Uçak gemisine inip kalkma konusunda şu anda en "tecrübeli" uçak herhalde Amerikan Donanması uhdesindeki F/A-18 platformudur.
Bu uçağın dahi ilk çıkışı aslında F-16 ile kapıştığı günlere gidiyor. O zaman USAF'ın ihalesini YF-16'ya karşı kaybetti ancak, uçağın çeşitli özellikleri USN'nin ilgisini çekti. Lakin, Northrop'un YF-17'si ile USN envanterine giren F/A-18A/B'nin çok az ilintisi vardı.
Hatta Northrop'un mevcut prototipinin uçak gemisine uygun hale getirilebilmesi işi, o konuda tecrübesi neredeyse hiç olmayan Northrop'u aşıp, F-4 gibi kadim USN uçakları üretim tecrübesi olan McDonnel Douglas'ın projeye katılmasına sebep olmuş, hatta ürün bir süre sonra o kadar değişip, evrimin mühendisliğinin o kadar yüksek oranını MDD yapmak durumunda kalmıştı ki, Northrop proje sahibi olarak başladığı projede bir parça üreticisi durumuna kadar düştü.
Ezcümle; Uçak gemisine inip kalkmak çok zor iş ve bambaşka bir yapısal ve aerodinamik tasarım kültürü gerekiyor. Uçak gemisi için tasarlanmış F-4 gibi platformların karaya uyarlanmaları gibi örnekler, yahut düpedüz deniz için yapılmış F/A-18'in sadece karada kullanılması gibi örnekler var, ancak tersi maalesef yok.
Onu en son 1942'de Jimmy Doolittle B-25'lerle yaptı.
