Akıllı Bombaların Muharebe Alanına Çıkışı

Başlatan Hard-Kill, May 22, 2020, 11:14 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Hard-Kill

May 22, 2020, 11:14 ÖÖ Last Edit: May 22, 2020, 11:17 ÖÖ by Yönetim
Uçaklar tarafından taşınan havadan yere bombalarının, uçaksavar menzili dışından atılabilmesi ve daha isabetli vuruş yapmasını sağlamaya yönelik çalışmalar, Almanlar (Naziler) tarafından 2. Dünya Savaşı sırasında başlatıldı. Bu çalışmalar sonucunda, HS-293 ve Fritz-X gibi türünün ilk örneği güdümlü bombalar yüzey ve su üstü hedeflere karşı kullanıldı ve böylece ilk akıllı bombalar muharebe sahalarında görülmeye başladı.

HS-293 ve FRITZ-X
Örnek olarak; 26 Kasım 1943'de HMT Rohna nakliye gemisi bir HS-293 ile vuruldu ve batan gemide 1.000 İngiliz askeri öldü. Ağustos 1944'ün başında ise HS-293, Normandiya'da River See ve River Selume'deki köprülere saldırmak için de kullanıldı. Fritz-X ise ilk olarak 21 Temmuz 1943'te Sicilya'daki Augusta limanına yapılan baskında kullanıldı. 9 Eylül'de Luftwaffe (Alman Hava Kuvvetleri) Tunus'a doğru seyir halindeki İtalyan Filosuna, gemilerin müttefiklerin eline geçmesini engellemek için her biri Fritz-X taşıyan 6 Do-217 K-2 uçağı ile saldırıda bulundu. Amiral Gemisi Roma, aldığı iki isabet ile Amiral Carlo Bergamini'de dâhil olmak üzere 1.393 denizcisi ile batarken kardeş gemisi İtalya ağır hasarlı olarak Tunus'a ulaşmayı başardı.
2. Dünya Savaşı sırasında kullanılan bombaların türü, uçaklardaki hedefleme sistemlerinin hassasiyet seviyesi ve uçaksavar tehdidi nedenleriyle bombardıman uçakları, bombalarını yüksek irtifalardan atıyorlardı. Değerlendirmelere göre 2. Dünya Savaşı sırasında bir uçak hangarı büyüklüğündeki hedefi vurmak için 9.000 bomba gerekirken bu sayı, Vietnam'da 300'e düşmüş, 1. Körfez Savaşı ile günümüzde atılacak 1 Lazer Güdümlü Bomba ile hedef yüksek isabet oranı vurulabilir hale gelmiştir.
Vietnam Savaşı sırasında ABD uçakları tarafından yapılan yoğun saldırılara rağmen hala sağlam kalabilen hedefler olması, vurulan hedefler ile ilgili yeterli ve doğru değerlendirme yapılamaması nedeniyle aynı hedeflere tekrar tekrar saldırı gerçekleştirilmesi ve Vietnam ordusu tarafından kullanılmaya başlanan SA-2 yerden havaya füzelerinin de (SAM) etkisiyle isabet oranları düşerken bu sefer uçaklar füzelere yakalanmamak için düşük irtifalarda uçmaya başladılar. Ancak düşük irtifada uçmak uçakları, uçaksavar topçu ateşine (AAA) maruz bıraktı. Uçaksavar topçuları, Güneydoğu Asya'da kaybedilen ABD uçaklarının üçte ikisini düşürdü.
24 Temmuz 1965'te SA-2 füzesi bir USAF F-4C'yi vurdu ve bu Vietnam'da SAM'lar tarafından vurulan 110 USAF uçağından ilkiydi. Kuzey Vietnam üzerinde bir SA-2'den açılan ilk ateşten üç gün sonra, USAF, terkedilmiş olduğunu bilmediği iki SAM sitesine saldırdı. Saldırı paketindeki 46 F-105'ten altısı düştü ve birçoğu uçaksavar atışıyla isabet aldı. Artan kayıplar, yeni ve güvenli mesafeden daha isabetli vuruş sağlayabilecek mühimmatların ortaya çıkmasına neden oldu.


Yazının Devamı: https://www.savunmasanayist.com/akilli-bombalarin-muharebe-alanina-cikisi/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter