THvK Kuvvet ve Filo Yapılanması Tartışmaları

Başlatan mhm, Eki 20, 2015, 09:36 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

petibor

Gazete okurken baraj inşaatında bu kareyi gördüm. Dağın içinde bir yapı. Mühendislerin maharetlerini görebiliyormusunuz. Hava alanlarımızda böyle dağın içinde uçakları harekat merkezlerini saklar şekilde yeni tipte düzenlenmeli. Bu koruganlarda uçak saklamak seyir füzelerini düşündükçe beni çok endişelendiriyor heleki son zamanlardaki yeni düşmanlarımızın hepsi süpergüç olduğu düşünülür ise.

Mesajı Paylaş

Fearlessleon

#61
Kas 08, 2019, 05:13 ÖÖ Last Edit: Kas 08, 2019, 05:17 ÖÖ by Fearlessleon


















Yugoslavya zamanından kalma Bosna-hersek'deki hava üsleri


https://hr.wikipedia.org/wiki/Aerodrom_%C5%BDeljava
Mesajı Paylaş

muhendus

Mühendisler dağın içine de, düz ovanın ortasında yerin 30 metre altına da hangar yapar, bunda teknik bir imkansızlık yok. Ancak uçakların dağın içinde ya da yerin onlarca metre altında durması onları %100 korumaz ki.

Normal bir hangarı vurup tahrip edebilecek olan düşman, dağın içine yapılacak hangarın da giriş çıkış ağzını ve pistle olan bağlantı yolunu vuracaktır. Bu durumda da uçakları kullanmak yine mümkün olmayacak. Mesajı Paylaş

petibor

#63
Kas 08, 2019, 05:16 ÖS Last Edit: Kas 08, 2019, 05:20 ÖS by petibor
Bombalar dağlar için sinek vızıltısıdır merak etme. 2000 lb bombayı mağra girişine atsan anca bir kamyon kasası kaya söker yerinden onuda dozerle on dakkada açarsın

Bunun basınç sönümleyecek önlemleri var iyi tahkim edilmiş kapıları var bir daha kapıları var kabak gibi korugandan her hali ile iyidir.
En azında hava kuvvetlerinin yarısını dağların içinde tutalım kapatalım kapılarını peş peşe güvende kalsın bir sabah ani bir baskında hava kuvvetsiz kalmayalım Mesajı Paylaş

Fearlessleon

Pist vurulurda sabah yeni pist döker, gecesine kullanırsın. Mesajı Paylaş

Topgun

Karşımızdaki ABD gibi bir süper güç ise dağlar bile nafile... muhakkak sığınak ve depolama maksatlı faydası olacaktır, ki zaten bu maksatla olanlarıda mevcut ve sivil tünellerimizinde ikincil görevi bu olacak. Lakin hava kuvvetleri ve operasyonu için bu yönteminde artık pek bir manası yok. Artık günümüzde TSK'ninde rahatlıkla her gün yapabildiği gibi, koca bombayı ve füzeyi pencereden içeri sokabilecek kadar keskin isabet imkanı var. Sana pistlerini, meydanlarını kullandırtmayan güç, bunlarıda kullandırtmaz.

Burada esas şu; kendi üslerini, şehirlerini, karargahlarını koruyabilecek kabiliyete sahip olacaksın. Bunun başka yolu yok. Topyekün konvansiyonel bir savaşta tek başımıza ne Amerika'ya, ne de Rus ve Çin'e karşı koyabilecek imkanımız yok. Kimsenin yok! hatta nükleer güç olarak, birbirlerinede benzer şekilde, iş oralara varırsa bırakın üssü müssü, ülke diye bir şey kalmaz ortada...

Milli silahlanma gayretimizi inanç ve azimle sürdürmeli, savunma sanayimizi güçlendirmeliyiz.  Mesajı Paylaş

petibor

#66
Kas 09, 2019, 05:55 ÖS Last Edit: Kas 09, 2019, 05:58 ÖS by petibor
Tünelin girişi vurulunca nedense herkes tüneldeki her şey harap olacak tünelde çökecek sanıyor. 500 metre giriş yaparsın araya 1.5 metre kalınlıkta çlik takviyeli beton kapılar yaparsın tünelin içinde de her uçak için kapalı alanlar oluşturursun birileri tünele kazıp ulaşırsa diye mesela başarırsa tek uçağı imha edebilsin yada tünel girişine bir bomba tüneli etkilemesin girişi L şeklinde yaparsın bir bomba sürüklenip içeri ulaşamasın filan bir sürü çare var basit basit. Tünelin kapısını vurdummu tünel vuruldumu oluyor daha 1 km yada 500 metre mesafe var belkide uçaklara ulaşmaya. Uçakları kurtarmaya çalışıyoruz tüneli değil yıkılsın tünel tamam uçaklar mahsur kalsın o bile iyi ama olmaz yani öyle bir şeyde. Basit bir şey öneriyorum bende icat etmedim eskiden beri var dünayda kullanıyor İsrail Mısır her uçağı böyle yer altında saklı bir tane korugan bulun bizimki gibi yada şekli değişik İsrail hava alanlarında gösterin google earth de görünüyor hepsi. Benim icadım zihni sinir projem değil bu ikinci dünya savaşında bile lazım olmuş. Amma itiraz ettiniz kabak gibi koruganlara tirazınız yok benim mağralarıma taktınız kafayı yok girişini vuruyoruz  yok yıkıyonuz. Koruganı yıkamadılar benim mağrayımı yıktı düşman seyir füzeleri. Bir şeye itiraz edecekseniz hava alanlarındaki sıra sıra yerleri belli koruganlarda saklı hava kuvvetimize itiraz edin maharetli düşmanlar bunları bir düğmeye basmakla bir saat içinde bütün hava kuvvetimizi yok ederler. Uçaksız kaldımmıda görürüz ondan sonra bir uçtan başlarlar işgale asker bile öldüremeyiz bırak direnmeyi Mesajı Paylaş

dum

Putty 4.dakikadan itibaren son saniyelerini özellikle izle.. beğenirsin galiba..



https://youtu.be/2SRG-eq0LcM Mesajı Paylaş

petibor

Türkçe değilki Mesajı Paylaş

dum

İzle dediydim.duymaya gerek yok. Dağın içindeki hangar. Blast kapaklı filan..  fantazi işte. Mesajı Paylaş

farabi

#70
Kas 10, 2019, 03:35 ÖÖ Last Edit: Kas 10, 2019, 04:13 ÖÖ by farabi
Batı hava kuvvetleri içerisinde bu konuya en fazla önem veren İsveç oldu. Çünkü olası bir savaşta Sovyetlerin uzun menzilli ağır bombardıman uçaklarıyla üzerinden geçeceği ilk hava kuvvetleri onlardı. Soğuk savaş boyunca tüm hava doktrinleri mobilite ve dağıtık operasyonlar üzerine kuruluydu. Bu doğrultuda 2 master plan hazırladılar( BAS-60 ve BAS 90). J-35 ve JA-37 sonrası , JAS-39 ile birlikte aynı düzeni korudukları düşünülebilir.  Muhtemelen 60'lı yıllarda en kapsamlı yer altı hangarlarını da onlar yaptılar. Fakat kaçı günümüzde kullanılabilir halde , orası meçhul. Çünkü iş sadece yer altı hangarı yapmakla bitmiyor.

Ayrıca, son derece basit ikmal ve bakım sistemine sahip uçaklar gerekiyor. Bu uçakların temizlenmemiş karlı zeminler dahil otoyolları kullanabilen STOL jetler olması gerekiyor. Bu uçaklar ile ilgili tüm ikmal sistemlerinin taşınabilir ve dakikalar içerisinde başka bir noktada işletilebilir şekilde tasarlanması gerekiyor. Uçuşa hazırlık, hatta bazı bakım prosedürlerinin İsveç uçaklarında ne kadar yalın tasarlandığı malumumuz. Yani dağların içerisinde yer alan hangarlar ya da basitçe orman içerisinde kamufle alanları beraberinde çok önemli teknik ve doktrinal planlamayı gerektiriyor. Amerikayı tekrar keşfetmeden önce İsveç hava kuvvetlerinin 60 yıllık tecrübesine bir göz atmak gerekiyor.

İsveç'in üslenme stratejileri içerisinde asıl amaç filoların operasyonel kabiliyetini korumayı içeriyor, bunun başında da yeterli sayıda uçuş hattı pozisyonunu, üssün komuta merkezini ve diğer kritik birimlerini korumak yer alıyor.

BAS-60 , BAS-90(Flygbassystem 90, Hava Üssü Sistemi 90) Flygbasbataljon(Hava Üs taburu) 04 ile ilgili bir kaç döküman ve belgesel bağlantısı veriyorum:

https://www.youtube.com/watch?v=rEadkYIfqtE

https://www.youtube.com/watch?v=_EKUwNUmex0

https://www.x-plane.org/home/urf/aviation/text/bas/dispersed_basing.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Bas_90

https://www.youtube.com/watch?v=MNak9lB_q00&feature=youtu.be

https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_cavern

https://ac-frieden.travellerspoint.com/29/

https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_37_Viggen

https://www.youtube.com/watch?v=9SmJs3R1ZDc&feature=youtu.be

http://www.fht.nu/bilder/Flygvapnet/tiff_artiklar/tiff_2002-1_flygbasbat_04.pdf

http://chefsingenjoren.blogspot.com/2010/07/lfs-2025-del-2-flygbassystemet.html

EK: Tabi uçakların bakım üslerini yer altına taşımayı düşünmüş İsveç'in , donanması da farklı değildi. Stockholm metrosunu bile sanat galerisine çevirmiş, çoğu dağların içerisinde 65.000 nükleer sığınak inşaa etmiş bir milletin üzerinde, Sovyet askeri gücünün etkileri belkide bir tez konusudur.

https://www.thelocal.se/20171101/why-sweden-is-home-to-65000-fallout-shelters

Biz niye o kadar rahattık , orasını bilemiyorum. :)






EK 2 :

İsviçre - http://bp3.blogger.com/_tEUr25vBLLs/SJYNMGQ3FQI/AAAAAAAAAHE/TcIcBeUOa2U/s1600-h/CH_flight_Thun_-_Jun_20_1993_5sm.jpg

Tayvan - https://www.google.com/maps/@24.026005,121.588097,3295m/data=!3m1!1e3
Mesajı Paylaş

cabbar

Yahu bu isi israil nasil yapiyor ? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter