PD170 Yeni Anka Motoru

Başlatan 7Skies, May 06, 2016, 07:12 ÖS

« önceki - sonraki »

petibor

Ama iki ayrı sınıfken Male Anka Taktik Bayraktar ile ANKA nın görev profilinde bile baş edememişken bir biri ile nerede ise akran olan iki uçak olunca TAI nasıl ürününü satacak BAYKAR karşısında. Taktik iha da Vestel in Baykar a rakip olması gibi olacak rekabet Mesajı Paylaş

Tuğra

TUSAŞ çift motorlu İHA tasarımını Endonezya'ya götürdü, rüzgar tüneli testlerini yaptı


https://twitter.com/kokpitaero/status/1055115738992783361 Mesajı Paylaş

TULGA

Bu konuyu daha önce de yorumlamıştık ki özellikle TAI Anka TP'nin Endonezya ağırlıklı gelişim ve test çalışmaları bence daha faydalı oldu. Hem Asya pazarı için iyi bir ürün hazırlanmış olur hem de ortaklık sağlanarak ihraç kapısı aralanabilir Anka TP için. Ayrıca iki benzer üründen ziyade bana göre Anka TP donanım ve içerik olarak daha askeri bir ürün. Akıncı ise ihtiyacı karşılamaya yönelik sivil bir yatırımın yıllara sair gelişim gösterdiği değerli bir alternatif.

Dışarıda olgunlaşmaya ve test edilmeye devam eden bir Anka TP, hazır bir ürün olarak karşımıza çıkarılıp kalifikasyonu tamamlandıktan sonra hem envantere alınmalı hem başta Endonezya olmak üzere diğer potansiyel ihraç ülkelerine pazarlanmalı hem de isteyen ülke veya ülkelerle  gövde ortak üretim işine girilerek bir sonraki turbofan motorlu iha projesine kaynak sağlanmaya çalışılmalı.

Mesajı Paylaş

petibor

Ankara rüzgar tünelini hani Tübitak bakım yapmış devreye almıştı kullanamıyor muyuz onu Mesajı Paylaş

saladin

Daha once konusu gecmisti, o bahsi gecen ruzgar tuneli atil halde, ama ODTU'deki tamamen devreye girmek uzere seklinde. Mesajı Paylaş

petibor

Kendi F22 mize başladık daha rüzgar tünelimiz bile yok Mesajı Paylaş

BETONBEY


matmat26

Vatanımın üzerine çöreklenmiş olan kara bulutlar arasında hala parlamakta olan yıldızları seçmekteyim..

HDS

TEI şaka maka, İHA zorlukları sebebi ile ciddi bir piston motorcu oldu. Hatta şu anda TEI'deki en tecrübeli ve üretken ekip bu.

Nerede Akın Duman'lı TEI, nerede bu. Bravo. Mesajı Paylaş

Merkator

Yerli motorun farkı: Yüksek irtifa

TEI tarafından tasarlanan ve ANKA'da kullanılan yerli PD170 motoruyla ilgili olarak Savunma Sanayi Başkanlığı yeni bir infografik paylaştı. 

Toplam ağırlığı 170 kg olan motor, 2300 RPM'de sürekli olarak 170 beygirlik güç üretiyor. Motorun mevcut ANKA serisinde kullanılan Thielert Centurion motorların yerini alacak. 

YÜKSEK İRFİTADA YÜKSEK PERFORMANS

İnsansız Hava Araçları için yüksek irtifada uçabilmek çok önemli. Ne kadar fazla yüksek irtifada uçuş yapılabilirse İHA daha fazla havada kalabiliyor ve taşıdığı yük de artıyor.

TUSAŞ tasarımı olan ANKA İnsansız Hava Araçları'nda halen Alman Thielert Centurion motoru kullanılıyor. Toplam 155 beygir güç sağlayan motor, dört silindirli, kökeni sivil kara araçlarında kullanılan bir tasarım. 

15 BEYGİR DAHA GÜÇLÜ

TEI mühendisleri tarafından geliştirilen PD170'in 15 beygir daha güçlü olması, ANKA'nın taşıdığı yükü artırıyor. İHA'nın daha yüksek irtifada performans kaybını en aza indirerek uçmasına imkan sunacak. Örneğin PD170, 20 bin feet irtifada 170 beygir güç üretiyor. ANKA 30 bin feet'e çıktığında ise bu güç irtifa nedeniyle 120 beygire düşüyor. Uzun süreli havada kalındığı için bu güç çok kritik.

SSB ve TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş arasında 27.17.2012 tarihinde geliştirme sözleşmesi imzalanırken, TUSAŞ'a ilk PD170 prototip teslimatı 14 Kasım 2017'de yapıldı. ANKA ilk kez PD170 tipi motorla 27 Aralık 2018'de uçuşunu gerçekleştirirken, Baykar tarafından geliştirilen çift motorlu Akıncı İHA'nın da ilk etapta PD170 motoruylarıyla gökyüzüne çıkması bekleniyor.

http://www.kokpit.aero/pd170-infografik-ssb-tei Mesajı Paylaş

nokta

ANKA'da Milli ve Seri Motor Dönemi

TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş.'nin (TEI) İHA'larda kullanılmak üzere milli imkanlarla geliştirdiği ve seri üretimine başlanan PD170 motorunun teslim töreni düzenlendi. Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir'in katıldığı etkinlikte, 13 adet motor teslim edildi. TEI Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit, motorun yüzde 90'ının firmanın dışında üretildiğini, "know how" gelişimini TEI'nin üstlendiğini belirtti. Prof. Dr. Akşit, TUSAŞ'tan toplam 40 adet motor siparişi aldıklarını da sözlerine ekledi.
Yerli ve motor çalışmalarının devam ettiğini belirten Prof. Dr. Demir, bugün teslim edilen motorlardan beş adetinin Akıncı İHA için gönderileceğini belirtti.
Firma, motorun imalatında yüzde 95'ten fazla yan sanayii tedarikçileriyle metal işlemleri için KOBİ'lerle çalışmaya özen gösterdi. PD170, Türk Havacılık ve Uzay Sanayiinin ANKA platformu ile ilk uçuşunu başarıyla icra etmişti

https://c4defence.com/Gundem/anka-da-milli-ve-seri-motor-donemi/9190/1 Mesajı Paylaş

petibor

Bu motora ödediğimiz paranın yada helikopter motoru bitince ona ödediğimiz paranın yarısı amerikalı ortağamı gidecek yani. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter