Durmazlar

Başlatan Traverten, Haz 19, 2018, 12:33 ÖS

« önceki - sonraki »

Traverten

İpekböceği Tramvayının Yeni Hedefi Akdeniz

İpekböceği modeliyle Türkiye'nin ilk tramvay üreticisi olan Durmazlar, bir yandan Polonya'dan güzel haberi beklerken yeni hedef olan Akdeniz için de hazırlıklara başladı.
Çünkü…
Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin tramvay projesinde 20 tramvay için en iyi teklifi Durmazlar hazırladı. Bu hedefe ulaşılması halinde Bursa, Kocaeli, Samsun ve İstanbul'dan sonra Antalya caddelerinde de İpekböceği raya çıkacak.

http://www.rayhaber.com/2018/06/ipekbocegi-tramvayinin-yeni-hedefi-akdeniz/ Mesajı Paylaş

Traverten

Yerli ve Milli Marka İlk Tramvayımız : "İpekböceği"

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe'nin öncülüğünde ve Durmazlar Makina tarafından üretilen Türkiye'nin ilk yerli tramvayı- İpekböceği.

Uzun yıllardır raylı sistemlere yatırım yapan Bursa Belediyesi, metro ve tramvay vagonlarının çok yüksek fiyatlarla yurt dışından alınmasından duydukları rahatsızlıkla 2010 yılında Durmalar Makine ile işbirliğine giderek başladıkları yerli tramvay projesi ile min.yerli katkı ile 20 adet İpekböceği tramvayı üretti. Bu tramvaylar şu anda Bursa'da hizmet veriyor.

Tamamen Türk mühendislerince Stil tasarımı, Çelik konstrüksiyon tasarımı, Şasi sistemi tasarımı ve Elektrifikasyon tasarımı, mekanik aksamları ve dijital teknolojileri de dahil olmak üzere tamamı Durmazlar Makine tarafından geliştirilen İpekböceği, 56 kişilik bir AR-GE ve 60 kişilik bir üretim ekibinin 2,5 yıl süren yoğun çalışmaları sonucu % 60 yerli malzeme kullanılarak tamamlandı. Son olarak Aselsan tarafından geliştirilen özgün çekiş sistemleri de tramvayda kullanılarak yerli katkı oranı artırıldı.

Kapasitesi 250 kişi olan ve tam doluyken yüzde 8.2'lik eğimi tırmanabilen tramvay Bursa'da büyük ilgi görüyor.İpekböceği'nin güvenlik sistemleri de son derece gelişmiş bir teknolojiye sahip. 5 ayrı fren modülü, yüklü halde 50 tonu geçen aracın acil durumlarda maksimum 46 metrede durmasını sağlıyor. Modüllerden herhangi birinin arızalanması durumunda ise ek koruma sistemleri devreye giriyor. 20 adet tramvay üreterek Bursa belediyesine veren Durmazlar, Tramvayları daha geliştirerek Panorama Markasıyla 12 adet Kocaeli ve 8 adette Samsun belediyelerine gönderdi. Şu anda Bursa, Kocaeli ve Samsun Belediyelerinde 38 adet yerli ve milli tramvay hizmet veriyor.

http://www.rayhaber.com/2018/08/yerli-ve-milli-marka-ilk-tramvayimiz-ipekbocegi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Yerli ve Milli Marka Tramvayımız: "Panorama"

Durmazlar A.Ş tarafından İpekböceği tramvayından sonra geliştirilerek üretimi yapılan Panorama Tramvayı Kocaeli Büyükşehir Belediyesinde 12 adet Samsun Büyükşehir Belediyesinde 8 adet olmak üzere hizmet vermektedir. Ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediyesine 30 adet ve ülkemizin ilk tramvay ihracatı başarısı ile Polonya'ya 24 Adet panorama tramvayı üretilecektir.

Panorama tramvayları, 30 yıllık ömür testini tamamlamış, uluslararası standartlarda test edilip onaylanmış, düşük enerji tüketimi, sessiz, çevreci ve güvenli tasarımıyla ön plana çıkıyor.

Emsallerinde 10 çıkış kapısı varken, yerli tramvayda 12 kapı bulunuyor. Bu, yolcunun tahliyesi için önemli bir özellik. Araç içindeki kamera sistemiyle yolcu yoğunluğu takip edilebiliyor. Yazılım Türkiye'de yapıldığı için sistemsel değişiklikler daha kolay gerçekleştiriliyor. Yerli tramvayın dışında emsalleri gibi ayna bulunmuyor. Onun yerine görüntülü kamera sistemi var. Yani yerli araç hem daha konforlu hem daha teknolojik hem de daha üstün.

Durmazlar'ın, Samsun ve Kocaeli için ürettiği yeni geniş Panorama marka tramvayının özellikleri :

%100 alçak tabanlı, çift yönlü.
Uzunluk: 33 metre
Genişlik: 2,65 metre
Yolcu kapasitesi: 290 (50 koltuk + 240 ayakta)
Maksimum hız: 70 km/s
Araç tabanı yüksekliği: 350 mm
Araç ağırlığı: 41,5 ton
En küçük dönüş yarıçapı: 20 metre

Yurt dışından 2,5 milyon avro bedelle ithal edilen tramvayın emsalini, Bursa'da faaliyet gösteren Durmazlar firmasına 1,6 milyon avro karşılığında ürettiren Samsun ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, böylece yaklaşık adet başına 900 bin avronun yurt içinde kalmasını sağladı.

http://www.rayhaber.com/2018/08/yerli-ve-milli-marka-tramvayimiz-panorama/ Mesajı Paylaş

Traverten

Durmazlar Holding, Yerli Metro İçin Kolları Sıvadı

Türkıye'nın ilk yerli tramvayını üreten, sanayi sektörünün lider oyuncularından Durmazlar Holding, yerli metro için kolları sıvadı. 2009'da raylı sistemler sektörüne Durmaray markası ile giriş yapan ve bugün yüzde 70 yerlilik oranıyla tramvay üreten şirket, Aselsan ile yaptığı son çalışmayla bu oranı yüzde 87'ye çıkardı. Durmazlar Makina'nın bugün yerli ve milli metrosunu üretebilecek know-how'a sahip olduğunu aktaran Durmazlar Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatma Durmaz Yılbirlik, "Metro üretimi için altyapımız var. Görev verildiği takdirde Türkiye'nin ilk yerli metrosunu üretiriz" dedi.

İLK İHRACAT POLONYA'YA

Durmazlar Makina'nın bugün yurtiçinde farklı illerde çalışan 98 adet tramvay ve hafif raylı sistem aracının bulunduğunu aktaran Fatma Durmaz Yılbirlik, Türkiye'nin ilk tramvay ihracatını ise Polonya'ya yapacaklarının bilgisini verdi. Durmaz, "Polonya'ya 20 adet tramvay ihraç edeceğiz. Tramvayların yapımı devam ediyor, 2020'de teslimatı yapacağız" diye konuştu. Raylı sistemler sektörüne ilk 2009'da girdiklerini aktaran Durmaz, "İlk tramvayımız İpekböceği adıyla 2013'te Bursa'da hizmet verdi. Ardından 2015'te Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından ihalesi açılan 60 adet Hafif Raylı Sistem (HRS) ve 12 adet çift yönlü tramvay projeleri izledi. Şirketimizin yeni jenerasyon tasarımı olan Panorama ise 2016'da 8 araçla Samsun'da, çift yönlü 12 araçla da Kocaeli'nde hizmet vermeye başladı. Kocaeli Belediyesi 6 araç daha talep etti. Bunun yapımı devam ediyor" ifadelerini kullandı.

DÜNYADA İLK BEŞTE

Raylı sistemlerin yanı sıra sac işleme makinesi üretiminde Durmazlar Makina markasıyla hizmet veren holding, bu alanda dünyadaki ilk 5 şirket arasında yer alıyor. Yıllık 5 bin makine üretimi yaptıklarını anlatan Fatma Durmaz Yılbirlik, 120 ülkeye ihracat yaptıklarını, 80 ülkede de distribütörlüklerinin olduğunu ifade etti. "Tamamen endüstri 4.0 endeksli üretim yapıyoruz" diyen Yılbirlik, şöyle devam etti: "Türkiye'de üretim teknolojileri alanındaki ilk Ar-Ge merkezini kurduk. Bu merkezde 200'e yakın mühendisimiz çalışıyor. Burada 120 patentli ürün geliştirdik." 150 bin metrekare alanda yüksek teknolojiye sahip 3 ayrı fabrikada üretim yaptıklarını aktaran Fatma Durmaz Yılbirlik, grupta bin 700 kişinin çalıştığını anlattı. Grup cirosunun 250 milyon euroyu bulduğunu belirten Yılbirlik, bu yıl hedefledikleri büyüme oranlarını yakalayacaklarını sözlerine ekledi.

http://www.rayhaber.com/2018/10/durmazlar-holding-yerli-metro-icin-kollari-sivadi/ Mesajı Paylaş

Karabasan

Durmazlar, 100. raylı sistem aracını üretti. 100. araç Akçaray'da kullanılmak üzere Kocaeli'ye sevk edildi
https://twitter.com/RailTurkeyTR/status/1079145026209366016 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Traverten

Bursa'dan Yola Çıkan Yerli Tramvay Panorama, Polonya'ya Ulaştı

Dünyanın 7'nci tramvay üreticisi Bursalı Durmazlar Holding, 'Panorama' isimli Türkiye'nin ilk yerli tramvayını, AB üyesi Polonya'nın Olsztyn kentine gönderdi. 30 Ocak Perşembe günü Bursa'dan yola çıkan tramvay, 13 Şubat Perşembe günü Olsztyn'e ulaştı.

Durmazlar Holding, 2018 yılında raylı sistemlerde yatırım ve büyüme kararı almış, aynı yıl Polonya'da Olsztyn Belediyesi'nin açtığı tramvay aracı alım ihalesini kazanmıştı. İlk etapta 12 tramvay üretimini kapsayan anlaşmanın ilerleyen dönemde büyüyerek, 24 adete kadar çıkması bekleniyor. 12 araçlık tramvay ihalesinin bedeli yaklaşık 20 milyon Euro olarak açıklanmıştı. 210 kişi taşıma kapasitesine sahip Panorama, 70 kilometre/saat hıza ulaşabiliyor.

Durmazlar, son olarak Romanya'nın başkenti Bükreş'te Belediyenin açtığı 177 milyon Euro'luk 100 araçlık tramvay ihalesini de kazandı. Romanya'nın Lokal şirketi Astra'nın Çinli CRRC konsorsiyumu ile girdiği yarışta ihaleyi kazanan Durmazlar, Polonya'dan sonra Romanya'da da tercih edilen marka oldu. Bükreş'e 36 metrelik Panorama modelini üretecek olan Durmazlar, araçların tamamını 36 ayda teslim edecek.

Durmazlar Holding, Durmaray markasıyla 2009 yılında adım attığı raylı sistemler sektöründe yaptığı yatırımlarla bugün ihracat yapan bir firma haline geldi. Raylı sistemlerde aldığı büyüme kararıyla yeni bir yatırıma da başlayan Durmazlar, bu yıl faaliyete girmesi planlanan yeni tesis ile metro, şehirlerarası yüksek hızlı yolcu trenleri gibi araçları da üretebilecek kapasiteye ulaşacak.

Durmazlar'ın araçları yurt içinde de çok sayıda ilde yolcuları taşıyor. 2018'de İstanbul Eminönü-Alibeyköy hattı 30 adet tramvay aracı temini için Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. ile imzalanan sözleşme sonrasında teslimatlara başlayan Durmazlar'ın İpekböceği, Greencity ve Panaroma modelleri bulunuyor. Durmazlar ayrıca Fransız Alstom ve Güney Koreli Hyundai Rotem firmaları için hızlı tren boji üretimi de yapıyor.

https://rayhaber.com/2020/02/bursadan-yola-cikan-yerli-tramvay-panorama-polonyaya-ulasti/ Mesajı Paylaş

DelKu

Putty'ın bazen hakkı var





Yerli Tramvay Panorama, Polonya'ya Ulaştı Mesajı Paylaş

HDS

Hakkı var var olmasına ama, Durmazlar da bu küçük projeyi, bu küçük şehrin özel bir dolu isteğine cevap vermeyi kabul eden tek firma olduğu için aldı. :) Mesajı Paylaş

TULGA

İhraç edilecek ürünün kilogram başı fiyatı ülkemiz adına en büyük sıkıntılardan birisi. 2018'de ortalama ihracat kilogram fiyatı 1.42$ iken 2019'daki kur artışı neticesinde kilogram fiyatı 1.11$'lara kadar inmiş durumda.

Bu nedenle endüstriyel ve teknolojik altyapı yatırımlarını,  kamu ve özel sektör firmaları koordinasyonunda son ürün olarak ihraç edebilme sayesinde ihracat kilogram fiyatı artışı sağlanabilecektir.

Örneğin Durmazlar'ın Panorama ürünü her iki ihalede de ortalama 1.7m EU birim fiyatı ile ihraç edilmiş. Yani yaklaşık 2m $ civarı. Boş ağırlığı 30t olan tramvayın kilogram ihraç fiyatı yaklaşık 60$'a gelmekte. Demek ki Tramvay, metro, metrobüs, DMU,   EMU, vagon üretimleri kamu ve özel sektör ile birlikte üretildikçe ve ihraç edildikçe ihracattaki dönüşüm de hızlanacaktır. Buna ilave edilebilecek çok örnek olmakla birlikte, alınan ihalelerin küçüklüğüne, kazancına bakılmaksızın ekonominin dinamizmini endüstriyel ürün odaklı sağlamak adına önemli bir gelişme olarak görmekteyim. Mesajı Paylaş

Bozok

Ben @Delku'nun "Putty haklı" demekle haberin içeriğine değil, paylaşımlara fotoğraf eklenmemesine gönderme yaptığını düşünüyorum. :D Mesajı Paylaş

DelKu

@Bozok :) Evet foto için söylemiştim ,

Hazır söz bana geçti bence firmanın müşterisinin isteklerine cevaz verebilmesi , eşeğin kulağına su kaçırmadıkça olumlu bir ekstra . Çinli firmaların çoğu o şekilde hatırısayılır müşteri topluyor, adamlar neredeyse ne istersen ona uygun bir çözüm çıkarabiliyor , ürün anlamında.
 Rahmetlilerin en büyük sorunu kalitesiz yöneticilere sahip olmaları, beş kuruşluk bir tutam yöneticilerinin hataları dünya kadar gelir kaybına neden oldu. İlk çıktığında salgın düzeyine dönüşmeden o doktorların lafını ağızlarına tıkmak yerine ( birşey anımsatıyor mu?) üstüne gidip alevi söndürseydiler şimdi tüm apartman alevler içinde kalmazdı. Kimse de gelip alevlenmiş ocaklarına alttan alta gazyağı ateşi daha harlayamazdı dökemezdi. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter