VW'in Maceraları

Başlatan Sihirbaz, Eyl 29, 2015, 07:05 ÖÖ

« önceki - sonraki »

DelKu

#15
Eki 06, 2015, 12:04 ÖS Last Edit: Eki 06, 2015, 12:06 ÖS by DelKu
Aileden çok Merkel'in Rusya'ya olan hoşgörülü yaklaşımında aramak gerekebilir. Ukrayna için üretilen kısıtlamalar tam can evinden vuramıyorsa bunda Almanyanın tavrı büyük rol oynuyor. Eh herkesin anlayacağı lisan farklı, kimisinin  muhribini bir gece yarısı kazayla uçurursun , kimin en hassas yeri cüzdanından giydirirsin.
Bu olayın aslında 2009 başından beri bildiği göz önünde bulundurulmalı. Mesajı Paylaş

Merkator

Volkswagen'in dizel motorlu araçlarında 2015 yılında ortaya çıkan emisyon skandalının ardından görevinden ayrılmak zorunda kalan eski CEO'su Martin Winterkorn hakkında Almanya'da dolandırıcılık suçlamasıyla soruşturma başlatıldı.

Savcılık Winterkorn'un, daha önce tersini iddia etmiş olmasına rağmen, aslında emisyon testlerinin hileli yürütüldüğünden haberdar olduğu konusunda ipuçları bulunduğunu iddia ediyor.

Winterkorn'un son olarak Federal Meclis araştırma komisyonunda da tekrarladığı iddiası ise, söz konusu durumdan, Volkswagen'in sorumluluğunu resmi olarak itiraf etmesinden önce haberdar olmadığı yönünde.

Volkswagen'in Almanya'daki genel merkezinin bulunduğu Wolfsburg yakınlarındaki Braunschweig Savcılığı, emisyon soruşturmasını genişleterek şüpheli sayısını Winterkorn ile birlikte 21'den 37'ye çıkardı.

http://www.euronews.com/2017/01/27/prosecutors-probe-when-vw-s-former-chief-executive-knew-of-emissions-cheating Mesajı Paylaş

The Thing

VW ABD'deki Suçlamaları Kabul Etti

Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen, Amerika Birleşik Devletleri'nde emisyon ölçümlerini yanılttığı iddiasıyla hakkında görülen davada tüm suçlamaları kabul etti.

Detroit şehrinde görülen davada Volkswagen, şirket avukatı aracılığıyla suç teşkil eden emisyon testlerini yanıltmak, adaleti engellemek ve yalan beyanla ürün ithali faaliyetlerinin ABD ve Almanya sınırları içinde gerçekleştiğini kabul etti.

Alman şirketin suçlamaları kabul etmesi, Amerikan makamlarıyla geçtiğimiz ocak ayında imzalanan 4,3 milyar dolarlık uzlaşma anlaşmanın şartları arasında yer alıyordu.

Volkswagen, anlaşma kapsamında ayrıca emisyon skandalından etkilenen araç sahiplerine, çevreyi koruma kurumlarına ve yetkili satış bayilerine zararları için 25 milyar dolarlık ödemede bulunmayı da kabul etmişti.

http://www.euronews.com/2017/03/10/volkswagen-pleads-guilty-in-us-over-diesel-emissions-scandal Mesajı Paylaş

Energy

Volkswagen'e ABD'de 2,8 milyar dolar ceza daha

ABD'nin Detroit kentindeki Bölge Mahkemesi Yargıcı Sean Cox, Volkswagen'in (VW) dizel motora sahip araçlarında yanıltıcı yazılım kullandığı gerekçesiyle şirkete 2,8 milyar dolar ceza verdiğini duyurdu.

Cox, ayrıca VW ile ABD hükümeti arasında ocak ayında varılan ve toplam 4,3 milyar dolar ceza ödemeyi öngören anlaşmayı da onayladı.
VW'in ABD'li federal kurumlar tarafından üç yıl gözetim altında tutulacağını bildiren Cox, yaptığı açıklamada, firmanın dizel araçlarında yanıltıcı yazılımın kullanılmasını "kasti ve büyük bir sahtekarlık" olarak nitelendirdi.

VW, emisyon davasında tüm suçlamaları 10 Mart'ta kabul etmişti.

http://www.euronews.com/2017/04/22/us-judge-puts-volkswagen-on-three-year-probation-for-diesel-scandal Mesajı Paylaş

Sihirbaz

ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu, Volkswagen ve eski CEO'suna dava açtı: 'Yatırımcılar dolandırıldı'

ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu (SEC), ürettiği otomobillerin dizel emisyonunu düşük göstererek "Amerikalı yatırımcıları dolandırmakla" suçladığı Alman otomotiv şirketi Volkswagen ve eski CEO'su Martin Winterkorn hakkında dava açtı.

SEC'e göre Volkswagen, dizel emisyon testinde hile yapıldığı bilgisini paylaşmadı, milyarlarca dolar değerinde bono ve tahvil ile yatırımcıları yanlış yönlendirdi.

Volkswagen'in "haksız kazançlarını" ve para cezasını faiziyle birlikte ödemesi talep edildi.

Daha önce ABD'de 25 milyar doları aşkın bir ödeme yapmayı kabul eden Volkswagen'den yapılan açıklamada ise davada "gerçeklere dair ve hukuki kusurlar olduğu" belirtildi.

Alman otomotiv şirketi Eylül 2015'te, dizel araçlarının ABD'deki karbon emisyon testinden geçmek için yasa dışı bir bilgisayar programı kullandığını kabul etmişti.

Ancak Volkswagen Nisan 2014 - Mayıs 2015 döneminde Amerikalı yatırımcılara 13 milyar dolarlık tahvil ve bono satmıştı.

Şirket yöneticileri işte bu nedenle sahtecilik yapıldığı bilgisine sahip olmalarına rağmen yatırımcıları dolandırmakla suçlanıyor.

Skandal ortaya çıktığında Voksawagen hisseleri yüzde 40 değer kaybetmişti.

İstifa eden Volkswagen'in eski CEO'su Martin Winterkorn "emisyon skandalını örtbas etmekle" suçlanıyor.

Almanya ise vatandaşlarını başka bir ülkeye iade etmiyor. Volkswagen hakkında Almanya'da açılan dava ise devam ediyor.

Alman yatırımcılar 9 milyar 260 milyon euro tazminat istiyor. Davanın yıl sonuna kadar sürmesi bekleniyor

https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-47582924 Mesajı Paylaş

petibor

Ahlak budalalığı yapıp suçunu şövalyevari bir onurla kabul edersen olacağı budur. Yazılım hatası yapmışız gözümüzden kaçan bu hatadan dolayı özür dileriz yazılımda gerekli güncellemeyi yapacağız de olsun bitsin. Bile bile yaptık dersen olacağı budur. Şapşallığın luzumu yok Mesajı Paylaş

freelancer

@petibor iyi de Cezada ciddi düşme olmuş, suçunu kabul edip anlaştığı için sanırım. Bu arada bu motora sahip araçlar Türkiye'de var mı Mesajı Paylaş

DelKu

Putty adam suçüstü yakalanmış neyi reddedecek, Amerikan yasalarındaki tuhaflığı avantaja çevirmişler daha az cezayla yırtmışlar , mahkemede kaybetselerdi çok ağır cezalarla dükkanı amerikada kapatmak orunda kalabilirlerdi. O motorlar tabiki de türkiye'ye geldi, nisbeten daha ucuza bize iteklediler, ilk kez bu grubun dizel araçları benzin motorlu araçlarından daha ucuza satıldılar. Bizim çevre mevre diye bir derdimiz olmadığı için çok da kolay satıldı, çevreden anladığımız maddi çevremiz olunca herşey kolay. Mesajı Paylaş

kurtkapan

"@petibor iyi de Cezada ciddi düşme olmuş, suçunu kabul edip anlaştığı için sanırım. Bu arada bu motora sahip araçlar Türkiye'de var mı"
ABD'de satılıp yakalanan VW grubu araçların hepsi 2.0 ve 3.0 TDI motorsa sahip araçlardı. 2010-2015 model yıllarındaki 2.0 ve 3.0 TDI motorlu Audi modelleri etkilenmiş olabilir. Büyük motorlu VW'lar ülkemize gelmiyor. Mesajı Paylaş

HDS

@putty, Amerika'da ister istemez davaya konu olduğunda, işbirliği yapacaksan tüm email arşivini bile savcılığa açıyorsun. Oradan da bir dolu mesajlaşma yakaladılar zaten.

Boeing'in MAX soruşturmasında da bir dolu email açığa çıktı. Mesajı Paylaş

Trilogy

Tesla'nın piyasa değeri Volkswagen'i yakaladı

Tesla'nın piyasa değeri ilk kez 100 milyar dolar eşiğini aştı. Böylece ABD'li otomobil şirketinin CEO'suna yüklü miktarda ödeme yapılmasının yolu da açılmış oldu.

Elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın hisse senetleri salı gününü yüzde 7.2 artıda kapatmasının ardından seans sonrası işlemlerde yüzde 1.4 yükseldi.

BloombergHT'nin aktardığına göre, kapanış sonrasında 555.10 dolar ile zirve gören Tesla'nın piyasa değeri 100.1 milyar dolara erişti. Alman otomobil devi Volkswagen AG'nin piyasa değeriyse 100.6 milyar dolar civarında bulunuyor.

Elon Musk 346 milyon dolar alabilir
Şirketin piyasa değeri sürdürülebilir bir şekilde 100 milyar doların üzerinde kalması durumunda Tesla'nın başındaki milyarder isim Elon Musk, para ödülünün 346 milyon dolarlık ilk kısmını alabilecek.

Tesla hisselerinin fiyatı, sürpriz üçüncü çeyrek karı açıklaması ve yatırımcılara Çin'deki fabrikasının açılışı ile Model Y crossover modelinin ortaya çıkması için takvimin önünde olduğunu söylemesinden bu yana iki katını aştı.

48 yaşındaki milyarderin kurduğu şirket, köklü otomobil üreticilerinin de bulunduğu elektrikli otomobil pazarında öncü konumda bulunuyor.

Tesla'da en fazla yükseliş bekleyen Wall Street analisti bile Salı günlü rallinin gerisinde kaldı. New Street Research analisti Pierre Ferragu, Tesla'nın 2025 yılından sonra yıllık 2-3 milyon araç satarak sektörde lider olacağını öngörüyor. Bloomberg anketine katılan analistler arasında en yüksek tahmine sahip Ferragu, fiyat hedefini 270 dolardan 800 dolara çıkarmış bulunuyor.

https://tr.sputniknews.com/ekonomi/202001221041231239-teslanin-piyasa-degeri-volkswageni-yakaladi/ Mesajı Paylaş

Karabasan

Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

HDS

Bu VW'ye özgü bir şey değil aslında. Otomobil dünyası içinde olduğumuz yıl ve önümüzdeki yıllarda uzun sürecek ve pek alışık olunmayan  bir "karsızlık" dönemine giriyor. Özellikle Alman firmalarının da bu konuda çok canı yanıyor, ya da yandığını iddia ediyorlar. Bir yandan adetler düşerken, bir taraftan kar marjları daralıyor, elektrifikasyon ve otonom sürüş gibi kallavi iki paradigma kayması sebebi ile inanılmaz büyüklükte yatırımlar gerekiyor. Zaten model sayısı artışı ve yerel, dönemsel beğeni kaymaları sebebi ile çeşitlilik çok zorlamıştı sektörü. Şimdi ikinci dalga geldi.

VW yine iyi, Avrupa'nın büyüklerinden Ford Avrupa, başta Almanya olmak üzere Avrupa'da 5.000 kişiyi yavaş yavaş işten çıkarıyor.


Dipnot; VW esip gürlese de Türkiye'ye gelmek zorunda alsında. Ben RTE yerinde olsam VW CEO'su Türkiye yatırımı hakkında ileri geri konuştu diye eşek gibi anırtırdım onu. Üzerinde anlaşılan bir kaç konuyu geri çekerdim. Beter olsun sersemler.

Dipnot 2: Konuda geçen "abur cubur" vs gibi şeyler yeni değil. Almanya başta Avrupa'nın çoğunda vergilendirme vs biraz farklı bize göre. Yahut şirketlerin çalışan masraflarını karşılama konusunda sürekli yeni tahditler geliyor. Hakikaten bir Alman şirketinde ve Avrupa'da çalışıyor olup sürekli seyahat ediyor, otel faturası falan ile geliyor olmak istemezdim. Yani, "abur cuburlar" gibi bazı şeyleri kanunen karşılayamıyorlar zaten.


Almanya, Hollanda, Belçika falan gibi ülkelerde ücretler çok artmamış da olsa, kalifiye personel bulmak zorlaştıkça firmalar tıpkı araç kiralamanın ucuz olduğu geçtiğimiz dönemde bizde de olduğu gibi lüks şirket arabaları ile falan personel avlamaya çalıştılar. Onlara da ciddi tahditler geldi mesela Almanya'da. Bizde devlet memnun lüks arabadan, zira deli gibi vergi alıyor şirketlerin araç alımlarından. Ama Almanya falan öyle değil. Otu boku masraf gösterip vergiden düşebilmeni engellemeye çalışıyor. 


Amerika'da mesela hiç bir şeyin hududu yok, geçtiğimiz yıllarda "lease" çok ucuz olduğu için şimdi 2. el ve CPO araba pazarı doldu taştı ve sektörün genelini tehdit eder hale geldi. Adam lease planına $40 ekleyip bir yaşındakini yenisi ile değiştirmiş. Elindeki de CPO'ya düşmüş, çok cüzi fiyata daha fabrika garantisi devam eden CPO alabiliyorsun, seç, beğen al. Almanya falan bu konularda çok daha kontrollüdür. Amerika gibi çalkantılara da tahammül edemez zaten. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter