T-155 Fırtına

Başlatan Zeitgeist, Eki 27, 2015, 11:52 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

orko_8

Caterpillar ABD şirketi ama.... Mesajı Paylaş

robust

CAT UK ile MOU imzalanmasi bir anlam ifade ediyor olabilir. Caterpillar firmasi daha once Ingiliz Perkins Motor firmasini satin almisti. Perkins firmanin urun protforyundeki bir guc paketini teklif ediliyor olabilir (mi?).  Mesajı Paylaş

OPTIMUS

#152
Eki 06, 2019, 01:37 ÖÖ Last Edit: Eki 06, 2019, 01:48 ÖÖ by OPTIMUS
Az önce FIRTINA 2 Obüsünün bir videosuni seyrettim, ve hayati dercede bir tasarim hatasi farketim. Bu hata zirhlinin Palet atarak, yolda kalmasina yol acar. FIRTINA 1'ler de bu durum söz konusu degildi. Ama FIRTINA 2' ler de malasef hata var.




Mesajı Paylaş

OPTIMUS

#153
Eki 06, 2019, 02:11 ÖÖ Last Edit: Eki 06, 2019, 03:15 ÖÖ by OPTIMUS
Paletli bir zirhli araca etek zirhi yaparken, bazi seylere dikkat edilmesi gerekir. BUZ, CIVIK CAMUR, DONMUS CAMUR, KUM, TASLI TOPRAK; Paletin en büyük düsmanidir. Paletli bir arac hareket ettiginde, hareket ettigi arazinin materyalini de sökerek palete tasir. Iste bu zeminden sökülüp alinan materyalin disari cikmasina olnarak vermeniz gerekir. Aksi takdirde; bu materyal, bir süre sonra Cer dislisi ile palet arasina denk  gelir,  paleti CER DISININ üzerinden alir ve arac Palet atar. Dünyanin bütün zirhli araclarinda, etek zirhi, Cer Dislisinde biter. Orasi acik kalir. Hatta; zeminin cok gevsek olmasi durumunda ise; CER Dislisi önündeki etek zirhinin o bölümü de, yukari katlanir.

FIRTINA2 bu sekildeki ETEK ZIRHI ile hatalidir. CER DISLISI ASLA VE KATA KAPATILMAZ. ÖN Istikamet Tekeri  bir nebze ama CER DISLISI ASLA. Alman tank dizayninda ön istikamet tekerin de,  alinan Rusya derlseri sonucunda etek zirhinin alani azaltilir.

Mesajı Paylaş


KunteperCanavarı

Haklısınız ancak atladığınız bir nokta var. Etek zırhı yekpare bir parça değil. Tankçılar harekat esnasında cer dişlisini kapatan etek zırh parçasını hemen sökebilirler Mesajı Paylaş

kurtkapan

Pzh-2000
Krab
PLZ-05
Merkava

Bu eklentiler kullanıcılar tarafından çıkartılabilir şekilde tasarlanır. Herkesin tecrübesi farklıdır. Mesajı Paylaş

OPTIMUS

#157
Eki 06, 2019, 12:40 ÖS Last Edit: Eki 06, 2019, 12:44 ÖS by OPTIMUS
Evet cikartilabilir, mesele o degil. FIRTINA Etek zirhi 4 Uzun parcadan olusmakta, öndeki tek parcasini ve arkadaki etek parcasini cikarttiginiz zaman, geriye iki parca etek kaliyor. Örneklerini verdiginiz bütün obüslerde CER dislisi ve istikamet tekerini kapatan etek ayri kücük bir parca olarak tasarlanir. FIRTINA2 de bu durum yok. FIRTINA 2 bu haliyle özürlü bir tasarima sahiptir.

iki yolun var, ya kücük bir parca ile eteklersin sonra hemen cikartmak veya üste katlamak icin; ya da o tekerlere gelen kismi eteklemezsin. Yani olay bu kadar basit. Sayin katilimcilarin verdigi örnekler bakildiginda, bahsettigim durum acik bir sekilde de görülmektedir. Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

Hocam bunlar büyük dert değil yahu. Gidersin kademede kestirtirsin açtırırsın cer dişlisinin orayı. Hepi topu sac. Mesajı Paylaş

OPTIMUS

#159
Eki 06, 2019, 11:18 ÖS Last Edit: Eki 06, 2019, 11:32 ÖS by OPTIMUS
iste o zaman fuarlarda sergilemeyeceksin, o aleti. Hata, bir diger hatayi arattirir. Burasi böyle ise, baska yerinde ne var dersin. Ondan sonra Polonya da gider bir kademe düsügünü alir G. Kore' den.

FIRTINA 2 nin acik söyleyeyim en büyük artisi KLIMAsi. Polonya gibi bir ülkenin, uluslararasi misyon görevleri icin can atan bir ülkenin, geri dönüsümler ile beslenmis bir FIRTINA dururken, gidip K9 almasi; bana yukaridaki psikolojik olguyu hatirlatiyor. FIRTINA gibi, savas ortaminda denenmis, vurulmus, Taret takati elektirikli ve  hem de Klimali bir arac dururken , gidip te K9 almasi soru isareti getirmekte. Tamam FIRTINA K9 tabanli ama boynuz kulagi gecer demisler.

Ek bilgi olarak


Klima derken, bunun yabana atilmamasi gerekir. Bu demir parcalari, gercekten cok cabuk isinir ve cok cabuk sogur. Elleri, ayaklari tir tir titreyen bir nisancinin, komutanin, doldurucunun, soförün performansini düsünün. Veya eli yüzü kanter icinde kalmis, vicik vicik olmus bir müretebatin halini. KATAR da  arac ici sicakligi personel girmeden önce 74°C  ölcülmüstü. BAE' nin LECREC Tanklarinda klima OFF iken 80°C nin ölcüldügünü duymustum..  Gel de gir...Ruslar, bu Klima olayini kis sartlari icin; biraz abartmis durumda. BMP' nin havalandirma izgaralarindan, kisin sicak hava yerine, resmen alev gelir. T72'nin de zayif yönü gene bu abartidir. Motor bölümünden kol gibi bir boru, resmen  mürettebat kismina uzanir. Fakat, Tank roketi arkadan yedi mi; patlamanin tüm enerjisini o borudan iceri verir. Hatirlar misiniz, Suriye' de bir T72' yi arkasindan motor bölümünden TOW ile vurmuslardi. Roket, arkadan tanka temas eder etmez, Tank atomlarina ayrilmisti. Iste; bunun sebebi o borudur. Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

Klima önemli ama bence tam otomatik doldurucu ve kulenin tamamen elektrikli hale getirilmesi de önemli. Mesajı Paylaş

HDS

Bunlar toz etekleri arkadaşlar. Bizde popüler olan kuru arazide tozutarak intikal sırasında ortalık toz duman olmasın diye var.

Fırtına II'de neden "özellikle" var? Fırtına II'de SARP vs de var. Görerek atış da yapabiliyor, falan filan. Poyraz ikmal aracında ilk kez görmüştük. Muhtemeldir ki Fırtına I'lerin de Fırtına II'ye dönüştürülmesi projesinin kapsamı ve bütçesi belli olunca onlara da takılacak.

Kuru bir ortamda bunlar epey faydalı. Çamurlu ortamda bunları yukarı katlarsınız olur biter. Ağır değiller. Zaten "sıkı" da değiller.

Amerikan M-1'lerinde neden cer çarkı boş bırakılabiliyor? Çünkü Irak'taki Ameirkan M-1'leri çok çok nadir asfalt yolları terk ettiler. Biz? Biz Fırtına'lar ile neredeyse yola hiç girmiyoruz. Mesajı Paylaş

OPTIMUS

 ???

Sayin HDS,

Esasen, sayin KunteperCanavari' nin da dedigi gibi; sorun olursa, bizim asker orayi kademeye gider kestirir. Hatta; ona da gerek kalmaz, saha da fleks ile bile keser.  Pratik akilda bizimkilerin önüne kimse gecemez. Biten pilleri bile üc saniyede dolduruyorlar. Yasak ama kim bekleyecek bi saat. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter