C-130 Hercules ve Türk Hava Kuvvetleri Serüveni

Başlatan R.A.K, Eyl 01, 2019, 01:00 ÖS

« önceki - sonraki »

R.A.K

Eski dev "bugün" küçük sorunlarla boğuşuyor:
"ABD Hava Kuvvetleri Hava Hareketlilik Komutanı Orgeneral Maryanne Miller, planlanan depo bakımı sırasında alt orta kanat ekleminin çatladığının keşfedilmesi sonrası filonun bir kısmının incelenmesi emrini verdi. Tek bir C-130'da çıkan soruna karşın tedbir amaçlı toplamda 123 adet C-130H ve C-130J uçağı geçici olarak bakım ve onarıma alınacak.

C-130'larda bakımı yapacak teknisyenler herhangi bir çatlak ya da hasarla karşılaşırsa, onarımlarının ortalama 1 ya da 2 ay süreceği açıklandı. Herhangi bir kusur bulunmazsa uçak hizmete geri dönecek. Şimdiye kadar sekiz uçağın denetimlerden geçtiği belirtildi."



C-130 Hercules
1950 yılında başlayan Kore Savaşı'nda C-119 Flying Boxcars, C-46 Commandos ve C-47 Skytrains gibi II. Dünya Savaşı nakliye platformlarının o gününün muharebe sahası ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kaldığını gören ABD Hava Kuvvetleri, 1951 yılında Boeing, Douglas, Fairchild, Lockheed, Martin, Chase Aircraft, North American, Northrop ve Airlifts firmalarına bir Genel Harekât İhtiyacı (GOR) bildirisi yayınlayarak yeni bir nakliye uçağı ihtiyacı olduğunu belirtti.

Bu yeni nakliye uçağı, toprak pistlere inebilmeli, alçak-yüksek irtifada ve her türlü hava şartında görev yapabilmeli, 72 tam teçhizatlı  asker veya  64 paraşütçü kapasiteli olmalı, asgari 2,000 km uçuş menziline taşıyabilmesi ve bir motoru dursa bile uçuşa devam etmesi istenmekteydi.

C-130 "Hercules" havacılık tarihinin köşe taşlarından biridir ve yaratıcı tasarımı ile en başarılı kargo uçaklarından biri kabul ediliyor.

Üretici firmaların ABD Hava Kuvvetlerine sunduğu on farklı tasarımdan Lockheed firmasının Model 82 tasarımı kabul edildi. 2 Temmuz 1951'de Lockheed Martin (o zaman sadece Lockheed) 2 prototip  için sözleşme yaptıktan sonra C-130 ilk uçuşu 23 Ağustos 1954'de gerçekleştirdi. Askeriye tarafından yaratıcı bir tasarımın yüksek güç kaynağı olan turboprop motorlarla birleşmesi gelecek vaad eden bir ürün olarak kabul edildi ve hemen yüklü bir sipariş verildi. Gelen uçaklar 1956 Aralık'ından itibaren hızlı bir şekilde ABD TAC (Taktik Hava Komutanlığı) emrine verildi.

ABD Hava Kuvvetleri, bu tarihte 219 adetlik ilk sipariş verdi. İlk seri üretim C-130A Hercules 7 Nisan 1955 tarihinde ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve uçaklar Aralık 1956'dan itibaren ABD Hava Kuvvetleri Taktik Hava Komutanlığı envanterine girmeye başladı.

Vietnam Savaşı esnasından aktif kullanılan C-130'lardan 28 adeti yandan ateş edebilme yeteneğine sahip, AC-130 "Gunship" olarak adlandırılan silah platformuna dönüştürülmüşlerdir ve gece saldırıları için kullanılmışlardır.
Son Teknoloji 'Hercules': C-130 J Modeli
C-130 A modelini önce B modeli ve daha sonra da 1962'de daha güçlü bir motora ve ek yakıt tankına sahip olan 'E' modeli izledi.
C-130J, C-130 filosuna son eklenen ve yaşlanan C-130E'lerin yerini alacak. C-130J, insan gücü gereksinimlerini azaltan, işletme ve destek maliyetlerini düşüren ve daha önceki C-130 modellerine göre yaşam döngüsü maliyet tasarrufu sağlayan, en son teknolojiye sahiptir.

İlk uçuşunu 5 Nisan 1996'da yapan C-130 J'lerin hizmete girişi ise 1999 yılında oldu ve faal görevde olan en yeni C-130 modelidir. Eski C-130'lara kıyasla, J modeli daha hızlı ve daha yükseğe tırmanıyor, daha yüksek bir seyir hızında daha uçuyor ve daha kısa mesafeden iniyor ve iniyor. C-130J-30, gövdeye 15 fit ekleyerek yük bölmesinde kullanılabilir alanı artıran esnek bir versiyondur.
1500'den fazla üretimi yapılan C-130 Hercules'lerin kuvvetlerdeki kullanım yelpazesi de oldukça geniş; silah platformu (gunship), hedef çekici, füze izleyici, uzay kapsülü kurtarma, haritacılık, arama ve kurtarma, STOL araştırma, meteoroloji, tanker uçak, saldırı nakliye ve kumanda/muhabere gibi kullanım alanları vardır. Buna ilaveten uzatılmış gövdeli sivil kargo tipi de vardır.

Devamı için buraya tıklayınız. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter