Japonya'nın 5.Nesil Savaş Uçağı Projesi

Başlatan nokta, Nis 17, 2019, 02:39 ÖS

« önceki - sonraki »

nokta

Japonya Beşinci Nesil'de Adım Adım

Japonya, beşinci nesil, radarda zor fark edilen uçağı  tamamlamaya doğru adım adım  ilerliyor. Japon ulusal kanalında görüntüleri yayımlanan uçağı, Mitsubishi Electronics firması önderliğindeki bir ekip denedi. Görüntülerde, F-2 savaş uçağında kullanılan elektronik taramalı aktif faz dizinli radar  (Active Electronically Scanned Array /AESA) sisteminin test edildiği görülüyor. Japon yapımı AESA radarın, ABD yapımı F-35 uçaklarında kullanılan AN/APG-81 radarı ile benzer özelliklere sahip olduğunu iddia ediliyor.

IHI Firmasının F-3 savaş uçağı için geliştirdiği turbo fan (XF9-1) motorun görüntüleri de ilk defa yayımlandı. Yeni motor 4.8 metre uzunluğunda, yaklaşık 1 metre çapında. Motor ard yanma ile 15 ton itki üretiyor. Uçak, seyir süratinde ise ard yanma devrede değilken 11 tondan fazla itki üretiyor.

Japon Savunma Bakanlığı'nın geçen ay yaptığı açıklamada, 2030'larda Mitsubishi F-2 çok rollü savaş uçağının yerini alacak yeni nesil savaş uçağının Japonya önderliğinde yapılmasıyla ilgili planı doğruladı.

http://www.c4defence.com/Gundem/japonya-besinci-nesilde-adim-adim/8063/1 Mesajı Paylaş

Albastı

Japonların anayasaları yüzünden silah satışı yapmadıklarını biliyorum ama yinede istense mmu için motor satın alınabilir mi japonlardan.2x25 000 lb motor art yanıcılarla birlikte bu rakam 33 000 lb'ye çıkıyor bizim için gayet tatmin edici.Ayrıca atd-x programı ile mmu yapısal olarak birbirlerine benziyorlar. Mesajı Paylaş

ozbey

#2
Nis 17, 2019, 09:24 ÖS Last Edit: Nis 21, 2019, 07:08 ÖÖ by ozbey
silindi Mesajı Paylaş

kurtkapan

Yeni projelerinde Amerikan işbirliğini arttırdılar; azaltmadılar. Mesajı Paylaş

Albastı

Güney Kore, Japonya ve Türkiye gibi kendi 5.nesil muharip uçağını yapmak isteyen ülkelerin uçakları aerodinamik olarak f22'nin diamond yapısını temel alıyor , yapısal olarak birbirlerine benziyorlardan kastım buydu.Ve motorun 25.000 lb itkisinin olması bizim en son güncellenen isterlerimizle uyuşuyor.

https://pbs.twimg.com/media/D2Kri3nXQAIevCx.jpg Mesajı Paylaş

BETONBEY

Benim hatırladığım kadarıyla Almanlar 650 milyon avro para harcayıp istedikleri yeterlikte bir IHA uretemedikleri için programı sonlandırmışlardı. Harcanan para ile ciddi bir Iha filosu kurulabileceği hususunda kendi ickamuoylarında da epey eleştirildiler.

Şimdi ise Fransa, İtalya ve İspanya ile Ortak Silahlanma İşbirliği Teşkilatı (OCCAR) bünyesinde MALE Rpas'ı üretmek için çalışıyorlar. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#6
Nis 18, 2019, 06:35 ÖS Last Edit: Nis 18, 2019, 06:48 ÖS by delenda_est_carthago
Eğer bahsettiğiniz almanların iptal edilen EuroHawk programı ise, ki başka bir program bilmiyorum iptal edilen, yazdığınız doğru değil. o bir Alman "yerli ve milli" UAV programı değildi. Bildiğiniz Northrop Grumman RQ4B GlobalHawk'ın Alman SIGINT ekipmanı taşıyacak bir versiyonu idi.

Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

BETONBEY

Ben yerli yada milli bir sistem gelistiriyorlar demedim ki, istedikleri yeterlikte bir Iha üretemediklerini söyledim.

Ne istediklerini de anlamamıştım o zaman zira programı sonlandırıp gidip İsrail ile Iha pazarlığı yaptıkları falan mevzusu da geçmişti ki İsrail'in elinde HALE değil MALE sınıfı Iha vardı.

Ayrıntılı bilgi sahibi iseniz dinlemek isterim, ne istediklerini, ne hedeflediklerini ?

Bu projeyi Almanlar envanterden çıkardıkları insanlı keşif uçağı Breguet Atlantic'lerin yerine yüksek irtifa uzun dayanımlı bir Iha koymak için yapmamışlar mıydı ? Mesajı Paylaş

kurtkapan

İspanya ile ortak geliştirdikleri Barracuda vardı 10 yıl kadar önce. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#9
Nis 19, 2019, 06:44 ÖÖ Last Edit: Nis 19, 2019, 07:45 ÖÖ by delenda_est_carthago
"Ben yerli yada milli bir sistem gelistiriyorlar demedim ki, istedikleri yeterlikte bir Iha üretemediklerini söyledim."

Iste ben de kendileri uretmeyecekti, Bildiginiz Northrop Grumman RQ4 Global Hawk'i  modifiye edeceklerdi diyorum.

Aslinda enteresan bir hikaye... sonucta AB hava sahasinda ucus icin  sertifikasyon meselesine takildi kaldi. Astari yuzunden pahaliya geldi, iptal edildi... Yani askeri anlamda yeterlilikle ilgili bir mesele degil.

Simdi onun yerine MQ-4C Triton almaya karar verdiler :) Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

Topgun

Avrupa havasahasında uçmak kolaymı öyle, uçaklara öyle sistem yeterlilikleri getirildiki, bunları koymaktan İHA'da gerçek görev teçhizatına yer ve enerji kalmadı :)

Şaka bir yana, bu vesile ile şu an mevcut bir gerçeğide belirtmek istiyorum, herhalde K.Kore'den sonra, uçmanın, daha doğrusu bir şey uçurmanın (uçak, İHA, Dron, yelken kanat vb.) en zorlu olduğu ülke biziz sanırım. Terör tehdid sebebiyle, neredeyse uçurtmaya dahi resmi müsaade gerekliliği getirilmiş olup, sahillerdeki turistik delta kanat uçuşları için dahi izin alabilmek deveye hendek atlatmak seviyesine gelmiş haldedir. Zaten çok havacı bir millet değildik, şu an sivil ve özel havacılık konusunda hepten zorlu bir dönem içerisindeyiz.  Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter