Milli Ramjet ve Hipersonik Füze Çalışmaları

Başlatan ocay, Kas 11, 2015, 05:36 ÖS

« önceki - sonraki »

delidumrul

"Adını sıklıkla duyacağımız Şirket.."

Hangi "şirketmiş" diye baktım da yazmamışlar.. Mesajı Paylaş

gucluak

#17
Eki 23, 2017, 06:06 ÖS Last Edit: Eki 24, 2017, 08:01 ÖS by Yönetim
Yeni Ramjet motoru ile Çin Hava Hava füzelerinin etkili menzili üç katına çıkacak.

En modern görünmez avcı uçakları için ölümcül sürpriz.
 

GELECEĞİN KATİLLERİ
Bu 2014 yılına ait bilgisayar destekli tasarım J-31 görünmez avcı uçağından fırlaltılan uzun menzilli ramjet motorlu BVRAAM'ı (görüş/ufuk ötesi hava-hava saldırı füzesi) resmektedir.

Çin hipersonik bir silah geliştiriyor bu silah hali hazırda çin hava kuvvetleri envanterinde olan hava-hava füzelerinin menzilini 3 katına çıkaracak.

Ön açıklama: Ramjet motoru ölümcül hava-hava füzelerine muhteşem uzunlukta bir menzil, manevra kabiliyeti ve yüksek hızı vererek onları stratejik silahlara dönüştürmektedir.

UZUN MENZİLLİ VURUŞLAR
Çin yapımı PL-12 ve PL-21 füzeleri hali hazırda Çin Hava kuvvetlerinin avcı uçaklarının mühimmatları olarak aktif kullanımda. Ancak ramjet motorlar ile bu füzeler manevra kabiliyetini son derece geliştirmektedir. (not to mention some covert modifications),  PL-12D ve PL-21 füzeler ölümcüllüğünü dronedan atılabilmesiyle birleştirildiğinde düşman birlikleri için kötü bir sürpriz etkisi yaratma olanağı ile etkisini arttıracaktır.
CASIC

4. Çin Hava Kuvvetleri Bilim ve Teknoloji Araştırma Enstitüsü(CASC) 31 Mayıs tarihli Günlük Bilim ve Teknoloji raporunda hava-hava füzelerine güç verecek yeni ramjet motorunu iki kez başarılı bir şekilde test ettiğini bildirdi.

Song Zhongpin, eski bir PLA Roket Güçleri uzmanı Global Times gazetesine bu motorun hipersonik olduğunu ve en az Mach 5 hızında veya saatte 3,835 miles hızına ulaşabildiğini bildirmektedir.

J-31
Bu resimde 2014 Zhuhai Hava Fuarında görülen grafikde J-31'in dört uzun menzilli ramjet motorlu PL-21 BVRAAM (görüş ötesi hava-hava saldırı füzesi) füzesi ile resmedilmektedir. (PL-21 yaklaşık 250-300mm çapında iken, daha küçük PL-12 ve PL-15 BVRAAM lar sadece 203mm çapındadır bu sayede J-31 bu füzelerden 6 tanesini taşıyabilir.).

Chinese Military Aviation
4. Çin Hava Kuvvetleri Bilim ve Teknoloji Araştırma Enstitüsü(CASC) 2000'li yıllardan beri katı-yakıtlı ramjet motorlar geliştirmek için çalışmaktadır. Bu tip Ramjet motorlar hava araçlarında kullanılmak üzere tercih edilmektedir zira ihtiyaç halinde bu tür motorlar yakıtı yanmak için okside eden bileşene ihtiyaç olmaksızın çalıştırılabilir.

Motorların sağladığı hız ve yakıtın yanma oranı ramjet'in hava alıklarının yönlendirilmesi ile kontrol edilmektedir.

RAMJET
Ramjet motorlar sayesinde uzun menzilli roketler yapılabilmektedir. Bu tür motorları olan füzelerin bünyesinde yakıtın yanması için ihtiyaç duyulacak oksijenin bulundurulmasına ihtiyaç olmamaktadır.

Zira bu tür motorlar yakıt için ihtiyaç duyulan oksijeni havadan toplamaktadır.
Wikipedia

Song ramjet motoru sayesinde Çin Hava Kuvvetleri bünyesindeki Hava-Hava füzelerinin menzili 3 katına çıkaracaktır demektedir. Örnek vermek gerekirse PL-12'nin menzili 100 km'den yaklaşık 321 km ve üstü bir menzile çıkacaktır..

Bu durum gelecekteki savaşlarda belirleyici anahtar unsur olacaktır. 4. Çin Hava Kuvvetleri Bilim ve Teknoloji Araştırma Enstitüsü(CASC) tarafından tasarlanan ramjet motoru sayesinde çin hava-hava saldırı mühimmatları AIM-120 AMRAAM gibi ufuk ötesi çoğu hava-hava füzesinden hem hız hemde menzil olarak çok üstün olacaklardır. Hali hazırda Çin hava kuvvetleri envanterindeki PL-12 füzelerinin en üst hızı yaklaşık Mach 4 seviyesindedir.

Menzili arttırmak için ramjet motorları olan füzeler benzer boyutlardaki klasik füzelerden daha fazla yakıt taşıyabilirler zira ramjet motorlar klasik motorların yakıtı okside etmek için taşıdıkları ek bileşenlere ihtiyaç duymayacak ve yakıtı yakmak için atmosferde bulunan oksijeni kullanırlar bu sayede ek yakıt taşımaktanda kurtulurlar.Bakınız makale sonu *** kısım

Menzildeki ve hızdaki artış sayesinde "Kaçış yapılamayacak"  "no escape" zone büyüyecektir. Maksimum menzilde hedefin manevra kabiliyeti ve manevra hızı olasılıkla Mach 2 olacak bu hızda hedefin füzeden kaçamaması demek olacaktır.

T3 YOKEDİCİ
T3,DARPA tarafından fonlanan ve Boeing tarafından üretilen bir ramjet füzesidir. Füzenin ramjet motoru manevra kabiliyetini ve menzilini arttırmakta bu sayede hedef hava aracına,  cruise füzeleri ve hatta karadan havaya füzelere karşı etkin olabilmektedir. Ancak bütçe kısıtları yüzünden ilgili program iptal edilmiştir.
DARPA

Bir ramjet BVRAAM (Ufuk ötesi hava hava füzesi) hali hazırda ABD hava kuvvetlerinde bulunan ve envantere girmesi planlanan füzeler üzerinde üstünlük sağlayacaktır. Hali hazırda en modern ABD yapısı BVRAAM--AMRAAM AIM-120D-- aktif radar arayıcı başlığa sahip olup , çift yönlü iletişim sağlayan veri bağı ve Mach 4 hızında ve 160 km den fazla menzile sahiptir.

DARPA'nın Üçlü  Tehdit Yokedicisi (T3) ramjet füzesi ise yaklaşık olaraka  AMRAAM boyutlarındadır. Bu füze hem düşman hava araçlarına hemde radar sistemlerine karşı kullanılabilme olanağına sahiptir. 2015 öncesinde yapılan dört farklı test uçuşu T3 füzesinin geliştirme programına devam etmesine yetmedi. (Amerika Birleşik Devletleri Hava kuvvetlerinden General Herbert Carlisle kongrede Ocak 2017 tarihli konuşmada AMRAAM yerine konuşlandırılabilecek bir silah programı için talepde bulunmuştur.) ABD Hava kuvvetleri 2030'lu yıllarda AMRAAM'ın yarı boyutunda ancak benzer menzile sahip (yaklaşık 162 km) F35 dahili paylonlarında 6 adet birden taşınabilecek, Küçük Gelişmiş Kabiliyetlere Sahip Füzeleri ( Small Advanced Capabilities Missile) envanterine alacaktır.

Yabancı avcı uçakları için özellikle tehlikeli olacak olan CASC'ın büyük ramjet BVRAAM (with a yüksek verimlilikteki motoruve benzer boyutlarda 203mm çapında ve 13-foot-uzunluğunda PL-12) dünyada sadece diğer ramjet BVRAAM, 175mm çapında, 12-foot-uzunluğundaki MDBA Meteor bu yeni füze ile karşılaştırılabilir..


PL-12
PL-12 BVRAAM ön hatlarda yer alan, uzun menzilli hava-hava saldırı füzesidir.. Füzenin menzili 100 km'den fazladır., Aktif radar arayıcı başlığı ve Mach 4 hızı sayesinde ,hali hazırda ölümcül bir silahdır. -- Ancak bu füzenin bir ramjet motorlu versiyonumenzili arttıracağı gibi manevra kabiliyeti ve hızınıda benzersiz kılarak silahı çok daha ölümcül hale getirecektir.
Sinodefence

Bu yeni füze sayesinde J-20 ve J-31 gibi çin avcı uçakları uzun menzilli ve son derece kompakt hava hava savaşlarında güç çarpanı olacak füzeleri taşıyabilecektir.  (merkezi mühimmat taşıma bölümlerinde 6 adet BVRAAM ufuk ötesi hava-hava saldırı füzesi taşınabilecektir.)

BVRAAM uzun menzilli roket ile güç verilen PL-XX'in yapabileceğini rahatlıkla yapabilir. Bu görev düşmanın erken uyarı ve hava kontrol uçaklarına yada tanker uçaklarına saldırı olabilir.  (Aynı zamanda BVRAAM ufuk ötesi Ramjet motorlu hava hava saldırı füzesi yakın uzay uçuş profili sayesinde önleme ve gözlem görevleri içinde kullanılmaya adaydır.)***

Modern Çin yapımı BVRAAM ile AESA radarın birlikteliğinden ramjet BVRAAM-- PL-12D, PL-21 veya PL-15 benzeri füzeler--görünmez avcı ve bombardıman uçaklarına karşı uzun-menzilli etkin önleyici bir silah yaratılabilir.

CASC tarafından geliştirilen ramjet motorun tam potansiyeline ulaşması için anahtar faktör AESA algılayıcı ile bütünleşen diğer avcılar tarafından sağlanan veriler ile erken uyarı hava kontrol uçakları, elektronik istihbarat verileri ve yüksek irtifa insansız hava araçlarından sağlanan, yer radarlarından gelen tüm veriyi ağ içersinde değerleye bilen bir birlikte operayon yapabilme stratejisi ve altyapısı üzerinde hali hazırda Çin Ordusu aktif olarak çalışmaktadır.


YJ-12
Ramjet ile güçlendirilmiş YJ-12 Çin ordusunun en ölümcül havadan atılabilir anti-gemi füzesidir. Füze menzili 400 km'nin üzerindedir., Füze Mach 3.5 üzerinde bir hızla yol alabilmektedir. meaning thatBu aynı zamanda füzenin görüş ötesi bir hedefe uçuşunda hedef geminin 10 saniyeden daha az bir cevap verme süresi ile ancak son savunma katmanı olan yüksek atımlı yakın hava savunma silahları ile cevap verme imkanı bırakmaktadır. Bu füzenin CASC'ın geliştirdiği yeni  ramjet ile tekrar tasarlanması füzenin hızını hipersonik seviyelere yakın bir hıza yükseltecektir.
Chinese Military Aviation

CASC'ın geliştirdiği yeni ramjet motoru sadece hava-hava rolleri için değil aynı zamanda tıpkı Amerikan sistemleri Sparrow ve AMRAAM gibi tekrar düzenlenip yeni görevlere uyarlanabilir. Bu görevlerden biri havadan atılan süpersonik anti-gemi füzesi yada yüksek manevra kabiliyetine sahip orta menzilli yerden havaya füzelerki bunlar dörtlü halde dikey atış sistemi ile Tip 055 Renhai destroyer gibi savaş gemilerinde kullanılabilir..

TÜRKİYEDE AÇIK KAYNAKALRA YANSIYAN RAMJET ÇALIŞMALARI BENZER KONSEPTLERİN ADIMLARININ ATILDIĞININ GÖSTERGESİ OLMUŞTUR.

"Ramjet 2.5-3 Mach arasında oldukça verimli çalışan bir roket motoru tipi; açık kaynaklarda 2000'lerin başından beri devam eden bazı çalışmalar var 2005 yılında tamamlanan "RAMJET Teknolojileri Geliştirmesi Projesi" ODTU-SAGE-TEI tarafından tamamlandı; Roketsan'ın da benzer çalışmaları olduğu belirtildi:

 ..."Yürütülen örnek çalışmalardan bazıları; Uludağ Üniversitesi, TOBB ETÜ, ODTÜ, Osmangazi Üniversitesi ile birlikte çeşitli  RAMJET sevk sistemi teknolojileri.."

Hatta IDEF11 de konu ile ilgili bir poster vardı.

Çalışmaların 10 yıllık geçmişi düşünüldüğünde Ramjet projelerinin bir hayli ilerlemiş olduğu düşünülebilir. Tahmin ediyorum ki 2020'ye gelmeden Ramjet itkili bir mühimmat IOC ulaşacaktır.

Benzer şekilde 2010 yılında 1. Ulusal Hipersonik Sistemleri Çalıştayı ile başlayan bir süreç, 2014 yılında hazırlanan "Hipersonik Sistemler Yol Haritası" ile bir amaç doğrultusunda ilerliyor.

Hipersonik sistemler 5 Mach ötesi süratleri ile çok zorlu mühendislik isteyen araçlardır; ancak elde edilen deneyimler ile 2025'e kadar  elimizde bir test aracı olacağı konusunda ümitliyim. ABD, Çin, Rusya gibi ülkeler uzun yıllardır üzerinde çalıştığı silahları önümüzdeki dekadda hizmete alacağı düşünüldüğünde Türkiye bu kritik teknolojide geri kalmayacaktır"

Açık Kaynaklarda Yer Alan Ramjet Çalışmaları

http://library.metu.edu.tr/search/X?SEARCH=ramjet

"Roket motorlarının performansı, birim yakıt kütlesinin yanma sonucu açığa çıkardığı enerji ile doğru orantılıdır. Bununla birlikte; birçok uygulamada sistem yeteneklerini (örneğin menzil), yakıt ağırlığından çok yakıt için ayrılan hacim sınırlar. Bu nedenle, hacim sınırlaması olan uygulamalarda yüksek performans için yakıt ham maddelerinin sağlayacağı hacimsel enerji seviyesinin (enerji yoğunluğunun) yüksek olması beklenir. " fazlası için aşağıdaki linki tıklayınız..

http://www.roketsan.com.tr/wp-content/uploads/2016/01/RoketsanDergisi-8-Ocak2015-web.pdf





*** "Ateşlendikten 10dk sonra TJ ve Hipersonik füzelerin kat ettiği yol"

 


Ramjet Test Motoru Türkiye

https://www.youtube.com/watch?v=YVXUjfpFdKQ           
Mesajı Paylaş

ocay

Ses hızının 5 katı hızla uçan füzeler işte bu sistemle test edilecek

SAVENER tarafından geliştirilen ve füzelerin Mach 5'e kadar süratlerde test edilmesine olanak sağlayacak Süpersonik Füze Aeroitki Test Altyapısı, Kritik Tasarım Gözden Geçirme aşamasına geldi. Gebze Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren şirketin Proje Yöneticisi Sinan Ceylan, 2015 yılında başladıkları çalışmalar sonucu detay tasarımı tamamlama noktasına geldiklerini söyledi.

Söz konusu test altyapısı, tam ölçekli füzelerin, yüksek süratlerde test edilmesini sağlayacak. Test altyapısı, yüksek basınçta depolanan havanın, ısıtılarak test kalemi üzerinden istenen Mach sayısında geçirilmesi ile (blow-down) çalışacak. Ayrıca, ejektör sistemi ile test odasında hava basıncı düşürülerek, hedeflenen uçuş irtifasının basınç şartları yaratılabilecek. Böylece füzenin, gerçeğe en yakın şartlarda, çok daha kontrollü ve düşük maliyetli şekilde test edilmesi sağlanacak.

Firma, 2017 yılı içinde Transonik Aerodinamik Test Altyapısı konusunda da çalışmaya başladı. Bu projede ise kavramsal tasarım tamamlandı.

Ceylan, bu tip test altyapılarının ülke içinde kurulması ile yurtdışı test altyapılarının kullanımı sırasında kritik silah bilgilerinin diğer ülkeler ile paylaşılmasının önüne geçilebileceğine vurgu yaparak, "SAVENER olarak altyapıyı en kısa zamanda müşterimize teslim ederek, önemli bir eksikliği gidermeyi hedefliyoruz. Türkiye'de benzer altyapılara ihtiyaç duyan diğer firmaların da milli ve özgün çözümümüze ilgi göstereceğinden eminiz" dedi.

http://www.kokpit.aero/fuzelerin-testine-milli-cozum Mesajı Paylaş

putty

#19
Ara 22, 2017, 11:19 ÖS Last Edit: Ara 22, 2017, 11:21 ÖS by putty
Bir şeylerle uğraşıyorlar bunlar ama acaba nedir
Meteor gibi hava hava füzesi midir yoksa brahmos gibi su üstü saldırı füzesi midir acaba uğraştıkları füze

SOM u gördüğümüz günü hatırlayın. UMTAS yapacağız diye heyecanlanırken karşımızda hayallerimizin ötesinde bildiğin seyir füzesi çıkmıştı.
Burada da SAGE bir sürpriz yumurta ile çıkacak karşımıza yine dibimizi düşürecek ama hadi hayırlısı.
İşin kötüsü adamlar hiç sır vermeden çalışabiliyorlar

Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Bu çok iyi bir şey, değil mi? Zaten de ser verip sır vermeden çalışmak gerekiyor.

FETÖ gibi yabancı gizli servislere çalışan yapıların da tasfiye edilmekte olduğu düşünülürse, SOM olayı gibi sürprizlerle karşılaşma ihtimalimiz artacak demektir. Mesajı Paylaş

ocay

https://twitter.com/SageTubitak/status/1172067831321677824

SAGE bugün bir hipersonik sabot test görüntüsü paylaştı.. demek ki en azından model-test vs anlamında belli bir kabiliyete gelinmiş. Mesajı Paylaş

ocay



Sıvı Yakıt Ramjet Projesi başlatılmış. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter