Haberler

Başlatan Sihirbaz, Eki 20, 2015, 07:19 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

canıtez

10 yıllık havalimanı hayali Limak'la gerçek oldu

Türkiye'nin en önemli altyapı yatırım şirketlerinden Limak, havacılık sektöründeki yatırımlarına devam ediyor. İnşaat çalışmaları Limak ile Summa tarafından tamamlanan ve Senegal'in son yıllardaki en önemli yatırım projeleri arasında gösterilen Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı'nın açılışı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın da katılımıyla gerçekleştirildi. Toplam 575 milyon euroya mal olan projenin açılış töreninde konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, "Havalimanı inşaatı ve işletmeciliği konusundaki tecrübelerimizi bu projeyle birlikte Senegal'e taşıyacak olmaktan dolayı büyük gurur duyuyoruz. 'Güçlü Türkiye' vizyonuna gönülden bağlı bir şirket olarak, gelecek dönemde imza atacağımız yeni projelerle, Türk bayrağını dünyada en iyi şekilde dalgalandırmaya devam edeceğiz" dedi.

15 milyonu aşkın nüfusu ve coğrafi konumuyla, Batı Afrika'nın giriş kapısı olarak nitelendirilen Senegal, yıllardır beklediği yeni havalimanına kavuştu. Türkiye'nin ve dünyanın en önemli altyapı ve inşaat şirketlerinden Limak ile Summa tarafından yapımı tamamlanan Dakar Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı'nın açılışı, 7 Aralık 2017 tarihinde, Senegal Cumhurbaşkanı Macky Sall, Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ve Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir'in yanı sıra iki ülkenin siyaset ve iş dünyasından çok sayıda ismin katılımıyla gerçekleştirildi.

Toplam yatırım 575 milyon euro

Senegal'in başkenti Dakar'ın yaklaşık 40 kilometre dışında yer alan havalimanında inşaat süreci 2007 yılında başlamış fakat çalışmalar bir türlü istenilen seviyeye getirilememişti. Bunun üzerine Limak ve Summa, Nisan 2016'da, Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı'nın inşaatının tamamlanması ve 25 yıl işletilmesi işini devralmış, havalimanının kalan yüzde 30'luk bölümü için çalışmalar bu kapsamda yeniden başlamıştı. 9 yılda yüzde 70'i bitirilen havalimanının kalan bölümü ise Limak ve Summa tarafından, taahhüt edildiği üzere, yaklaşık 8 ay gibi kısa bir sürede tamamlandı. 8 aylık inşaat döneminde, 500'ü Türk olmak üzere 1.500 kişi çalıştı. Toplam 575 milyon euroya mal olan havalimanı ilk etapta yılda 3 milyon yolcuya hizmet edecek, söz konusu rakam 2035 yılında yılda 10 milyon yolcuya kadar çıkabilecek. Havalimanı, Limak ile Summa'nın yanı sıra, Senegal devletinin de ortak olduğu şirket tarafından 25 yıl süreyle işletilecek.

Tecrübemizi Senegal'e taşıyoruz

Projenin açılış töreninde konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Türk şirketleri olarak bu süreçte rol almış olmaktan ve verdikleri taahhütleri zamanından önce yerine getirmiş olmaktan dolayı büyük mutluluk duyduklarını kaydederken, "Havalimanları bir ülkenin dünyaya açılan kapıları gibidir. Bu havalimanı da Senegallilerin gurur duyacağı dünyaya açılan yeni ve modern kapıları olacaktır" dedi. Havalimanı inşaatı ve işletmeciliği konusundaki tecrübelerini söz konusu projeyle birlikte Senegal'e taşıyacaklarının altını çizen Nihat Özdemir, "Limak olarak bugüne kadar pek çok havalimanının yapımında rol aldık ve almaya da devam ediyoruz. 25 milyon yolcu kapasiteli İstanbul'un ikinci havalimanı olan Sabiha Gökçen'in terminal binasını 18 ay gibi rekor bir sürede tamamladık. Şimdi 150 milyon yolcu kapasitesi ile dünyanın en büyük havalimanı olacak İstanbul Yeni Havalimanı'nın inşaatına ortaklarımızla birlikte devam ediyoruz. Yine 25 milyon yolcu kapasiteli Kuveyt Uluslararası Havalimanı yeni terminali inşaatına bu yıl başladık, normal süresinden 2 yıl önce yani 4 yıl içinde bu projeyi de teslim edeceğiz. Mısır'da Kahire Havalimanı'nın ikinci terminalini bitirdik, şu anda işletme ve devir sürecindeyiz. Kosova'da Priştine Havalimanı yeni terminalini yine rekor bir sürede tamamladık şu anda işletiyoruz. Rusya'da Sovyet dönemi sonrası sıfırdan yapılan ilk havalimanı olan Rostov Havalimanı'nın inşaatını bitirdik, bugünlerde onun da açılışını gerçekleştireceğiz. Ayrıca yine Rusya'da Volgagrad Havalimanı terminalini yapıyoruz. 'Güçlü Türkiye' vizyonuna gönülden bağlı bir şirket olarak, gelecek dönemde imza atacağımız yeni projelerle, Türk bayrağını dünyada en iyi şekilde dalgalandırmaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu.

Batı Afrika'nın önemli hub'ı olacak

Dakar'ın havalimanı işletmeciliği konusunda coğrafi olarak son derece önemli bir konumda bulunduğunun da altını çizen Nihat Özdemir, "Senegal bizim için sadece potansiyeli bulunan, gelişmekte olan bir ülke değil. Aynı zamanda Batı Afrika'nın dünyaya açılan kapısı. Yapacağımız yatırım ve getireceğimiz tecrübe ile birlikte Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı, Batı Afrika'nın önemli hub havalimanlarından birisi haline dönüşecek" dedi.

Yeni yatırımlara da hazırız

Türk iş insanlarının Afrika'da önemli yatırımlara imza attığını da sözlerine ekleyen Nihat Özdemir şu ifadeleri kullandı: "Limak olarak Mozambik ve Fildişi'nde iki çimento fabrikası kurduk. Şimdi ise Senegal'deyiz. Şirket olarak havalimanı inşaatı ve işletmeciliğinin yanı sıra, inşaat, altyapı yatırımları, enerji, turizm ve çimento sektörlerinde de faaliyet gösteriyoruz. Bu sektörlerle ilgili Senegal ve diğer Afrika ülkelerindeki yatırımları yakından takip etmekteyiz. Senegal'de faaliyette bulunduğumuz diğer sektörlerle ilgili olarak da yeni yatırımlar yapmaya hazır olduğumuzu belirtmek istiyorum. Bizler Türk iş insanları olarak sizlerle birlikte kazanmak ve bu ülkeye değer katmak için buradayız."

Yılda 80 bin uçak iniş/kalkış yapacak

-Dakar'da faaliyet gösteren Léopold Sédar Senghor Uluslararası Havalimanı'nın yerini alacak Blaise Diagne Uluslararası Havalimanı, toplam 45 milyon metrekarelik bir yüz ölçümüne sahip olacak.

-Yeni havalimanın terminal binasının büyüklüğü, 42 bin metrekare ile mevcut Léopold Sédar Senghor Uluslararası Havalimanı'nın tam iki katı.

-Havalimanında, toplam 44 check-in kontuarı, 20 pasaport kontrol kontuarı, 4 bagaj konveyörü ve 700 araçlık park yeri bulunuyor.

-Havalimanına yılda 80 bin uçak iniş/kalkış yapacak. 79 uçağın park halinde bulunabileceği havalimanı, dünyanın en büyük yolcu uçağı jumbo jet Airbus A380'nin dahi iniş/kalkış yapabileceği piste sahip olacak.

-Yeni havalimanı yıllık 50.000 ton kapasiteli, 5.600 metrekarelik kargo tesisleriyle, Senegal'in ihracatı için de önemli bir role sahip olacak.

Blaise Diagne kimdir?

1872-1934 yıllarında yaşamış Dakar valisi ve Fransız politikacı olan Blaise Diagne, Fransız hükümetinde görev almış ilk siyahi Afrikalıdır.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/10-yillik-havalimani-hayali-limakla-gercek-oldu.html Mesajı Paylaş

canıtez

Rusya 18 adet amfibi uçak alacak

usya Acil Durumlar Bakanlığı'nın 2024 yılının sonuna kadar toplam 18 adet Be-200ÇS amfibi uçağı satın almayı planladığı belirtildi.

Rusya Acil Durumlar Bakanı Vladimir Puçkov, Rossiyskaya Gazeta'ya kurumun yıl içindeki faaliyetlerini değerlendirdiği röportajda, "Aralık ayında daha iki uçağın sevk edilmesini bekliyoruz. İleride de uçak satın almayı sürdüreceğiz, hedefimiz, 2024'ün sonuna kadar 18 adet Be-200ÇS amfibi uçağının hizmetimizde olması. Bu uçaklar sadece Rusya'da kullanılmıyor. Amfibi uçaklar Portekiz, İsrail ve diğer dış ülkelerde yangınların söndürülmesinde ne kadar etkili olduklarını kanıtladı" ifadelerini kullandı.

Amfibi uçakların üretim bandının başka bir fabrikaya taşınması nedeniyle Acil Durumlar Bakanlığı'nın şimdiye kadar yeterli sayıda uçağa sahip olamadığına dikkat çeken Puçkov, bu yıl içerisinde kuruma 2 adet Be-200ÇS uçağının sevk edildiğini belirtti.

Bu yıl bir ilke imza atılarak, kurtarıcıların forma olarak tişört, kot pantolon ve spor ayakkabı kullanmalarının kararlaştırıldığını vurgulayan Puçkov, bakanlığa bağlı olan itfaiye ve diğer kurum ekiplerinin hem aşırı sıcak havalarda, hem de Arktik bölgede çalışmak üzere son derece modern giysilerle donatıldığının altını çizdi.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/rusya-18-adet-amfibi-ucak-alacak.html Mesajı Paylaş

canıtez

Rusya, Antonov An-148'in uçuşlarını durdurdu

Rusya Ulaştırma Denetimi Servisi Rostransnadzor, Rus havayolu şirketlerinin An-148 uçağı kullanımını durdurmalarını istedi.

Konuyla ilgili açıklama yapan Rostransnadzor başkanı Viktor Basargin, "An-148 tipi uçağı olan tüm şirketlerin bu uçakları kullanmayı durdurmalarına ilişkin talimat verdik" dedi.

Bilindiği üzere 11 Şubat tarihinde Saratov Airlines şirketine ait An-148 uçağı Moskova'dan Orsk'a sefer esnasında Domodedovo havalimanından kalkmasından kısa süre sonra Podmoskovye'nin Ramenskoye bölgesindeki Stepanovskoye köyünün yanında düştü.

Düşen uçakta bulunan altısı mürettebat 71 kişi kaza nedeniyle yaşamını yitirdi.

http://www.kokpit.aero/rusya-an-148-ucuslar-durduruldu
Mesajı Paylaş

canıtez

ACI Europe 2018 yılı nisan ayı raporu açıklandı

ACI (Airport Council International) Europe 2018 yılı nisan ayı raporu açıklandı.

Rapora göre; Avrupa'da nisan ayında 25 milyonun üzerinde yolcuya hizmet verilen havalimanları arasında, yolcu sayısında geçen yılın aynı dönemine göre en fazla artış gösteren havalimanı %18.7 artışla Antalya Havalimanı oldu. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı %11.7 artışla üçüncü sırada, İstanbul Atatürk Havalimanı %10.7 artışla dördüncü sırada yer aldı.

Yılda 10 milyon ile 25 milyon arasında yolcuya hizmet verilen havalimanları arasında geçen yılın aynı dönemine göre en fazla artış gösteren havalimanı ise %30.1 artışla Ankara Esenboğa Havalimanı oldu.

Grup 1 (Yılda 25 milyonun üzerinde yolcuya hizmet verilen havalimanları):

Antalya (%18.7), Moskova SVO (%14.8), İstanbul Sabiha Gökçen (%11.7), İstanbul Atatürk (%10.7), Lizbon (%9.1)

Grup 2 (Yılda 10 milyon ile 25 milyon aralığında yolcuya hizmet verilen havalimanları):

Ankara Esenboğa (%30.1), Kiev(%21.8), Moskova VKO( %19.4), Varşova (%14.8),  Atina(%13.7)

Grup 3 (Yılda 5 milyon ile 10 milyon aralığında yolcuya hizmet verilen havalimanları):

Napoli (%25.8), Sevilla (%22.5), Krakow (%19.2), Valencia (%18.7), Riga (%16.3)

Grup 4 (Yılda 5 milyonun altında yolcuya hizmet verilen havalimanları):

Foggia(%169.7), Burgaz(%135.9), Kefalonya (%78.6), Batum (%63.3), Poznan (%43.1)

http://www.airkule.com/haber/NISAN-AYI-LIDERI-ANTALYA-HAVALIMANI/30673 Mesajı Paylaş

putty

Topgun bu haberi anlatır mısın bize nedir bu olay? Niye indiremedi pilot uçağı bozuksa bozuk GPS eskiden GPS mi vardı.


Havaalanı GPS hatası verdi, yolcu uçağı inemedi
Ankara-Kahramanmaraş 7131 sefer sayılı yolcu uçağı, iniş yapacağı pistin GPS hatası vermesi nedeniyle Gaziantep havaalanına zorunlu iniş yaptı.

23.55'te Ankara'dan Kahramanmaraş'a hareket etmek için ayrılan yolcu uçağı, konum hatası veren pist nedeniyle 20 dakika havada kaldı. Konum hatası yüzünden defalarca pisti pas geçen pilot, tam kapasite olan yolcu uçağını Gaziantep havaalanına indirdi.

Havada kısa süreli panik yaşayan yolcular ise, cep telefonu kameralarıyla uçak içinden ve pist alanından görüntüler kaydetti.
Gaziantep havaalanına sorunsuz iniş yapan yolcular, otobüslerle Kahramanmaraş'a hareket etti.

http://www.cumhuriyet.com.tr/video/video/1071781/Havaalani_GPS_hatasi_verdi__yolcu_ucagi_inemedi.html Mesajı Paylaş

murattekin

Benim bildiğim kadarıyla ILS olmayan alanlarda GPS ile indiren bir sistem var. Belki onun arızasıdır.
Ama neden VOR/DME kullanılmadı o da ayrı bir soru. Mesajı Paylaş
...

canıtez

100 yolcu birden rahatsızlandı!

Dubai merkezli Emirates Havayolları'na ait 203 sefer sayılı Duabi-New York uçuşunu yapan A380 tipi uçak New York JFK Havalimanı'na inişinde karantinaya alındı.

ABC muhabiri Sam Sweeney twitter hesabından uçaktaki 100 kadar yolcunun ateşlendiği ve öksürmeye başladığını, bu nedenle uçağın karantinaya alındığı bildirdi.

Emirates'ten yapılan açıklamada ise sadece 10 yolcunun rahatsızlandığı, bunlarında havalimanında sağlık ekiplerince müdahele edildiği bilgisi paylaşıldı. 

http://www.kokpit.aero/emirates-ucagina-karantina Mesajı Paylaş

canıtez

Rusya, 2020'de hibrid uçak motoru test uçuşlarına başlayacak

Baranov Uçak Motoru Yapımı Merkezi Enstitüsü (TsIAM) CEO'su Mikhail Gordin, Rusya'nın 2020'de hibrid uçak motoru test uçuşlarına başlayacağını belirtti.

TASS haber ajansına konuşan Gordin, "Hibrid motor geliştirme projesinin ana kuruluşu olan TsIAM'da altyapısının hazırlandığı hibrid motoru, 2020'de uçuşların test edildiği laboratuvarda denenmeye başlanacak" ifadelerini kullandı.

Baranov Enstitüsü daha önceden, elektrikle çalışan uçak motorunun Ar-Ge çalışmalarının ilk aşaması olarak bu tarz hibrid bir motor tasarlama planları olduğunu açıklamıştı.

http://www.kokpit.aero/hibrid-ucak-motoru-test


Mesajı Paylaş

canıtez

Airbus sıfırdan her yıl 200 pilot yetiştirecek

Avrupalı uçak imalatçısı Airbus şimdi de pilot yetiştirmek için harekete geçti. Toulouse merkezli şirket Fransa'da açacağı uçuş akademisinde her yıl 200 pilot yetiştirmeyi hedefliyor.

Airbus, Cassidian Havacılık Eğitim Merkezi'nin adını Airbus Uçuş Akademisi Avrupa olarak değiştirirken akademide pilotlara simülatör eşliğinde, tek ve çift motorlu uçak eğitimi verileceği belirtildi.

Airbus, Avrupa'da gelecek 20 yılda 94 bin yeni pilota ihtiyaç duyulacağını, talebi karşılamak için böyle bir adım attığını duyurdu.

Airbus, Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı tarafından onaylanan bir programı kullanacak, adaylara 750 saat yer, 200 saat de uçuş eğitimi verilecek.

http://www.kokpit.aero/airbus-pilot-egitimi-verecek Mesajı Paylaş

canıtez

IHI'dan 'usulsüzlük' itirafı!

Japon haber ajansı Kyodo'da yer alan habere göre şirketten yapılan açıklamada, yürütülen iç soruşturma sonucu, Ocak 2017 ile Ocak 2019 arasındaki 2 yılda toplam 7 bin 138 parça için yapılan kalite kontrol testlerinin usulsüz olduğunun tespit edildiği belirtildi.

Fukuşima idari birimine bağlı Soma ve Hiroşima idari birimine bağlı Kure ve Tokyo yakınlarındaki Mizuho'da fabrikalarda yürütülen soruşturmada, testlerin ya kalifiye olmayan çalışanlar tarafından yapıldığı ya da kayıtlarda adı olmayan şirket müfettişlerince yapıldığının anlaşıldığı ifade edildi.

Uçak üreticilerinin usulsüz testlerden geçen parçalarla ilgili IHI'ya henüz herhangi sorun bildirmediği kaydedildi.

Boeing ve Airbus gibi uçak üreticilerine jet motorları tedarik eden şirket daha önce de aynı dönemde 6 bin 340 parçayla ilgili kalite denetimlerinin usulsüz yapıldığı konusunda kuşkuların olduğunu dile getirmişti.

Japonya Sanayi Bakanlığı şirketi kalite denetimlerini kanuni usullere uygun olarak yapması konusunda şirketi uyarmıştı.

Japonya'da son dönemde büyük sanayi şirketlerindeki denetim skandalları eleştirilere konu oluyor. Daha önce çelik üreticisi Kobe, otomotiv devi Nissan ve uçak donanımları üreticisi Jamco'nun ürünlerinin kalite denetimlerinde usulsüzlük yaptıkları ortaya çıkmıştı.

https://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/ihidan-usulsuzluk-itirafi.html
Mesajı Paylaş

canıtez

Kişisel Verileri Koruma Kurulu'ndan Cathay Pacific'e 550 bin TL ceza

Kişisel Verileri Koruma Kurulu, Hong Kong merkezli havayolu şirketi Cathay Pacific'e ceza kesti. Hackerların saldırısına uğrayan şirketin sisteminden ilk belirlemelere göre Türkiye'den 1286 kişinin kişisel verilerine ulaşıldı. Bu yolcuların 155'inin pasaport numaraları hackerlar tarafından ele geçti.

Bu gelişmeler üzerine geçen yıl meydana gelen siber saldırının ardından Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının etkilenmesi üzerine kurul harekete geçti. Cathay Pacific Havayolları'na 450 bin lira idari, 100 bin TL de "En kısa sürede bildirimde bulunma yükümlülüğü"ne aykırılık teşkil etmesi nedeniyle idari olmak üzere 550 bin TL ceza kesti.

Cathay Pacific'in yolcu bilgilerini içeren bilgi sistemlerine 13 Mart 2018'de siber saldırı yapılmıştı. Şirket bu saldırıyı 7 Mayıs 2018 tarihinde kamuoyu ile paylaşmıştı.

http://www.kokpit.aero/cathay-pacific-ceza-550-bin-tl Mesajı Paylaş

canıtez

Brandenburg Havalimanı için yeni tarih verildi

Yapımına 2006'da başlanan ve açılışı sürekli ertelenen Berlin Brandenburg Havalimanı için bu kez tarih verildi.

Yapımına 2006'da başlanan ve açılışı sürekli ertelenen Berlin Brandenburg Havalimanı için bu kez tarih verildi. Havalimanı Şefi Engelbert Lütke Daldrup, "Gelecek yıl ekim ayında havalimanını açıyoruz. Tam tarihi ise önümüzdeki ay denetleme kurulu toplantısında duyuracağız" dedi. İlk açılışı 2012'de planlanan havalimanı, 2020'de açılması durumunda 8 yıl sonra hizmete girmiş olacak.

FAZ gazetesine konuşan Lütke Daldrup, son yapılan testlerden sonra havalimanının yangına karşı da güvenli olduğunu söyledi. 260 ayrı yangın senaryosu düşünüldüğünü ifade eden Daldrup, "Hepsinden de başarılı olundu. Havalimanı yangına karşı korunaklı" dedi. Berlin'de gelecek yıl sonbahar tatili 2 Ekim'de başlayacak ve okullar iki hafta tatil olacak. Öğrenciler 19 Ekim'de yeniden okula başlayacak. Havalimanının açılışı için bu tarihlere de dikkat edilecek. Çünkü yaşanacak olası bir sorunun yolcu yoğunluğunun olmadığı bir döneme denk gelmesi isteniyor.

Berlin Brandeanburg Havalimanı hizmete girdiğinde, yıkılan Doğu Almanya döneminde yapılan Schönefeld Havalimanı kullanılmaya devam edilecek. Burası, Berlin Brandenburg Havalimanı'nın üçüncü terminal binası olarak yolcuların kullanımına sunulacak.

"12 AY DAHA TEGEL'İN TADINA VARIN"

Hürriyet'te yer alan habere göre, Tegel Havalimanı'yla ilgili de konuşan Lütke Daldrup, şunları söyledi: "Berlin Brandenburg Havalimanı'nın açılmasından sonra Tegel kullanım dışı kalacak. Kim ki güzel fakat dar olan Tegel Havalimanı'nı kullanmak istiyorsa, önümüzdeki 12 ay boyunca bunun tadına varsın. Tegel'in açık kalması hem hukuki hem de fiilen mümkün değil. Bugün Tegel'de görev yapan tüm personele yeni havalimanında ihtiyacım olacak. Yeni havalimanında 300 itfaiye çalışanına ihtiyaç duyulacak. Ekim ayının sonunda taşınma tamamen gerçekleştikten sonra burada resmi olarak uçuşlar yapılamayacak. Taşınma süresi 10 gün sürecek."

https://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/brandenburg-havalimani-icin-yeni-tarih-verildi.html Mesajı Paylaş

canıtez

Berlin'in yeni havalimanı için nihayet tarih belli oldu

Almanya'nın başkenti Berlin'deki yeni havalimanının 31 Ekim 2020'de açılacağı açıklandı. Açılışı yıllardır ertelenen havalimanının inşasına 2006 yılında başlanmıştı.

Almanya'nın başkenti Berlin'in yıllardır faaliyete girmesi beklenen üçüncü havalimanının 31 Ekim 2020'de açılacağı duyuruldu. Operatör şirket, daha önce yaptığı açıklamada, havalimanının Ekim 2020'de açılmasının hedeflendiğini belirtmiş ancak net bir tarih vermekten kaçınmıştı.

Havalimanının yer aldığı Brandenburg eyaletinin başbakanı Dietmar Woidke de "bu kez başarılı olunacağı" konusunda iyimser açıklamalarda bulunarak BER yönetimine güveninin tam olduğunu ifade etti. Woidke ayrıca açıklanan bu tarihin, havalimanını kullanacak olan tüm taraflar için planlama açısından önemli olduğunu belirtti.

Defalarca ertelenen açılış tarihi

İnşasına 2006 yılında başlanan Berlin-Brandenburg Uluslararası Havalimanı'nın (BER) açılışı, birçok kez gerçekleşen ertelemeler nedeniyle toplamda dokuz yıl gecikti. Havalimanı için planlanan ilk açılış tarihi 2011 yılının Ekim ayı idi.

Yapım aşamasındaki planlama yanlışları, bir dizi teknik hatalar ve yolsuzluk iddialarının damga vurduğu bu süreçte, havalimanının açılışına en fazla 2012 yılında yaklaşılmıştı. Söz konusu tarihte, havalimanının açılışı, hava trafiğinin başlamasına dört hafta kala bir kez daha ertelenmişti. BER Havalimanı'nın açılış tarihi, son olarak 2017'de bir kez daha ertelenerek 2018'den 2020'ye alınmıştı.

Berlin'in hâlihazırda kullanılan Tegel ve Schönefeld havalimanlarının, yeni havalimanının faaliyete geçmesinin ardından farklı amaçlarla kullanılması planlanıyor.

http://www.kokpit.aero/berlin-yeni-havalimani-acilis Mesajı Paylaş

canıtez

Singapur Havayolları'nın hedefi İstanbul'a her gün uçmak

Singapur Havayolları, 1 Aralık 2019 tarihinde İstanbul seferleri için önemli bir adım attı. 1999'dan bu yana kullandığı Boeing 777 yolcu uçaklarını yeni nesil Airbus A350'lerle değiştirdi.  Avrupa Müdürü Sek Eng Lee, sosyal medyada 'Turkishplanespotter' adıyla yayın yapan Kaan Bozkurt'un sorularını yanıtladı.

İstanbul'a 1-2 yıl önce 2 şehirden sadece 3 uzak doğulu havayolu uçuyordu. Bugün ise 5 şehirden 5 havayolu. Mart 2019'da All Nippon ve Endonezyalı Garuda da yolda. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? İstanbul pazarında sizi zorlar mı, daha fazla fiyat indirmenize sebep olur mu? Karlılığı nasıl etkiler?

Biz daha rekabetçi ürünler sunuyoruz ve sunacağız, bugün ki A350'nin seferlere başlaması gibi ve sunduğumuz ürünlerin kalitesiyle iyi bir konumda olduğumuzu düşünüyorum. Bir diğer nokta ise Singapur'un harika bir hub olması. Bize bağlı diğer havayolları ile beraber (SilkAir ve Scoot), Singapur'dan Yeni Zelanda, Avustralya ve Güney Doğu Asya'da 50'den fazla noktaya sefer gerçekleştiriyoruz. Gerek sunduğumuz ürün gerekse uçuş noktalarımız ile İstanbul'da iyi bir konumda olacağımıza inanıyorum.

Avrupa'da en son uçak tipi değişikliği İstanbul'da yapıldı. Çok uzun bir süre 777-200ER ile seferler gerçekleştirildi. Bunun sebebi nedir?

Bizim tam 67 adet Airbus A350-900 siparişimiz var. Toplamda 35 tanesini (gerçekte 44) teslim aldık. Filomuzu ve uçuş ağımızı yenileme programımızın tam ortasındayız, o yüzden geç kalındığını düşünmüyorum. Açıkça söylemek istiyorum ki Türkiye pazarı bizim için çok önemli ve umuyorum ki bu yeni uçak (A350) ile misafirlerimize daha iyi bir hizmet sunacağız. 

Bu sorunun temeli iddalara dayalıdır ve merak ettiğim için soruyorum. 2016 yılında Türkiye çok kötü bir yıl geçirdi, gerek darbe girişimi gerekse terör saldırıları nedeniyle ekonomi ve turizm baya sarsıldı. O sene İstanbul'dan Singapur markasını çekip düşük bütçeli havayolunuz olan Atina ve Berlin'e olduğu gibi Scoot'u uçurmayı düşündünüz mü?

Her şeyi düzgün bir perspektife koymak için söylüyorum, biz bir hattı işlettiğimizde özellikle uzun hat uçuşlarında orada kalıcı olmaya çalışırız. Bu iddalar doğru değil, İstanbul'dan Singapur markasını çekmeyi düşünmedik. O dönem sadede frekansta azalmaya gittik. Şu an için de böyle bir düşüncemiz yok. 

Diğer Avrupa şehirlerine kıyasla İstanbul hattı sizin için ne kadar karlı ve durumu nedir?

Açıkçası herhangi bir karşılaştırma yapmıyoruz. Bu konuda şunu söylemek isterim ki doluluk oranları önemli bir rol oynuyor. Singapur Havayolları Avrupa uçuşlarında rekor doluluklara ulaşmış durumda. Genel anlamda Avrupa pazarı çok iyi gidiyor ve bilet satışları şu an çok iyi seviyede.

İstanbul'da gelecekte hedefleriniz nelerdir? Daha büyük olan B777-300ER görme şansımız var mıdır? Eskiden haber sayfalarında birgün A380'nin geleceği yazıyordu ve kaynakları Singapur'da çalışan yetkililerdi. Ben A380 olayını gerçekçi bulmuyorum. Sizin bu konu hakkında düşünceleriniz nelerdir?

Yakın gelecekte İstanbul hattında Airbus A380-800 veya Boeing 777-300ER kullanmayı düşünmüyoruz. Şu anlık kapasite konusunda ilk hedefimiz haftada 4-5 kez gerçekleştirilen seferleri haftanın her gününe yaymaktır. Önceliğimiz budur. Uçak tipini değiştirme planımız yok. 

http://www.kokpit.aero/singapur-hedef-hergun-ucus Mesajı Paylaş

canıtez

Havalimanlarında güvenlik kontrolleri bu sistemle hızlanacak

Frankfurt Havaalanı'nda test edilen CT bagaj tarayıcıları ile yolcuların artık el bagajlarında taşıdıkları 100 ml'nin üzerindeki sıvıları şeffaf plastik torbalara koyma, dizüstü bilgisayarlar gibi elektronik aletlerin çantalardan çıkarma zorunluluğu ortadan kalkacak.

Havalimanı işletmecisi Fraport, halen Münih ve diğer Avrupa havaalanlarında kullanımda olan CT bagaj tarama sistemlerinin tüm havalimanlarında kullanılmasını talep ediyor.  Bu sistemde el bagajları tıpta bilinen bilgisayarlı tomografi teknolojisiye taranıyor. Bu teknoloji sayesinde dizüstü bilgisayarlar ve sıvılar gelecekte el bagajında kalabilecek böylelikle terminallerde tüm süreç daha hızlı işleyecek.

Noel tatili yaklaşırken özellikle trafiğin yoğun olduğu Frankfurt'ta yolcu ve el bagajı kontrollerinde uzun kuyruklar bekleniyor. Fraport, Noel öncesi yolcuların kalkıştan 2.5 saat önce terminalde bulunmalarını istedi.

Ancak Almanya Federal Polisi'nin CT sistemine hala şüpheyle baktığı belirtildi. Alman Basın Ajansı'ndan gelen bir soruya verilen yazılı yanıtta, yeni cihazların "şu anda ulusal gereklilikleri karşılamadığı ve mevcut kontrol cihazlarına kıyasla henüz operasyonel bir katma değeri bulunmadığı" ileri sürüldü.

http://www.kokpit.aero/alman-havalimanlari-ct-tarayici Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter