BURAK Sınıfı Korvet Modernizasyon Projesi

Başlatan Hard-Kill, Tem 11, 2020, 08:36 ÖÖ

« önceki - sonraki »

HARZEMŞAH

Bu gemi eksikliğinde, gerçekleştirilecek en hızlı çözüm, ilave Tuzla Sınıfı siparişi verilip, ASW değil ASuW amaçlı olarak teçhiz etmek. Yani DSH ve su bombaları yerine gerekli naviyonik ve Atmaca'lar ile donatıp, tüm Anadolu kıyılarının savunmasını Tuzla ve Lürssen sınıflarına emanet etmek...

Böylece 16 firkateyn ve 10 korveti dış ve açık deniz görevlerine tahsis edebiliriz.

Bu gemi yokluğunda Burak'lara da Meko'lara da daha çoook ihtiyaç var... Mesajı Paylaş

bnb

Bunu kesin düşünüyorlardır. Yapılacak en hızlı ve ucuz çalışma bu olur herhalde. Mesajı Paylaş

dustdevil

"Bugün 51 adet Alt sistem, 120 adet YKÖ, yaklaşık 550 adet Yazılım Birimi ve 13 Milyon satır kod yazılımın kullanımı ile %100 milli bir ADVENT Savaş Yönetim Sistemi seviyesine ulaşıldığına dikkat çeken Alb. ERYİĞİT, Sistemin; TCG Anadolu LHD Gemisi, DİMDEG, BARBAROS MLU, TF-2000 HSH (çalışma devam edecek), TCG Ufuk TVEG, MİLGEM, Burak Sınıfı Korvetler (modernizasyon gündemde ancak henüz sözleşme yok) ve Pakistan Deniz Kuvvetleri için inşa edilen Jinnah Sınıfı Firkateynlerde (ADVENT SYS için sözleşme imzalanmış) kullanılacağını söyledi. ADVENT SYS'ni ayrıca Uzun Ufuk Projesi altında (Uzun Ufuk GKM'de) ve Deniz Karakol Uçaklarında görmeyi planladıklarını ifade eden Alb. ERYİĞİT, PREVEZE MLU'da ise ADVENT'in MÜREN SYS olarak yer alacağını kaydetti."

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/cafrad-ve-advent-ile-deniz-kuvvetlerinin-guc-carpani-olacak-3740

Bu detaylı makalede ADVENT sisteminin Burak sınıfında da kullanılacağı niyeti yazılmış. Umarım bu modernizasyon içinde planlanmıştır. Mesajı Paylaş

nokta

Türk Donanması'nda Sessizce Burak Modernizasyonu

Ege ve Doğu Akdeniz'de daha çok varlık ve daha yüksek etkinlikle görev yapmak isteyen Türk Deniz Kuvvetleri, çalışmalarını sürdürüyor.

Bir süredir gündemde olan Burak sınıfı korvet modernizasyonunda ilk platform üzerindeki tadilat çalışmalarının tamamlandığı görüntülendi. @oeroguz adlı kullanıcının Twitter'da paylaştığı fotoğraflarda, gemi üzerinde önemli değişiklikler gözlemlendi.

Yürütülen modernizasyon çalışması kapsamında TCG Beykoz (F 503)'un iki kişilik CADAM (Cadence Améliorée / Artırılmış Atış Hızı) kulesine monteli 100 mm Modèle 68 ana silah, yerini OTO Melara üretimi uzaktan komutalı 76 mm Compatto topuna bıraktı. Bu sayede, gemide yedek parça ve mühimmat nedeniyle yaşanan ana silah idame problemi çözülmüş oldu. Ayrıca ana silahın yükseliş açısı ve atım hızında da artış meydana geldi. 1960'lı yılların sonunda geliştirilen DRBC-32E mekanik tip atış kontrol radarı ASELSAN üretimi AKR-D ile değiştirilirken, Thales DRBV-51A Triton Hava / Yüzey Gözlem radar sistemi de yine ASELSAN ürünü olan MAR-D ile değiştirildi. Bu sayede platformun atış kontrol menzili artarken üç boyutlu iz bilgisi, gelişmiş karşı-karşı tedbir kabiliyeti , otomatik sapma hesabı, vuruş değerlendirme, hasım mühimmatın otomatik takibi gibi birçok kabiliyet kazanımı sağlandı. Ayrıca kullanılan sistemin AKR-D Blok 2 olması durumunda etkinlik menzili de 37 kilometreden 80 kilometreye artmış olacak. TCG Beykoz, 100 km mesafede etkili kullanım olanağı sağlayan MAR-D entegrasyonu ile daha gelişmiş tespit ve teşhis imkânına kavuştu. 3 Boyutlu hava hedefi arama ve takip imkânı sunan radar, aktif faz dizili antene sahip. Modüler yapıda olan sistem, ortamda bulunan karıştırıcıların konum tespiti ve takibi gibi görevleri icra edebiliyor. MAR-D, IFF entegrasyon olanağı sayesinde otomatik dost-düşman tespiti yapabiliyor. Analog altyapılı gemilerin yeni sayısal sistemlere uyumluluğu için elektrik ve elektronik altyapısının yanı sıra köprü üstü konsol yapısında ne tür değişikliklerin söz konusu olduğu hakkında resmi bir açıklama bulunmuyor.

Platform üzerinde hâlihazırda yer alan 375 mm altılı LR375 DSH roketi rampası ile iskele ve sancak taraflarında konuşlu birer adet MM38 Exocet gemisavar güdümlü mermi kanisterleri ise mevcudiyetini sürdürüyor. Ancak Türk Deniz Kuvvetleri envanterinde yer alan MM38'lerin etkinliği, füzelerin yaşı itibariyle tartışmaya açık bir husus. Geçtiğimiz aylarda yine Burak sınıfı TCG Bartın (F 504) korvetinden kaideye monteli Cirit sisteminden L-UMTAS atışı yapılmış ve hedef başarıyla imha edilmişti. İlerleyen süreçte özellikle yakın mesafedeki asimetrik hedeflere karşı önemli kabiliyetler sağlayacağı tahmin edilen sistemlerin korvetlere entegrasyonu da gündemde. Platformun iskele ve sancak kısımlarında bulunan ikiz L5 torpido tüplerinin akıbeti ve farklı bir torpido entegrasyonu hakkında ise bir bilgi mevcut değil.

Fransa'nın "aviso" olarak tanımladığı platformlar, D'Estienne D'Orves (A69) sınıfı adıyla görev yapmakta. Gemiler, uzak denizlerdeki kıyı sularında denizaltı savunma harbi görevleri ve açık denizde refakat maksadı için geliştirildi. Günümüzde kullanımda olmayan "şalopa"ya karşılık gelen avisolar, Türk Deniz Kuvvetleri envanterinde "korvet" olarak sınıflandırılıyor. İyi bir tekne formuna sahip olan Burak sınıfı platformlar, karakol görevlerinde gerek intikal hızı gerekse ikmal bütünlemesiz görev süreleri sayesinde fırkateyne yakın bir performans sunmakta. 80,5 metre uzunluğunda olan gemilerin tam deplasmanı ise bin 250 ton. 4 bin 500 deniz mili operasyon sığasına erişebilen avisolar, iki adet 6 bin BG'lik SEMT-Pielstick 12 PC2 V400 dizel motordan gücünü alan çift şaft ile tahrik ediliyor. Burak sınıfı platformların MilGem Projesi kapsamında inşa edilen Ada sınıfı korvetlerin envantere girmesiyle emekliye ayrılması beklenmekteydi. Ancak Ege ve Doğu Akdeniz'deki gelişmeler üzerine Türk Deniz Kuvvetleri'nin daha çok platformla alan tutmak istemesi üzerine gemilerin kısmi modernizasyondan geçirilerek bir süre daha kullanılması gündeme geldi.

https://c4defence.com/Gundem/turk-donanmasi-nda-sessizce-burak-modernizasyonu/10335/1 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter