BMC Tulga Zırhlı Pikap

Başlatan nokta, Eyl 18, 2019, 10:32 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Havuc99

Sayın Hds 1500 bg tank motoru projesi hakkında ne düşünüyorsunuz ? Bmc altından kalka bilecek mi bu işin? Proje ne aşamada bir bilginiz varmı? Mesajı Paylaş

HDS

MTU'dan başka kimse tam olarak altından kalkamadı ki BMC kalksın.

Bizim için yeterince iyi, yeterince yeter bir motoru tanka takmaya yeter hale getirecek "network"ü kursun ve bunu yaşatsın yeter. Kimden destek alabilecekse gitsin alsın, "beyaz sayfa", "açık çek". Koreli ise Koreli, Alman ise Alman, İngiliz ise İngiliz, İtalyan ise İtalyan. Ondan onu, bundan bunu apırsın, kendi mühendislik grubu ile de yoğursun ve tankı götürecek bir şey çıkarsın yeter. Sonrasında daha uzun süre üzerinde çalışacağız, türevlerini çıkaracağız o belli.

Tanklar da artık ikinci kez Basra'dan girip Bağdat'tan 3 günde çıkmayacak. Tanklar şimdilik bizim ortamımızda "statik" sayılabilecek şekilde kullanılıyor. Baksanıza SARP taktık, hatta mast üzerine termal takmaya çalışıyoruz. Artık hepsinin APU'su var. Ana motor hakikaten sadece "gitmek" için kullanılıyor. Zaten yerine çekici ile gidiyor. Oradan alıp yürüyor, falan filan. Bizim derdimiz Ural'lara yetişmek değil Panzerwaffen gibi. 

Ben bu şekilde bir şey kotarabileceğimizi sanıyorum. Misal; Bosch'un Commonrail'i neredeyse endüstri standardı ama o da Alman ihraç lisanslı. Onu muhtemelen Kore ile çözmek mümkün olacak.

Asıl sorun transmisyon. O da ciddi bir sorun olacak. Motor projelerimizin hemen hepsi için de dert olacak. Onu hafif zırhlıdan ağır zırhlı araçlara, 1.000bg'e kadar halletsek inanılmaz rahatlarız. Sensör mensör tarafı sorun, onu bir şekilde hallederiz.

Ben BMC'nin FIAT vs ile bir şekilde bir şeyler karıştırdığını sanıyorum. Motor tarafını sanıyorum yeteri ile, idare edecek kadar halledecekler. TEI bile epeyce fırın ekmek yedi yanma modellemesi vs konusunda. Transmisyonu görmek gerek. Artık SAPA'dan vs hazır mı alırlar ne yaparlar. Mesajı Paylaş

TolgaHM

Aracın ismi "BMC Tulga" olarak açıklandı. Mesajı Paylaş

Aglot16

@HDS,

Örnek üzerinden gidersek, Korede common rail için muhtemelen sadece montaj hattı var. Alt parçalar Türkiye dahil pek çok ülke menşeili olabilir.

Dolayısı ile bahsettiğiniz networkü oluşturmak ve bu networkün içindeki yasallığı yönetmek başlıbaşına bir maharet. Mesajı Paylaş

ozbey

tabi daha  araçların  motorlarıyla  ilgili   kesin  bir  bilgi  ya  yok,  ya da  ben  denk gelmedim.
bunu  baştan  belirterek   şahsi  fikrimi  yazacağım  müsadenizle.

şu  mesela,  tamam  yaptın da  diğeri  yapsaydı  nasıl  olurdu,  sen  yaptın  nasıl  oldu?

mesela  hiçbir  yerde  motorunun  yerli  olduğunu   okuyamadım.
halbuki  ciddi  ciddi  uğraşmak  gerek,   zırhlı  pikap  yapmak  var,  bir de  yerli  motorlu  bir  zırhlı  pikabı  ilk kez  yapmış  olmak var.

bu  kapılar senin  önünde  açılıyorsa  senin  ikincisine  yoğunlaşman  gerekir.

vurandan   envantere  epeyi  sokmuşlar.
bakıyorsun,    epeyi  ciddi  bir  motoru da var.
yerli  motorla  satsalar  mutlaka  o vurgulanırdı.

hiç  gidip  tümosan'ın  elindeki  motorlara  bakıldı  mı?  uyarlanabilecek  bir  motor  olsaydı da  o  şekilde  o motorla  bu satışlar  yapılsaydı   bence daha doğru ve faydalı  olurdu.
biz  dışarıya  bağımlılığı  azaltmaya  çalışıyoruz,  eyvallah da  bu  bağımlılık  bu  şekilde  azalabilir  mi  hiç?
araçları  yabancı  motorla  bir kere envantere  soktun  mu  en az  25  yıl  dışarıya  bağımlı  olmayı garantiledin  işte.

yoksa  bu  işi  bu  şekilde  o da  yapardı  ve yapıyordu belkide.

ben  olsaydım  bir veya  2  yıl  gecikir,  kendimin  veya tümosanın  motorlarından   birinin  hazır  olmasını  bekler  ve o motorla  bunları  yapardım.
sonra çağırırdım  tüm  gazeteleri,  "aslında  biz  bu araçları  2  yıl  önce de yapardık;  ama  sıf  yerli  motor üreticilerimiz de kazansın  diye  projeyi  beklettik,  buradan   yaptığımız tüm  karı da  götürüp  ziraat  bankasına  yatırdık"
diye  demeç  verirdim.
bundan  daha iyi  halkla  ilişkiler  faliyeti olamaz.

savunma  sanayimizdeki  bazı   projeler   bizi  bağımlı  kılmak  yerine  bağımsızlığa  itecek  şekilde  kurgulanmalı.  bazı  alanlarda   kendimize  ambargo  uygulayalım  bu  işte dışarıdan  veya  şuradan  parça  istemiyorum  şeklinde.
bağımsızlık,   olsun da  nasıl  olursa olsun  parolasıyla  sağlanamaz,  risk  almak  ister,  misyonda  kararlılık  ister,  ciddi  planlama  ister.


Mesajı Paylaş

Bozok

BMC'nin zırhlı pikap aracı göreve hazır

Türkiye'nin en büyük ticari ve askeri araç üreticilerinden BMC, ülke için sınıfında ilk olan zırhlı pikap aracı Tulga'yı talepler doğrultusunda geliştirerek seri üretime hazır hale getirdi.

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, güvenlik güçlerinin kullandığı araçlara yerli ve milli çözümler geliştirmek için çalışmalar yürüten BMC, iç güvenlik personelinin ihtiyaçlarını dikkate alarak zırhlı pikap üretti. Araç ilk kez İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun Eylül 2019'da BMC'nin İzmir'deki fabrikasını ziyaretinde ortaya çıktı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da geçen yıl düzenlenen TEKNOFEST İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali'nde (TEKNOFEST İstanbul) ilk kez sergilenen aracı kullandı. Araca, Erdoğan'ın da onayıyla miğfer anlamına gelen Tulga ismi koyuldu.

Araç, geçen sürede güvenlik güçlerinin talepleri doğrultusunda pek çok açıdan geliştirildi. Performansı yukarı çekilen, yeni donanımlar eklenen pikap araç, nihai tasarımıyla seri üretime hazır hale getirildi. Araç son hali ve kamuflajlı boyamasıyla Bakan Soylu, Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Arif Çetin, İçişleri Bakanlığı bakan yardımcıları ve emniyet görevlilerine sunuldu.

Farklı görevleri yerine getirebilecek

İlk olarak güvenlik güçleri için zırhlı pikap olarak tasarlanan ve yaklaşık 2,5 yıllık bir çalışmayla son haline getirilen aracın, toplamda 7 versiyonunun olması planlanıyor.

Yaklaşık 6 ton ağırlığındaki aracın 5 kişi taşıma kapasitesi bulunuyor. Farklı görevleri yerine getirebilecek araç, kasasına konuşlandırılacak sistemlerle silahlandırılabilecek. Yüksek balistik koruma seviyesine sahip araç, mayına karşı duyarlı, 3 kilogram TNT'ye dayanıklı şekilde görev yapacak. Aracın ilk kullanıcısının İçişleri Bakanlığı ve bağlı kuruluşlar olması öngörülüyor.

Aracın aynı zamanda özellikle Orta Doğu'da kullanılan bu tipteki araçlar için önemli bir alternatif oluşturacağı değerlendiriliyor. Sonradan zırhlandırılan araçlarda kısa sürede bakım ihtiyacı doğuyor ya da arızalar ortaya çıkıyor. Tulga'nın doğrudan zırhlı olarak tasarlandığı için en az 2 yıl sahada sorunsuz şekilde görev yapabileceği belirtiliyor.

https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/bmcnin-zirhli-pikap-araci-goreve-hazir/1849838 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter