Karadeniz Bölgesi

Başlatan Energy, Nis 04, 2017, 08:17 ÖS

« önceki - sonraki »

Aglot16

#30
Oca 19, 2020, 07:05 ÖS Last Edit: Oca 19, 2020, 07:09 ÖS by Aglot16
Hafriyattan ziyade, asıl sorun o derinlikte bir kanalı destekleyecek kadar su yok o bölgede.

Osmanlı'nın teknik sebeplerle yapamadığı mevcut Volga-Don Kanalında, Volga'dan 9 havuz ile 88 metre yükselip, 3 havuz ile Don'a alçalmanız gerekir. İki nehrin en yakın olduğu yere açılmış olmasına rağmen uzunluğu 110 km ve derinliği 3.5 metredir.

Önerilen kanal ise havuz sayısını azaltmak için Kuma ve Manych nehirlerini birleştirecek, Hazar tarafından 54 metre çıkış, Azak tarafında 27 metre iniş var yine de havuzlarla aşılması gereken.

Bu noktada Hazar Denizinin -28 metrede olduğunu hatırlatalım, evet Bakü deniz seviyesinin altındadır.

Bahsedilen nehirlerin yeraldığı Kuma-Manych çöküntüsü neredeyse çöl kadar kuraktır. Panama kanalına su sağlayan Gatun Barajı ve baraj gölü yapıldıkları tarihte dünyanın en büyükleriydi. Bu kadar suyu bu bölgede sağlamaya kalkarsanız, sonucu yeni bir Aral Denizi felaketi olabilir. Bu noktada da bakınız Karakum kanalı.

Bu nedenle önerilen Avrasya Kanalının derinliği 6.5 metre, 110 metre genişliğe rağmen. Bu durumda  Panamax sınıfı tankerleri Boğazlardan (ya da Kanal İstanbul'dan) geçirseniz bile mevcut Karadeniz limanlarından birinde nehir tipi tankerlere indi bindi yapmadan Hazar'a ulaştıramazsınız.

Köprüye gelince, maliyeti 3.5 milyar dolar seviyesinde. Bunu da çözseniz bile Manych'in ağzına kadar Azak Denizinde derinleştirme yapmanız gerekecek, Azak çok sığ bir denizdir. Bu yüzdendir ki Ruslar Azak Kalesini aldıktan sonra bile, tatmin olmayıp, derin bir liman bulabilmek için Kırım'ı alana kadar durmadılar, Ukrayna'ya bile yar etmediler.

Bu arada Manych nehrinin önce Don Nehrine döküldüğünü söylememiştim galiba...

Teknik problemler mühendislikle çözülebilir; örneğin Kanal İstanbul hemzemin yapılmakta ısrar edilmeseydi, girişine ve çıkışına yapılacak havuzlarla; akıntı, tuzlanma gibi sorunların üstesinden gelinebilirdi.

Ancak işin ekonomisi tutmuyor, bu kadar maliyet yerine, ki zaten çoğu yapıldı, boru hatları ve demiryolu daha az maliyetle Hazar havzasının yükünü Akdeniz'e hem de Rusya'ya bulaşmadan indirebilir/indirebiliyor. Peki bu durumda bu bahsedilen kanalları kim kullanacak?

Bana göre Avrasya Kanalı olmadan, Kanal İstanbul'un öngörülen geçiş rakamlarını yakalaması zordur; Avrasya Kanalının gerçekleşme olasılığı ise bölge ülkelerinin Aral Denizini kurtarmaya çalışması olasılığı ile eşittir.

Mesajı Paylaş

Trilogy

'Türkiye, bölgedeki lider konumunu koruyacağından emin'

Gündeme periyodik olarak Gürcistan'ın NATO'ya katılma olasılığı geliyor. Son olarak bugün Alman Bild gazetesi, bu konuya ilgi duyan baş aktör olarak Türkiye'yi gösterdi.

Gürcistan'ın NATO üyeliği gerçekten de Türkiye'nin çıkarına mı? NATO'nun Karadeniz bölgesinde genişlemesinin sonuçları ne olabilir?

Rusya Bilimler Akademisi Şarkiyat Enstitüsü Yakın ve Orta Doğu Ülkeleri Araştırma Merkezi Türkiye Bölümü kıdemli araştırma görevlisi, Karadeniz ve Boğazlar uzmanı Dr. Andrey Boldırev, Sputnik'e açıklamasında, "Gürcistan'ın, toprak belirsizliği devam ettiği dikkate alınırsa, NATO'ya dahil olma ihtimalinin ne kadar büyük olduğunu söylemek zor. Ama ABD ve Türkiye'nin karşılıklı ilgisi göz önünde bulundurulduğunda, bazı formalitelere göz yumularak Gürcistan NATO'ya alınabilir" dedi.

"Türkiye'nin, Gürcistan'ın üyeliğine onay vermesi, bölgedeki lider konumunu koruyacağından emin olmasından kaynaklanıyor" diyen Rus uzman, Türkiye'nin ayrıca Karadeniz'deki Rus varlığının güçlenmemesi yönünde istek sergileyebileceği tahmininde bulundu.

Halihazırda Türkiye ve Rusya arasındaki ilişkilerin çok iyi şekilde geliştiğine dikkat çeken Boldırev, Ankara'nın, Karadeniz'de yaşananların çıkarlarına uygun olup olmadığı sorusuna yanıt bulması gerektiğini söyledi.

Genel olarak Karadeniz'deki durumun değişmediğini belirten uzman, Rusya'nın, Gürcistan'ın olası NATO üyeliğine hazır olduğunu belirterek, "Bu, Rusya için beklenmedik bir şey olmayacak" dedi.

https://tr.sputniknews.com/columnists/202001231041238669-turkiye-bolgedeki-lider-konumunu-koruyacagindan-emin/ Mesajı Paylaş

Terra

Rus bombardıman uçakları Karadeniz semalarında

Rus Hava Kuvvetleri'ne ait iki adet Tu-22M3 uzun menzilli stratejik bombardıman uçağı Karadeniz üzerinde uçuş yaptı.

Rusya Savunma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, iki adet Tu-22M3 uzun menzilli stratejik bombardıman uçağı, Karadeniz'in tarafsız bölgesi üzerinde planlı uçuş yaptı.

Uçuş sırasında 4 bin 500 kilometre yol kateden uçaklara, Rusya Güney Askeri Bölgesi'ne ait jetler eşlik etti.
Bakanlık, uçuşların tamamen uluslararası kurallara uygun olarak yapıldığını ve diğer ülkelerin sınırlarının ihlal edilmediğini kaydetti.

Sovyet döneminde uzun menzilli bombardıman uçağı olarak tasarlanan Tu-22'ler, ilk uçuşunu 1962'de gerçekleştirdi. Uçağın en yeni modeli Tu-22M3 ise 1990'lı yıllarda hizmete girdi. 14 bin metre irtifaya çıkabilen uçak, saatte 2 bin 300 kilometre hızla uçabiliyor. 24 tona kadar faydalı yük taşıma kapasitesine sahip uçağın menzili ise 7 bin kilometre.

http://defenceandtechnology.com/rus-bombardiman-ucaklari-karadeniz-semalarinda/ Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter