Teknoloji politikasını, "küresel ölçekte sürdürülebilir rekabetçi avantaj sağlaması için teknolojinin temel kaldıraç olarak konumlandırılması" olarak belirleyen TUSAŞ, ihracat dahil, tüm satışlarında teknoloji yoğunluğunun ve dolayısıyla katma değerin artırılmasını hedefliyor.

TUSAŞ'ta geliştirilen özgün ürünler ve yürütülen modernizasyon projelerinin yanı sıra, Ar-Ge merkezleri bünyesinde ürün geliştirme, araştırma ve teknoloji geliştirme, süreç yeniliği, organizasyonel yenilik ve kavram çalışmaları gibi alanlarda çok sayıda proje yürütülüyor.

Ciro konusunda 10 milyar dolarlık iddialı bir hedefe sahip olan TUSAŞ, bu hedefe ulaşmak için mevcut iş portföyünü yeni projelerle ve uluslararası iş birlikleriyle büyütmeye, yeni teknolojilerin kazanılmasına, özgün ürünlerini geliştirmeye ve rekabetçiliğini artırmaya yönelik yatırımlar yapıyor.

TUSAŞ, Akıncı'daki merkezi yerleşkesinin dışında ODTÜ Teknokent'te Ar-Ge ve yazılım faaliyetleri yürütüyor. ODTÜ Teknokent Savunma Sanayi Araştırma ve Teknoloji Geliştirme Alt Bölgesi'nde yaklaşık 4 bin metrekarelik bir alana kurulu TUSAŞ Ar-Ge binalarında (Nuri Demirağ ve Vecihi Hürkuş binaları) yaklaşık 250 kişilik kadroyla çalışmalar yapılıyor.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/tusastan-dev-arge-merkezi.html Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Korktuğumuz yavaş yavaş başımıza geliyor... Mesajı Paylaş

korat

"Korktuğumuz yavaş yavaş başımıza geliyor..." önceden bazı şeyler ifade ettin ama konu biraz aydınlatırsa daha iyi olur. Mesajı Paylaş
Her yeni nesil uçak yeni bir stratejimi gerektirir?

anafor2016

yeni MKEK mi Mesajı Paylaş

merzifonlu

@HARZEMŞAH;

Bende merak ettim, neymiş bu korkuğumuz ve başımıza gelen şey? Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

TAI hem kadro hem de yapısal olarak THY tarafından yutuluyor... Mesajı Paylaş

Karabasan

Savunmanın devlerinde 'metal yazıcı' devrimi


Türkiye'nin savunma ve havacılık devleri, tasarım ve üretim kabiliyetlerini metal 3D yazıcılar ile artıracak.

Sıra dışı malzemelerin kolaylıkla işlenmesine, kompleks geometrilerin kolayca üretilebilmesine ve yekpare tasarımların yapılabilmesine olanak veren metal 3D yazıcıların (metal katmanlı imalat) endüstrideki kullanımı hızla yaygınlaşıyor.

Özellikle kısa tedarik süreleri ve malzeme verimliği de dikkate alındığında titanyum gibi değerli ve işlenmesi zor metallerin kullanıldığı savunma ve havacılık sektörü bu teknolojiye hızlı şekilde adapte oldu. General Electric, Rolls Royce, Airbus, Safrane gibi firmalar da metal 3D yazıcı teknolojisinin kullanımına öncülük etti.

Türkiye'nin savunma ve havacılık alanındaki lider kuruluşları da bu gelişmelere kayıtsız kalmadı. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI), ASELSAN ve ROKETSAN yaptıkları değerlendirmenin ardından metal 3D yazıcı teknolojisine yatırım yapma kararı aldı. Şirketler, Türkiye'de bu teknolojiyi yaygınlaştırmak amacıyla faaliyet gösteren BTech Innovation ile işbirliğine gitti.

ODTÜ Teknokent bünyesinde faaliyet gösteren ve katmanlı imalat teknolojisinin önde gelen şirketlerinin temsilciliğini üstelenen BTech Innovation, bu süreçte mühendislik, eğitim, yazılım, ekipman ve sarf malzeme çözümleri ile TUSAŞ, ASELSAN ve ROKETSAN'a destek verecek.

Malzemeler ve maliyetler hafifliyor

BTech Innovation Genel Müdürü Kuntay Aktaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, son 8-10 yıldır isminden söz edilen metal yazıcıların kullanımının, büyük teknoloji firmalarının bu işi girmesiyle hızla yaygınlaştığını söyledi.

Bu teknoloji sayesinde, geleneksel yöntemlerle 8-10 aşamada yapılan ve bu nedenle kullanım ömrü, risk, maliyet konularında oluşan dezavantajların ortadan kaldırılabildiğini anlatan Aktaş, metal yazıcılar kullanılarak 15-20 bileşeni olan bir parçanın yekpare olarak daha verimli, hafif ve daha az bakım gerektirecek şekilde üretilebildiğini ifade etti.

Metal yazıcı teknolojisinin jet motoru, uçak kanadında kullanılabilecek düzeyde olgunlaştığına dikkati çeken Aktaş, henüz gelişme sürecindeki bu teknolojide bir an önce yararlanarak bilgi birikimini artırmanın ve patentler almanın "yeni sanayi devriminde" yer almak açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.

Türkiye'de bu alandaki farkındalığı artırmak için 2 yıldır çalıştıklarını aktaran Aktaş, "Bunun düğmesine basıldığında çalışan bir makine gibi olmadığının anlaşılması için çaba gösterdik. Geliştirilmesi gereken çok fazla şey var. Makineyi geliştirmek ayrı bir konu ama makineniz olsa bile malzeme, proses, ardıl işlemler, tasarım gibi çok fazla konu var. Bunun için bir an önce bu alana girip öğrenme eğrisini atlamamız gerekiyor." dedi.

Rakipler etkin şekilde kullanıyor

Aktaş, TUSAŞ'ın tüm bu gelişmeleri dikkate alıp, 8 aylık bir fizibilite sonunda metal 3D yazıcılara yatırım yapma kararı aldığını bildirdi.

TUSAŞ'ın 2023 yılında dünyanın önde gelen havacılık firmaları arasında yer almayı hedeflediğine işaret eden Aktaş, şirketin bu hedefe ulaşmadaki rakiplerinin söz konusu teknolojiden yoğun olarak yararlandıklarını belirtti.

Aktaş, söz konusu şirketlerde yürütülen çalışmalara ilişkin, şu bilgileri verdi:

"TAI'nin eğitimleri halen devam ediyor. Yaklaşık 6 ay daha bu çalışmalar sürdürülecek, ondan sonra gerçek parçaları üretmeye başlayabilecekler. ASELSAN'da ekiplerin bu konuda olgunlaşmasına bağlı olarak süreç şekillenecek. Eğitim ve danışmanlık faaliyetleriyle bu süreci kısaltmaya çalışıyoruz. Genel olarak 1 sene sonrasında uygulamaya geçmelerini, 1 ile 2. sene arasında farklı malzemeleri, prosesleri, ardıl işlemleri deneyerek başkalarının yapmadığı şeyleri iyi yapabilecek seviyeye gelmelerini hedefliyoruz. Şirketlerimizin gelecek yılın ilk yarısında bir askeri araca ya da bir hava aracına parça takacak ya da prototip üretebilecek seviyeye gelmelerini bekliyoruz."

Tedarik sorunlarına çözüm olabilir

Metal 3D yazıcılarla yapılan işlerin prototipin ötesinde ürüne dönüştüğüne dikkati çeken Aktaş, şöyle devam etti:

"Bu teknolojiyle bir silah sisteminin tedarik etmekte sıkıntı çektiğiniz çok kritik bir parçasını üretebilirsiniz. Lojistik olarak temin etmekte güçlük çekilen bir tank parçası için bölgesel bir üretim alanı kurup bunu hızla devreye alabilirsiniz. Bundan 5 sene önce çok büyük oranda prototipler, görsel nesneler, oyuncaklar vesaire yapılıyorken artık çok büyük ve kritik parçalar üretilebiliyor. Bunlar sadece firmaların kamuoyuyla paylaştığı bilgiler. Firmaların şu anda bu teknolojiyle neler yapabildiğini tam olarak bilinemiyor. Birçok büyük Amerikan firması bilgi birikimini kesinlikle Amerika'dan çıkarmıyor.

Bu teknolojinin önemini vurgularken her tarafa makine koyalım, her yeri makine çöplüğüne dönüştürelim gibi bir hataya da düşmememiz gerekiyor. Ciddi anlamda bir süreç, uygulama geliştirip katma değerli işleri bu teknoloji ile çıkartmanız gerekiyor."



http://aa.com.tr/tr/ekonomi/savunmanin-devlerinde-metal-yazici-devrimi/877279
http://aa.com.tr/tr/pg/foto-galeri/savunmanin-devlerinde-metal-yazici-devrimi Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

murattekin

#67
Ağu 07, 2017, 03:05 ÖS Last Edit: Ağu 07, 2017, 03:34 ÖS by murattekin
3 boyutlu metal yazıciların ürettiği parçaların strength i yeterli oluyor mu? Mesajı Paylaş
...

HDS

Olduğu da oluyor olmadığı da oluyor @mt. Birim malzemeye omni-direksiyonel olarak "strength" eklemenin çeşitli yolları var. HIP'leme, bazı alaşımlarda ısıl işlem geliştirme falan filan gibi. Üstelik proses bilgisi çok arttı. Eskisi gibi porozite, ısıl gerilimler falan üstesinden gelinebiliyor. ısıtılmış "chamber"lar falan var. Üstelik, Arcam Electron Beam ile çok çok iyi "fuse" olmuş malzeme ortaya koyabiliyor. Lazerciler de ha keza. Ama zaten "bulk" malzemelerle aynı şekilde düşünmemek gerek. Daha yukarıdan bakmak gerek.

Tasarladığın parça ve sistemler zaten aslında o kadar "strength"e ihtiyaç duymuyor olabilir. Ya da öyle tasarlayabiliyorsun. Benim de Türkiye'de bu işin halen pek anlaşılmadığını düşünmem buralardan kaynaklanıyor. 3B "eklemeli" imalat metotları alamadığın kritik parçayı üretmek için falan değil. Onu o parçayı başka şekillerde üreterek de yaparsın, yapabiliyorsan.

Dünyada da halen bir kafa karışıklığı var. Bizde çok var. İşin "tasarım" tarafını ıskalarsak o zaman bunlar hepi topu pahalı birer tezgah.


Malum, TEI'nin videolarında var, TJ90 motorunu EOS lazer yazıcı ile basmaya çalışıyorlar. Bu sadece çok çok çok ilk başlangıç olabilir. Sacdan bükerek yahut ingottan işleyerek imal etmeye göre yaptığın tasarımı EOS'a koyup aynısını yapmaya çalışman bir şey ifade etmiyor aslında. En fazla sana binlerce üreteceğin şeyde bir maliyet avantajı getirebilir. O da "belki". GE'nin mesela her motorda 20 kadar olan "fuel nozzle"a çalışmasının sebebi bu. Bir seferde, bir basımda onlarcasını ve tek parça olarak çıkartabilmek. Mesajı Paylaş

canıtez

TUSAŞ GENÇLERİ GELECEĞE HAZIRLIYOR


TAI, 205 genci "TUSAŞ Kazan Meslek Yüksek Okulu"nda geleceğe hazırlıyor.

TAI'DE TEKNİSYEN OLACAKLAR

TUSAŞ - Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TAI), Gazi Üniversitesiyle tesis ettiği işbirliği programı kapsamında, havacılık alanında çalışacak üstün vasıflı teknik personel yetiştirmeyi hedefleyerek, sektörün önemli bir ihtiyacını karşılamak üzere, TUSAŞ Kazan Meslek Yüksek Okulu (MYO) Uçak Teknolojileri Bölümünü kurdu. Bu yıl TUSAŞ Kazan MYO'ya başlayacak olan 205 öğrenci TUSAŞ'ın sağlayacağı burs imkânından faydalanacak. Başarılı olanlar, mezuniyetleri sonrasında TAI'de teknisyen olarak çalışma fırsatı yakalayacak.

Sahada pratik kazanmaları için gerçekleştirilen işbirliğindeki öğrenci alımları, ÖSYM sınavlarına göre yapılıyor. Bölüme katılan her öğrenci TAI atölye ve üretim tesislerinde staj yapabiliyor. Öğrenciler 4 gün okulda bulunarak staj yapma fırsatı yakalayacak ve 1 gün de şirkette çalışacaklar. Buna ek olarak hafta sonu 1 gün ekstra İngilizce eğitim verilecek.

MADDİ DESTEK DE SAĞLANACAK

Uçak, helikopter ve uydu sistemleri yapımında çalışacak üstün ve nitelikli teknik personel yetiştirmeyi hedefleyen TUSAŞ, programdaki her öğrenciyi sigorta sistemine dahil ederken, aynı zamanda belli bir miktarda maddi destek sağlayacak.

http://www.airkule.com/haber/TUSAS-GENCLERI-GELECEGE-HAZIRLIYOR/27960 Mesajı Paylaş

ocay

OSTİM de Teknik Üniversite kuruyormuş Mesajı Paylaş

nokta

TUSAŞ'da Yeni Dönem


Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş.'de (TUSAŞ/TAI) yeni bir idari dönem başlıyor. Genel Sekreterlik kapanırken, İdari Büro Müdürlüğü adı altında idari hizmetlere yönelik bir birim oluşturuldu. 2014 yılından bu yana Genel Sekreterlik görevini yürüten Tamer Özmen, Kurumsal Pazarlama ve İletişim Başkanı olarak atandı.

http://www.c4defence.com/Gundem/tusas-da-yeni-donem/4784/1 Mesajı Paylaş

The Thing

TAI Dergisinin Temmuz/2017 sayısı yayınlandı:


https://www.tai.com.tr/content/docs/tai-mag-sayi-103.pdf Mesajı Paylaş

putty

23. sayfada şimşek jet hedef uçağında iki yerli çözüm ortağı firma ve ürünlerine gönderme var
Biri Karel in ataletsel Ölçüm elektronikleri   http://www.karel.com.tr/savunma/ataletsel-navigasyon/100i-ataletsel-olcum-birimi

Diğeride Tualkom firmasının datalink ürünleri   http://www.tualcom.com/urunlerimiz

Ne kadar yerli ne kadar temsilcilik o tam belli değil tabi. Karel in ürünü zaten 5 dolarlık chip lerin militarist standartlarda paketlenmiş halleri o yerlidir ama Tualkom ilginç görünüyor sitesine bakınca. Sanki Aselsan dan filan mühendislerin kurduğu bir başka firma gibi. Ürünleri kendileri tasarlamış gibi sitelerindeki ifadeler ama temsilcilik de olabilir biraz iddialı ürünler


Mesajı Paylaş

radar

TUSAŞ kendi teknisyenlerini yetiştirecek

Bu yıl eğitim öğretime başlayacak TUSAŞ Kazan Meslek Yüksek Okulu'nda havacılık için üstün vasıflı teknik personel yetiştirilecek.

TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TAI), Gazi Üniversitesi ile yaptığı işbirliği programı kapsamında, havacılık alanında çalışacak üstün vasıflı teknik personel yetiştirmeyi hedefliyor. Bu kapsamda sektörün önemli bir ihtiyacını karşılamak üzere, TUSAŞ Kazan Meslek Yüksek Okulu (MYO) Uçak Teknolojileri Bölümünü kurdu. Bu yıl TUSAŞ Kazan MYO'ya başlayacak olan 205 öğrenci, şirketin sağlayacağı burs imkânından faydalanacak ve başarılı olanlar, mezuniyetleri sonrasında TAI'de teknisyen olarak çalışma fırsatı yakalayacak.

4 GÜN OKUL 1 GÜN TAI

Sahada pratik kazanmaları için gerçekleştirilen işbirliğindeki öğrenci alımları, ÖSYM sınavlarına göre yapılıyor. Bölüme katılan her öğrenci TAI atölye ve üretim tesislerinde staj yapabiliyor. Öğrenciler 4 gün okulda bulunarak staj yapma fırsatı yakalayacak ve 1 gün de şirkette çalışacaklar. Buna ek olarak hafta sonu 1 gün ekstra İngilizce eğitim verilecek. Uçak, helikopter ve uydu sistemleri yapımında çalışacak üstün ve nitelikli teknik personel yetiştirmeyi hedefleyen Şirketimiz, programdaki her öğrenciyi sigorta sistemine dahil ederken, aynı zamanda belli bir miktarda maddi destek sağlayacak.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/tusas-kendi-teknisyenlerini-yetistirecek.html Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter