TEİ TS1400 Turboşaft Motor

Başlatan canıtez, Haz 12, 2018, 07:17 ÖÖ

« önceki - sonraki »

petibor

#30
Ara 02, 2019, 04:09 ÖS Last Edit: Ara 02, 2019, 05:22 ÖS by petibor
Seri üretime hazırlamak tabi çok zor başka bir iş ben orda zaman harcanabileceğine inanıyorum ama orası beni ilgilendirmez bir helikopter motoru gerçektende seneye bir helikopteri bir metre havalandırsın bana yeter seri üretilmiş beni ilgilendirmiyor o kadar. Eğer seneye bir helikopter motorumuz oldu diyebiliyorsak bence işlerimiz bu konuda çok yolunda gitmiş demektir jet motoruda gelir peşinden diye iyimser olabilirim. Açıkçası seneye bir helikopterde yerli motor tüm seri üretim süreçlerinden hariç bile olsa çok şaşırtıcı bir takvim olur benim için. Eğer bu olursa işler tıkır tıkıra yakın ilerlemiş demektir buda iyi bir şey yani uçak motoru hedefi için. Anlatabildimmi motor dediğin kaleninki gibi geliştirilir normal olan budur bu ise tıkır tıkır ilerlemiş görünüyor işler. Demekki TEI de filan birikim vardı potansiyel vardı ürüne kolay geçirildi. Böyle olursa bir bakmışsın 2 sene sonra bir köşede TFX in Hürjet in jet motorunun çekirdeğini çalışmış buluruz kendimizi. Kabına sığmayan bu güne kadar iyi kullanılamamış potansiyel hissiyatına kapıldım bu erken başarıdan. Tüfekte mesela onu yaşadık meğerse dünyaları yapacak potansiyel varmış kimse ama yap dememiş yapanlarda fark edemedi bu yüzden potansiyellerini yıllarca Mesajı Paylaş

doğu

 Harika haberler geldi bu hafta peş peşe. Önce Libya ile yapilan anlasma ardindan da bu haber. Vidasini sıkandan en tepedekine kadar minnettariz. Türkün molasi bitti geçmiş olsun... Mesajı Paylaş

Topgun

Hocam, bu motor nasıl bu kadar çabuk hazır olabildi? Ben piyasadaki COTS ürünler veyahut Honeywell CTS-800 parçaları ile desteklenmiş olabileceğini düşünüyorum. Bu kadar kısa sürede sıfırdan bir modern motor üretmek nasıl olabilir? Mesajı Paylaş

sadalone

Şimdi biz bu motoru alsak Altay'a taksak ne olur? Mesajı Paylaş

HDS

Çok yakar.  ;) Mesajı Paylaş

süper çavuş

@HDS ,, 
Zamanında yunana 400 adetlik M1 transferi haberleri çıktığında herkes "Çok yakar" derken senin bir  yazını hatırlarım bu çok yakmanın toplam ömür devirde aslında o kadarda çok yer tutmadigina dair .. 

Eğer tank için  uyarlanabiliyorsa bence bu motor uyarlanmali dizel için almanın ağız kokusunu çekeceğine hiç değilse bağımsız olursun mümkün mertebe ..

TAI deki P6 ' ya motoru takıp denemesini yapabilirmiyiz acaba ?? Mesajı Paylaş

petibor

#36
Ara 02, 2019, 08:19 ÖS Last Edit: Ara 03, 2019, 09:09 ÖÖ by petibor
Maliyet kadar lojistik sıkıntıları olur. ABD Irak da Bağdat a kadar tankları ile hücum ederken benzin boru hattı döşedi istihkamcıları ile bildiğin boru hattı yani. Mesajı Paylaş

HDS

Ben türbinci adamım @sç, Bana kalsa Hürkuş, Gökbey, Atak, Altay, takar takar geçerim. ;)

İki kamyon fazla takarım peşine. Nedir yani? Mesajı Paylaş

Fearlessleon

Hava taşıtında çok yakınca menzilinden, havada kalış süresinden tutun silah yüküne kadar etkileniyor ama. Mesajı Paylaş

onkomd

Ben mi yanlış hatırlıyorum, TS1400 bir Amerikan motoru üzerine geliştirme değil miydi? Yani kritik parçaları yine Amerika'dan gelmiyor muydu? Yoksa biz tek kristal üretebiliyor muyuz artık? Mesajı Paylaş

BG

@petibor, şöyle ilginç şeyler de vardı, aklıma gelince yazmak istedim:
https://www.centcom.mil/MEDIA/NEWS-ARTICLES/News-Article-View/Article/1040325/fuel-to-fight-inspector-general-and-fuelers-have-special-mission-in-isis-fight/

Cidden, türbinli bir Altay fikri hoş gelmeye başladı. Hatırlıyorum, Altay'ın lansmanı sırasında motorlardan birinin türbin olduğuna dair söylentiler de vardı. Neden olmasın? Motora ne tür modifikasyonlar gerekir? Mesela türbinlerin gaz tepkisinin oldukça yavaş olduğunu okumuştum.

Bir de 50 yıl önce türbinli binek araba da yapılmış, pek satmamış ama... Mesajı Paylaş

yasharP

Sn Onkomd,
Sn Akşit bu sene başında vermiş olduğu bir sunumda uzun uzun tek parça kristal üretimi için ne kadar uğraşıp sonunda başardıklarını anlatmıştı. Bu motorun tüm hassas ve kritik parçaları YERLİ. Çünkü vermediler istendiğinde.

Altay Motoru,
Ts1400 istenenden daha güçlü çıkmış. 1500 bhp! Ama ilk yapılan çekirdek motordan 2 kat daha verimli. Tabii bunu rakamlara döktüğümüz de MTU nun dizel motoru ile nasıl karşılaşır o ayrı bir şey.
Sn Akşit , Gökbey de denemeler yapılırken ve biz seri üretimde ilken devamlı bu motorda iyileştirmelere devam edeceğiz diyor.
Tabii bir de türbin motorun sıcak çıktısı ile atgm mıknatısı olması ve piyadenin tank arkasına geçememesi önemli noktalar. Ayrıca Altay tankı dizaynı ile motor haznesi mtu motor için hazır. Yeni motor ebat olarak nasıl yerleşir?? Mesajı Paylaş

MeACuLpA

Aslinda buradan yeni yerli ve milli elektrikli arabamiz icin range extender cikarabilirsek  mesela? mini turbin powered range extender hic fena olmaz Mesajı Paylaş

onkomd

Valla Çin'lilerin 30 senedir uğraştığını biz bir kaç sene içinde kıvırdıysak helal olsun da, bunu bi teyit etmek lazım. Bir de tek kristalden tek kristale fark var galiba. Ne bileyim RR başka GE başka yapıyor gibi algıladım. Tamamen üfürüyor da olabilirim. Gavurca 'too good to be true' geldi bu bana Mesajı Paylaş

sunguroğlu

#44
Ara 03, 2019, 09:14 ÖÖ Last Edit: Ara 03, 2019, 09:16 ÖÖ by sunguroğlu
TEI'nin iş tutuşu, olaylara yaklaşımı çok güzel. Anlayabildiğim kadarıyla çok profesyonel çalışıyorlar. CEO'nun da teknik bilgisi ,marifeti ve insancıl yaklaşımlarının TEI'nin kısa sürede büyük işler becermesinde büyük payı olduğunu düşünüyorum. Allah Akşit Beye ve çalışma arkadaşlarına zeval vermesin. Umarım bazı karar vericilerin aklı başına gelir de TFX motoru için gereken maddi ve manevi desteği TEI'ye verirler. Umut ediyorum ki bu tempoyla o işin de altından kalkarlar. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter