VW'in Maceraları

Başlatan Sihirbaz, Eyl 29, 2015, 07:05 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Sihirbaz

Biz boğazımıza kadar seçim ve terör haberlerine boğulmuşken VW cephesinde olanlar ilginç ve düşündürücü. Meğer VW araçlarına yüklediği bir yazılım ile, motordan çıkan emisyon değerlerini daha az gösteriyormuş. Yani motor havayı daha çok kirletmesine rağmen bu değer çok daha az görünüyormuş. VW in oyunu Washingtondan dönmüş. Şirkete 18 milyar dolar ceza kesilmiş. VW CEO su istifa etmiş. Şirket kendisine kesilen cezayı ödeyebilmek için 7.5 milyar euro kaynak ayırmış. Artık Üstün Alman Kalitesi deyimi Yüksek Alman Sahtekarlığı olarak değişse yeridir. Mesajı Paylaş

Sentetik

11 milyon aracı geri çağırıyorlar. Fatura çok kabarık. 2011'den beri bilinen birşeyi ABD sakladı, sakladı en sonunda ısıtıp Osmanlı tokadı çakar gibi suratlarında patlattı.

Sadece VW değil Skoda da aynı çakallığı yapmış. 1.2 milyon araçta oradan bahsediliyor. 
8) Mesajı Paylaş

DelKu

VW grubu benzer araçlarında aynı motorları ve alt yapıyı kullanır, üst tarafın süslemesi değişiktir, seat skoda audi vw porsche, lamborgini bu grubun birer parçası, yani biri temiz diğer kirli olmaz zaten kasıt gözetilmiş bir sahtekarlık söz konusu olduğu için tüm bu markalarını etkilemesi doğal. Mesajı Paylaş

dragut41

Olayın ortaya çıkışı tam olarak nasıl? Aracı diagnostiğe (Araç kontrol cihazına) bağladığında emisyon değerlerini mi düşük göstermiş yoksa diagnostiğe bağlandığı zaman motorun çalışma durumunu değiştirerek o an emisyonları gerçekten düşürmüş mü ? Çünkü sadece egzoz emisyon kontrol cihazı ile yapıldığında herhangi bir dijital bağlantı kurulmuyor aracın beyni ile. Bizim ülkemizde emisyon değerlerini ölçmek için aracın egzozuna bir tane aparat takılır ve bu aparat dumanı cihazın içine verir. Cihazın içinden geçen dumanın koyuluğuna göre veri verir. Eğer diagnostiğe bağlandığında aracın çalışma koşullarını değiştiriyorlarsa gerçek verileri ve arızaları bulmaları nasıl olacak ?
Saygılar Mesajı Paylaş

Kabardey

Sanırım araç hareket halinde olmadığında bu yazılım devreye giriyor ve değerler düşük çıkıyor. Fakat araç hareket ettiğinde ise yazılım devreden çıkarak araç normal yani sınır değerlerin üstünde salınım yapmaya başlıyor. Lütfen yanlış anlattıysam düzeltin. Mesajı Paylaş

Sentetik

Detaylar burada: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/30165381.asp

Yazının en son 18 Eylül 2015 tarihli bölümü ders verir nitelikte.


ABD ve Kanada hükümetleri soruşturma için bakanlıklar ortaklığı ile komisyon kurdu ve Volkswagen Grup'u çevre kirliliğine sebep olan araç üretmekten, hileli ve yanıltıcı yöntemlere başvurmaktan, son kullanıcı ve hükümetleri kandırıcı eylemlerden suçlu bularak araç başına 37.500 dolar ödemek suretiyle maddi ceza yaptırımı uyguladı...
Mesajı Paylaş

HDS

Bunun doğurması gereken bir soru olmalı; Bunu VW yap-abil-iyor ise kim yapmıyordur ki?..

%15-20 değil, 40 kat. Bütün motorlar az çok birbirinin aynı aslında. VW böyle de, BMW mucize mi yaratıyor? Mesajı Paylaş

Saturn5

VW'nin 2007 yılından beri üretmekte olduğu 2 litrelik dizel EA 189 kodlu motoru kullanan bütün VW Grup firmaların ürettikleri arabalarda bu yazılım var.

Sorun şurada: eğer ateşleme kontol sistemi EA 189 motorunu doğaya daha az atık gaz ve dizel partikülü çıkaracak şekilde yönetirse motorun benzin tüketimi ve performasın olumsuz etkileniyor. Yok eğer ateşleme kontrol sistemi motorun yakıt tüketimini ve performansını optimize ederse bu sefer havayı kirletiyor.

İşin ironik tarafı şu: Bu bulguları bulan Amerikalı çevreci ICCT kuruluşu dizel motorların çevreyi iddia edildiği kadar çok kirletmediğini kanıtlamak için bir deney yapmak istiyorlar. Deney için ayrılan bütçe kısıtlı olduğu için dizel arabası olan kişilerden yardım istiyorlar. VW'nin şansına bir Jetta, bir Passat ve bir BMW X5 sahipleri gönüllü oluyorlar. Bu deneyde arabaların normal sürüş sırasında çıkarttıkları atık gazlar ölçüldüğü için VW'nin yazılımı devreye girmiyor ve balon patlıyor.

Mesajı Paylaş
Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmaz.

tfist

Sonuç olarak:

VW'nin piyasa değeri nerede ise 1/3 oranda düştü. ABD'de 17 Milyar $ ceza kesilmesi söz konusu, ABD, Hollanda ve İsveç bahse konu dizell araçların satışı durmuş durumda... Güven kaybından kaynaklı pazar kaybı ...vs 60-70 milyar dolar kayıp söz konusu olacak.

Yani Almanya'nın Yunanistan'ı kurtarmak için kademeli olarak açacağı kredi miktarına denk geliyor.


2 İhtimal var ya Alman Hükümeti, ABD'nin Suriye politikası konusunda önünden çekilecek ve destekçisi olacak yada ABD ile rekabete girip   yüzlerce milyar dolar zarar edecek.

Bence bu ticari bir olay değil, jeopolitik bir hamle için yıllarca elde bekletilen bir koz... Mesajı Paylaş

HDS

Olay NOx emisyonları kaynaklı. Doğru basınç ve sıcaklıkta zamana bağlı olarak yüksek miktarda NO2 ve daha karmaşık NO3 bileşenleri oluşabiliyor. Bunlar da epey zararlı bileşenler. Sıcaklık kontrolü ve gaz karışımının bu sıcaklığa ne kadar maruz kaldığı çok önemli. Milisaniyeler içinde havanın içindeki azot oksijen ile tepkimeye girebiliyor.

Havacılıkta da NOx emisyonları kritiktir. Yanma odasının uzunluğu sebebi ile NOx oluşması çok kolaydır. Ondan uçak motor üreticisi firmalar yanma odalarını soğutmaya ve alevi kısaltmaya çalışırlar. Bunun için yanma verimliliğinin artması gerekir, vs.

Muhtemelen VW, Bosch firması ile ortaklaşa, enjektör zamanlamalarını değiştirecek bir şeyler karıştırdılar. Yazılımdaki arka kapı muhtemelen yakıt-hava karışımı ile oynayarak silindir içindeki yanmayı daha serin tutuyor olmalı. Yahut, enjektör zamanlaması daha geç basacak şekilde avanslanmış olmalı.
Mesajı Paylaş

Search and rescue

#10
Eki 01, 2015, 06:47 ÖS Last Edit: Eki 01, 2015, 06:53 ÖS by Search and rescue

dragut41

Ustadlarım öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Ben sorumu tam anlatamadım sanırım. Emisyon değerlerini Türkiye de aracın elektronik kontrol ünitesine (eku-ecu) bağlanmadan egzozdan yapıyoruz. A.B.D. de nasıl yapıldığını bilmiyorum. ECU üzerinden yapılıyor mu tam hatırlamıyorum. Bu aracın bilgisayarını dışarıdan kontrol etmemizi sağlayan şeyin adı diagostiktir. Belki servislerde görmüşsünüzdür küçük el aparatı gibi veya direk ara aparatla laptopa bağlananan eleman. Bu aracın belli yerinde olan soket girişinden bağlanınır. Bu aracın beynini kontrol etmeye yarar.
           Sorum eğer Emisyon kontrolünü diagnostik ile yapılıyorsa  diagnostiği sokete taktığımızda mı sahte yazılım devreye giriyor ? Eğer sahte yazılım o ara giriyorsa arıza bulmak belki sıkıntılı olabilir . Onun haricinde parametreler yanlış olacağı için motorun durumunu yorumlamak zor veya yanıltıcı olur. Bir diğer olasılıkta emisyon durumunu ölçme kısmı seçildiği zaman (öyle bir konum varmıydı hatırlamıyorum ama mümkün olursa yarın okulda ki diagnostikten bakarım) devreye giriyordur.
     NOx oluşumunu önlemek içinde ustadım EGR sistemi kullanılır. Egzoz geri dönüşüm sistemi. NOx oluşu yüksek sıcaklıklarda oluşur. Net hatırlamamakla birlikte 2000 C derece de ortya çıkıyor. Sebebi de normalde tepkimeye girmeyen Azot yüksek sıcaklık ve basınçta oksijenle tepkimeye giriyor. EGR sistemi egzoz manifoldundan bir miktar yanmış gazı tekrardan emme manifolduna göndererek bir sonraki yanmaya kötüleştirip basıncın ve sıcaklığın düşmesini sağlıyor.
Şimdi aklıma geldi de bunlar büyük ihtimalle EGR sistemini normalde devre dışı bırakıyorlardır. Çünkü yanmanın kötüleşmesi performansı ve yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor. Hatta sanayide EGR yi devre dışı bıraktırılıyor. (Konuyu yazarken cevabı bulmuş olabilirim :) )
Saygılar Mesajı Paylaş

AKINCI

AB-ABD kavgası tam gaz devam, Almanya bazı yerlere fazla burnunu soktu sanırım sağlam bir şamar yediler, hatta Germanwings kazası bile şaibeli bir kazaydı. Mesajı Paylaş

murattekin

Ben Türkiye'de kamu kuruluş alımlarında bir VW patlaması bekliyorum. Mesajı Paylaş
...

HDS

Bir teori de ailelerin kapışmış olması:

Dieselgate: Sırrı fısıldayanı yanında ara!

Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter