IDEF'21

Başlatan Topgun, Nis 16, 2021, 05:07 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

putty

#105
Ağu 31, 2021, 09:26 ÖÖ Last Edit: Ağu 31, 2021, 09:44 ÖÖ by putty
Sağol Orko yine en camiaya sadık sen çıktın valla. Senki artık bize selam vermesen hakkındır yani ama yine aramızda kalmaya devam ettin bizi terk etmedin başkaları gibi.

Arkadaşlara sesleniyorum bir milyon tane foto var telefonlarınızda ben biliyorum üşenmeyin koyun onları turşusunumu kuracanız kaybolup gidecek işte. Tankları topları koymayın fuzuli şeyleri koyun altına bir şeyler yazmasanızda olur koy gitsin üşeniyorsanız biz anlarız bişeyler yazık günah onların hepsi doküman insanlıkla paylaşılsın küçük standlardan fotolar yokmu camekanlardaki şeyler yokmu. Çok klişe tekerlekli araçlar büyük silahlar bu sene çok kötü yani fotolar kızlar çekmiş gibi. Bu gün aslan yürekli gençlerden en az 50 foto bekliyorum inşallah Mesajı Paylaş

putty

#106
Ağu 31, 2021, 09:37 ÖÖ Last Edit: Ağu 31, 2021, 09:41 ÖÖ by putty
orkonun dediği elektronik harp ile alakalı bu ketum yaklaşım bende AESA uçak radarının illa bir şey getirmek isteyipte bunu bari 3D yazıcı ile üretip getirdikleri hissiyatı yarattı. Gerçektende Aselsan ın daha önceki fuar sergileri düşününce aşırı cömertti belkide.
Şu aşağıdaki mesela gören gözler için çok bilgi olabilir karşı önlem anlamında filan. Aselsan ın sergilemede daha ketum olması mantıklı olabilir. AESA radarda bence bu ketumluktan dolayı bu maketimsi şey ile var ve bence gerçeğide var yani artık. Normalde gerçeği olmadığı için maket sanıyoruz ama bence gerçeği var ama sergilemek istemiyorlar gerçeğe çok yakın bir şeyi. Aşağıdaki de fuar materyali ama belliki gerçek parçalardan istifade edilmiş kısmen. Aselsan artık bunu yapmak istemiyor olgunluk gereği

Mesajı Paylaş

Mavibere

Sayın Osman Bey! Yıllar önce Yamaç Paraşütü eğitimini KKK'lığına sokan ve bu konunun Konseptini yazan bir silah arkadaşıma  Komando Kollarının paramotorsuz (Çünkü paramorlar en basit radarla bile kilometrelerce öteden kabak gibi ortaya çıkıyor. Biz Kara Gözetleme Radarı ile denemiştik.) gece ve gündüz sızma üzerine veri bankası için yardımcı oluyordum.  O zamanlar biz mevsime meteorolojik şartlara, bulut etkisine, rüzgara göre yamaç paraşütlerinin nasıl irtifa kazandıklarını ve nasıl 250 350 km. uçuşlar yaptıklarını görmüştük.

O zamanlar Yamaç Paraşütü çalışmalarında Aerodinamiğin yani bu akışkanın içinde hareket eden kursiyerlerle tutulan raporları bilgisayara geçiriyordum. Aklımda kalan bir kaç veriyi paylaşayım. Kayalık dağ ve tepeler günün ilk ışıklarından itibaren kayalar ısındıkça irtifa kazandırıcı bir etki sağlıyordu. Gece ise tersi gerçekleşiyordu. Yani termik diye isimlendirdikleri Yamaç paraşütlerinin kolayca irtifa kazanmalarına neden olan bölgeleri harita üzerinde işaretlediler. Detaya girmeyelim. Hava Kuvvetlerinden gelen bilgi bukleti muazzamdı.

Yani Rakkamsal farklılıkların olması doğal. Sage kendi denediği ideal şartlardaki menzilleri vermiş olabilir. Hedefe Sihalarla neredeyse 360 dereceden saldırabiliyorlar. Buradaki operatör tercihi rüzgara, tehdide ve yukarıda küçük bir kısmını ifade ettiğim şartlara bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Atışlarla denendikçe geri bildirimlerle bu verilerin değişiklik göstermesi son derece normaldir. Bence bizim operatörler. bu derece kılcal vuruşları bu sayede yapıyorlar  Yoksa kullandıkları mühimmatın dağılım değeri 10 metre. Bazı vuruşlar var. arazide araç hareketli. Nereye döneceği belli değil. Dönerken de vuruyor. Ben merak ettim. Başarı yüzdesi ne diye? % 97'lere ulaşmış.  Bu muazzam bir başarı.

Eğer BAE 8 km. menzilli cirit ile 10 km. den vuruş sağladılarsa, Bizimkiler, 180 + km menzilli TJ özellikli Kuzgun ile 260 veya 270 km. den vururlarsa hiç şaşırmam. Daha 2006 yılındaki verileri hatırlıyorum şimdilerde kim bilir üzerine ne kadar eklemişlerdir.

  Mesajı Paylaş

putty

#108
Ağu 31, 2021, 12:38 ÖS Last Edit: Ağu 31, 2021, 01:02 ÖS by putty
Sungur füzesini kaniştersiz olarak dikkatimden kaçmadıysa ilk defa görüyoruz. Anlayanlara soruyorum bizim füzede dönü yalıtıcı filan bir şey yokmu yoksa finler arkada olunca öyle hissiyata kapıldım. Amarikada iir stinger yok bizde var dimi
Görüleceği üzere en sondaki stinger ile çok farklı tasarımdalar. Bence çok ileri öz güven ürünü olgunluk projesi olmuş bizim füze artık. Bunla ciws olur bence koca füze neden olmasın bir tane 30 mm top mermisi füzeyi imha ediyorda bumu edemeyecek. Amarika yapmamış IIR füzesi yokta ondan yapamamış bizde var





kaynak : https://disk.yandex.com.tr/d/E85BwjNGKGLGpA

buda stinger füzesi.

Mesajı Paylaş

putty

#109
Ağu 31, 2021, 01:12 ÖS Last Edit: Ağu 31, 2021, 01:14 ÖS by putty
HDS bunda o rulmandan olmayabilirmi onu sormak istedim sana. Bunun arkası dönse o finler nasıl yön verecek bence yani saçma olur Mesajı Paylaş

Han

Sungur füzesini ilk defa gördüm. Elinde resmi olup paylaşmayan ayıp ediyor. :'( Mesajı Paylaş

dmc

Sungur'un uçuş esnasında dönmediği bilgisi daha önce paylaşılmıştı. Ibrahim bey IIR başlık kullanımı nedeniyle bu ihtiyacın kalktığını düşündüğünü söylemiş.

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/sungur-gercek-anlamda-bir-4ncu-nesil-manpads-4196 Mesajı Paylaş

HDS

@putty, Bence de "dönmüyor" Portatif. Dikkat edersen önde sabit "strake" kanatçıklar var. Yönlendirme arkadaki kanatçıklarda.

Stinger'ın noktasal IR sensörüne göre Portatif (Sungur) önde bir kameranın olduğu güdüm sistemine sahip. Dönmesine gerek yok ve galiba dönmemeli de. Mesajı Paylaş

HDS

#113
Ağu 31, 2021, 03:58 ÖS Last Edit: Ağu 31, 2021, 04:00 ÖS by HDS
@putty'nin arkasında duran elektronik şeyleri sorduğu F-16 burun AESA radarı fotosuna bakınca dikkatimi çekti. Radar LRU'larına falan kolay erişim için F-16'nın burnunda sağda-solda yukarı açılan kapaklar var ve bunlar mekanik "rod" iticiler ile açık tutuluyor. Otomobil kaputunu açınca onu açık tutan dikmeler gibi.



Fuardaki burun modelinde buna kadar yapılmış. Bu herhalde alelade bir fuar maketi değil, gerçek bir fiziksel entegrasyon modeli olabilir. Form-fit vs için. Mesajı Paylaş

Topgun

Valla özellikle elektronik konusunda bir hayli kamuoyuna kapalı idiler. Belkide zaten olması gereken önceden beridir buydu. Hava platformları için AESA radarın daha bir miktar yolu var. Kolay değil o kadarcık modül/algaç ve güç ile koca bir alanı tarayıp, çoklu veri işleyebilmek. EHS daha iyi durumda, detaylı bilgi zaten verilmemeli, mahrem bilgiler bunlar. Ebatların küçülmesi zor iş doğal olarak. MMU için radar daha kolay iş F-16/AKINCI radarına göre, çünkü ebat ve güç daha fazla olacak... Mesajı Paylaş

putty

#115
Eyl 12, 2021, 06:42 ÖÖ Last Edit: Eyl 12, 2021, 06:54 ÖÖ by putty
IDEF 21 de ALTAY fotosu gördüm şaştım kaldım bu tank kule formu çok değişmiş kimse neden yazmadı acaba. Eteklerde de reaktif zırh eklenmiş. Daha güzel kule olmuş ama ben yinede daha militarist kabalık sertlikl görmek isterim böyle modüler mutfak dolabı gibi artistik görünmesi hoşuma gitmiyor




eteklerde reaktif zırh var eski hali de böyle
Mesajı Paylaş

Topgun

o dolapları asker istemiş putty.. bana kalsa orayada eteklerdeki reaktif zırh bloklarından koydururdum, en çok isabet alan yer sonuçta, tecrübeyle sabit. Dolapları arkaya koysunlar.

LeoTay çalışması bir öneri olarak yapılmış. Bu şekilde üretime başlayabiliriz denmiş. Netice itibariyle alt platform komplesi olarak Leo2A4 ile ALTAY arasında pek bir fark yok. Makul bir maliyet çıkıyorsa olmaması için bir sebep yok, ki aslında şu an elimizdeki en üst seviye tankların, İsrail tarafından modernize edilen M60 platformları düşünürsek, bu kadar süredir bekleyeceğimize, bir miktar Leo2A4'ü LeoTay yapsaydık çok mantıklı olurdu. Halada olabilir açıkçası, çünkü hala ALTAY üretimi belirsiz, motor ve transmisyon bekliyor...

  Mesajı Paylaş

Han

#117
Eyl 12, 2021, 06:47 ÖS Last Edit: Eyl 12, 2021, 06:49 ÖS by Han
Emin değilim ama etektekiler modüler zırh gibi geldi. Hatta böyle takması sökmesi kolay birşey olduğu anlaşılıyor. Mesajı Paylaş

putty

#118
Eyl 12, 2021, 07:13 ÖS Last Edit: Eyl 12, 2021, 07:42 ÖS by putty
Bu reaktif zırh paketleri sökülüp takılıyor. Bakıyorum bu yanda eteğin formuna uyarak reaktif zırh paketleri yerleştirilmiş yan yana. Sayıyorum bu yanda 8 değişik geometride reaktif paket var. Bir tanesi dikdörtgen ve bir kaç tane kullanılmış ama öbür paketler yamuk geometride ve bir tankta bir tek kullanılmış sadece. hızlıca sayıyorum iki yanda eteklerde en az 15 değişik reaktif zırh paketi var. Oysa bir çeşit olması gerekir lojistik açıdan.
Sanki tankı bu uzun bekleme döneminin yarattığı bıkkınlık karşısında tankı görenleri susturacak şekile çok seksi sunmak kaygısı ile tüm uyarıları bir süre idare edin bizi diyerek gerçekçi olmayan estetik bir şeyler önceliyorlar gibi geliyor bana. Güvenmek istiyorum mühendislere ama şöyle bir bakınca aşırı bir estetik kaygı zorlaması görüyorum tank daki değişimlerde.  Bana az çok endüstriyel tasarım hissiyatıma güveniyorum yanlış bir şeyler var bu tasarım önceliklerinde.



Bakın bir çok tankta reaktif zırh paketleri tek bir geometride. Gövdeyi geçtim bir tane etekte 15 değişik zırh paketi olurmu bunun cephede lojistiğini kim nasıl yönetecek







Mesajı Paylaş

dmc

#119
Eki 08, 2021, 09:27 ÖÖ Last Edit: Eki 08, 2021, 09:29 ÖÖ by dmc
MKE tarafından yapılan 8X8 araç üzerine 120mm havan sisteminde görülen araç bizdeki üç 8x8 araç üreticisinin ürününe benzemiyor. Bu aracı bilen var mı? Ayrıca araç hibrit hale dönüştürülecekmiş.

https://www.savunmahaber.com/idef-bolum-i-one-cikanlar/

https://mobile.twitter.com/ahmetaalemdar/status/1429002854518435842 Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter