Baykar Akıncı SİHA

Başlatan Merkator, Haz 03, 2018, 08:00 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

yasharP

MMU'nun sadece gövde içi silah kapasitesini kullanıyor olsak ve yetersiz diye kamyon olarak Akıncı düşünülüyor olsa haydi bir derece. Yapmakta olduğumuz uçak f110 motoru ile stealth olmaktan çok uzak. Ve stealth özellikli motoru MMU'ya kaymamız için daha çok zaman var. (GKore örneği) O zaman koy istediğin kadar silahı , mühimmatı dış taşıma noktalarına. Kullan uçağı Türk f15'i olarak.
Stealth yapıda bir motora ne zaman sahip olacağız kimbilir? Bugüne kadar daha hiç jet motoru yapmamış ülke böyle hassas ve hem de stealth Özellikli bir motor yapacak. Hem de yaptığı ilk motoru olarak!
Akıncı ile MMU arasında ne "synergy" var anlayabilmiş değilim. Birisi Kotil'e fazla Tusaş ve Anka'nın borusunu öttürme dedi herhalde. Adam döndü dolaştı Bayraktar'ı övdü konuşmasında. Elinden gelse Aksungur'u iptal edecek sanki. Kontrat imzalanacak, parası ödenecek o zaman teslim edeceğiz diye lafı kıvırıp durdu.
İdlip'te hakiki kahraman Anka idi. Libya'da verdiği kayıplarla imajı da biraz çizildi TB2 'nin.
Akıncı daha rüştünü ispat etmemiş bir uçak. Tüm testleri bittiğinde 2 x 750hp lik motorlarıyla 30000+ft te tam yük ve Satcom ile uçmaya başladığında ayrı bir sınıf Siha olacak. Ama sonunda hızı düşük bir Siha.
S500 Mercedes'in yanına niye Ford transit vereceksiniz? Size ne faydası olacak? Mesajı Paylaş

Fearlessleon

Yahu tamam biz mmu da belki ir izi düşük bir şeyler yapamayacağız ama oldukça düşük rcs'ye sahip bir uçak olacak. Yani zaten stealth değil kanat altını doldurun gibi bir şey yok.

Bana kalırsa anca veri aktarımı olur akıncı-mmu arasında. Uzak mesafedeki bir akıncının gördüğünü mmu pilotu da görür. Fazlası sanki rantabl olmaktan uzak. Mesajı Paylaş

Karabasan

Ben tam tersini düşünüyorum. Fransızların 6. nesil uçak vizyonu kendisini tamamen ağ temelli harbin içinde konuşlandırıyor. Adamlar hava savunma işini artık savaş uçaklarının ana görevleri arasında sayıyorlar. Wing-man vs hep bu işin ekürisi durumunda.
https://www.janes.com/article/92338/fcas-partners-report-good-concept-study-progress-expect-demonstrator-phase-to-begin-shortly

Biz bu işe tam olarak angaje olamasak bile en azından ağ temelli harpte belli yetkinlikleri artık uçağın kabiliyetleri arasında sindirmemiz gerekiyor. Yoksa o geleceğin trendlerini ıskalamamız işten bile değil. Bir gün 6. nesil hipersonik hızlarda uçacak TEMPEST vari bir uçak yapamasak bile FCAS programının mantalitesine yaklaşan bir vizyonumuz olacak. Bugün nasıl 4. nesil uçak projeleri 4.5++ nesil uçaklara evrildiyse bizim projemizinde bir gün belki 5. nesilden 5.5 nesile evrilmesi söz konusu olacak. Bu yüzden mimariyi kurgularken gelecek trendlere geçiş yapabileceğimiz bir arka plana bir alt yapıya sahip olmamız gerekli. Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

tcspirit

Gökdoğan bu şekilde güdümlenebilecekse MMU beklenmez sanırım.

Anka ya da Akıncı ile taşınıp Kement ağı ile güdümleme yapılabilecek diyebilir miyiz? Mesajı Paylaş

tomcat


Forumdaşlarımız düzeltsin yanlışlarımı.

Üzerinde AESA radarı olan, muharip jetlerimize nazaran çok uzun süreyle, düşük maliyetle ve sıfır pilot kaybı riskiyle semalarınızda uçurabildiğiniz, milli hava hava füzelerine sahip Akıncı sihalarımız uygun savaş yada gerginlik senaryolarında bence gayet etkili olur.

Yada herhangi bir gerginlikte gereken anda başka bir kaynağın aydınlatmasıyla belirlenen hedeflere hava-hava füze yüklerini boşaltacak şekilde uzun süre boyunca gerginlik bölgesinde dolanan sihaların varlığı da bana mantıklı geliyor.

Tabi ki scramble ile kalkıp dogfighte katılacak, önleme yapacak hali yok. Fakat yukarıda belirttiğim senaryolar yada daha farklı olası senaryolarda bence akıncı benzeri sihalar uzun vadede iş görecek.

Saygılar, selamlar, Mesajı Paylaş

HDS

Geçenlerde @orko_8'ün podcast'inde vardı. Conops, yani operasyonel konsept deyip durdular. Ne yapacaksan ona göre lego gibi döşeyip bir şeyler yapabilirsin.

Başkasına lazım değildir bu komik gelir, sana lazımdır yaparsın kullanırsın. Mesajı Paylaş

nokta

AKINCI'nın İkinci Prototipi Geldi

Baykar Savunma'nın geliştirdiği Bayraktar AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı'nın (TİHA) ikinci prototipi tamamlandı. Baykar Savunma Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar gelişmeyle ilgili resmi Twitter hesabından, "Kardeşi geldi... Ama sosyal mesafeyi ihmal etmiyoruz." paylaşımında bulundu.

Platformun birinci prototipi ilk uçuş testini Aralık 2019'da Çorlu Hava Meydan Komutanlığı'nda icra etmişti. 24 saat havada kalabilen AKINCI TİHA, 400 kilogram dâhili ve 950 kilogram harici olmak üzere toplam bin 350 kilogram faydalı yük taşıma kapasitesine sahip. Beş buçuk ton maksimum kalkış ağırlı olan platform, MAM-L, MAM-C, Cirit, L-UMTAS, Bozok, Gökdoğan, Bozdoğan, SOM gibi milli olarak geliştirilen mühimmatlarla donatılabilecek.

https://c4defence.com/Gundem/akincinin-ikinci-prototipi-geldi/9902/1 Mesajı Paylaş

putty

#277
May 09, 2020, 07:10 ÖÖ Last Edit: May 09, 2020, 07:13 ÖÖ by putty
Benzer güçte ama 5 saat havada kalabilen daha küçük çevik ucuz hızlı Bayraktar 3 ü yada Akıncı 2 yi öneriyorum.
TEI nin helikopter  motoru kullanılabilir
Satcom da dahil avionikler opsiyonel olsun
Havada başka iha lardan yakıt ikmali çalışılsın
Görünmezlik ileri seviyede çalışılsın
SatCom yerine karadan data link ile yönetme çalışılsın geliştirilsin röle uçak kullanımı mükemmelleştirilsin Mesajı Paylaş

Terra

#278
May 22, 2020, 12:11 ÖS Last Edit: May 22, 2020, 12:15 ÖS by Terra
Bir "AKINCI" hikayesi

Türkiye'nin ilk taarruzi insansız hava aracı olan Bayraktar AKINCI TİHA'nın geliştirme aşamalarının aylarca görüntülendiği "AKINCI" Belgeseli, Ramazan Bayramı'nın ilk günü olan 24 Mayıs 2020 Pazar günü, saat 20.23'de Baykar'ın YouTube kanalında yayınlanacak.

Türkiye'nin savunma sanayiinde kritik bir eşiği daha aşmasına neden olacak önemli projelerden biri olan Bayraktar AKINCI TİHA'nın (Taarruzi İnsansız Hava Aracı) geliştirme çalışmaları bir belgesele konu oldu. Türkiye'nin taarruzi sınıftaki ilk insansız hava aracı olan ve Baykar tarafından geliştirilen Bayraktar AKINCI'nın geliştirme aşamaları "AKINCI" adı verilen belgesel ile ilk kez gözler önüne serilecek.

Baykar'ın Youtube sayfasında yayınlanacak

Belgeseli tanıtan iki fragmanı Baykar Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar, sosyal medya hesabından yayınladı. Bayraktar AKINCI TİHA'nın kritik üretim safhaları ve geliştirme çalışmalarının anlatıldığı belgesel, Ramazan Bayramı'nın ilk günü olan 24 Mayıs 2020 Pazar günü, saat 20.23'de Baykar'a ait olan 'Baykar Tecnologies' adlı YouTube kanalında ilk kez yayınlanacak.

Çekimler 6 ay sürdü

Yönetmenliğini Altuğ Gültan ve Burak Aksoy'un yaptığı belgesel için İstanbul'da bulunan Baykar Milli S/İHA Ar-Ge ve Üretim Tesisleri ile Bayraktar AKINCI TİHA'nın test faaliyetlerinin yürütüldüğü Çorlu Hava Meydan Komutanlığı'nda aylarca süren çekimler yapıldı. Şubat 2019'da başlayan belgesel projesi yaklaşık 15 ayda tamamlandı. Belgesel, Bayraktar AKINCI'nın ilk uçuşunu gerçekleştirdiği 6 Aralık 2019'a kadar olan zorlu ve yoğun çalışma döneminin yaşandığı son 6 aylık süreci mercek altına alıyor.

Bayraktar ve mühendisler anlatıyor

Belgeselde Baykar Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar ve mühendislik birimlerinin liderleri kendileriyle gerçekleştirilen röportajlarda yapılan çalışmaları anlatıyor. Belgeselle birlikte Türkiye'de ilk kez yüksek teknolojiye sahip bir hava aracının geliştirilme süreci izleyicilerle buluşmuş olacak.

İki AKINCI uçacak

Bayraktar AKINCI'nın ilk prototipi olan PT-1 ikinci uçuşunu ise 10 Ocak 2020'de Sistem Doğrulama Testi kapsamında gerçekleştirdi. Geçtiğimiz günlerde entegrasyonu tamamlanan ve PT-2 olarak adlandırılan ikinci Bayraktar AKINCI da test faaliyetlerinin sürdüğü Çorlu Hava Meydan Komutanlığı'na gönderildi. Bayraktar AKINCI TİHA'nın hava ve yer testleri bundan sonra iki prototiple birlikte yürütülecek.

Türkiye dünyadaki 3 ülkeden biri olacak

Baykar'ın insansız hava aracı geliştirmedeki tecrübe ve teknolojisiyle geliştirilen Bayraktar AKINCI TİHA, Türkiye'yi dünyada bu sınıfta insansız hava aracı geliştiren ilk 3 ülkeden biri yapacak. 24 saat havada kalabilen ve 40 bin feet servis tavanına sahip olan Bayraktar AKINCI, 400 kilogram dâhili ve 950 kilogram harici olmak üzere toplam 1.350 kilogram faydalı yük taşıma kapasitesiyle ön plana çıkıyor. 5.500 kilogram kalkış ağırlığı bulunan Bayraktar AKINCI TİHA, 2 adet 450 HP gücünde turboprop motor ile gökyüzüne yükseliyor. Bayraktar AKINCI TİHA aynı zamanda 2×750 HP ve TEI tarafından yerli imkanlarla geliştirilen 2×240 HP güç üreten motorlar için de farklı konfigürasyonlarla da uçabilecek şekilde tasarlandı.

Hava-hava görevi yapacak

Kendine özgü bükümlü kanat yapısıyla 20 metre kanat açıklığına sahip olan hava aracı platformu tam otomatik uçuş kontrol ve 3 yedekli oto pilot sistemi sayesinde yüksek uçuş güvenliği de sağlayacak. Faydalı yük kapasitesi sayesinde taşıyacağı milli mühimmatlarla görev icra edebilecek olan Bayraktar AKINCI, SOM seyir füzesi gibi stratejik hedefler için geliştirilen milli mühimmatları da atabilme yeteneğiyle büyük bir güç çarpanı olacak. Burun kısmında bulunacak yerli üretim AESA radarı ile yüksek durumsal farkındalığa sahip olacak olan Bayraktar AKINCI, kanat altında taşıyacağı TÜBİTAK SAGE tarafından milli olarak geliştirilen Gökdoğan ve Bozdoğan hava-hava mühimmatları ile harekât icra edebilecek. EO/IR kamera, AESA radarı, Görüş Hattı Ötesi (uydu) haberleşme ve elektronik destek sistemleri gibi kritik yükler taşıyacak olan hava aracı gelişmiş yapay zekâ özelliklerine de sahip olacak.

Yapay zeka ile uçacak

Bünyesinde bulunduracağı 6 adet yapay zekâ bilgisayarı vasıtasıyla sensörlerden ve uçak üzerinde bulunan kameralardan aldığı verileri kaydederek bilgi toplayabilecek. Hiçbir dış sensöre veya Küresel Konumlama Sistemine (GPS) ihtiyaç duymadan hava aracının yatış, dikilme ve yönelme açılarını tespit edebilecek olan bu yapay zekâ sistemi, aynı zamanda coğrafi bilgileri kullanılarak çevresel farkındalık sağlayacak. Gelişmiş yapay zekâ sistemi elde ettiği verileri işleyerek karar verme özelliğine sahip olacak. İnsan gözüyle tespit edilemeyen kara hedeflerini tespit edebilecek olan bu yapay zekâ sistemi Bayraktar AKINCI'nın daha etkin kullanımını sağlayacak.

Radar kabiliyetiyle lider olacak

Yerli olarak geliştirilen AESA radar ile yüksek durumsal farkındalık ile görev icra edebilecek olan Bayraktar AKINCI TİHA, Sentetik Açıklıklı Radar ile elektro optik sistemlerin görüntü almakta zorlandığı kötü hava koşullarında dahi görüntü alarak kullanıcıya aktarabilecek. Meteoroloji radarı ve çok amaçlı hava radarını bünyesinde barındıracak olan hava aracı platformu, bu kabiliyetleriyle sınıfında lider olacak.

Belgeselin tanıtım fragmanı: https://twitter.com/i/status/1263601857911455744

https://defenceandtechnology.com/bir-akinci-hikayesi/
Mesajı Paylaş

Mert


ocay

TP-100 kimin motoru?

PT-6 İHA için mi acaba? Mesajı Paylaş

Teknisyen

#281
May 24, 2020, 06:39 ÖS Last Edit: May 24, 2020, 06:45 ÖS by Teknisyen
Akıncı Belgeseli:

https://www.youtube.com/watch?v=UEec_EbJgfU


Havadan havaya? Mesajı Paylaş

Mert

Benim internet üzerinden bulduğum TP100 bu motor.Ayrıca, bir üstteki haberdeki 240 hplik motor gücüyle de uyuşuyor.

https://www.pbsaerospace.com/our-products/tp-100-turboprop-engine

Ayrıca PT6A-135A'da 750 hp olduğu için Akıncı'nin 750 hplik versiyonu içindir.

https://www.euravia.aero/engine-detail/pt6a-135a?locale=en Mesajı Paylaş

Mert

Ve ayrıca denenen motorlar.

Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

TP100 Çek malı 241 hp güç üreten bir motor. Hafif olduğu söyleniyor.

PT6A-135A, PW Kanada üretimi, bizim Hürkuş uçaklarımızda da kullanılan motor ailesinin 750 hp'lik üyesi.

AI-450T ise Ukrayna üretimi 450 hp'lik motor.


Demek ki bu motorları test etmişler. Çek motorunu bilemem, Kanada motoru ambargo tehdidi altında, en mantıklısı yine Ukrayna motoru görünüyor.

Ekonomik sıkıntılar yaşayan Ukrayna'nın bu motoru TB-2 sistem karşılığı satmaya sıcak bakacağını düşünüyorum. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter