BMC Kirpi MRAP

Başlatan heinkel, Eki 20, 2015, 06:21 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Topgun

 ;D  ;D  ;D

Putty alemsin valla.. Lakin, her tez değerlendirilmeye açıktır. Doğrusun, simetriyi tam arka sağ köşeden bozan bir ilave ağırlık mevcut. Virajda bunun etkisi daha fazla ortaya çıkacaktır. Her ne kadar devrilme sorununun kök sebebi bu olmasada, ilave katkı sağlayan bir faktör olma olasılığı mevcut. Mesajı Paylaş

HDS

Burada bir dizi "doğru bilinen yanlışlar" tekrar edildiği için araya gireyim istedim.

Bunlar "top heavy" yani çok yüksek ve çok ağır araçlar. Birer süspansiyon düzeneğinde gidiyorlar. O süspansiyon hem aracı "dengede" tutarken aynı zamanda tekerlekleri de yere temas halinde tutmalı, yani yüzey düzensizliklerini hızlıca takip edebilmeli ve tümsekler üzerinde sekmemeli, tekeri mümkün olduğunca çok ve uzun süre yere bastırmalı. Tabii bir de, içine insan koyuyoruz, onların da omurgalarını falan birbirine sokmamalı.


Bu araç devrilmesin istiyor isek, amortisörleri mümkün olduğunca sert, yani yüksek yay sabitli yapmalıyız ki "yatmasın". Ancak, o zaman da, gerek asfaltta, gerekse de arazide/şosede de tekerlekleri sürekli çekmeli ve itmeli. O sebeple de o kadar sert bir yay sabiti koyamıyorsun. İkinci sistem olan "sönümleme" yani hidrolik olarak enerji sönümleyen ve "shock absorber"a o ismini veren mekanizmayı gereğinden çok ayar edemiyoruz. O zaman tekerlekler seke seke gider ve bu kez araçlarımız kayarak, yola tutunamayarak yoldan çıkar ve o zaman devrilir. Genelde de olan bu aslında. "Tık" diye devrilme değil.


Yani, ya yol tutuş kaybı sebepli, yahut da yol tutuş kaybı ile salınan aracın yolda tutulamaması. Amortisörlerin buna yetmemesi.


Bunu iki şekilde düzenlemeye kalktılar. Eski yarı bağımsız süspansiyonu kaldırıp Kirpi II'de "tam bağımsız" süspansiyona geçtik. Bu da daha "hassas" bir yol tutuş kontrolü getirdi. Çok çok daha sofistike bir sistem. Bu "yol tutuşu"nu çok arttırdı.

Bir diğer seçenek de yukarıda verilen 6x6 idi. Oradaki olay da, arkadaki 4 tekerleğin daha yumuşak yay sabiti ile tek tek daha yumuşak, konforlu ve yol tutuşu yüksek bir araç olurken, paralel yay sabiti sebebiyle de aracın yatma direncinin daha yüksek olması.

6x6 seçilmedi. Tam bağımsız 4x4'te devam edildi. Bence de doğrusu bu. Mesajı Paylaş

petibor

#122
Kas 25, 2018, 09:03 ÖS Last Edit: Kas 25, 2018, 09:05 ÖS by petibor
Kabini ana şasi üzerinde ikinci bir konfor amaçlı sistemle amortisör ile soyutlamak faydalı olurmu acaba. Araç sert amortisör ile devrilmemeye çalışsın bir üstteki şasi ile kabin arasındaki ise konfor için çalışsın. Şöförü ve kabini şok emici ara sistemler ile ana gövde üzerinde ayıralım böylece araç en hard tercihle yol tutuşuna göre ayarlanır askerin konforunu ise bir sonraki sistem halleder. Çamaşır makineleri gibi yere tutunan yerdede amortisör var tamburu tutan yerdede şok emiciler var Mesajı Paylaş

meraklı

"Kirpi'yi bütün ordular da istiyor, onları sıraya koyduk"

BMC'nin ürettiği 'Kirpi' isimli zırhlı araçlar için dünya ordularından yoğun talep olduğu ve 2022'ye tarih verildiği bildirildi.

BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, "Kirpi' diye dünya markası olan bir aracı üretiyoruz ordumuza. Kirpiyi diğer bütün ordular da istiyor, onları sıraya koyduk. Bazı ülkeler istiyorlar, onlara 2020, 2022'ye tarih veriyoruz" dedi.

Siirt Çalışma ve İş Kurumu Müdürlüğü (İŞKUR), Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve Siirt Ticaret ve Sanayi Odası (STSO) iş birliğinde "Burası Siirt Burada İş Var" sloganıyla başlatılan "İstihdam Seferberliği" toplantısı Siirt Üniversitesi Merkez Yerleşkesi Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi.

Toplantıda konuşan BMC Yönetim Kurulu Başkanı Sancak, Türkiye'nin savunma sanayisinde çok önemli noktalara geldiğini söyledi.

Kirpi'yi üretme aşamasında bin 200 şirketle çalıştıklarını aktaran Sancak, bu araca yoğun talep olduğunu anlattı.

Türk ordusuna ürettikleri Kirpi'nin önemine değinen Sancak, şunları kaydetti:

" 'Kirpi' diye dünya markası olan bir aracı üretiyoruz ordumuza. Kirpiyi bütün ordular da istiyor, onları sıraya koyduk. Bazı ülkeler istiyorlar, onlara 2020, 2022'ye tarih veriyoruz. Çünkü ordumuzun istekleri ve ihtiyaçları acildir. Kirpi 6 bin parçadan oluşuyor, 6 bin parçanın 5 bin 200'ünü KOBİ'lerden, tedarikçilerimizden temin ediyoruz. Sadece kirpide bizimle beraber çalışan bin 200 tane şirket var. Onlarla ortak çalışıyoruz. Yani Kirpi ortaya çıktığı zaman onun yüzde 30'u BMC'nindir. Yüzde 70'i paydaşlarımızındır, Bursalı, Çorumlu, Kayserili sanayicinindir. Onlarla beraber üretiyoruz, onları da yetiştiriyoruz."

https://www.ntv.com.tr/ekonomi/kirpiyi-butun-ordular-da-istiyor-onlari-siraya-koyduk,XV4Eh1OcFUOEyibfPYC0yg
Mesajı Paylaş

anafor2016


OPTIMUS

#125
Oca 11, 2020, 09:10 ÖS Last Edit: Oca 11, 2020, 09:25 ÖS by OPTIMUS



Bu merakimin baslamasindan bir kac saat gecmedi. 19 adet feedback'e ulastim. Ve bunlar da hic icacici degil. BMC, bazi noktalarda, aracin kullanici hatalarini sebeb olarak göstermis.

Daha öncede söyledigim gibi, bir silah sisteminin burada karsilamasi gereken üc temel kriter var.

   BASITLIK
   KULLANICI KOLAYLIGI
   BAKIM VE TAMIR KOLAYLIGI

Yukarida, sayin anafor2016'nin paylastigi video'yu izledim. Iki sey aklimda kaldi:  

  *Abi, Ici uzay mekigi gibi
  *Hersey tam paket

Sanirim, Türk zirhli arac üreticilerinin yukarida belirttigim üc temel kriterden hic haberi yok.

Aklima takilan soru su: Simdi ben 19 adet geribildirimi (ki bunlarin hepsinden BMC'nin haberinin oldugunu da zannetmiyorum) burada irdelersem, TSK envanterindeki bir araci ve dolayisiyle TSK'ni kötülemis mi olurum; yoksa Türk Zirhli arac üreticilerine bir nebze yardim mi etmis olurum. Bu sorunun cevabini veremedigim icin , bu sekilde birakiyorum. Yalniz bu sinif araclarin, tasarim, üretim ve kullanim konseptlerinde üzerinde daha fazla calisilmasi gerek. Özellikle BMC KIRPI ve VURAN araclarinin "Güvenli Intikal" konsepti disinda kullanilmasi, dogru bir tercih olarak gelmiyor bana.

GÜVENLI INTIKAL, adi üzerinde de belli oldugu gibi "PASIF SAVUNMA" temelllidir. Yani arac, sahip oldugu özellikler sayesinde beklenilen tehditlere statik olarak cevap verebilmelidir. Araci, yapisal ve niteliksel özelliklerini degistrmeden AKTIF SAVUNMA ve SALDIRI amacli kullanmak, üzüntü verici, güven kirici, moral bozucu durumlari da bereberinde getirecektir.

Görevin tanimlanip, o göreve uyugun aracin tasarlanmasi ve üretilmesi en dogru secenek.

Su an icin Türkiye'de üretilen tekerlekli zirhli araclarin hic birinde, bir saldiri destek araci özelliklerini görmüyorum. EJDER YALCIN COBRA2, VURAN, KIRPI, HIZIR dahil. Sadece YÖRÜK, URAL/pikap ve COBRA1 araclarini tam olmasa da haric tutabilirim. Mesajı Paylaş

DelKu

O yazdığınız araçlardan Kirpi MRAP (mayına dayanıklı kamyon olarak düşünmek lazım) olarak tasarlandı, Vuran ise diğer rakiplerinden (aşağıda yazdıklarım) pay çalması için "mrap lite"pozunda  mpav olarak piyasaya sürüldü, cobra ve ejder yalçın zaten bambaşka amaçların ürünleri, bu araçları ön cephede tank yerine veya bir destek zma'sı yerine kullanmak başlıbaşına bir hata. Sorun kullanıcıda , fabrikasyon sorunlarını hariç tutarsak.
Gürcüler de cobrayı zamanında rus gürcü savaşında öyle kullanmaya kalkmışlardı, bayağı zayiat verdiler  bu cobrayı kötü berbat bir araç mı yaptı, kullanıcı geri bildirimlerinden cobra 2 çıktı piyasaya

 O bedevi geri bildirimlerinin çoğu zaten bizim ülke içindeki kullanım ile bmc ye gitti, artık ne kadar sürede giderebileceği onların sorunu.
Araçların yeni sorunlarını keşfettilerse teşekkür dahi etmeliyiz Mesajı Paylaş

müstafi

#127
Oca 12, 2020, 07:40 ÖÖ Last Edit: Oca 12, 2020, 07:42 ÖÖ by müstafi
Mrap nedir ne amaçla üretilmiştir? Taktik tekerlekli araç nedir? Bu araçların kullanım amacı ve karşılaşması muhtemel tehdit nelerdir?

Bu araçları tartışanlar kimlerdir? 1 ay askerlik yapan, başımıza usta taktisyen kesiliyor..

Lna şunu diyor umh bunu yapıyor.. Boş laflar..

Önce kavramları öğrenmek gerek.. Sonra tartışırız..

Mesajı Paylaş

Defence

Aynen öyle. Kirpi bir nakil aracıdır. Ön saf savaş aracı değil. Mesajı Paylaş

ozbey

arkadaşlara  katılıyorum,  ciddiye  alınacak  şeyler değil.
mrapın  üstüne  sarp  koymayla  nakliye  aracı  tekerlekli  bir  hafif  tanka  dönüşmüyorki,  ne  bekliyorlarmış?

öte  yandan  sarp  da  gereksiz  değil,  gayet de  yerinde.   internette  özellikle  kirpi  aracın  Muş'un  bir  ilçesindeki  videosu  var.  bu  videoda  sarpın   gerekliliği  ve  aracın  içinin  uzay  mekiği  gibi  olmasının  ne  kadar  doğru  olduğu  zaten  anlaşılıyor.

aklımda  öteden  beri  içinde  yazılım  olan  her  alete  basit  bir  pin  kodu   uygulaması  var.

bu  ele  geçirilme  olayı  ciddi  bir  iş,  bizim  Anka  bir test  uçuşunda  iletişimi  kesilmiş ti de  alet  eh  ile  ele  geçirilme  ihtimaline  karşı  direk  burnunu  yere  çevirip  intihar  özelliğini  kullanmıştı  yanlış  hatırlamıyorsam.
yazılım  yapmışlar  x  süre  iletişim  kurulmazsa  direk  intihar et  diye.  öyle  yazılmıştı  olay  gazete  ve  internette.


Mesajı Paylaş

meraklı

Hocam o ANKA değildi. Mesajı Paylaş

OPTIMUS

#131
Oca 12, 2020, 11:13 ÖÖ Last Edit: Oca 12, 2020, 11:14 ÖÖ by OPTIMUS
Sayin müstafi,

DENEYIM BIRIKIMI denilen bir olgu var. Bu birikimlerin 1 ay askerlik yapan birinden mi geldigi yoksa usta bir taktisyenden mi geldigi hic mi hic önemli degil. Olmamasi da gerekir. Önemöli olan bu deneyimin sizin tarafindan dikkate alinip alinmadigidir, Iste sorun da burada. Kullanici kim olursa olsun onlarin aktarimlarinin "bos laflar" olarak nitelendirmek ve hatta egitimi ne olursa olsun onlari "usta taktisyen kesilenler" diye yaftalamak, zaten sorunun nerede oldugunu da acikca belli etmekte.

Simdiye kadar benim dikkatimi hep araclarimizin icerisine yerletirdigimiz yüksek teknoloji dikkatimi cekti. UKKS den tutunde Merkezi lastik sisirme sistemine kadar. Gerekli mi. Bence Kocaman bir HAYIR.

Almanya'da bir söz vardir. "Olmayan bir sey bozulmaz." Olmayan bir seyi ögrenmene gerek yok. Ögrenmene gerek olmayan olmayan bir seyin de sana getirecegi sey, birincisisi intibak süresinde kisalma; ikincisi tamir ve bakiminin olmamasidir.

Siz bir araci tasarlar ve donatirken, kullanici olarak "ALT EGITIM SEVIYESI"ni  destur olarak almalisiniz. Eger bir kullanici videoda görüldügü üzere, araca ilk bindiginde " Uzay mekigi sanki" diyorsa; bastan kaybetmissiniz demektir bu. Arac komutaninin Atisi serbest birakma/engelleme tusu vb.... bunlar reaksiyon zamanini uzatan süs parcalari. Gerekli mi. HAYIR. O tus veya özellik bozulursa UKKS calisir mi? HAYIR.

Bakiniz. bir Amerikan OSHKOSH JLTV gelistirme masraflari ile (ABD iscilik saat ücreti ile) birlikte birim maliyeti 550.000$. UKKS var mi? YOK. Icine girdin mi Uzay mekigimi sanki? Degil. En hassas teknik icinde belki de TELSIZ. Fazlasi yok. ABD ordusu dünyada en fazla görev alan ve en fazla geri bildirimlerle beslenen bir ordu iken, acaba neden bir UKKS 'yi akil etmemisler.

Uzun lafin kisasi UMH su demis LNA bu mis bos laflar, bedevi iste.. tanimlamalari, Türk savunma sanayinin önündeki en büyük engel, bence.

Bir zirhli arac üreticisi olarak benim görevim, müsterimin kullanabilecegi bir arac üretmek olmali, birakip kacacagi bir arac degil.
Ki, bu terkedip birakma olaylarini sadece LIBYA'da degil, SUriye'de M4 yolunda da gördük.

Tekrarla, BASITLIK, KULLANICI KOLAYLIGI, BAKIM ve TAMIR KOLAYLIGI, bu isin A ile O 'su budur. Bu konseptin disinda araca koydugunuz hersey, basa bela olur. Birakir, giderler.

Arti olarak; UKSS'nin dezavantajlari HENDEK OPERASYONLARI sirasinda kendini iyice belli etmisken, hala bu sistemlerede israr edilmesi hayret verici oldugu kadar; düsündürücü de. Mesajı Paylaş

meraklı

Sayın Optimus,

"Arti olarak; UKSS'nin dezavantajlari HENDEK OPERASYONLARI sirasinda kendini iyice belli etmisken, hala bu sistemlerede israr edilmesi hayret verici oldugu kadar; düsündürücü de."

sözünüzü açarmısınız lütfen, bizlerin, TSK'nn ve sizin dışınızda hiç kimsenin fark etmediği dezavantajlr nelerdir? Mesajı Paylaş

OPTIMUS

#133
Oca 12, 2020, 11:26 ÖÖ Last Edit: Oca 12, 2020, 11:28 ÖÖ by OPTIMUS
Tahmin ettigim gibi....

Hendek operasyonlari sirrasinda sorunlu olan yani tikanan noktalara, zirh altinda bastirici yüksek ates gücü saglamasi icin sevke edilen UKKS kuleli COBRAve EJDER araclari, istenen görevden sadece zirh korumasini saglayabilmislerdir o da tikanan personelin nakliyesi icin. Bu araclar görev yerlerine gelir gelmez ilk olarak ates güclerini kaybetmislerdir.

TSK ve benim disinda derken.. kastettiginiz nedir anlamadim ama geri bildirimler kulelerde bazi degisikliklere yol acmistir. Bunu da sizlerin gözlemlemis olmasi gerekirdi. Mesajı Paylaş

meraklı

Yani UKSS olmasaydı, kulenin tepesinde insan olsaydı her sorun çözülecekti öyle mi?

Ardından hep birlikte şehidimiz için dua ederdik. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter