BMC Kirpi MRAP

Başlatan heinkel, Eki 20, 2015, 06:21 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

DelKu

Bu araçlaryaralı tahliye edip keşif ve takviye indirme işini de yaptıysalar görevlerini fazlasıyla başarmış demektir Mesajı Paylaş

Yakın

Bence bazı arkadaşlar MRAP ile AMT'yi aynı görev tanımına sokup sonradan da "Bakın işte gördünüz mü UKSS'li MRAP işe yaramıyor" diyor. En azından ben öyle anladım. Yanılıyorsam o arkadaşlardan özür dilerim. Mesajı Paylaş

OPTIMUS

Simdi sayin yazar arkadaslar,

Türk savunma Sanayi gercekten dogru bir konseptle, dogru araclari tasarlayip üreterek, bu segmente cok önceden bir giris yapmisti. AKRAP ve ENGEREK ile. Ancak devaminda gelen STA ürünleri de dahil olmak üzere gercekten Türkiye'de dendigi gibi hatali ise düzeltin lütfen "HILKAT GARIBESI"gibi araclar oldu. Mesela ben FENNEK ile benzerlikleri olan PARS4x4' e basarili bir ürün olarak bakmakta idim. su an sunulan arac gereksiz bir sürü isterin tikildigi acyip bir arac olmus.

Bilgi olarak, sanirim birkacinizin haberi olmamis; HENDEK OPERASYONlari sirasinda görev yerine gelen COBRA ve EJDER araclarinin özellikle OPTIKLERI ve MUHIMMAT Kasalari KANAS atesi altina alinarak araclar körlestirlmis. muhimmat kasalari delinerek seritler koparilmistir. Sonucta, hedef baski altina alinip yok edilecegi yerde, Tahliye operasyonlari yapilmistir. Iste bundan sonra özellikle SIRNAK'ta 203'lükler sahne almistir. Zaten o bölgeden aldigim duyumlar sehrin dümdüz oldugu seklinde idi.

Bu isin nasil yapildigi noktasinda ise azicik kafamizi cevirip, bu isin dünyada nasil yapildigina bakmamiz yeterli idi. Burada STA örnegi olarak  WIESEL2 aracini örnek vermek dogru olacaktir.


Mesajı Paylaş

OPTIMUS

Simdi bakiniz, dünkü iletimde KIRPI ve VURAN araclarinda gözlemlenen 19 adet Geri Bildirimden söz etmistim. Su an icin, 21'e yükseldi. Fakat ben, bunlari artik geribildirim olarak tanimlamanin artik dogru olmayacagi kanisindayim. KRITIK desek dogru olur.

Geri Bildirim ve Geri Besleme, Üreticinin bunlara kulak vermesi sonucunu dogurmali. Türkiye'de bu prosedür tam ve saglikli islemekte mi emin degilim. Fakat; sunu da belirtmek gerekir: KIRPI2, KIRPI1'den saglanan geri beslemenin üretici firma tarafindan dikkate alinmasi ile dogdu. Buradan, o halde "Sadece TSK tarafindan verilen Geri Bildirimler dikkate alinir" sonucunu cikartmak mi gerekir? Mesajı Paylaş

OPTIMUS



Bu resme iyi bakiniz: Ne görüyor sunuz? (OSHKOSH JLTV? Mesajı Paylaş

OPTIMUS



Bir de bu resme bakiniz: Ne görüyorsunuz?

Amacim, burada iki araci karsilastirmak kesinlikle degil. Farkli segmentlerdeki farkli görevlere ait araclar her ikisi de. Amacim, Tasarim ve üretim mentalitesini karsilastirmak. Mesajı Paylaş

Merkator

Stokholm sendromu. Nedense Almanyada yaşayan arkadaşlar, Almanları yarı tanrı olarak gördükleri için, sorgusuz süalsiz Almanların yaptığı her şeyi yenilmez ve teknolojik sınır olarak görüyorlar. Almanlardan ya da batılılardan daha iyi bir şey yaptığınızda da birden 'basit güzeldir' felsefesi akıllarına geliyor.

Almansever arkadaşlar elleri değdiğinde Eurofighter veya Almanların teknoloji ile tıka basa dolu otomobillerini de karşılaştırıverler inşallah. Mesajı Paylaş

OPTIMUS

#142
Oca 12, 2020, 01:20 ÖS Last Edit: Oca 12, 2020, 01:43 ÖS by OPTIMUS
Sadece resime bakmaniz gerekli idi, sayin Mekator.

Siz ise benim psikolojik resmimi cikartmak istemissiniz. Sympton teshisiniz yalnis, bu nedenle de tespitiniz de yalnis.

Verilen resim aslinda bir Alman degil, bir Amerikan üterimine aitti. Almanya'da özellikle sivil üretimde fazlasiyle teknik kullanilmakta. Fakat, bu sivil kullanima sokulan araclar, Bundeswehr kullanimi icin önerildiginde veya tam tersi, neredeyse ciplak hale getirilmrkte. En güzel örnegini Mercedes' in G serisi dedigimiz SUV larin, Alman Ordusu'nda WOLF adi altinda kullanima girdiginde nasil da ciplak hale getirldiginde görmekteyiz. Ayni durum UNIMOG ve MAN icin de gecerli. Basitlik adi altinda aracta fazladan gördükleri herseyi söküp atmaktalar.

Verdiginiz örnek Eurofighter ise, sayin Marketor; Askeri havacilik, askeri teknolojinin en uc temsilcisidir. Biz, burada kara araclarindan bahsetmekteyiz.

Resimlere gelelim.

Zirhli pencerelere bakiniz.
Kapilara bakiniz. Kapilarin acilis yönleri, Menteseler Ek zirh kullanim hazirliklari Kapi düsmesine karsi alinan önlemlere bakiniz.

Ne göreceksiniz biliyor musunuz? BASITLIK, KULLANICI KOLAYLIGI TAMIR KOLAYLIGI. ama STOKHOLM SENDROMU degil.

Halet-i ruhiyenizin psikolojik mahiyetinin tasvirini haddimde bulmasam da. biraz önyargi sezdim sizde. Almansever falan... Mesajı Paylaş

Topgun

'Gariban Amerikalı'  ;D  :D


Bakma Optimus, arkadaki Vuran'ı her ne kadar çağın,teknolojinin gereği ve acayip şık bulsamda, öndeki MRAP'ın basit fonksiyonelliğini daha doğru buluyorum. Görüşlerini anlıyor ve sana katılıyorum. Amerikalıların şu mottosunu, özellikle askeri alanda çok doğru buluyorum; 'Make it simple for stupid'.  

Kirpi, Vuran gibi, M-113, GZPT gibi, zırh koruması altında personel nakliyesi maksatlı araçların, bu derece pahalı ve komplike sistemler ile donatılması bencede uygun değil. Bunların ön cephede olmasıda uygun değil zaten. UKSS ucuz bir şey değil, artı artıları yanında eksileride mevcut ki buradaki en büyük eksik çepeçevre farkındalık. Keza ne kadar büyük araç, o kadar büyük hedef kesiti demek. Ne kadar elektronik, o kadar arıza, bakım ihtiyacı demek. Günümüzde mevcut asimetrik muharebe koşullarını ve gereklerini iyi okumak gerek.   Mesajı Paylaş

HDS

Verili araç JLTV, bizim Kirpi kadar dayanımı olan bir araç değil. Vuran ile az çok benzer yerlerdeler.

Amerikalı bazen bu açık kuleleri tercih ediyor, ancak her yerde değil. Bu kulelerin sorunları çok ağır olmaları ve kuledeki personelin mayın korumasının olmaması. Bizim için her zaman en uygun şey değil bunlar.

Kirpi ve Vuran'lara artık neredeyse standart Yamgöz sistemi geliyor. O bir merhale oldu bence. Camlı alet, ZPT değil, içinde personel var ve camları oldukça büyük. Artık çevresel farkındalıkları olsun.




JLTV kapılarındaki zapazingolar Irak tecrübesi. Su dolu sulama kanallarına yuvarlanan zırhlı araçlarında boğularak çok personel kaybettiler. Onlar zırhlı kapıların benzer bir durumda sökülmesi için. Mesajı Paylaş

OPTIMUS

Sayin Topgun ben acikca söyleyeyim.

Durumsal farkindalik adina, iki aracinda beraber verildigi resimde OSHKOSH#un durumsal farkindaligi kule icindeki personel sayesinde KIRPI2 den daha fazla. KIRPI 2 üreticileri de bu eksikligin farkinda olmuslar ki, bunu cevrasel Balik gözü kameralari ile kaptmak istemisler. Bu kameralarda bir tutam camurla devre disi...

Alttaki OSHKOSH resimde dikkat buyurunuz lütfen..

Zirhli pencereler klickklack sistemi ile yuvalarina disaridan oturtulabilmekte. Ve her pencerenin üzerinde percinlenmis bir kimlik ve seri numarasi var. Arac yedek pencerelerini de beraberinde arka yük bölümünde tasimakta. Pencerelere atis geldiginde personel uygun pencereyi arka bölümden alip olay yerinde sahada degistirebilmekte. Simdi bir de KIRPI'nin pencerelerine bakiniz. Sistem gömülü sistem. Yani pencereler atis sonrasi hasar aldiginda, sahada degistirmenize imkan yok. Geri cekileceksiniz, Arac ya Kademeye gidecek ya da parca gelene hadar öyle devam edecek.

Kapilar:

Menteseler cok basit. Modüler ek zirh uygulamalri icin hazirliklar mevcut ve en önemlisi karsilikli acilmaktalar.  Bu bir durum sonrasi aractan inisi ve araca binisi inanilmaz kolay kilmakta ve hizlandirmaktadir. Arac, durur vaziyette iken; her iki kapininda acik olmasi, kapi önündeki personele, hem arkadan hem de önden ek koruma sunmakta ve personel arasinda karsilikli iletisim ve tehdit bildirimini kolaylastirip hizlandirmaktadir.. Kapi kollarinin oldugu kisimdaki tirnak kesimleri, kapinin agirlik nedeniyle düsüp oturmama ihtimaline karsi bir önlem olarak düsünülmüstür. Ne kadar basit ve etkili cözümler degil mi?.....

Iste; bunlarin hepsi, Amerikan sanayisinin geribeslemelere ne kadar önem verdigini ve ne derece hizli cevap verebildigini göstermekte. Kimseyi yaftalamadan, psikolojik röntgenini cekmeden... Mesajı Paylaş

Defence

Yazmayayım diyorum ama:

Optmus, bir keskin nişancıya hedef olmanın riski ile içeride güvende oturmanın farkını ancak bir asker bilir.

Ayrıca dilediğin zaman dışarı çıkarak kulede hedef haline gelmenin bir engeli de bulunmuyor.

Kirpiden çok memnunuz. Ama nasılsa siz bizlere değil, Libyadaki Haftercilerin verdikleri feed-backlere inanıyorsunuz. Mesajı Paylaş

OPTIMUS

Sayin Defence,

Burada amacim KIRPI#yi kötülemek degil; bilakis bu araclar dogru kullanim ile sayisiz Mehmetcigin hayatini kurtarmis ve dogru kullanimlarda müsteri memnuniyetini saglamis araclar. Burada kesinlikle mutabikiz.

Fakat, burada yürüttügümüz tartisma, aracin sundugu korumadan ziyade, donanimi üzerine.

Ayriyeten, Kule personelinin disariya cikarak kendisini hedef haline getirdigi bariz ama bunu yaparkende Arcin farkindaligini artirdigini ve diger personelin ve aracin hayatta kalinimini da artirdigi bir gercek.

sayin Defence,

Her meslegin de kendine ait risikolari vardir. Bir gökdelenin pencerelerini temizlemekle görevli bir temizlik iscisi de, bu meslegin risikosunu bilerek, oraya cikmakta. Meslek olarak da askerligi secmis bir personel de, o kuleye ciktigi zaman, bir mevziye girdigi zaman belli risikolarin oldugunu bilecek ya da o meslegi yapmayacak.

Biz Türkler, asker olarak bu meslegin risikolarini, hem kalbimizde, hem de beynimizde söndürmüs bir milletin evlatlariyiz.

Ben Hafter yanlisi gruplarin verdigi feedbaclere degil, hasar almis bütün KIRPI resimlerine ve verilen videolara bakip inceleyerek, zayif nokta analizi yapmaktayim. Hatta, TSK personelinin de katildigi bir video da yan pencere kalinliklarini, uzman cavusumuz 22mm olarak verdi. Bence vermemesi gerekirdi.

Hepsine bakiyorum ve düsüncelerimi kompotize edip aktariyorum. Mesajı Paylaş

Han

Sayın Optimus Amerikalı'da "adamların ne güzel ukss'si var, ne güzel araç içinden saydırıyor" demiyorsa bende bişey bilmiyorum. Mesajı Paylaş

TULGA

#149
Oca 12, 2020, 03:29 ÖS Last Edit: Oca 12, 2020, 04:03 ÖS by TULGA
Değerli arkadaşlar;

Dikkat edilmesi gereken birkaç husus olduğu düşüncesindeyim.

Kirpi, Vuran, Cobra, Ejder gibi araçların tasarım, donanım ve balistik koruma kabiliyetleri, görev tanımı olarak kuvvete ait personelin müdahale bölgesine, operasyon bölgesine veya devriye maksatlı görevlerinde yaşamsal faktörlerin yerine getirilmesine yönelik araçlardır.

Bununla birlikte tartışmanın ağırlıklı konusu;

1- Libya'da Hafter güçlerine karşı asimetrik savaş koşullarında kullanılan,

 2- Hendek olayları gibi kendi vatandaşımızın yaşam alanında cereyan etmiş, mahallelerin hem tüneller vasıtası ile hem de bina duvarlarına açılan gedikler vasıtası ile birbirine bağlandığı, içerisinde hem sivillerin zorla tutulduğu, hem EYP patlayıcıları ile tuzaklandığı, keskin nişancı tüfekli, rpgli teröristlerin bulunduğu bir müdahalede yukarıdaki örneklenen araçların geribildirimi.

Bu araçların bu kadar zorlu ve atesgücüne maruz kalacakları sıcak çatışma alanlarında müdahale aracı olarak kullanılmasının geribildirimleri doğru bir yaklaşım mı olur yoksa görev tanımını görmezden gelerek yaşadıkları ateş altında direk maruz kaldıkları saldırıların açtığı tahribat üzerinden mi yorumlamak doğru olur?

Bu araçların asli görevi çatışma bölgelerine ve devriye intikallerine personeli sağ sağlim getirmek. Getirirken yasayabileceği olası mayın saldırılarına karşı alttan balistik korumalı,  üst ve yanlardan da gelebilecek namlulu saldırılarda personelin hayatta kalmasına yetecek zırh korumasına sahip olmasıdır.

Siz eğer ki Hendek olayları veya asimetrik savaş gerektiren bölgelerde yer alan paralı gruplara karşı müdahalede ateş destek vasıtaları seçiminizi doğru araçlar üzerinde doğru tasarlanacak kule ve donanımlı olarak seçerseniz MRAP ve ZPT'ler de kendi görev tanımları içerisinde kalır.

Mesela modernize edilecek olan ACV-15 ZMA iyi bir seçenektir,  beraberinde Akrep II 30mm top kuleli yeni tanıtılan araç, 105mm top kuleli 8x8 Pars veya Arma, manga içerisinde kullanılacak Yatağan ve Cıda.  Keskin nişancı tespit radarı. Songar makineli tüfekli İHA.

Bu ve örnekleri arttirilabilecek donanımlar ile meskun mahal çatışmaları veya asimetrik savaş gerektiren gruplara yönelik müdahale örneklenebilirse tanıma uygun platform yorumları daha sağlıklı yapabiliriz düşüncesindeyim. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter