TUSAŞ Hürjet Jet Eğitim ve Yakın Hava Destek Uçağı Geliştirme Projesi

Başlatan ocay, May 12, 2016, 01:40 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

BETONBEY

Bugün ve yakın gelecekte neye ihtiyaç var, bunun hesabı yapılarak projelere yön verilmeli diye düşünüyorum.

Hürkuş ve Hürjet sanırım elzem projeler olmaktan çıktı. İyi bir ortak bulunmadığı sürece bu projelere pek para sarfedilmeyecek gibi gözüküyor.

Suriye, Irak ve Libya'da ve dahi D. Akdeniz ile Ege'de mevcut İha'larımız ile F-16'larımız yeter seviyede duruyor.

Aksungur ve Akıncı'nın da dahli ile elimiz daha da rahatlar. Sanırım F-16'lar üzerine yoğunlaşarak elimizden geldiğince yerli modernizasyona kafa yormak mantıklı olan seçenek gibi...

Bu çizgide yandan yandan Hürjet ve MMU için iyi planlanmış bir program dahilinde küçük bütçelerle olabildiğince teknoloji gelişimi hedeflenmeli ve bu projeler tamamen sürüncemeye bırakılmamalıdır.

Bu projeler komple rafa kalkarsa bunun dönüşünün pek olamayacağı kanaatindeyim. Mesajı Paylaş

ozbey

mademki   bizim  taaruz  uçağımız  bu  değil,  bunu  biraz  kırpmak  gerek  bence.
bu  özelliklerdeki  uçak  jet  eğitimi  için  gereksiz derecede fazla  iyi,  buna  karşın   savaşan  uçak  olmak  için   de  muhtemelen  yetersiz  bir  imaj  çiziyor.
savaşçı desen değil,  eğitimci desen  buna  ne gerek var?

eğitim  uçağı  için  Çek  firma  İsrail  ile  L-39NG
 güncellemesine  girdi,  İtalya   çift  motorlu  minnak  bir  uçak  yaptı,  başka  ülkeler de   benzer  yolları  izliyor.
onlar  farklı  birşey  görüyor demekki,    yeterliliği   en  aşağılarda  sabitlemeye  çalışıyorlar.

çok  talep  olursa  hafif  silah  takıyorlar,  o  kadar; ama  bizde  hafif  silah  taşıyan  çok  ürün  var  zaten.
insanlı  olarak da  Hürkuş-c  hazır,  jandarma  ilgileniyordu  hatta.

 
biz  biraz   Güney Kore'ninkini  yenecek  birşey   yapmak  istedik sanırım.
ama  t-50   kaç  tane  üretildi?   pazarın   kaçta  kaçını  doldurdu?  firmaya  ne  kadar  kar  bıraktı?
açıkçası  bu  soruların  cevabını  ben  bilmiyorum.

açık  kaynaklarda  üretim  sayısı felan var  da    resmi  bir  sayı  göremedim  malesef.
t-50  kendini  amorti  etmiş  mi  üsdatlar?

ben  genel  olarak   ufak tefek  uçaklara   yönelinmesinin, sadece  üretim  kolaylığı,  maliyet  gibi   avantajlara  ek  gelecekte  simülatör  eğitiminin  iyice  ağırlık  kazanacağı  öngörüsüyle de   ilgisi  olduğunu  düşünüyorum.
daha  şimdiden  oranlar  yükselmişken  on  yıl  sonra  belki  eğitimin  yarısı  simülasyon  eğitimi  olacak.

Mesajı Paylaş

Yönetim

Maksadını aşan mesajlar silinmiştir. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter