Baykar Çaldıran (TB2)

Başlatan HARZEMŞAH, Eki 25, 2015, 09:32 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HARZEMŞAH

işte sorun bu tür alımlar...

Bu vesile ile @ehuseyin adlı üyemizin "ANKA" başlığındaki dokundurmasına da yanıt olsun:

Vestel Karayel kabul edilmedi, alım gerçekleşmedi. Çünkü şartnamesinde katapulttan fırlatılması yönünde bir ister vardı. Uçak çok işlevsel olarak idiğer sterleri karşılamakla birlikte, bu şartı karşılayamıyordu. Bu nedenle kabul görmedi. (Her ne kadar onlarca projede zaman içinde çok sayıda sözleşme değişikliği yapılarak şartname isterleri mevcut duruma uyarlansa da, Vestel Karayel için bu yapılmadı) Ama her ne olursa olsun bunun mantıksal bir nedeni vardı.

Ama yukarıdaki alımda katapult diye bir ister yok. Bu nedenle TB2'nin sağladıklarını ANKA-A'nın da Vestel Karayel'in de karşılıyor olmasına rağmen bu tedarik ihalesiz yapıldı.

İşte itirazların temel nedeni bu. Ne yazık ki ülkemizde sayıları zaten bir avuç olan nitelikli savunma şirketleri, "öz" ve "üvey" evlat olarak kategorize ediliyorlar. Bu da sektörü fazlası ile rahatsız ediyor... Mesajı Paylaş

nokta

Bayraktar İHA Ukrayna'da Operasyonel Oldu 

Baykar Savunma firmasını Bayraktar TB2 insansız hava aracı Ukrayna'da operasyonel oldu. Ukrayna ile Baykar savunma arasında Ocak ayında imzalanan sözleşme ile altı adet İHA alımı ve üç adet yer kontrol istasyonu alımı karara bağlanmıştı.  Mart  ayında Ukrayna'ya teslim edilen ilk İHA testlerden başarı ile geçmişti. Ukrayna Silahlı Kuvvetler envanterine hızla giren İHA operasyonel oldu ve görev uçuşuna başladı.

Devlet Başkanı Petro Poroşenko, Hmelnitski Bölgesi'nde yapılan testlerin ardından İHA'nın hedeflerini nasıl tespit ettiğini ve vurduğunu gösteren videoyu sosyal medya hesabından paylaşmış ve,  "Bayraktar TB2 İHA kompleksi özel kuvvetler, hava indirme birlikleri, mekanize birlikler ve diğer birliklerin hizmetine verilecek" demişti.

http://m.c4defence.com/Gundem/bayraktar-iha-ukrayna-da-operasyonel-oldu/8082/1

Mesajı Paylaş

Terra

Bayraktar SİHA'nın gözleri Akdeniz'de!

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edilen Bayraktar TB2 Silahlı İnsansız Hava Aracı (SİHA) Akdeniz'de göreve başladı.

Ege Denizi üzerinde keşif ve gözetleme faaliyetlerini sürdüren Bayraktar TB2 SİHA 1 haftadır Akdeniz semalarında uçuş yapıyor.

Baykar Makina Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar sosyal medya hesabından," Dalaman Askeri Havalimanından havalanan TCS37 Bayraktar SİHA tırmanışta. Deniz Kuvvetleri'mizin SİHA'ları aylar önce Ege'de göreve başlamıştı. SİHA'lar bir haftadır Akdeniz'de de görevde. Bismillah Vira." bilgisini paylaştı.

http://defenceandtechnology.com/2019/04/25/bayraktar-sihanin-gozleri-akdenizde/ Mesajı Paylaş

ehuseyin

#468
May 15, 2019, 09:31 ÖS Last Edit: May 15, 2019, 09:34 ÖS by ehuseyin
Çok önemli başarı



560 kişilik mühendis ve teknik ekibimizin fikir çilesi, el emeği göz nuru 100'üncü SİHA'sı üretim hattından çıktı. Anısına tablo imzaladık.

İhraç edilen ilk SİHA olan BAYRAKTAR TB2 semalarımızda ve havacılıkta ileri ülkerlerde görev yapıyor.

Semalarımızda Hür ve Özgür. Mesajı Paylaş

Terra

Bayraktar 100 bini gördü hedef 1 milyon saat

Bayraktar TB2, 100 bin uçuş saatini başarıyla tamamlayarak Türk havacılık tarihinde yeni bir rekora imza attı.

Baykar Makina Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "Havacılık tarihimizin bir km taşı daha geçildi. Bayraktar TB2 SİHA'mız 100 bin uçuş saatini tamamladı. Şimdi hedefimiz 1 Milyon saate ulaşmak. Bu başarı; bayrağımızı zirveye çekmek için bize destek veren aziz milletimizin. Semalarımızda Hür ve Özgür" dedi.

Türk havacılık tarihinde 24 saat 34 dakika havada kalarak en uzun havada kalış süresi ve 27 bin 30 feet yükseklikle Türkiye irtifa rekorunu kıran Bayraktar, 100 bin saatlik uçuşla Türk havacılık tarihinde bu kadar uzun süre başarıyla Türkiye'ye hizmet eden ilk hava aracı ünvanını da kazanmış oldu.

Yurt içi ve yurt dışındaki güvenlik operasyonlarında etkin olarak kullanılmasının yanı sıra Ege ve Akdeniz'de görev yapan Katar ve Ukrayna'ya satışı gerçekleştirilen Bayraktar TB2 insansız hava araçlarının 100'üncüsü geçtiğimiz Mayıs ayında üretim hattından çıkmıştı.

Bayraktar, Roketsan ürünü 22,5 kilogram ağırlığındaki yarı aktif lazer arayıcı başlıklı MAM-L mühimmatı ile 8 km menzildeki hedefleri de vurabiliyor. Öte yandan Bayraktar, hedef işaretlemesi gerçekleştirerek F-16 veya F-4E 2020 uçaklarının hassas atış yapmasını sağlıyor.

http://defenceandtechnology.com/2019/06/21/bayraktar-100-bini-gordu-hedef-1-milyon-saat/ Mesajı Paylaş

saladin

Yayinlanan videoda tarihsel varliklari ispatlanmamis kisilere gercekmis gibi atifta bulunup, iki kez istikbalin goglerde olduguyla alakali bir seyler soylemelerine  ragmen (hatta bir tanesi o sozun sahibi sayesinde gecilememis Canakkale goruntuleri esliginde)  sozun  sahibinden bir tek kez bile bahsedilmemesini sahsen cok uzucu buldum. Bari Erdogan'in ucaklardan birini imzalarken ki goruntusunu ekleseydiniz.
Mesajı Paylaş

Merkator

TB2'nin yukarıdaki yazıda belirtilmemiş bir unvanı daha var. O unutulmuş: Türkiye'nin en çok kırıma uğrayan İHA'sı. Mesajı Paylaş

saladin

ssst, kirimlari yayinlamak yasak biliyorsunuz.... Mesajı Paylaş

Teknisyen

TB2'nin kaza-Kırım ortalaması normalin üstünde mi? Mesajı Paylaş

petibor

Kırılsın iha lar zaten hep düşer yerine yenisini koyarız olur biter. İHA ları düştü diye kesinlikle aşağılamamalıyız bunların zaten bütün dünyada kaderi düşmek eninde sonunda. Düşenden fazlasını yaparsak hiç sorun kalmaz Mesajı Paylaş

saladin

#475
Haz 22, 2019, 08:47 ÖÖ Last Edit: Haz 22, 2019, 08:49 ÖÖ by saladin
Ucus saatlerini surekli yayinladiklari icin, ve kac tane IHA'nin teslim edildigini ve kac tanesinin kirima ugradigini bildigimiz zamanlarda bir hesaplama yapilmisti. Su anda rakamlari hatirlamiyorum. Ama son zamanlarda hic bir kirim haberi gelmedi (acik ya da gizli).

ek: daha once de yazdim, pilot sikintisina en iyi cozum iha'lar. Normal bir insani goreceli olarak kisa bir egitimden sonra IHA pilotu yapabilirsiniz.  Kisisel gorusum MMU yerine taaruzi IHA'lara yonenilmesi bir cok sorunun asilmasina daha kolaylastiracaktir. Mesajı Paylaş

kırtıl

Baylar Makine nin sitesinde Tb 2 Bayraktar bölümündeki teslimat sayısı güncellenmiş..Daha önce 80 idi şimdi 86 olmuş..Jgk na bu yıl 24 Bayraktar Tb 2 teslim edilecekti ve 6 tanesi teslim edilmişti..Demekki bu arada 6 tane daha teslim edildi..Genelde 6 lı paketlerle teslimatlar yapılıyor.. Mesajı Paylaş

onkomd

@saladin
Yıllardır aynı şeyi söylüyorum. Nedir bu MMU sevdası anlamıyorum. Hürjet'i yap sonra SİHA'ya odaklan. Daha önce çok yazmıştım, bir daha tekrarlamıycam. Başımızın üstünden yüzlerce otonom stealth SİHA geçtiği zaman anlayacağız. Mesajı Paylaş

TULGA

Hocam bunca ülke gerek ortak programla gerekse bireysel alım yoluyla hava üstünlük uçağı, Av bombardıman uçağı projeleri yürütüyorken, Envanterimize F-35 girmeyeceği ortadayken, F-4'lerin ömürlerinin sonuna gelinmişken, F-16 filosunun Abd ile olası yaptirimlara maruz kalınması durumunda ne oranda harbe hazır durumda olacakları belirsizken sadece yakın hava destek uçağı olacak Hürjet ile yola devam etmek ne denli yeterli olur ki?

SIHA projelerinin en küçüğünden en büyüğüne kadar otonom sürü amaçlı kullanımı da zaten Ana Muharip Savaş Uçakları ile birlikte düşünülmesi gerekmez mi? Mesajı Paylaş

onkomd

@tulga
Ben öyle düşünmüyorum. Ama zaten ilk önce bir doktrin belirlenmeli. En önemlisi o. Tankı ilk yapanlar İngilizlerdi ama tanka anlam veren doktrinleri nedeniyle Almanlar oldu.

Şöyle bir gidişat var:
Küçük İHA'lar ile "swarming" yapmak,
SİHA'ların ise pilotlu muharip uçaklar ile yönlendirilmesi. Yani bir nevi yardımcı uçak gibi.

Asıl soru bu? Doğru bir doktrin mi bu? Yoksa tamamen bağımsız otonom SİHA'ların verilen görevi yerine getirmeleri mi daha iyi bir sonuç verir? Daha başka alternatifler de var.

Ne olursa olsun, bence buradan sonra menzil, hız, taşıma kapasitesinin yanında -belki onlardan da önemli olarak- algoritma kalitesi çıkacak.

Pilotların düşünce şekillerini, reflekslerini çalışmak gerek. Bunları SİHA'lara uyarlamak gerek. Pilot ve destek ünitelerinin getirdiği tasarım ve ağırlık kısıtlamalarından kurtulunduğunda yeni taktikler de geliştirilebilir.

Belki de SİHA'ların en önemli avantajı bir savaş sırasında uçak sayısının pilot sayısına bağımlı olmayacak olması.

İki şey daha:
Pilotsuz uçağa binmem. Söylediklerim sivil havacılık için geçerli değil.
Bilgisayarın üstünlüğü karada yok. En azından şimdilik Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter