BMC Kirpi MRAP

Başlatan heinkel, Eki 20, 2015, 06:21 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

BETONBEY

Devlet kesesinden çıkan her kuruş iyi hesaplanmalıdır. Fazladan harcadığınız her bakiye başka bir projeyi sekteye uğratır.

Eğer kastetdiğiniz proje 3. Havaalanı projesi ise finansman bildiğim kadarıyla ihaleyi alanların sorunuydu.

Diğer taraftan oradan gelecek paranın yanında 22.5 milyar euro devede kulak kalır. Boşuna vermiyorlar o kadar parayı ;)

Altyapı olmadan üstyapı olmaz, keşke bu projeler 90'larda hayata geçebilseydi :( Mesajı Paylaş

commandos

Hocam günaydın,
Finansman firmaların sorunu ama devlet bankaları bir nevi bu işin garantörü. zira yurtdışından istenildiği oranda kredi alınamadı. finansmanı daha çok yurtiçindeki bankalar sağlayacak.

Gelecek para derken; hocam şuan ki yolcu sayıları ile bu zor gözüküyor. Biliyorsunuz etrafımız savaş, ülke içi karışık bu nedenle tekrardan eski ivmeyi yakalamak çok zor gözüküyor.

Ben projelere karşı değilim sadece iyi düşünülmemiş, fizibiliteleri yapılmadan oldu bittiye getirilen ve gereksiz projelere karşıyım. buralara tahsis edilecek kaynaklar daha verimli kullanılabilirdi. Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

golge

2015 YILI SS BÜTÇELERİ
Abd......595 milyar $
Çin.......215
S.Arab.. 87
Rusya..  66
Türkiye  22.764 milyar TL. %57 personel gideri.
 2016.... 56 Milyar TL...
:)

Mesajı Paylaş

petibor

Kirpi hakkında düşüncelerim şöyle
Bu araçlar sadece terör ile mücadele için kullanılan o anlamda mesela Yunanistan ın gerek görmeyip bizim terör belasına fuzuli harcadığımız paralar değil. Nerede olursa olsun bir savaş çıksa en önde bu araçları göreceğiz tanklar zırhlı muharebe araçları ile birlikte bundan sonra. Bu yüzden bu araçları terörün bize fuzuli yükü olarak görmeyip basbayağı ordu donatma olarak bakmak lazım. İsveç in de yani bizim kadar bu araçlara ihtiyacı var aslında.

Araç bu kadar heybetli olmaya mahkum ise ve doğası gereği cepheye ait savaşçı bir araç olduğuna göre bu araçları sırf askeri güvenli taşımak için kamyon gibi kullanmak yerine hepsine en azından  silah kulesi eklemek gerek. Neden Kirpi ler Cobra gibi savaşamasınlar.

Başka bir düşüncemde şu. Araçları sadece personel taşımak için düşünüyoruz ama yük taşımak için bu araçların tasarımı için bir kaç iyileştirme yapılabilir. Alabildiği kadar yükü güvenli taşımak içinde bu araçlar kullanılabilir çünkü askeri kirpi ile taşırken yarım ton erzağı unimog a koyuyoruz bir araç komutanı bir şöför yola salıyoruz yine risk oluşuyor. Koltuklar sökülüp takılabilir filan olabilir çok az mühendislik ile bu araçlar daha işlevsel olabilirler.

Son olarak da HDS nin dediği gibi 6000 yeni araç aşırı bir rakam bencede. Senede 100 araç orduya eklesek BMC yede yeter orduya da yeter bu rakam finansıda gayet makul olur. Hem böyle 6000 gibi toplam rakamlar eski sistemde topluca alınan ihale edilen yabancı ile pazarlık konusu olan rakamlardı. Unimog kamyon filan böyle pazarlığı olur ama dükkan bizim kirpi de lazım olduğu kadar gider alırız 6000 e ne gerek var senede kaç tane lazımsa o kadar alınır. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Buranın konusu değil ama kısa bir bilgi aktarımı yapayım. Altta Atatürk Havalimanının son 15 yıldaki yolcu sayılarını bulacaksınız.



Gördüğünüz üzere 2015 yılında toplam yolcu sayısı 61 milyonu geçmiş vaziyette ve bu büyüme performansı ile bu yıl Frankfurt Havalimanını geçerek Avrupanın en fazla yolcu ağırlayan 3. Havalimanı konumuna geldi. Bu sene yapılan kapasite arttırımları ile toplam yolcu sayısının 70 milyonları geçerek Avrupa'nın 1 numarası İngiltere'nin Heatrow Havalimanına rakip olması bekleniyor.

Lakin Atatürk dünyadaki en yoğun hava trafiğine sahip havalimanlarından birisidir. Zira teknik kapasitesinin çok üstüne çıkılmıştır. Buda yeni ve daha büyük bir havalimanı ihtiyacını doğurmuştur. Yani temelde % 110-120 kapasiteyle çalışan bir teşekkülümüz var, ama kapasite yetmediği için büyüme imkanı olsa da pazarını büyütemeyecek. Şunu da not düşmekte fayda var. Atatürk havalimanına teknik yetersizlik nedeniyle geniş gövdeli diye tabir edilen Airbus A380 tarzı uçaklar inemiyor. Bu uçaklarında uzun uçuşlarda kullanıldığı düşünülürse hiç dahil olunamayan bir pazarın varlığına rağmen Atatürk havalimanı bu yolcu sayısına ulaşmaktadır. Buna paralel THY'de bu alana henüz pek dahil olamamıştır.

Bu bilgiler ışığında 3. Havalimanı 1.fazı 2018 yılında açıldığında direk Avrupa'nın 1 numarası olacak diyebiliriz. Kapasitesi 90 milyon olacak geniş ve uzun pistli ilk fazı kapasite artışına paralel diğer fazlar takip edecek.

Mesele sadece yolcu taşımak yada transit havalimanı olmak değildir. Coğrafi anlamda Asya ve Avrupa'nın ortasında olması babında bu havalimanı kısa bir zaman içerisinde büyük bir depolama ve yakıt ikmal merkezine dönüşecektir. Deniz kenarındaki yapılanması babında Karadeniz-Ege-Akdeniz'e direk ulaşım sağlaması ve uzun dönemde Çin'den raylar üstünde gelen modern ipek yolunun hayata geçmesi ile dünyanın en işlek hublarından birini göreceğiz.

Bunun değerini parayla ölçemezsiniz. 25 yıl sonra bu bölgenin işletme ihalesinde konuşulacak rakamları açıkçası düşünemiyorum.

Sadece yakıt taşıma hidrantları için bile 300 milyonları bulan bir yatırım meblağı söz konusu düşününüz.

Son tahlilde bırakın gereksizi son derece geç kalmış bir yatırımdır. Ülkemiz inanılmaz bir jeopolitiğe sahip,  sadece bunun ekonomi kısmının dahi kullanılması ve değerlendirilmesi durumunda aşabileceğimiz çok eşik var. Ama maalesef gerekli altyapı yatırımlarının zamanında yapılmaması buna engel oluyor ve amiyane tabiri ile malı başkaları götürüyor. Ne diyelim, boşuna "Su akar, türk bakar" dememişler.

Mesajı Paylaş

petibor

Konuya hakim kişiler yeni hava alanı inşaatının en az 5 yıl gecikmeli başlandığını çok daha önceden bu yatırımın yapılması gerektiğini söylüyor. Mesajı Paylaş

commandos

Alex Ferguson'un çok güzel bir lafı vardr: "İstatistik mini etek gibidir; çok şeyi gösterir ama asıl göstermesi gereken şeyi göstermez"

Yolcu rakamlarının artış göstermesi bu yatırımın karlı yada gerekliliği konusunda herhangi bir emare belirtmez. Yolcu sayılarının artmasının en büyük nedeni, İstanbul çıkışlı yolculardan ziyade transit yolcu sayısının artmasından kaynaklanmaktadır ki bu da buraya yatırım yapan firmaların inanın hiç hoşuna gitmez. Bunun yerine Sabiha Gökçen Havalimanı büyütülüp ihtiyaç daha a maliyetle karşılanabilirdi.
Saygılar, Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

HDS

Transit yolcu asla karsız bir şey değil. Havaalanında en çok transit yolcular yaşıyor ve vakit geçiriyor. Havayolları için de sonsuz imkanlar açar.

Malesef, ne AHL'nin ne de Sabiha'nın masif büyümeleri pratik değil. Yer ve topoğrafya olarak kilitlenmiş durumdalar. Sabiha'ya bir pist daha eklenmesi için birkaç milyon metreküplük bir dere yatağının doldurulması, dört şeritli bağlantı yolunun tünel altına alınması ve derenin ıslahı ve beton altına alınması gerekti. Şu anda gece gündüz ona çalışılıyor.

AHL de benzer sorunlardan musdarib ve eğer altyapı THY ve sair havayollarının ihtiraslarına yetişemezse, İstanbul bir "hub" olma şansını ilelebet kaybedecek. Bu kadar sarkmalar ve imkansızlıklar ile, kısaca, yolcular sıkılacak ve THY zarar yazacak.

3. havalimanı etüdü son derece iyi yapılmış bir alan mı? Pek emin değilim. Ama bana da sorsanız, oralarda epeyce motor eylencesi yapmış biri olarak orayı önerirdim. Başka yerde bu kadar apron alanı ve tesis alanını İstanbul'a kondurmanız mümkün değil.

90 milyon yolcu ise, olaylar eğer bir gün yoluna girer ise ulaşması hiç zor bir rakam değil. Mesajı Paylaş

commandos

HDS üstadım, şunu belirteyim ki hiç bir havalimanı işleticisi firma için transit yolcunun artması pek istenilen bir durum değildir. Havayolları için bu cazip olabilir ama havalimanı operatörü için önemli olan yolcunun direkt istanbuldan çıkması daha makuldür.
Şuan İstanbul Atatürk havalimanı ilave yatırımlarla 75 milyon yolcuya hizmet verme kapasitesine erişmek üzeredir. Sabiha gökçen havalimanına da bu tarz yatırımlarla bir 75 milyonluk kapasite daha eklerseniz, eminim istanbulun başka havalimanına ihtiyacı kalmayacaktır.

Bu konu ile ilgili daha uzun uzun hem operasyonel hem de teknik çok söyleyebileceğim konu var ama asıl konudan sapmamak adına artık burada nokta koymak istiyorum. Konu bütünlüğünü bozması açısından diğer üye arkadaşlarımıza saygısızlık olmasın.
saygılar, Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

anafor2016

3. havaalanı ile ilgili korkum,maliyetlerin ve ödemelerin çok fazla olması sonucu, bilet ücretlerine çok ciddi maliyet yansıması durumudur. Umarım sonu Osman gazi köprüsü gibi olmaz. Mesajı Paylaş

HDS

Osmangazi'ye bir şey olmadı henüz. Şu anda bağlandığı otoban yarımken bile günde 20.000 civarında araç geçiyor. Mesajı Paylaş

anafor2016

Wowturkey.com da bunun tartışması çok yapılıyor. Bu fiyat seviyesi ile feribotlara olan ilgiyi bitiremiyor. 

3. Havalimaninda bilete yansıyacak bedel yine dolar ile belirlenmiş durumda bu seviye sanırım ucuz bilet umudunu 3.Havalimanında bitirir. Mesajı Paylaş

petibor

İstanbulun kuzeyinde yeni bir İstanbul kurulmasına ben heyecanla bakıyorum. SSF de filan hatırlarsanız bunu çok destekleyip eleştiride almıştım. İstanbulu kuzey yarısının börtü böcek olması çok anlamsız bu bize doğu batı istikametinde 80 km uzunluğunda 15 km genişliğinde karikatür gibi bir şehir haritası dayatıyor. 12 milyon insanın her gün doğu batı istikametinde iki tane otoyol ile gidip gelmesi gibi korkunç bir saçmalık dayatıyor. Şehrin karadenize kadar genişlemesi gerekiyor ki kuzey güney trafiği oluşsun şehir nefes alsın.
Yeni havaalanı ile kuzeye yayılma başlıyor ve bence bu iyi planlanır ise çok büyük fırsattır. Gönlümden geçen şudur. İstanbulun bütün kuzeyindeki ormanların şehir için feda edilmesi gerekiyor. Newyork gibi kuzey güney ve doğu batı istikametinde düzgün bir birine dik yollar ile geometrik bir trafik yaratılmalı ve orada bir muazzam cazibe merkezi oluşturulmalı. Ben orada yeşillikler içinde mahlleler değil düzenli bir megapol yaratılmasını diliyorum. Ama görüntü öyle değil bakıyorum animasyonlarda haritalara filan ada ada yeşillik parselleri ve yapılaşmaları var. İş bitince yine döne dolana mahalleler arasında dolaşan bir trafik olacak. Oysa yap iki gidiş iki geliş dümdüz bir birine paralel ve dik yolları arasınıda zamanla doldursun insanlar binaları ile. Eğer o boş araziyi villalarla bahçeli evlerle sosyal apartmanlarla filan doldurmaya kalkarsak çok yazık ederiz. Bize bir Manhattan lazım şöyle 20 km ye 10 km bir alan böyle bir dinamik hoyrat bir cazibe merkezine dönüşmeli. Parklar bahçeler yeşil alanlar gibi açlığımıza hitap eden şeyler ile o bakir alan feda edilirse çok yazık olur bence. ama biraz karamsarım galiba olay benim dediğim gibi olmayacak. Mısır bakın Kahireyi terk edip yeni başkent kurmayı düşünüyor. Onlarada bir fırsat mesela. Akdenizde bir cazibe merkezi yaratılabilir göçmen şehri cıvıltı şehri yatırım şehri inovasyon şehri eğitim bilim ticaret çok renklilik konfor eğlence tatmin... Avrupa da bile yok böyle bir şey hatta. Newyork modelini keşke akıl edip yapabilsek. Mesajı Paylaş

HDS

İyi de putty, sonra uçaklar senin evin üzerinden inip kalkacak diye "Ciğerlerimizi kesiyorlar!" siye çark etmiştin. Nasıl güveneceğiz sana?  ::) Mesajı Paylaş

Yönetim

Sayın üyeler,

Konu dışı paylaşımlarınızı ilgili konuya, eğer yoksa yeni bir başlık altında gerçekleştirmenizi rica
ediyoruz.

Saygılarımızla. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter