Boeing E-7 AWACS Erken Uyarı ve Kontrol Uçağı

Başlatan Merkator, Mar 23, 2019, 08:36 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Merkator

E-7'nin yeni kullanıcısı Kraliyet Hava Kuvvetleri

Türk Hava Kuvvetleri tarafından da kullanılan, Boeing 737 uçaklarına takılan özel radar sistemi ile Havadan İhbar Kontrol (HİK) platformu haline getirilen E-7 uçaklarının yeni kullanıcısı İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAF) oluyor. İngiltere Boeing ile 5 uçak için toplam 2 milyar dolarlık anlaşmaya imza attı.

E-7'ler, RAF'a uzun yıllar hizmet veren, Boeing 707'den geliştirilmiş E-3'lerin yerini alacak.

Uçakların modifikasyonu, Cambridge'teki Marshall Aerospace and Defence Group tarafından yapılacak. 'Green' olarak yani kabini döşenmemiş ve boyasız imalat hattından çıkacak uçaklar, İngiliz şirket tarafından HİK platformu haline getirilecek. İlk uçağın 2023'te teslim edilmesi hedefleniyor. Bu çalışmalar, Marshall Aerospace'e 200 kişilik istihdam sağlayacak.

UÇAĞI HANGİ ÜLKELER KULLALIYOR

Proje, Avustralya'nın verdiği sipariş ile başlamıştı. Boeing 737-700 gövdesine 800 serisinin kanatları takılmıştı. Northrop Grumman imalatı radar da uçağın üzerine eklenmişti. Uçağa ikinci siparişi Türkiye vermişti. Halen Güney Kore de E-7 kullanıcıları arasında.

http://www.kokpit.aero/ingiltere-e7-aliyor Mesajı Paylaş

HDS

Marshall ne modifikasyon yapacakmış uçaklarda? Mesajı Paylaş

robust

TAI'nin yaptigini sanirim. Bizim ucaklarda (ilk ucak haric sanirim) green olarak gelmisti ve TAI'de ucak mod edilmis ve gorev sistemleri yerlestirilerek teslim edilmisti. Mesajı Paylaş

petibor

Aselsan yakındır bunun yerlisini yapar inşallah. Mesajı Paylaş

Merkator

RAF E-7'yi seçti, tercih tartışılıyor

İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin (RAF -Royal Air Force), Havadan İhbar Kontrol (HİK) görevlerinde kullanmak üzere Türkiye, Avustralya ve Güney Kore gibi Boeing E-7 platformunu seçmesi tartışma başlattı. RAF, 1987'den bu yana kullandığı E-3'lerini emekli edip yerine E-7 alıyor. Boeing ile yapılan 2 milyar dolarlık anlaşma ile 5 adet E-7 uçağı RAF'a katılacak.

E-3'LERİN ESKİYEN TEKNOLOJİSİ

www.hushkit.net sitesinde yer alan habere göre,  Kraliyet Hava Kuvvetleri bünyesinde bulunan E-3D uçaklarının hem yüksek operasyon maliyetleri hem de eskiyen teknolojisi nedeniyle artık demode. E-3D'ler balistik füzelerin tespiti ve yeni geliştirilen 'stealth' yani radara yakalanmayan uçaklara göre hassasiyeti yeni nesil HİK uçaklarına göre daha düşük.

E-7 DOĞRU UÇAK MI

Fakat bu uçakların RAF'ın bu uçaklara ne kadar ihtiyaç duyduğu tartışılıyor. Habere göre, İngiltere'nin erken uyarı sistemlerine ihtiyacı var. Fakat E-7 bu açığı kapatmak için ideal çözüm mü?

Bazı askeri havacılık uzmanları, E-3D'lerin modernize edilerek daha uzun yıllar kullanılabileceğine dikkat çekiyor. Modernizasyon masadayken İngiltere'nin tamamen yeni bir sisteme geçmesi ise dikkat çekici.

YERLİ PAY DÜŞÜK

Bir diğer gelen eleştiriyse, E-7 uçağını almanın İngiliz Havacılık Endüstrisine pek bir yararı olmayacağı. Anlaşmaya göre İngiliz Marshall Aviation şirketi uçakların modifikasyonunu gerçekleştirecek. Bu da 200 kişilik istihdam sağlayacak.

Gerçekleştirilecek modifikasyon dışında, İngiliz havacılık şirketleri uçağın teknolojik gelişim sürecinde yer almayacak. Ayrıca İngiliz IP ve radar bilgileri yurtdışına çıkmış olacak.

SADECE ÜÇ ÜLKEDE

E-7, Avustralya, Güney Kore, Türkiye tarafından kullanılıyor. İngiltere'nin geniş çaplı iş birliğine gideceği müttefikleri arasında yaygın bir sistem değil. Bu da bilgi ve teknoloji paylaşımını ve ortak operasyonları zorlaştırıyor. Bu gibi istihbarat faaliyetleri, müttefiklerle geniş çaplı işbirliği durumlarında daha etkili oluyor.

İHA'LAR YERİNİ ALABİLİR Mİ?

Bir diğer eleştiri ise İnsansız hava araçlarının yaygınlaştığı günümüzde, insanlı teknolojilerin günlerinin sayılı olduğu. HİK olarak adlandırılan insanlı uçaklar yerine, riskin düşük olduğu İnsansız Hava Araçları (İHA) neden kullanılmıyor?

http://www.kokpit.aero/ingiltere-e7-tartismasi Mesajı Paylaş

Merkator

İngiliz E-7'leri ikinci el 737NG'lerden yapılacak

İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri, geçtiğimiz günlerde uzun yıllardır hizmette olan E-3 tipi Havadan İhbar Kontrol uçaklarının E-7'lerle değiştirileceğini açıklamıştı. Kullanıcıları arasında Türkiye, Avustralya ve Güney Kore'nin de bulunduğu E-7'de ise Boeing 737-700 uçaklarının gövdesi ile 800 serisinin kanatları kullanılıyor.

Boeing'in de 737NG olarak adlandırılan bu serinin imalatını tamamladığı için Kraliyet Hava Kuvvetleri Boeing ile ortak olarak ikinci el 737NG üzerinden bu projeyi gerçekleştirecek.

Gövde saati düşük olarak alınacak uçaklar, gerekli modifikasyon ve güçlendirmenin ardından üzerine Northrop Grumman imalatı radar ve kabin içine de özel sistemler ile konsol yüklenecek.

5 UÇAK İÇİN 2 MİLYAR DOLAR

Geçtiğimiz mart ayında yapılan anlaşmaya göre KRaliyet Hava Kuvvetleri envanterine 5 uçak girecek. Projenin toplam büyüklüğü ise 2 milyar dolar. Uçakların modifikasyonu, Cambridge'teki Marshall Aerospace and Defence Group tarafından yapılacak.

'Green' olarak yani kabini döşenmemiş ve boyasız imalat hattından çıkacak uçaklar, İngiliz şirket tarafından HİK platformu haline getirilecek. İlk uçağın 2023'te teslim edilmesi hedefleniyor. Bu çalışmalar, Marshall Aerospace'e 200 kişilik istihdam sağlayacak.

http://www.kokpit.aero/ingiltere-ikinci-el-737ng-e-7 Mesajı Paylaş

petibor

F35 ile başlayan müeyyide ler bu uçaklarımızında bakımını yedek parçasını etkileyebilir. İlerde 4 uçak üçe ikiye inerse şaşırmayalım. Aselsan mutlaka bu konuda başlangıç seviyesi bile olsa çalışma başlatmalı. Yapacaktırda zaten hatta üzerinde illaki kavramsal aşamada bile olsa çalışan birileri vardır. Demek istediğim bu bizim HEIK lerin istikbali biraz tehlikede bu gerilim artar kitlenirse. Ben doğrusu çok büyük bir tehlike görmüyorum en kötü senaryo için bile B planımızı üretiriz bu alanda Mesajı Paylaş

orko_8

E-7T'lerin uçak kısmı zaten Boeing 737-700. Balım, yedek parça vs'de bir sorun olmaz. Görev sistemi tarafında ise gecikme cezası olarak ana yükleniciden öyle bir yedek parça stoğu yapıldı ki, ABD full artı full ambargo uygulasa dahi pek etkilenmezler. Mesajı Paylaş

petibor

#8
May 27, 2019, 11:35 ÖÖ Last Edit: May 27, 2019, 11:43 ÖÖ by petibor
ABD nin bile zar zor yetiştirdiği bir türlü geliştirmesini tamamlayıp Avustralya ve bize takvime uyup teslim edemediği ürünün eşdeğerini beklemek gerçekçi değil tabi ama irice bir jet uçağı radarını CN235 in tepesine koyup kullansalar o bile gayet iyi bir çaredir mesela. Zihni sinir icat ile onu al motor tak döndür demiyorum tabiki Aselsan uygun bir şey toparlasın ama sonuçta dediğim şey aşağı yukarı bir F16 radarının bu iş için kullanılması pratikliğinde Hareketli anteni osun ne olacak bize yeter. 4 tanecik ultra süper HEIK bana yetmiyor bunlar olsun ama 4 tane S400 bunları vurursa sayısı belirsiz seçeneği devreye alabilmeliyiz.  Ericsson un ürünü bile büyük yani bu iş için aslında bence AN/APG-68 benzeri bir radardan bir HEIK çözümü üretmek gerek. Havada en az 6 saat kalabilen küçük çözümler lazım bize. Bunların üstünde bu 4 uçak yine dolaşsın dursun ama yerde 20 tane alternatifide olsun. Bu uçak radarınında menzili 250 km ye kadar varıyor sonuçta hiçte az değil. Derdim ekonomi yada minimalistlik değil benim derdim 4 tane platform a güvenemeyiz ve bu kadar hayati işi yapan uçaklarda bu kadar kaybedilme riskini almamak gerek. Alternatif olarak küçük olsun çok olsun o zaman rahatlarım zira çok önemli platformlar ve kabak gibide hedefler yani. Yerdede kabak gibi hedefler hava üssünün bir köşesinde duruyor yada koca bir hangarda duruyor başka nerade duracak Mesajı Paylaş

catfish

NATO, sahip olduğu 14 E-3A'yı, FLEP programı ile modernize edip 2040'a kadar envanterde tutmak yerine, E-7 ile değiştirmeyi konuşmaya başlamış. 


https://www.reuters.com/article/us-france-airshow-nato-awacs/nato-faces-big-bill-if-it-does-not-pick-awacs-successor-soon-officials-idUSKCN1TG0C1

Mesajı Paylaş

murattekin

Nato'dan önce bir ürünü kullanıp onlara örnek olmak ne güzel? Mesajı Paylaş
...


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter