İstanbul Metrosu

Başlatan Traverten, Şub 02, 2017, 10:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Traverten

Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı Yarın Açılıyor

Ümraniye-Çekmeköy metro hattıyla ilgili gazetecilere açıklama yapan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, "Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı'nın devamı olan Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı bu Pazar günü Madenler Meydanı'nda saat 15.30'da açılacak. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılacağı açılışa tüm İstanbulluları bekliyoruz" dedi.

İstanbulluların büyük bir heyecanla beklediği haberi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal verdi. Gazetecilere açıklama yapan Uysal, Türkiye'nin ilk sürücüsüz metro hattı olan Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı'nın devamı niteliğindeki Ümraniye-Çekmeköy metro hattının Pazar günü açılacağını söyledi.

TRAFİK RAHATLAYACAK
Hattın açılmasıyla bölgedeki trafiğin büyük ölçüde rahatlayacağını vurgulayan Uysal, "Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu olan Üsküdar-Ümraniye metro hattı geçtiğimiz Aralık ayında açılmıştı. Bu hattın devamı niteliğinde olan Ümraniye-Çekmeköy metro hattında çalışmalar, test sürüşleri ve sertifikasyon süreci tamamlandı. 21 Ekim Pazar günü saat 15.30'da Sayın Cumhurbaşkanımızın da katılımıyla Madenler Durağı'nda açılışını yapacağız. Özellikle bu hattan istifade edecek Çekmeköylüleri, Sancaktepelileri ve tüm İstanbulluları açılışımıza bekliyorum. Üsküdar-Ümraniye hattı 9 durakta hizmet veriyordu. Ümraniye-Çekmeköy hattıyla 7 durak daha eklendi. Toplamda 16 durak ile hizmet verecek. İstanbul'da trafik yoğunluğunun en çok yaşandığı bölgelerden biri burası. Bu metro hattının açılmasıyla trafik de ciddi ölçüde rahatlayacaktır. Şimdiden tüm İstanbullulara hayırlı olsun" dedi.

20 KİLOMETRE HAT, 16 İSTASYON
Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosunun 1. etabı olan Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı geçtiğimiz sene Aralık ayında açılmıştı. 10 buçuk kilometre uzunluğundaki hat 9 istasyonla hizmet veriyordu. Şimdi de hattın 2. etabı olan Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı açılıyor. Böylece 20 kilometreye uzanan hat 16 istasyon ile hizmet verecek. 126 adet metro aracıyla günlük ortalama 700 bin yolcu taşınacak. 2023 yılına kadar yapılacak geliştirme çalışmalarıyla saatte tek yönde 65 bin yolcu taşınabilecek.

OTOMATİK SİSTEM SAYESİNDE SEFER SAYISI SIKLAŞACAK
Metro araçlarının tamamı otomatik ve tam sürücüsüz olacak. Makinistin yaptığı tüm işler kumanda merkezinden otomatik yapılacak. Filoya araç dahil etme, filodan araç çekme tam otomatik yapıldığından zamandan tasarruf sağlanacak. Bu sayede seferler daha sık yapılarak daha fazla yolcu taşınabilecek, istasyonlardaki yolcu yoğunluğu azalmış olacak.

HER İSTASYONA ACİL MÜDAHALE EKİBİ
Yolcu güvenliği için peron ayırıcı kapı sistemi kuruldu. Her istasyonda acil müdahale için ekip bulunacak. Vagonların içinde de personel görevlendirilecek.

MALİYETTEN TASARRUF ÇEVREYE FAYDALI
Trenlerin fren gücünden yararlanarak enerji geri dönüşü sağlanacak. Tren duruş yerinin net olması ile fren mesafesi kısalacak enerjiden tasarruf sağlanacak. Günde ortalama 700 bin yolcu taşıyabilecek metro hattı sayesinde bölge trafiğinden yılda 15 bin 424 aracın trafikten çekilmesine denk rahatlama sağlanacak. Bununla birlikte yılda 77 bin 246 ton karbondioksit emisyonunu önlenmiş olacak. Bu özellikleriyle proje, hem milli ekonomiye hem de çevreye ciddi katkı sağlayacak.

MARMARAY-METRO-METROBÜS HATLARIYLA ENTEGRE OLACAK
İBB'nin akıllı şehir vizyonu kapsamında metro güzergahındaki tüm akıllı sistemler bir merkezde birleştirilerek ulaşım ağı kendi içinde entegre olacak. Üsküdar-Çekmeköy hattı, Üsküdar'da Marmaray ile, Marmaray ile Yenikapı'dan Taksim, Atatürk Havalimanı, Kirazlı metrolarıyla, Altunizade'de Metrobüs'le, Dudullu'da Dudullu-Bostancı hattıyla (tamamlandığında), Çarşı'da Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metrosuyla (tamamlandığında), devamında ise Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli hattı ile entegre olacak.

İSTASYONLAR ARASI SEYAHAT SÜRESİ:
SANCAKTEPE'DEN;
ÜSKÜDAR: 27 DK.
ÜMRANİYE: 15,5 DK.
KARTAL : 62 DK.
YENİKAPI: 39 DK.
TAKSİM : 47 DK.
HACIOSMAN: 71 DK.
HAVALİMANI : 71 DK.
OLİMPİYAT STADI: 81 DK

http://www.rayhaber.com/2018/10/umraniye-cekmekoy-metro-hatti-yarin-aciliyor/ Mesajı Paylaş

anafor2016

2014 den beri bekliyorduk lütfedip açacaklar Mesajı Paylaş

Traverten

Metro, Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan Kurtköy'e Uzatılacak

Sabiha Gökçen Havalimanı-Kurtköy Kavşağı metro hattının 5,3 kilometre uzatılmasına ilişkin imar planı değişikliği onaylandı. Değişiklikle metro hattı Viaport isimli alışveriş merkezine kadar uzatılacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi, Sabiha Gökçen Havalimanı-Kurtköy Kavşağı Raylı Sistem Metro Hattı'nın 5,3 kilometre uzatılmasına ilişkin imar planı değişikliğini onayladı.

Ulaşım Planlama Müdürlüğü'nün imar planı değişikliği teklifi, Ulaşım Trafik ile İmar ve Bayındırlık komisyonlarında olumlu değerlendirildi. Büyükşehir Belediye Meclisi, "Raylı Toplu Taşıma Hattı", "Raylı Toplu Taşıma İstasyonu, "İstasyonu Koruma Alan Sınırı" ve "Raylı Toplu Taşıma İstasyonu Yerüstü Yapı Alanı" gibi eklentilerle yeniden düzenlenmesi istenen imar değişikliği teklifini yerinde gördü.

Belediye Meclisi, Pendik-Kaynarca'dan Sabiha Gökçen Havalimanı'na gidecek metro hattının, buradan da Kurtköy Kavşağı'ndaki Viaport isimli alışveriş merkezi ve arkasındaki konutlara kadar uzatılmasını sağlayacak imar planı değişikliğini oy birliğiyle kabul etti.

http://www.rayhaber.com/2018/10/metro-sabiha-gokcen-havalimanindan-kurtkoye-uzatilacak/ Mesajı Paylaş


Berk


Traverten

Gebze Darıca Metro İnşaatı Tüm Hızıyla Devam Ediyor
 
Marmara Belediyeler Birliği ve Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na devredilen Gebze-Darıca arası Metro inşaatında incelemeler gerçekleştirdi. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Balamir Gündoğdu, Gebze Belediye Başkanı Zinnur Büyükgöz, Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık, AK Parti Gebze İlçe Başkanı İrfan Ayar, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Altay, Bölge Koordinatörü İbrahim Pehlivan ve proje yetkililerin de katıldığı inceleme sonrası bir açıklama yapan Başkan Büyükakın, "Metro inşaatı çalışmalarında hiçbir aksama yok. Şu anda aşağıdaki tünellerin inşası safhasına gelindi. İnşaat çalışmaları hiçbir şekilde aksamadan hatta eskisinden çok daha hızlı bir şekilde devam ediyor" dedi.

"MEYDANIN DAHA RAHAT KULLANILMASI İMKÂNI ORTAYA ÇIKACAK"

Öncelikle olarak meydanın rahatlaması için inşaat çalışmalarında Çoban Mustafa Paşa Camisi tarafının kapatılması için arkadaşlarla konuştuklarını da dile getiren Başkan Büyükakın, "Daha öncede bu konuyu konuşmuş ve planlamıştık. İnşallah oda Şubat sonu veya Mart başı gibi meydanın daha rahat kullanılması imkânı ortaya çıkacak. Tabi Metro inşaatı zor ve çok büyük bir inşaattır. Kocaeli tarihindeki en büyük inşaatlardan bir tanesidir. Bunun dışa yansıyan olumsuzluğunu en aza indirerek devam ettireceğiz. El birliğiyle çalışıyoruz, çalışacağız. Hem zamanında hem de çevreye en az rahatsızlıkla bu çalışma bitecek. Gördüğümüz kadarıyla çok güzel bir şekilde ilerliyor. Bir aksama yok. Her şey yolunda gidiyor. İnşallah kazasız belasız bu inşaat biter ve hem Gebze hem Darıca ile bölgedeki halkımız bu metrodan istifade etmeye başlar" açıklamasını yaptı.

BÜYÜKGÖZ VE BIYIK DA İNCELEMEDE HAZIR BULUNDU

İnceleme de Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın'a eşlik eden Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık ise, "Darıca halkımız bu projeyi bekliyor. Malum iki yüz bin kişiyi ilgilendiren bir proje. Bizde bugün Büyükşehir Belediye Başkanımızla projeyi yerinde inceledik. Gördüğümüz üzere inşaat çalışmamız aksamadan devam ediyor. Biz Büyükşehir Belediyemize ve hükümetimize Darıca Halkı adına teşekkür ediyorum" dedi. Gebze Belediye Başkanı Zinnur Büyükgöz ise, "Dünyada ve ülkemizdeki bu tarz projelerin yapılma hızına göre bu çalışma çok daha hızlı bir şekilde ilerliyor. Meydanımızda yapılan çalışmanın bitmesi için ekipler büyük bir gayretle çalışıyorlar" şeklinde konuştu. Başkan Büyükakın ve beraberindekiler incelemenin tamamlanmasının ardından bölgedeki esnafa bereketli işler dilerken vatandaşlarla da hasbihal etmeyi ihmal etmedi.

https://rayhaber.com/2019/12/gebze-darica-metro-insaati-tum-hiziyla-devam-ediyor/ Mesajı Paylaş

Traverten

Eminönü Alibeyköy Tramvay Hattı 2020 Sonuna Yetişecek
 
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı'nın birinci etabı olan Mecidiyeköy - Mahmutbey hattında ilk test sürüşünü gerçekleştirdi. Başkan İmamoğlu, hattın ilk etabının 19 Mayıs'ta hizmet vermeye başlayacağını, Eminönü-Alibeyköy tramvay hattının ise 2020'nin son çeyreğinde İstanbullularla buluşacağını duyurdu.

Yaya yolu kullanıma açıldı…

Söz konusu hattın yapımı nedeniyle süreli olarak kullanımdan çıkarılan ve inşası tamamlanan Mecidiyeköy Metrobüs Hattı Yaya Bağlantısı'nı da yeniden hizmete açan Ekrem İmamoğlu, İBB üst yönetimi ve Fransa İstanbul Başkonsolosu Bertnard Buchwalter ile birlikte sürücüsüz olarak tasarlanan M7 Test Treni'ne binerek Mecidiyeköy İstasyonu'ndan hattın kontrol merkezinin bulunduğu Tekstilkent İstasyonu'na yaklaşık 30 dakika süren bir yolculuk yaptı. Kontrol merkezinde incelemelerde bulunan İmamoğlu, sonrasında yaptığı konuşmada hatla ve gelecekte eklenecek projelerle ilgili teknik bilgileri kamuoyu ile paylaştı.

"İstanbul'un yükünü hafifletecek"

Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı'nın ilk etabı olan Mecidiyeköy - Mahmutbey hattının 19 Mayıs'ta devreye sokulacağının müjdesini veren Başkan İmamoğlu hattın, başta metrobüs olmak üzere İstanbul trafiğinde yoğun bir yükü hafifleteceğini söyledi. Bunun yanı sıra Eminönü - Alibeyköy hattıyla ilgili yoğun bir şekilde çalışmalarının devam ettiğini belirten Ekrem İmamoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

"Eminönü - Alibeyköy 2020 sonuna yetişecek"

"Eminönü-Alibeyköy hattı eli kulağında yürüyen çalışmalarımızdan birincisi. O da 2020'nin sonuna doğru, son çeyreğinde İstanbullularla buluşması için yoğun bir çaba içerisindeyiz. Bunlar, geldiğimizde durağanlaşmış, duran noktalar. Buranın 5-6 ay önceki halini, hep beraber gelip görmüştük. Katılan arkadaşlarımız vardı. Temmuz sonuydu diye hatırlıyorum. Çok önemsiyoruz. Neredeyse tabiri caizse, haftada bir iki kez, gündem ve durum değerlendirmesi yapıyoruz metro hatlarımızla ilgili. Örneğin; Bostancı-Dudullu hattı, benim çok sıkıldığım, üzüldüğüm bir hat. Zira, sadece E-5 üzerinde 1000 araçlık otoparkı olan, çok önemli aktarma merkezi konumunda olan birtakım çalışmaları içinde barındıran, aynı zamanda deniz hattıyla buluşturan bir bölümüydü. Şimdi yatırım planına alınması, finansman kaynağının bulunması noktasında önümüzü açan bir olay. İBB olarak, bunu da çok hızlı devreye alma konusunda çok özel üzerinde durduğum bir çalışma. Orada insanları hem iş alanlarıyla buluşturan, yanı sıra durakları E-5 üstünde çakışan, Bostancı'ya, sahile kadar inen, minibüs hattının oradan geçen çok değerli bir hattımız. Bizim için önemliydi oranın yatırım planına alınması. Bir yandan 3 hattımızı devreye almıştık zaten. Göztepe ve Ümraniye hattımız olsun… Sultanbeyli-Çekmeköy hattımız olsun… Tuzla-Pendik hattımız olsun… Ki bunların bir kulağıyla Sabiha Gökçen'e bağlanması, Tuzla-Pendik hattımızın… Önemli hatlar. Aslında Anadolu yakamızda duran hatlarımızın çok yoğun bir şekilde hayata geçmesini, yürümesini planlamış oluyoruz. Söylediğimiz bütün bu işler, bir nevi İstanbul'umuzu, 2024'te, Ulaştırma Bakanlığı'nın da yaptığı hatlarla beraber 600 kilometrelik bir potansiyele ulaşması konusunda hızla bir koşuya geçiyoruz. Bu dediğim hatların, 2020'de, 21'de hizmete açılacak kısımları var. Çok çok önemli, değerli. Heyecan duyuyoruz. Biran önce vatandaşlarımızı, İstanbul'da yoğun bir şekilde metroyla buluşturma konusunda çalışıyoruz. Yeni projelerimiz de bunların ilaveleri olacak. Dediğiniz gibi, İstanbul'un batısı bu anlamda biraz mağdur. Özellikle; Mahmutbey sonrasındaki, Başakşehir'den geçen, Bahçeşehir-Esenyurt bölümüyle buluşan hattımız, aynı şekilde Beylikdüzü… Ki bu Beylikdüzü metrosu, yaklaşık 17 yıldır bekleyen bir metro çalışmasıydı. Beylikdüzü metrosunu da Sefaköy'e bağlanan bölümüyle, oranın da çalışması, projelendirilmesi ve finansmanıyla ilgili yoğun çalışmalarımız sürüyor. Hatta bu hafta oralarla ilgili de brifing aldım. İnşallah ihalesini, en kısa sürede vatandaşlarımıza duyuracağız."

Mecidiyeköy-Mahmutbey hattının trafiğe etkisi

Trafiğin yoğun olduğu saatlerde Mecidiyeköy-Mahmutbey arası ulaşımın 1,5 saati bulduğunun hatırlatılması üzerine Ekrem İmamoğlu metro hattının açılmasıyla birlikte bu sürenin 30 dakikaya ineceğini belirterek şöyle devam etti:
"15 istasyondan, günde 1 milyon yolcudan bahsediyoruz. Çok yüksek taşıma kapasiteli bir hat bu. Daha sonrasında, Mahmutbey-Esenyurt hattı devreye girdiğinde de burası, 8'li araç çalışmasına uygun hale de gelecek. Sadece burası bir Mecidiyeköy-Mahmutbey hattı değil, Kabataş'ı, Beşiktaş'ı içine katan ve devamında da Esenyurt'a kadar devam eden vagonları da içinde barındıracak bir hat olacak. Az önce gördüğünüz kontrol odamızdaki sistem, bütün bu sistemi içine alan ve zaman içinde de bittikçe, o sistemleri de yönetebilecek kapasiteye ve potansiyele sahip bir projeye dönüşecek."

Avrupa Yakası'nın ilk sürücüsüz metrosu…
Kabataş ile Esenyurt arasında Avrupa Yakası'nın ilk tam otomatik sürücüsüz metro hattı olarak projelendirilen hattın 1. etabı olan Mecidiyeköy - Mahmutbey hattı, hali hazırda ülkemizin en yüksek yolcu kapasitesine sahip metro hattı olacaktır. Hattın Kabataş kesimi 2. etap olarak ayrıca ihale edilmiştir. Mahmutbey-Esenyurt arasındaki kesimi ise 3. etap olarak ihale edilecektir. 18 kilometre uzunluğundaki Mecidiyeköy - Mahmutbey hattı, tek yönde 28 dakikada 86.400 yolcu taşıma kapasitesine sahip.

Hattın bu etabının tamamen açılması ile;
Mecidiyeköy istasyonunda M2 Yenikapı-Hacıosman metro hattı ve metrobüs işletmesi ile,
Alibeyköy istasyonunda T5 Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı ile,
Karadeniz Mahallesi istasyonunda T4 Topkapı-Mescidi Selam tramvay hattı ile,
Mahmutbey istasyonunda M3 Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir metro hattı ile entegrasyon sağlanacaktır.

https://rayhaber.com/2020/02/eminonu-alibeykoy-tramvay-hatti-2020-sonuna-yetisecek/ Mesajı Paylaş

Traverten

Mecidiyeköy Mahmutbey Metro Hattı'nın Açılışı Ertelendi
 
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı'nın Nurtepe İstasyonu'nda incelemelerde bulundu. Hattı, 19 Mayıs'ta hizmete almayı planladıklarını, ancak pandemi sürecinin buna izin vermediğini belirten İmamoğlu, "Hattın sinyalizasyon sistemi için yabancı bir firmayla anlaşılmış. Ne yazık ki bu firmanın da o işi yapan buradaki çalışanları, büyük oranda İspanyol kökenli ve İspanya'daki bir merkezden yönetiliyor. Maalesef Covid süreciyle, 3 Mart itibariyle bu hizmeti yapamaz duruma geldiler" bilgilerini paylaştı. Sürecin bu tür aksaklıkları yaşattığı başka şantiyeler de olduğunu belirten İmamoğlu, "Bu aksaklıktan dolayı üzgünüz ama çözümsüz bir iş değil; hızlıca çözeceğiz" dedi.

stanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapımı devam eden Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Hattı'nın Nurtepe İstasyonu'nda incelemelerde bulundu. İmamoğlu'nun istasyona geleceği bilgisini alan vatandaşlar, balkonlardan İBB Başkanı'na sevgi gösterilerinde bulundu.  Vatandaşların alkışlarına el sallayarak yanıt veren İmamoğlu, turnike katına indi. İmamoğlu'na burada İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin tarafından hattaki çalışmalarla ilgili teknik bilgiler verildi. Alpkökin, hattın, Beşiktaş ve Kabataş istasyonlarındaki arkeolojik çalışmaların da devam ettiği bilgisini de İmamoğlu ile paylaştı.

"İSTASYONLARDA SONA GELİNMİŞ DURUMDA"

Alpkökin'in sunumunun ardından hattaki çalışmaları değerlendiren İmamoğlu, şunları söyledi: "Burada, alt yüklenici yabancı bir firma var. Sinyalizasyon sistemi, o firmayla anlaşılmış. Ne yazık ki bu firmanın da o işi yapan buradaki çalışanları, büyük oranda İspanyol kökenli ve İspanya'daki bir merkezden yönetiliyor. Maalesef Covid süreciyle, 3 Mart itibariyle bu hizmeti yapamaz duruma geldiler. Bu şantiyeyi bırakıp, ülkelerine dönmek zorunda kaldılar. Neredeyse 2,5 aydır, bu hizmeti alamıyoruz. Bu hizmeti burada yapan bir kısım yerli çalışanlar var, yüklenici firmanın bize aktardığına göre. Ama tabii bu çok yetersiz bir çalışma. Şu anda gördüğünüz gibi, istasyonlarda tümüyle sona gelmiş durumda. Böyle bir ortamda tek eksiğimiz sinyalizasyon. Bu tür konularda da teknik kısım çok çok önemli. Yani o testler, o işlemler yapılmadan burayı açmak mümkün değil. Şu anda onu bekliyoruz; iletişim sürüyor. Hem yüklenici firma hem biz iletişimi sürdürüyoruz bir an önce getirmek için. Büyük çaba içerisindeyiz. Net cevap alınamadığı için de yaklaşık 80 gün, 90 gün gibi test sürecinin sinyalizasyon açısından burada geçirilmesi lazım. Bir an önce normalleşip, çalışanları İspanya'dan buraya getirmek için büyük çaba içerisindeyiz. Başlar başlamaz hattımızın da sinyalizasyon hizmetini alıp bir an önce İstanbullulara bu hattı hediye etmek istiyoruz. Yoksa Mayıs ayı içerisinde açıyor olacaktık, böyle üzücü bir olay yaşadık. Covid'in bu tür aksaklıkları yaşattığı şantiyelerimiz, başka projelerimiz de mevcut. Bu aksaklıktan dolayı üzgünüz. Çözümsüz bir iş değil; hızlıca çözeceğiz."

BALKONLARDAN YOĞUN İLGİ

Açıklamanın ardından beraberindeki heyetle peron katına inen İmamoğlu'na, buradan itibaren Kağıthane Belediye Başkanı Mevlüt Öztekin de eşlik etti. İstasyondaki İncelemelerini tamamlayan İmamoğlu, balkonlarında biriken vatandaşların, "Seviyoruz sizi Başkan'ım, iyi ki varsınız" sözleri ve alkışlar eşliğinde Nurtepe'den ayrıldı.

https://rayhaber.com/2020/05/mecidiyekoy-mahmutbey-metro-hattinin-acilisi-ertelendi/ Mesajı Paylaş

Traverten

Eminönü Alibeyköy Tramvay Hattı Yıl Sonuna Yetişecek

Balat - Ayvansaray arasındaki kısmı yeniden inşa edilen Eminönü Alibeyköy Tramvayı'nı yıl sonuna yetiştirmek için hummalı bir çalışma sürdürülüyor. Kazıklı temel işleri tamamlanan kısımda beton dökümü ve ray döşenmesi yapılıyor. Projenin kazıksız temel olarak inşa edilen 3,6 kilometrelik kısmı ile Tramvay Bakım ve Depo Sahası'ndaki zemin hareketleri de en son teknolojiyle düzenli olarak takip edilecek.

Rayların 1,3 kilometrelik bölümünde oturmaların yaşandığı Eminönü - Eyüpsultan - Alibeyköy Tramvayı Hattı'nı yıl sonuna yetiştirmek için çalışmalar hızla sürdürülüyor.

2019 yılı başında yaşanan finansman sorunları nedeniyle hat durma noktasına gelmişti. Sorun öz kaynaklarla çözülerek hattaki çalışmalar yeniden başladı. Kredi görüşmeleri başlatıldı. Ancak bu defa da hattın kazıksız temel olarak inşa edilen ve Ekim 2018'de temel ve ray işleri tamamlanan Balat - Ayvansaray arası 1,3 kilometrelik kısmında sorun yaşandı. Haliç sahilinde zemini dikkate almadan yapılan tasarım nedeniyle tramvay işletmesini aksatacak düzeyde oturma, çökme ve kayma problemleri ortaya çıktı.

Detaylı teknik değerlendirmeler sonucunda, hattın kazıklı temel üzerine oturmayan Balat - Ayvansaray arasındaki 1,3 kilometrelik kesimin, tamamen kırılarak kazıklı temel yapılmasının en uygun çözüm olacağı anlaşıldı.

Bu kapsamda, Mart ayında Balat-Ayvansaray arasında tramvay hattı ray sökümü ve betonarme kırım işlerine başlandı. Bugün gelinen durumda kazıklı temel işleri tamamlandı. Beton dökümü ve ray döşenmesi işleri devam ediyor.

Ayrıca, projenin kazıksız temel olarak inşa edilen geri kalan 3,6 kilometrelik kısmı ile Tramvay Bakım ve Depo Sahasında zemin hareketlerinin işletme süresince de düzenli olarak ve en son teknoloji ile takip edilmesi kararlaştırıldı.

Yıl sonunda hattın Cibali - Alibeyköy arasının açılması hedefleniyor. Hattın Eminönü'ne uzatılması için Unkapanı Köprüsü'nün yenilenme projesi üzerinde de çalışılıyor. Tamamı 10,1 kilometre ve 14 istasyon olan raylı sistem tamamlandığında, saatte 30 bin yolcu hizmet alacak.

https://rayhaber.com/2020/06/eminonu-alibeykoy-tramvay-hatti-yil-sonuna-yetisecek/ Mesajı Paylaş

DelKu

Asla ucuza kaçıp ucuz iş yapmayacaksın. Mesajı Paylaş

HDS

E baba sen Türk tüccarının bütün işini bozdun..  :) Mesajı Paylaş

DelKu

Paradan daha değerli ve asla yerine koyamayacağın bir şeyi kaybediyorsun,
insan yaşlandıkça bunun daha çok farkına varıyor. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter