Sayin müstafi,
DENEYIM BIRIKIMI denilen bir olgu var. Bu birikimlerin 1 ay askerlik yapan birinden mi geldigi yoksa usta bir taktisyenden mi geldigi hic mi hic önemli degil. Olmamasi da gerekir. Önemöli olan bu deneyimin sizin tarafindan dikkate alinip alinmadigidir, Iste sorun da burada. Kullanici kim olursa olsun onlarin aktarimlarinin "bos laflar" olarak nitelendirmek ve hatta egitimi ne olursa olsun onlari "usta taktisyen kesilenler" diye yaftalamak, zaten sorunun nerede oldugunu da acikca belli etmekte.
Simdiye kadar benim dikkatimi hep araclarimizin icerisine yerletirdigimiz yüksek teknoloji dikkatimi cekti. UKKS den tutunde Merkezi lastik sisirme sistemine kadar. Gerekli mi. Bence Kocaman bir HAYIR.
Almanya'da bir söz vardir. "Olmayan bir sey bozulmaz." Olmayan bir seyi ögrenmene gerek yok. Ögrenmene gerek olmayan olmayan bir seyin de sana getirecegi sey, birincisisi intibak süresinde kisalma; ikincisi tamir ve bakiminin olmamasidir.
Siz bir araci tasarlar ve donatirken, kullanici olarak "ALT EGITIM SEVIYESI"ni destur olarak almalisiniz. Eger bir kullanici videoda görüldügü üzere, araca ilk bindiginde " Uzay mekigi sanki" diyorsa; bastan kaybetmissiniz demektir bu. Arac komutaninin Atisi serbest birakma/engelleme tusu vb.... bunlar reaksiyon zamanini uzatan süs parcalari. Gerekli mi. HAYIR. O tus veya özellik bozulursa UKKS calisir mi? HAYIR.
Bakiniz. bir Amerikan OSHKOSH JLTV gelistirme masraflari ile (ABD iscilik saat ücreti ile) birlikte birim maliyeti 550.000$. UKKS var mi? YOK. Icine girdin mi Uzay mekigimi sanki? Degil. En hassas teknik icinde belki de TELSIZ. Fazlasi yok. ABD ordusu dünyada en fazla görev alan ve en fazla geri bildirimlerle beslenen bir ordu iken, acaba neden bir UKKS 'yi akil etmemisler.
Uzun lafin kisasi UMH su demis LNA bu mis bos laflar, bedevi iste.. tanimlamalari, Türk savunma sanayinin önündeki en büyük engel, bence.
Bir zirhli arac üreticisi olarak benim görevim, müsterimin kullanabilecegi bir arac üretmek olmali, birakip kacacagi bir arac degil.
Ki, bu terkedip birakma olaylarini sadece LIBYA'da degil, SUriye'de M4 yolunda da gördük.
Tekrarla, BASITLIK, KULLANICI KOLAYLIGI, BAKIM ve TAMIR KOLAYLIGI, bu isin A ile O 'su budur. Bu konseptin disinda araca koydugunuz hersey, basa bela olur. Birakir, giderler.
Arti olarak; UKSS'nin dezavantajlari HENDEK OPERASYONLARI sirasinda kendini iyice belli etmisken, hala bu sistemlerede israr edilmesi hayret verici oldugu kadar; düsündürücü de.
