Yerli Salan DARTS

Başlatan R.A.K, Ara 31, 2015, 07:58 ÖS

« önceki - sonraki »

R.A.K

DARTS'ın İlk Atış Testleri Gerçekleştirildi

Tamamı tesislerimizde (TUSAŞ) tasarlanan ve imal edilen "Yüksek pnömatik basınç tahrikli, Düşük Ağırlıklı Askı Tipi Salan, DARTS"ın ilkatıştestleri 30 Ekim 2015 tarihinde gerçekleştirildi. Şirketimizin Öz Kaynakları ve TEYDEB Desteği ile Bağımsız Araştırma Geliştirme (BARGE) Projesi olarak başlatılan DARTS'ın ilk atış testlerini başarılı sonuçlar ile tamamladı.



1000 lbs sınıfı ve daha hafif mühimmatları,uçakta güvenle taşımak ve hedefe atmak üzere tasarlanan DARTS, benzerlerinden daha hafif ve atış hızı açısından en az rakipleri kadar performansa sahip bir salan (Ejector Rack Unit-ERU) olarak beklentileri karşılıyor. PNÖMATİK basınç tahrikli olarak tasarlanan DARTS, günümüz şartlarında 3'üncü ve 4'üncü nesil muharip uçaklarda kullanılan PIROTEKNİK (patlamalı) salanlara kıyasla harekâta hazırlık süresi ve güvenilirlik değerleri bakımından büyük avantaj sağlamaktadır ve yeni nesil uçaklarda mühimmat taşıma ve atma ihtiyaçlarını karşılaması hedefleniyor.Önümüzdeki günlerde, çok noktadan ölçüm alınarak gerçekleştirilecek Statik Fırlatma Testi, otomatik test düzeneğine sahip Ömür Testi ve Statik Yükleme Testi gerçekleştirilerek projenin ilk aşaması tamamlanacak.

https://www.tai.com.tr/content/docs/tainin-sesi-100.pdf

Mesajı Paylaş

swat

Hemen Sorularımı sorayım  ;D

-DARTS sistemini F-16'larda kullanmak için ayrıca bir yazılıma ihtiyaç var mı?
-DARTS sistemi bir silah istasyonu mu? Ya da istasyonlara takılan bir salıcı mı?
-Bu haberden yola çıkarak TAI bir alt sistem gerçekleştirmiş olur mu? Mesajı Paylaş

putty

PIROTEKNİK (patlamalı) salan
Bu ne demek, nasıl çalışıyor.
Mesajı Paylaş

ocay

Anladığım kadarıyla kanat altı Pylon'lara yerleştirilen LAU-129 benzeri bir lançer.. Mesajı Paylaş

orko_8

Böyle bir ürünü geliştirmek TAI'nin işi mi olmalı yoksa hava-uzay sanayiinde faaliyet gösteren bir KOBİ'nin mi? Mesajı Paylaş

ocay

Orko_8 mantıklı bir soru sordu. Bu ürün TAI'nin işi değil..

Ama düz mantıkla F-35 için silah pylonu üretiyoruz neden lançer üretmeyelim demişler olabilirler.

Bence de yakıt tankları, pylonlar ve lançerler için ayrı bir firma olmalı. Mesajı Paylaş

Postulat

Lau-129'un mühimmatı "salma" sırasında patlayıcı kullandığını ya da basınç ile mühimmatı uzaklaştırdığına yönelik bir veriye ulaşamadım.Benzer demek doğru olmayabilir diye düşünüyorum.

Lau-129, anlayabildiğim kadarı ile mühimmatın arayıcı başlığının soğutulması için nitrojen içeriyor, uçaktan gelen sinyalleri ,uçaktan bağımsız kurulu gücü ile, mühimmata aktarıyor ve Aim-120'nin ve Aim-9'un stabil bir şekilde bir ray üzerinden fırlatılmasını sağlıyor ki birincil amaç bu mudur bilmiyorum çünkü F-35, Amraam'ı ,bir bombaymışçasına ,dahili istasyonlarından atabiliyor.

Uçaklarda kullanılan ayırıcılarda patlayıcı kullanıldığını hiç duymamıştım. Bildiğim kadarı ile roketler, bir alt kademeleri üst kademelerden güvenli bir uzaklığa ulaştırmak için patlayıcı kullanıyorlar ama...

Ayrıca "salan" nedir? Uyduruk bir kelime gibi?  Mesajı Paylaş

ocay

#7
Oca 02, 2016, 09:20 ÖS Last Edit: Oca 02, 2016, 09:22 ÖS by ocay
LAU-129 yanlış örnek oldu LAU-142 gibi diyelim

http://fas.org/man/dod-101/sys/ac/equip/lau-142.htm Mesajı Paylaş

cemdogut

F-4'lerde fotoğraftaki kartuşlar pylonlara yerleştiriliyor. Kartuşların patlaması ile pylon uçaktan atılıyor. Piroteknikten kasıt muhtemelen bu sistemdir.

Mesajı Paylaş
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz...

HDS

@putty, bunlar "ejector" yani mühimmatı sadece "sal"mıyor, itiyor da. Mühimmatın salandan ayrıldığında uçuşunda kararsız olduğu bölgede uçağa bindirmemesi için. Piroteknik yani patlamalı kartuşlar yerine burada pnömatik, yani basınçlı hava tahriği ile itiş geliştirilmiş olacak. Belli ki salan gövdesi içinde her uçuştan önce doldurulan bir basınçlı hava tankı var. Mesajı Paylaş

turkdefence

@orko_8; acaba Roketsan'ın ilgi alanına girmesi gereken bir proje değil mi?

Roketsan tasarımını yapar, üretim işini dış kaynaktan ürettirip kendi markası altında satamaz mı?

İyi çalışmalar... Mesajı Paylaş

HDS

Ya da olmayacak iş olur, falanca eyaletli Robertson gibi, OSTİMli Mahmutoğlu firması yapar, test ve sertifiye eder satar.

Biz de Adem Yeşilbostan ile, Adam Greenfield arasında kalırız. Mesajı Paylaş

Postulat

Lau-129'u yapan Marvin Group, yıllık 500 milyon dolar civarında ciro yapan bir şirket,
Lau-142'yi yapan Exelis ise 19.000 kişiyi bünyesinde bulunduran bir şirket.

TAİ'nin böyle bir geliştirmede bulunması neden abes kaçıyor elimizde bu tür örnekler mevcut iken?

Mesajı Paylaş

HDS

Excelis'imiz olur ise ona da lolo yapmayız.  ;)

Excelis'in işi zaten mühendislik. Bu işler yani. Adamın iş tanımı bu. Marvin de tam olarak bu işleri yapma firması. Zaten bunlardan olsa bizde hiç itiraz etmeyiz. 300'e 500'e de bakmayız. 30 milyon bence kurtarır.  ::)

Mesele bir ciro ya da "headcount" karşılaştırması değil. "Bilader senin faaliyet alanın ne?" meselesi. Mesajı Paylaş

Postulat

Hocam, şimdi BAE'den örnek versem sizin dediklerinize mi katkıda bulunmuş olurum, yoksa tarafımdan yazılmış iletilere mi?

Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter