CemreTersanesi

Başlatan Atılgan, Nis 16, 2018, 07:41 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

Cemre Tersanesi, Louis Dreyfus'a SOV inşa ediyor

Cemre Tersanesi, Fransa'nın en önemli şirketlerinden biri olan Louis Dreyfus Armateurs'a(LDA) ikinci Rüzgar Santrali Operasyon Gemisi'ni (SOV) inşa etmek için sözleşme imzaladı.

Cemre Tersanesi, 84 metre uzunluğa, 19 metre genişliğe sahip olacak gemiyi 2021 yılında teslim etmeyi planlıyor. Ayrıca gemi, dizel jeneratör ve hibrid tahrik sistemiyle donatılacak.

Cemre Tersanesi tarafından özel olarak inşa edilecek gemi, 60 mürettebatın konaklamasına uygun olup içerisinde spor salonu, sinema ve bireysel kabin alanları da yer alacak.

Cemre Tersanesi'nin inşa edeceği Rüzgar Santrali Operasyon Gemisi (SOV), Dannimarka'nın en büyük enerji şirketi Orsted'e kiralanacak. Orsted gemiyi İngiltere kıyılarında yer alan Hornsea Projesi kapsamında kullanmayı planlıyor.

Louis Dreyfus Armateurs CEO'su Edouard Louis Dreyfus, 'Orsted ile yaptığımız ortaklıktan çok memnunuz. Ortağımızın LDA bilgisine ve yeteneğine büyük güven duyuyoruz. Yeni gemimizle beraber teknolojik konumumuz ve gelecek için gerekli olan temiz ve yenilenebilir enerji lehine verdiğimiz sözleri teyit ediyoruz' diye konuştu.

Hornsea Projesi Program Direktörü Duncan Clark, 'En büyük rüzgar çiftliği olan 'Hornsea Proje 2'nin korunması ve bu öncü geminin son derece rekabetçi şartlar içerisinde teslim alacak olmaktan gurur duyuyoruz' dedi.

Cemre Tersanesi ile LDA, ilk rüzgar santrali operasyon gemisini (SOV) inşa etmek için 2017 yılında sözleşme imzalamış ve geminin teslimini bu yılın sonunda yapmayı planladıklarını açıkladı.

http://www.denizhaber.com.tr/cemre-tersanesi-louis-dreyfusa-sov-insa-ediyor-haber-80898.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Cemre Tersanesinde inşa edilen akülü gemi Norveç'e yola çıktı

Norveç'li Havyard Group için üretilen baterili sistemle çalışan gemilerin 47'incisi tamamlandı.
Cemre Tersanesi'nde inşa edilen 115 metre uzunluğunda 180 araç kapasiteli 'Fyord1' isimli arabalı feribot törenle denize indirildi. Yalova'nın Altınova ilçesindeki tersaneler bölgesinde Norveçli Havyard Group firması için inşa edilen arabalı feribot denize indirildi. Cemre Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Gülcek, yaptığı açıklamada, Havyard Group'a bağlı 'Fyord1' firmasına yaptıkları 47'inci gemi olduğunu söyledi.

Gülcek, "Bu Türkiye'de bir rekordur. Tek firmaya yapılan en çok gemi olma özelliğinde. Yapmış olduğumuz gemi Havyard dizayn 180 araba taşımalı feribot. Bateri sistemli olacak. Yalnızca bateri ile çalışacak. Bu Havyard'ın aynı zamanda ilk feribot dizaynı olmuş oluyor. Burası bildiğiniz gibi ikinci tersanemiz. Yeni kurduğumuz bir tersane. Burada denize indirmiş olduğumuz ilk gemi. Çalışan tüm arkadaşlarımıza emeğinden dolayı teşekkür ediyorum" dedi.

http://www.kaptanhaber.com/cemre-tersanesinde-insa-edilen-akulu-gemi-norvec-e-yola-cikti/50205/
Mesajı Paylaş

Atılgan

Cemre'den DEME'ye ilk SOV gemisi

DEME'nin Açık Deniz Rüzgâr Türbini Desteği için inşa edilen edilen ilk Servis Operasyon Gemisi'ne Keel Laying Töreni düzenlendi.

SOV ( servis hizmet deniz aracı ) olarak hizmet verecek olan gemi, Belçikalı DEME için inşa edilen ilk servis operasyon gemisi olacak. Gemi çift kabuklu özel tasarımı sayesinde zorlu okyanus koşullarında dahi stabilitesini koruyabiliyor.

Tasarımı Hollanda menşeili Vuyk Design Engineering firması tarafından gerçekleştirilen geminin inşası Cemre Tersanesi'nde geçekleştiriliyor. Bu inovatif gemi, rüzgâr türbini teknisyenlerinin en zorlu deniz koşullarında bile güvenlik seviyelerini ve çalışabilirliklerini artırmayı hedefliyor.

Omurga koyma (Keel Laying) merasimi 13 Aralık 2019 Cuma günü Cemre II'de gerçekleşti. SWATH (Small Waterplane Area Twin Hull)tipinde dizayn edilen SOV, rüzgâr türbinlerine yaklaşırken dalga etkisini tek gövdeli tasarımlara göre minimum düzeyde hissettirecek şekilde tasarlandı.

Geminin özellikleri

60 m uzunluğundaki SOV, teknisyenlerin rüzgâr türbinlerine güvenli bir şekilde transferlerini sağlamak amacıyla daughter craft ve hareket sönümleyici personel transfer iskelesiyle (Offshore Gangway) donatılılıyor.Bu da çalışabilirliğini ve lojistik düzeyini arttırmaktadır. Gemi aynı zamanda 24 teknisyene ve mürettebata ev rahatlığı sağlayacak en yeni konfor standartlarına göre dizayn edilen geminin tasarımında çevre bilinci ön planda tutulmuş, bunun için de diğer önemli özelliklerinin yanı sıra gemi heat recovery sistemine ve Clean Design notasyonuna sahip.
 
Sahip olduğu DP2 teknolojisiyle gemi kendi pozisyonunu en zorlu deniz koşullarında bile sabitleyebiliyor, buna rağmen klasik tek gövdeli SOV'lara kıyasla daha düşük yakıt tüketimi gerçekleştiriyor.
İlk kez DP2 sertifikası

Gemi, bir SOV aracı olarak da dünyada ilk kez DP2 (dynamic positioning 2) sertifikasına sahip, 2.5 m'ye varan dalga boyutlarında dahi mürettebatın rüzgâr türbinlerine güvenli bir şekilde geçişini sağlıyor.

Cemre Tersanesi Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Gülcek projeden şu şekilde bahsediyor: "Bu proje, Açık Deniz Rüzgâr Çiftliği Endüstrisi'nde sektörün uzun vadedeki doğa dostu gelecek planları için bir mihenk taşıdır. Açıkça görülüyor ki, dizayn ve verimlilik yönünden geminin iki gövdeli tasarımı kendi türünün ilk örneği. DP2 ve hareket sönümleyici personel transfer iskelesi ile SWATH tipi SOV NB72 Offshore Rüzgâr Sektörünün geleceğinde öncü bir rol oynayacaktır…"

İş Birim Direktörü, Michael Glavind ise "Biz bu geminin iki gövdeli dizaynı, hareket sönümleyici personel transfer iskelesi ve DP sistemiyle cazip bir kombinasyona sahip olduğuna ve tek gövdeli tasarımlara nazaran rüzgâr çiftliği desteğinde aynı çalışabilirliği sağlayıp maliyeti düşüreceğine de inanıyoruz. Filomuza katılan bu ilk SOV ile kapasitemizi kurulumdan desteğe komple bir Açık Deniz Rüzgâr Endüstrisi hizmeti düzeyine getirebileceğiz." dedi.

CEMRE

Cemre Shipyard modern tesisleri ile Türkiye'deki öncü yeni inşa tersanelerinden biridir. Çeşitliliğin önemini göz önünde bulunduran Cemre Shipyard balıkçı, offshore ve yolcu gemisi gibi farklı tipte gemiler inşa edebilme kabiliyetine sahiptir. Bu son derece teknolojik, çevre dostu ve inovatif projeler esneklik ve yoğun ilgi gerektirmektedir; bunun yanında özel üretim projeler Cemre'nin başarısındaki belirleyici faktörlerdendir. Cemre Shipyard'da her yıl 8 ila 12 adet gemi inşasını sağlayan 3 adet kızak mevcuttur. Cemre'de yatırımlar durmaksızın devam etmektedir. Kuruluşundan bu yana Cemre Shipyard bünyesinde inşa edilen gemilerin tümü ihraç edilmiş ve Avrupalı müşterilere teslim edilmiştir. Cemre'ye referans olan başlıca ülkeler Norveç, İzlanda, Birleşik Krallık, Fransa, İrlanda, Belçika, Danimarka olarak sıralanabilir. Cemre Shipyard Türkiye'nin en çok ihracat yapan firmaları listesinde 2008 den beri yerini iyileştirerek korumaktadır. Bu sorumlulukla sürdürülebilir bir organizasyon için Cemre daha da sıkı çalışmaya devam etmektedir.

DEME

DEME;tarama, gemi mühendisliği ve doğa dostu çözümler gibi son derece uzmanlık gerektiren alanlarda dünya lideri konumundadır. Firma kökeni 140 yıllık mühendislik tecrübesine dayanmaktadır ve tarihi boyunca inovasyon ve yeni teknolojide çığır açmış ve öncü bir tutum izlemiştir. DEME faaliyetlerine dip tarama işi ile başlamış olmasına rağmen portfolyosu yıllar içinde deniz dolgusu, offshore enerji sektörü için çözümler, deniz altı teknik çözümler ve çevre çözümleri şeklinde önemli derecede çeşitlenmiştir.

https://www.denizhaber.com/gemi-insa/cemreden-demeye-ilk-sov-gemisi-h82797.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Cemre Shipyard, Hardhaus'u suya indirdi

Cemre Shipyard, Hardhaus'u suya indirdiCemre Shipyard'ın Norveçli Hardhaus AS için inşa ettiği bataryalı balıkçı gemisi denizle buluştu.
Cemre Shipyard'ın Norveçli Hardhaus AS için inşa ettiği, 2300 m³ tank kapasitesine sahip bataryalı balıkçı gemisi Hardhaus suya indirildi.  Gemi, 2020'nin ikinci çeyreğinde teslim edilecek.

Bateri çözümü, elektrikli güverte vinçleri ve ısı geri kazanımı gibi çevreci yaklaşımla inşa edilen Hardhaus 75 metre uzunluğunda ve elektrikli vinçlerden gelen reaktif güçle bateri çözümünü birleştiriyor. Projede bateriler gerekli olduğu durumlarda ani güç artırmak, yakıt tüketimini ve emisyonu azaltmak için kullanılacak.

Hem dizel mekanik hem de dizel / bateri elektrik modunda yol alabilecek olan Hardhaus, Salt Ship Design tarafından tasarlandı.

Hardhaus'un özellikleri

Uzunluk : 74,5 metre

Genişlik : 16 metre

Derinlik : 9,3 metre

Klas : DNV-GL

RSW tank kapasitesi : 2300 m³

https://www.denizhaber.net/cemre-shipyard-hardhausu-suya-indirdi-haber-95338.htm Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter