Stratejik Gurme

Başlatan sahin1, Mar 15, 2016, 05:45 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

petibor

#90
Ara 18, 2019, 12:05 ÖS Last Edit: Ara 18, 2019, 12:14 ÖS by petibor
tiramisu yapmadım ama yedim. Bu pastanın en büyük farkı içindeki pişmemiş uçmamış likör keskinliği. Türkler Tv lerde zaten adını bile anamıyor likörün internetinde çoğu adını tercihen anmıyor geriye bir kaç doğru yer kalıyor bu yüzden Türkler likörü görmezden geliyor. Cafe lerde pastanelerde halka açık yerlerde de likörlü pasta satamazsın dini hassasiyeti olan seni bıçaklar cehennememi gitsin senin yüzündne domuz eti döner satmak gibi. Türk halkı para verip hiç bir yerde alkollü pasta yiyemez buna iş yerinin alkol lisansı filan olması gerek belkide. Likörlü tiramisu yu yeyince insna damağı bir geriliyor burnunda likör kokusu yakıcı şekilde çıkıyor sonra emesi geliyor ağzında kedi dillerini içinde likör kaldımı diye keyiften. Likörlü çukulata nasıl bir keyif dimi onu müslüman usulü deyip pudink ile yapabilirmisin. Yani Likör tiramisunun bence % 99 udur onsuz yapmaya çalışmak beyhudedir. Dünyada bir tiramisu şanı var o şan liköre dayanıyor bizde özenmişiz ama likörsüz yapıyoruz. Öyle bir maddeyi çıkartmışızki gerisini neyleyeceksin ne yapsan olmaz doğru peynirle kedi dili ile olmazki likör yoksa hepsini çöpe at zaten

tiramisu çiğ yumurta ile yapılıyor bu yüzden türk yumurtası ile ben tiramisu yapıp yemem salmonella olur insan. Mesajı Paylaş

HDS

Haklısın, zira doğru dürüst likörü falan ile, "mascarpone"si ile gerçek tiramisu yapan Kadıköy'de Maskarpon diye bir kafe vardı. Kadıköy'de eşek bağlasan hayatta kalırken orası battı. :)

Tiramisu'dan doğru dürüst, tane vanilyalı "pastacı kreması" olur putty. Bir çok tatlıda o çiğ yumurtalı krema var. Ama ben de her seferinde (yaparken) "Hakkımızda hayırlısı" diyorum. Bildiğin markadan alacaksın yumurtayı el mahkum. Mesajı Paylaş

dmc

Putty meraklıysan bu işlere misyon edin, bi web sitesi ya da youtube kanalı açalım sana. Ciddiyim, kâr edemezsin belki ama sayende adam akıllı tatlı yer millet. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Soğanlı halka tarifi tam Putty'ce... :D

Ne ölçü, ne miktar, ne sıralama ne de zaman birimleri söz konusu...

Putty'nin OMTAS yaklaşımı ile:

Bence bu tür bir soğan halkası gereksiz. Git bir fast food zincirine ye? Bu tür pahallı ve zahmetli şeye gerek yok.Bizlere NLOS soğan halkası lazım... :) Mesajı Paylaş

petibor

Aslında aklıma suşi takıldı bu aralar. paket sipariş veriyorum içinde 8 tane çıkıyor 40 lira. Bakıyorum bir numara yok yani insan bir ay kendini internetten bakarak çalışsa şusi ustası olur. Sonrada güzel bir şey bulucan bizimkiler çok kötü bence çoğu. Suşi de çok para var ama benim paraya pek ihtiyacım yok motive olamıyorum bu yüzden. Mesajı Paylaş

HDS

Türkiye'de suşi ekosistemini canlı tutacak taze ve çeşitli balık tedarik zincirini kurmak çok zor @putty. Bizdekiler ondan kötü.

Almanya'da falan da taze balık var ama herifler öküz. Dünyanın en kötü suşilerini yapıyorlar. Mesajı Paylaş

petibor

#96
Ara 18, 2019, 02:04 ÖS Last Edit: Ara 18, 2019, 02:12 ÖS by petibor
Türk çiğ balık yemez ama yemez diyede avakado haşlama karides filanda kakalamamak gerek. Benim aklıma gelen carpaçyo (carpaccio) ile biraz eti çiğ pişirmek. Yada çok hafif fümeleyeceksin eti kendi mutfağında. Türk başka türlü yemez. Fümelemeye çok güveniyorum. tartar filan gibi bir şeyler deniycen yani birazda. Çaktırmadanda mono sodyum glutamat atıcan Mesajı Paylaş

Baltica

Putty, Turkiye'deki susiler de, Tiramisu gibi, Turk usulu. Yurt disinda bir arkadasim var, 5 hafta, Tayland'daki kurslarda bu isin egitimini aldiktan sonra, sehrin arka mahallelerinde, kiraladigi bir mutfak ve servis araci olarak kullandigi bir Golf'le sadece internet uzerinden siparis alarak, ev ve isyerlerine servis modeliyle bu ise basladi. Simdi ayda, 70-80 K Euro ciro yapiyor. Mesajı Paylaş

ayibarishi

Endonezya'da bir başka şehirde iki buçuk hafta geçirdikten sonra Jakarta'ya dönmüştüm. Bir AVM'yi gezerken suşi dükkanı gördük. Klas ve biraz da pahalı bir yerdi. Fakat içeri girmek için fazla düşünmedik. Masaya oturmayı tercih ettik. Siparişinizi verip ilk suşileri götürmeye başlayınca kardeşime dönüp şunu söyledim:

Üç haftadır ilk defa kursağıma, insan oğlunun yiyebileceği bir nesne girdi.

Evet, ben bunu suşi yani çiğ balık için söylemiş bir Türk idim. Ve evet, gerçekten samimiydim...

Daha önce İstanbul ve Antalya'da suşi yemişliğim vardı gerçi. Meraktan daha çok. Fazla da mutlu olmamıştım. Ama sadece açlıktan ve hasretten değil, aynı zamanda gerçekten malzeme, sunuş ve lezzet yönünden de profesyonel suşi farklı idi. Umarım ülkemizde de bu işi hakkıyla yapanlar çoğalır... Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Eğer çiğ yumurta kullanımından endişeliyseniz, kendi yumurtanızı kendiniz pastörize edebilirsiniz. Belki süreç biraz uzar ama içiniz rahat eder.

Youtube'a "pasteurize eggs" yazdığınızda zilyon tane video çıkıyor. Herzamanki gibi Türkçe bilgi veren bulmak sıkıntılı ama, yabancı dil bilmeyenler çekinmesin, sözkonusu videolarda neler yaptıklarını anlamak için çoğu zaman o dili biliyor olmak gerekmiyor. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter