Baykar Akıncı SİHA

Başlatan Merkator, Haz 03, 2018, 08:00 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

crun


putty

Bu uçağa lütfen flir yerine F35 deki gibi gömülü bir optik sistem yapılsın artık. Artık her uçağın dahili optiği olacak bu iha larda da olacak kocaman fliri airodinamik sorunlara rıza gösterip sarkıtmayalım uçaktan. Mesajı Paylaş

Merkator

5 tonluk İHA Akıncı'ya TEI motoru

Baykar Makina tarafından tasarlanan ve ilk uçuşunu gelecek yıl yapacak Akıncı İnsansız Hava Aracı (İHA) için Eskişehir merkezli TUSAŞ Motor Sanayi (TEI) turboprop motor geliştiriyor.

Çift turboprop motorlu İHA için TEI önümüzdeki 100 gün içinde ilk iki prototip yani test motoru teslim edecek. PD170 olarak adlandırılan turboprop motor 5 palli olarak tasarlandı.

Gelişmeleri sosyal medya hesabından paylaşan TEI, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açıkladığı 100 günlük eylem planında ayrıca "Cumhurbaşkanımızın açıkladığı 100 Günlük Eylem Planı'nın parçası olarak, T625 özgün helikopter motorunun geliştirilmesinde ilk ateşlemeyi başarıyla gerçekleştirdik, tasarım çalışmaları devam ediyor" bilgisini de paylaştı.

AYNI SINIF MOTOR

Hürkuş için PT6 serisi, T129 ATAK taarruz helikopteri ile T625 Genel Maksat helikopteri içinde LHTEC T800 serisi motor kullanılıyor. TEI tarafından geliştirilen motor ile ortak bir aile oluşturulması ve bu konuda yurtdışına bağımlılığın ortadan kaldırılması öngörülüyor. Benzer motor, Akıncı İHA için de kullanılacak.

AKINCI İMALAT BANDINDA

Çift motorlu olarak tasarlanan ve havada 24 saat kalabilecek Akıncı Taarruz İnsansız Hava Aracı imalat bantına girdi. Servis irtifası 40 bin feet olarak planlanan Akıncı, toplam 5 ton ağırlığa sahip olacak. 1,5 ton faydalı yük kapasitesi ile Akıncı 24 saat havada kalabilecek. İlk uçuşunu önümüzdeki yıl gerçekleştirecek Akıncı aynı zamanda 900 kilogram mühimmat taşıyabilecek.

Kanat açıklığı 20 metreye kadar çıkacak Akıncı'da uydu haberleşmesi için SAT-COM sistemi yer alacak. Böylelikle aracın menzili çok daha uzatılabilecek.

Gövdenin altında ise Aselsan tarafından geliştirilen CATS sistemi, hedefin takip edilmesi ve görüntü alınması amaçlı kullanılacak. Maksimum kalkış ağırlığı 5 ton olacak Akıncı, 2 adet Roketsan MAM-L, 2 adet 500'er librelik Mk82 (Roketsan TEBER) veya 2 adet Mk82 (TÜBİTAK SAGE KGK kitli) bomba taşıyabilecek. Akıncı gövde içinde 450 kilogramlık faydı yük ile uçabilecek.

http://www.kokpit.aero/akinci-iha-tei-motoru Mesajı Paylaş

S_S

PD170 Akıncı'yi kaldırmaz Mesajı Paylaş

Revolver

Ama 2 PD170 kaldırır. Mesajı Paylaş

putty

#35
Ağu 07, 2018, 08:50 ÖS Last Edit: Ağu 07, 2018, 08:53 ÖS by putty
PD170 turboprop değil zaten. Çorba yapmış kafası karışmış yazanın. Helikopter için geliştirilen motordan bahsediyor aynı aileden derken ama çok erken iki takvim bir birini tutmuyor. İki PD170 dir o yine maden Akıncı üretim bandına girdi ancak o yetişir yerli olacaksa Mesajı Paylaş

Revolver

TEI'nin başka projesi yok ki. Verdiklerine göre motor hazır demektir. Ya PD170 ya da T625 için hazırlanan motordan başka bir seçenek olmadığına göre? Mesajı Paylaş

S_S

2 adet PD170 de kaldırmaz. Adı üstünde 170. TS1400 çekirdeğinden TP motor geliştiriliyordur muhtemelen. Mesajı Paylaş

Topgun

Tanıtım broşüründe; 2 x PD170 olacağı yazıyordu. Mesajı Paylaş

Baltica

Her sey birbirine karismis. Ama karistiran sadece kokpit.aero degil, anlasilan TAI'nin de kafasi biraz karisik...

"Akinci" adli proje en basta, 2 × PD 170 (170 BG pistonlu) guc grubu kullanilmasi ve TAI tarafindan yurutulmesi planlanan bir proje idi. Ama daha sonra, platform buyudu, dogal olarak ihtiyac duyulan guc skalasi pistonlu motorlarin cevap veremeyecegi bir noktaya geldi. Proje de TAI'den, Baykar'a gecti.

Ama enteresan bir sekilde, ilk dusunulen "Akinci" projesi de iptal edilmedi. En azindan 2017 sonlarina dek, elimizde biri turboprop (2 × 550 SHP) guc skalasinda, 5 t. MTOW, daha buyuk bir platform, digeri ilk kurgulanan tarzda ve TAI tarafindan yurutulmesi ongorulen, 2.5 t. civarinda MTOW, ( 2 × 170 + BG) daha kucuk bir platform olmak uzere iki ayri akinci projesi vardi.

Herhalde, simdi kucuk Akinci iptal olmus veya buzdolabina kalkmistir. En azindan mantiken oyle olmasi gerekir cunki zaten TAI'nin ya da yeni adiyla TA'nin ajandasi yeterince dolu.

Ileride, MIUS projesi ete kemige burunmeye baslarsa,  bu projeye TEI'nin, TS 1400'unun core'undan gelistirelebilecek bir turbofanin guc vermesi planlaniyor demiyelim de, fikir jimnastigi yapiliyor diyelim...

Peki, Buyuk akincinin guc grubu nasil yerli olacak ? Ya da olacak mi ? Bir kere 1400 SHP (Aslinda 1370) olarak planlanan bir turbinden 550 SHP turbin derive olmaz. Olur da, cok aptalca bir is olur. Belki de, ortalarda dolasan, TEI'nin Motor Sich'den alinacak bir turbini, Turkiye'de kucuk revizyonlarla, Akinci icin uyarlayacagi saiasi dogrudur... Mesajı Paylaş

HDS

Bu da TEI için çok geliştirici bir de egzersiz olur. Mesajı Paylaş

merzifonlu

Motor Sich'ten o türbini almak kolay olmayacakmış gibi bir hisse sahibim... Mesajı Paylaş

Revolver

Yani diyorsunuz ki bu sektörde çalışanların beyni olmadığı için, hesapsız, önceden temas kurmadan, izin almadan kendi kendilerine yeni projelere başlıyorlar. Mesajı Paylaş

merzifonlu

#43
Ağu 08, 2018, 07:50 ÖÖ Last Edit: Ağu 08, 2018, 12:15 ÖS by merzifonlu
@Revolver, o sizin çıkarımınız.

Dış ilişkilerimizdeki neredeyse anlık değişen şartlar nedeniyle, önceden kurulan temaslar kadük kalabilir diyorum.

Ona bakarsak; F-35 için ABD ile temas kurmayı geçin, resmi sözleşme imzalandı. Gelinen nokta ne: Ambargo tehditleri... Mesajı Paylaş

S_S

@revolver

Top secret bir TEI projesi yoksa 3 ay içinde teslim edilebilecek, TS1400 çekirdeğinden başka bir yerli milli motor yok hocam Akıncı'ya uygun

@Baltica

Hocam anladığım kadarıyla TS1400 çekirdeğinden türeyecek bir TP motorun 550'den daha fazla güç üretebilecek bir motor olduğunu söylüyorsunuz. Doğru mu anladım?

Sizce IHA alanı tamamen Baykar'a mı devredildi? MIUS Baykar projesi o tamam. MIUS deyince benim kafamda canlanan Hurjet, F-16, Gripen, EF gibi bir uçak.

Bize bir de F-22 gibi MMU gibi bir IHA lazım. Yerli Taranis düşünün. Bu uçağın da MMU geliştirilirken kazanılan teknolojik birikimi de kullanarak belki aynı motoru kullanarak yapılması lazım. MMU'dan en geç 5-6 sene geriden gelen bir takvimle oluşması lazım. Bunu da TUSAŞ'ın yapması lazım. Hep geriden gelmemek için burayı boş bırakmamak lazım.

Ekonomik şartlar neyi gösterecek bilinmez ama yıllar sonra yine bugünlerdeki modern tank ve muharip uçak sıkıntısına dusmemek için mecburuz.

Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter