BMC Kirpi MRAP

Başlatan heinkel, Eki 20, 2015, 06:21 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Topgun

 ;D  ;D  ;D

Putty alemsin valla.. Lakin, her tez değerlendirilmeye açıktır. Doğrusun, simetriyi tam arka sağ köşeden bozan bir ilave ağırlık mevcut. Virajda bunun etkisi daha fazla ortaya çıkacaktır. Her ne kadar devrilme sorununun kök sebebi bu olmasada, ilave katkı sağlayan bir faktör olma olasılığı mevcut. Mesajı Paylaş

HDS

Burada bir dizi "doğru bilinen yanlışlar" tekrar edildiği için araya gireyim istedim.

Bunlar "top heavy" yani çok yüksek ve çok ağır araçlar. Birer süspansiyon düzeneğinde gidiyorlar. O süspansiyon hem aracı "dengede" tutarken aynı zamanda tekerlekleri de yere temas halinde tutmalı, yani yüzey düzensizliklerini hızlıca takip edebilmeli ve tümsekler üzerinde sekmemeli, tekeri mümkün olduğunca çok ve uzun süre yere bastırmalı. Tabii bir de, içine insan koyuyoruz, onların da omurgalarını falan birbirine sokmamalı.


Bu araç devrilmesin istiyor isek, amortisörleri mümkün olduğunca sert, yani yüksek yay sabitli yapmalıyız ki "yatmasın". Ancak, o zaman da, gerek asfaltta, gerekse de arazide/şosede de tekerlekleri sürekli çekmeli ve itmeli. O sebeple de o kadar sert bir yay sabiti koyamıyorsun. İkinci sistem olan "sönümleme" yani hidrolik olarak enerji sönümleyen ve "shock absorber"a o ismini veren mekanizmayı gereğinden çok ayar edemiyoruz. O zaman tekerlekler seke seke gider ve bu kez araçlarımız kayarak, yola tutunamayarak yoldan çıkar ve o zaman devrilir. Genelde de olan bu aslında. "Tık" diye devrilme değil.


Yani, ya yol tutuş kaybı sebepli, yahut da yol tutuş kaybı ile salınan aracın yolda tutulamaması. Amortisörlerin buna yetmemesi.


Bunu iki şekilde düzenlemeye kalktılar. Eski yarı bağımsız süspansiyonu kaldırıp Kirpi II'de "tam bağımsız" süspansiyona geçtik. Bu da daha "hassas" bir yol tutuş kontrolü getirdi. Çok çok daha sofistike bir sistem. Bu "yol tutuşu"nu çok arttırdı.

Bir diğer seçenek de yukarıda verilen 6x6 idi. Oradaki olay da, arkadaki 4 tekerleğin daha yumuşak yay sabiti ile tek tek daha yumuşak, konforlu ve yol tutuşu yüksek bir araç olurken, paralel yay sabiti sebebiyle de aracın yatma direncinin daha yüksek olması.

6x6 seçilmedi. Tam bağımsız 4x4'te devam edildi. Bence de doğrusu bu. Mesajı Paylaş

petibor

#122
Kas 25, 2018, 09:03 ÖS Last Edit: Kas 25, 2018, 09:05 ÖS by petibor
Kabini ana şasi üzerinde ikinci bir konfor amaçlı sistemle amortisör ile soyutlamak faydalı olurmu acaba. Araç sert amortisör ile devrilmemeye çalışsın bir üstteki şasi ile kabin arasındaki ise konfor için çalışsın. Şöförü ve kabini şok emici ara sistemler ile ana gövde üzerinde ayıralım böylece araç en hard tercihle yol tutuşuna göre ayarlanır askerin konforunu ise bir sonraki sistem halleder. Çamaşır makineleri gibi yere tutunan yerdede amortisör var tamburu tutan yerdede şok emiciler var Mesajı Paylaş

meraklı

"Kirpi'yi bütün ordular da istiyor, onları sıraya koyduk"

BMC'nin ürettiği 'Kirpi' isimli zırhlı araçlar için dünya ordularından yoğun talep olduğu ve 2022'ye tarih verildiği bildirildi.

BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, "Kirpi' diye dünya markası olan bir aracı üretiyoruz ordumuza. Kirpiyi diğer bütün ordular da istiyor, onları sıraya koyduk. Bazı ülkeler istiyorlar, onlara 2020, 2022'ye tarih veriyoruz" dedi.

Siirt Çalışma ve İş Kurumu Müdürlüğü (İŞKUR), Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve Siirt Ticaret ve Sanayi Odası (STSO) iş birliğinde "Burası Siirt Burada İş Var" sloganıyla başlatılan "İstihdam Seferberliği" toplantısı Siirt Üniversitesi Merkez Yerleşkesi Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi.

Toplantıda konuşan BMC Yönetim Kurulu Başkanı Sancak, Türkiye'nin savunma sanayisinde çok önemli noktalara geldiğini söyledi.

Kirpi'yi üretme aşamasında bin 200 şirketle çalıştıklarını aktaran Sancak, bu araca yoğun talep olduğunu anlattı.

Türk ordusuna ürettikleri Kirpi'nin önemine değinen Sancak, şunları kaydetti:

" 'Kirpi' diye dünya markası olan bir aracı üretiyoruz ordumuza. Kirpiyi bütün ordular da istiyor, onları sıraya koyduk. Bazı ülkeler istiyorlar, onlara 2020, 2022'ye tarih veriyoruz. Çünkü ordumuzun istekleri ve ihtiyaçları acildir. Kirpi 6 bin parçadan oluşuyor, 6 bin parçanın 5 bin 200'ünü KOBİ'lerden, tedarikçilerimizden temin ediyoruz. Sadece kirpide bizimle beraber çalışan bin 200 tane şirket var. Onlarla ortak çalışıyoruz. Yani Kirpi ortaya çıktığı zaman onun yüzde 30'u BMC'nindir. Yüzde 70'i paydaşlarımızındır, Bursalı, Çorumlu, Kayserili sanayicinindir. Onlarla beraber üretiyoruz, onları da yetiştiriyoruz."

https://www.ntv.com.tr/ekonomi/kirpiyi-butun-ordular-da-istiyor-onlari-siraya-koyduk,XV4Eh1OcFUOEyibfPYC0yg
Mesajı Paylaş

anafor2016


Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter