Türkiye-Almanya Savunma Sanayi İlişkileri

Başlatan Sihirbaz, Tem 16, 2019, 09:13 ÖÖ

« önceki - sonraki »

erdem

Bu da cep telefonu olayina donebilir. Kendi ekosistemi ile gelen araba yapmak gerekecek belki de.

HDS'in Tesla ile ilgili olarak soyledigi sey cok dogru - gerek otonom surus, gerek sarj istasyonlariyla Tesla kendi ekosistemini olusturuyor.

Ben heyecanla Dyson'in arabasini bekliyorum bir de. Yaparsa guzel bir elektrik motoru yapar o adam. Mesajı Paylaş

evrenay

#46
Eki 17, 2019, 10:24 ÖÖ Last Edit: Eki 17, 2019, 12:12 ÖS by evrenay
Sayın erdem,

Dyson şirketi elektrikli otomobil üretmekten vazgeçmiş: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/ingiliz-dyson-elektrikli-arac-projesinden-vazgecti-41348450

Dünya çapında kaç tane elektrikli Golf satılmış ki alanların memuniyeti geneli kapsasın?

Mesajı Paylaş

HDS

Otomotivciler bize sundukları gibi süper yenilikçi "hi-tech" adamlar değiller. Onlara kalsa elektrik "Olursa Ekim'e olmazsa Kasım'a" hızı ile oynanılan bir oyuncak olurdu.

Tesla o işi "yapılabilirliğin demonstrasyonu" olarak darmadağın etti. Daha otomotivin kaykıldığı yerden şöyle bir doğrulması bile yıllar alır.

Şimdi bu manyak bir de "cell" seviyesinde, "chemistry" seviyesinde kendi piline de giriyor. Bir de o tarafı göçertecek.



Eğer böyle ittirilmeseler Çinli yapıp bunları tepeleyecekti. Tesla çok erken çalan bir huzursuz edici uyanma alarmı oldu. Mesajı Paylaş

erdem

VW'nin 2020'de piyasaya surecegini acikladigi ID.3 cok buyuk heyecan yaratmis durumda.

Aracin en yuksek aku kapasitesinde 400km'nin ustunde menzilden bahsediliyor ki bu Golf boyutlarinda bir arac.

Bakalim Almanlar bu konuda soz sahibi olabilecekler mi?

Tesla kendi ekosistemini olusturuyor ama ote yandan Bollinger gibi arac isteyen de ciddi bir kitle var. Butun o "gizmo"lar olmasa fiyat cok daha dusuk olur. Basit, kolay tamir edilebilir elektrikli bir araba. Mesajı Paylaş

HDS

ID3 çok güzel bir araç o belli. E-Golf de öyle. Yeni Corsa-e de. Ve bunun gibi bir dolusu.

Sorun "son ürün"de değil. Sorun arkada yatan dev "sistem"de. Onun tamamen yeniden yaratılması gerekiyor.

Avrupa dediğimiz yerde Li-İyon bir kalem pil bile patlayıcı madde sayılıyor, herhangi bir ürün gibi taşınamıyor. :)

Bir dolu araç var, batarya yok, kapasite yok, adet yok. Mesajı Paylaş

evrenay

Benim dediğim de bu işte. Elektrikli otomobil iki elektrik motoruyla bir batarya demek değil ki.

Eğer hidrojen yakıtlı otomobilde sadece yakıt hücresinden müteşekkil olsaydı, herhalde bir U-214 den söküp h-Golf'e takıp hidrojenli araç yaptık diye ortaya çıkarlardı.

Avrupa için hibrit, elektrikli ve hidrojen yakıtlı otomobil, ticari araç, tarım aracı, iş aracı, savaş aracı treni kalkmıştır.

Bundan sonra ancak eko sistem satın alarak kendi araçlarına uygulayabilirler.

Elbette bu da pek ekonomik bir çözüm olmaz ve şirketler teknolojileri satarak yaşabildikleri noktaya kadar yaşayıp sonra da kaybolurlar. Mesajı Paylaş

erdem

Butun sirketler o beklenen "promised battery" gelene kadar "diger her seyi" olgunlastirmak. Elektrik motoru, yazilimlar v.s.

O arada dinozor gibi gorunmemek icin dusuk miktarda uretim yapmak da iyi bir fikir.

Ama su ekosistem fikri bana kotu bir fikir gibi geliyor. USB sarj cihazlarindaki gibi bir standart sarj ucu, gerilimleri v.s. belirlemek bence AB tipi yapilarin yaptiklari belki de tek iyi is.

Her elektrikli araba her sarj istasyonunda sarj olabilmeli.

Mesajı Paylaş

evrenay

Ağu 19, 2019, 03:21 ÖS de Tamamen kaza ile alinmis bir referandum karari ile birlikten cikmak uzere olan  birlesik krallik'in  eliti taklalar atmaktayken nasil olsa da bu isten donsek  ya da cikiyormus gibi yapip yalanciktan ciksak da zararimizi minimize etsek diye ugrasirken. AB Brexitle ilgili olarak hic bir konuda olmadigi kadar birlik olmusken...

Butun Visegrad ulkeleri AB'ye sıkı sıkı sarilmisken, ve   sadece AB sayesinde Almanya gibi bir deve soz gecirmeyi basarabildiklerinin farkindayken (bkz bugunku Orban Merkel Gorusmesi), Almanya sadece AB sayesinde yilarca suren bir ekonomik  buyume  yakalayabildiginin farkindayken...

Biten Avrupa Ruyasindan kasit ne anlamadim, ama AB projesi icin daha hersey yeni basliyor.


denilmiş.


Ben de Ağu 22, 2019, 09:24 ÖS de  Brexit oylamasında "Sahada koruduğumuz özgürlüğümüzü, masada kaybedemeyiz" dedi.

Bu düşünce kraliçe tarafında da onaylandı ve uygulamaya konuldu.

Bütün bunlara tesadüf demek, tarihde milletlere biçilen görevleri bilmemek demektir.

demişim.


Bunu da bugün (17.10.2019) İngiltere kraliçesi demiş: https://www.telegraph.co.uk/politics/2019/10/14/queens-speech-2019-monarch-says-britain-will-leave-oct-31/

Yani diyor ki; böyle bir karar aldık ve bunu da halka onaylattık.

Ülkemizin gideceği istikameti cahil halkın eline bırakacak kadar şaşkın değiliz, demokratız dediysek o kadar da uzun boylu değil! Mesajı Paylaş

evrenay

Bu arada BMW nin iyi niyetli CEO su Harald Krüger işleri iyice eline yüzüne bulaştırmadan istifa etti. Aslında kabahat biraz da eski CEO Norbert Reithofer i denetim kuruluna getirilmesinde.

HArald elektrikli araç projesinde istediği gibi değişikliklere gidemedi. Çünkü yapacağı her değişiklik denetim kurulunun önünden geçecek, dolayısıyla eski CEO Norbert'in kurduğu sistemin değiştirilmesi manasına gelecekti.

i3 ve i8 yapılan onca yatırım, toplanan onca tecrübe çöpe gitmek üzere eğer BMW kendisine bu konularda iyi bir ortak bulmazsa.

Ben Çin'e bakmalarını öneririm. Alman şirketlerinden ayrılan neredeyse bütün yöneticiler oradaki elektrikli araç şirketlerinde yönetici ortak pozisyonundalar.

Neyse, Alman üreticilerin içerisinde elektrikli trenine binebilecek bir tek Mercedes var, o da kendi işini kendisi görecek kadar teknolojik alt yapıya ve sermayeye sahip olduğu için.

VW i.D. 3 falan alırsanız aynı BMW i3 gibi elinizde patlar. Şimdilik Japon, Kore veya Mercedes'in hibritleriyle idare edin. Yeterince dayanabilirseniz akülü otomobili atlayıp, doğrudan gerçekten temiz enerjiyle yol alabilen hidrojenli otomobile atlayabilirsiniz.

Ha, bu arada Avrupa'da elektrikli araçların en yaygın kullanıldığı şehirlerin başında Oslo geliyor.
Gidin bakın adını bile duymadığınız Nissan LEAF gibi otomobillerden yüzlerce varken, bir e-Golf görmeniz mucize kabilinden. Norveç'te KDV oranı %25 ve elektrikli araçlardan KDV alınmıyor, dolayısıyla elektrikli otomobil almak cazip. Ancak Oslo dışına çıktığınız anda elektrikli araçların sayısında dramatik bir düşüş oluyor.

Not: O hoparlörden motor sesi verme işi ta 2000 li yılların başından beri Prius'ta var. Kaldırımdan indiğimde az daha eziliyordum da oradan biliyorum. Varın gerisini siz düşünün, Alaman dizelle kendini tatmin ederken, Japon nerelere varmış.
Neyse her ikisi de ABD kolonisi (Alman toprağında ellibin askeri personeli (bakınız: 85.000 kişinin 48 saatlik bombardımala öldürüldüğü Dresden), Japon toprağında yüzbin Amerikan askeri personeli var (bakınız: Hiroşima ve Nagazaki ye atılan atom bombalarıyla öldürülen 125.000 kişi) demek ki hepsi Amerikalı ortaklarına çalışıyor. Mesajı Paylaş

meraklı

Paylaşım iyi de bunun Türkiye-Almanya Savunma Sanayi İlişkileri ile ne ilgisi var? Mesajı Paylaş

HDS

@evrenay, Hidrojenli otomobilin ne kadar "kişisel ulaşım" için yaygınlaşabileceğini göreceğiz. Pek olası gözükmüyor.

Hidrojen yahut benzer proton kaynaklarını kullanan "yakıt hücreli" araçlar yaygınlaşabilir, ancak bu muhtemelen ana arterler üzerinde ve ağır vasıtalar için olacak. Şimdilik bataryalı tamamen elektrikli araçlar kişisel taşımayı kotaracak alternatif teknoloji olacak gibi görünüyor. Hele ki şehirleşme bu hızda giderken.

Kocaman bir ekranı olup, on sene öncesinin bir dizüstü bilgisayarının kapasitesine sahip akıllı telefonların ceplerimizde vazgeçilmez hale gelmesi 10 yıldan kısa sürdü. Otomobil çok daha muhafazakar bir sektördür, daha man kafalıdır. Ancak yine de bu geçişi yapabilecek gibi görünüyor.


e-Golf vs gibi araçlar sadece konulan emisyon kotalarını doldurmak için, yasak savmak için yapılan "egzotik" araçlardı. Ama kullananları memnun bu arada. :)

Ama artık iş yasak savma boyutunu geçti. Artık bu konuda bir talep var ve büyüyor. Zaten otomotivin önündeki dev lokma ve açmaz da o. "Yok canım, olur mu? Menzil, hazır değil.." bilmemne derken kütür kütür geldi yaslandı kapıya. AB firmalarının da bu konuda üstelik hemen hiç hazırlığı yokken. Olan da göstermelik, "Biz de az yeşil değiliz ha" yansılarında meze olsunlar diye iken.


En başta Tesla, bu işin ne kadar gerçekçi olabileceğini gösterdi. Tesla, kendi ölçekleri ile dahi sektördeki en ucuz, en verimli, en uzun ömürlü batarya paketini, BMS'i ve motoru geliştirip koydu ve bunu da rakibi EV üreticilerinden daha yüksek olmayan bir fiyata piyasaya koyabildi. JB Straubel'ın kalem LIB'lerin de kapasitesinin bir çok şeye yetebileceğini hayal etmesinden 10 sene kadar sonra Tesla ilk Model S'i yapıp piyasaya sürdü. O zamandan beri de batarya kimyasını da, paketlemesini de misli ile geliştirebildi. Bundan sonra artık sürekli o teknolojik eşikleri zorlayacak "kritik kütle" de aşılmış oldu. Mesajı Paylaş

petibor

Müşterinin galeriye gidince tercihine kalmış her şey onumu bunumu alsam dediğinde elektrikliyi aldığı anda ister devletin politikası olsun ister AB nin takvimi olsun şak diye değişir dünya. Şarj aletlerinide koydularmı devlet mecbur bulup buluşturup o ceyranı temin edecek getirecek vatandaşın şarj istasyonuna. Yani bu elektrikli araba geleceği politika plan filan dinlemez müşteri tercih ettiği gün şak diye dünya değişir. Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

#57
Kas 11, 2019, 12:27 ÖS Last Edit: Kas 11, 2019, 12:29 ÖS by KunteperCanavarı
Tesla işin zor kısmını geride bıraktı. Kendi motorunu, kendi yazılımını, kendi bataryasını üretiyor. Batarya kimyası kendisine ait ve bunu geliştirebiliyor. Bunlardan da öte bu üretimleri artık gigafactorylerinde hacimli yapabiliyor. Bunun da ötesinde işin şarj istasyonu kısmı için de çözüm geliştiriyor ve sunuyor. Bir ara seri üretimde zorlandılar ama işin altından kalkabildiler. Elektrikli araçlar için önem arzeden tüm altsistemleri kendileri üretiyor. Bu saatten sonra uçar giderler. Mesajı Paylaş

sRonin

ben olaya farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum

elektrikli araçlar konusunda türkiye o kadar da geri kalmış durumda değil. iha teknolojisi gibi bir durum söz konusu. bu işin ağababaları tesla ve çinli bir kaç şirket. ben yarışa geç de başlasak tutunabileceğimizi düşünüyorum.

biz her türlü alt sistemi üretebilecek bilgi birikimine sahibiz -pil teknolojileri hariç-

türkiyenin burada en büyük eksiği şarj istasyonları olacak. çünkü bu benzin istasyonu gibi bir yapı değil. yüksek amperlerde enerjiye sürekli ihtiyaç duyuluyor. o yüzden ciddi manada nükleer santrallere ihtiyaç duyulacak. bu noktada avrupa özelinde almanya ile iyi ilişkilerimizin olması lazım. onların yenilenebilir enerji yaklaşımlarını kopyalamamız lazım. gerekirse teslanın solar kiremitlerine benzer bir teknoloji üretim tüm türkiyeyi bununla kaplamamız lazım.

türkiye enerji fakiri bir ülke...

ithal ettiği doğal gazın yanlış bilmiyorsam %40 ile elektrik üreten bir ülke...

milli gelirin çoğunu enerji için harcıyoruz ve acıdır o kadar da önemli bir sanayi ülkesi değiliz. enerjimizi park bahçe ve sokakları aydınlatmak için kullanıyoruz.

tüm türkiye olarak enerji verimliliği seferberliği şart oğlu şart... Mesajı Paylaş
Biz sanayiye inanmış ve ona adanmış insanlarız. Çünkü ticaret bireyleri , sanayi toplumları zengin eder.

evrenay

Bu arada Andreas Heeschen denilen yatırımcı, kendi servetinden milyonlarca Avro enjekte edip hayatta tuttuğu Heckler und Koch hafif silahlar şirketindeki hisselerinin bir kısmını bilinmeyen bir kişiye (bir kadın olma ihtimali var) satıyor.

Her halde aynı Belçikalı FN gibi (FN Scar eskiden FN G1 Afrika'da yaygındır örneğin) dünyanın çeşitli bölgelerindeki (HK nın bölgesi Ukrayna'dır mesela, maşallah her yer 416 kaynıyor) "özgürlük savaşçılarını" destekleme işinden elde ettiği karı bölüşmesi gerekiyor.


Aşırı mühendislik yüzünden batan bir şirket arıyorsanız, Heckler Koch buna mükemmel bir örnektir.

Şimdi bu konuyla ilgili yazıyı hangi başlık altına yazayım?


Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter