CH-53 Sea Stallion

Başlatan mhm, Eki 28, 2015, 09:30 ÖS

« önceki - sonraki »

mhm

Eki 28, 2015, 09:30 ÖS Last Edit: Eki 29, 2015, 12:28 ÖS by mhm
- CH-53K King Stallion ilk uçuşunu gerçekleştirmiş. Yarım saat süren uçuş başarılı bir şekilde sonuçlanmış. Helikopterin test süreci boyunca 2000 saat uçuş yapması bekleniyormuş. Şu an ki plana göre USMC'nin 2019 itibari ile IOC deklere etmesi de bekleniyormuş.
http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/168251/sikorsky-flies-ch_53k-helicopter-prototype.html Mesajı Paylaş

süper çavuş

https://www.youtube.com/watch?v=w470re4nfyw (ftp://www.youtube.com/watch?v=w470re4nfyw) Mesajı Paylaş

swat

Beklenen helikopter geliyor.

Bakalım CH-53K süreci ve makamlarımızın sipariş süreçleri nasıl gelişecek merakla bekliyorum. CH-53K test süreci sonunda sirapişlerin 2017'de verilmesi bekleniyor umarım bizde sipariş için çok fazla gecikmeyiz.

http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/support/2015/10/27/marine-corps-ch-53k-king-stallion-heavy-lift-helicopter-finishes-first-flight/74691932 Mesajı Paylaş

Energy

ABD Deniz Kuvvetleri'nin alacağı helikopterin maliyeti arttı

Pentagon, ABD Deniz Kuvvetleri'ne Lokcheed Martin tarafından üretilen yeni ağır nakliye helikopteri için verdiği onay sonrası büyük bir sürprizle karşılaştı: CH-53K King Stallion programı için öngörülen toplam satın alma maliyeti 29 milyar dolardan 31 milyar dolara çıktı.

2005 yılında helikopter başına her şey dahil 115 milyon dolar öngörülen birim maliyet 2016 yılı itibariyle 138.5 milyon dolara çıktı. Bu da helikopterin birim maliyetinin yüzde 20 arttığı anlamına geliyor. Ağır nakliye helikopteri mevcut fiyatıyla yeni nesil dünyanın en iyi savaş uçağı olarak lanse edilen F-35'lerin fiyatını geçmiş durumda. ABD Başkanı Donald Trump yüksek maliyeti dolayısıyla F-35'i eleştirince üretici şirket Lockheed Martin fiyatı 100 milyon doların altına indirmiş, uçağın fiyatı 94.4 milyon dolar olmuştu.

Deniz Kuvvetleri'nin 200 adet alacağı helikopter 12.200 kilogram yük kapasitesine sahip. CH-53K, CH-53E Super Stallion modeliyle aynı boyutta ancak taşıdığı yük ondan üç kat daha fazla. ABD Deniz Kuvvetleri'nin kullanacağı en büyük ve en ağır helikopter olacak olan CH-53K'ların orduya teslimine 2018 yılında başlanacak.

Maksimum 38.4000 kg kalkış ağırlığına sahip CH-53K satte 315km hızla 850 km menzile uçabiliyor.

https://www.bloomberg.com/politics/articles/2017-04-17/lockheed-marine-helicopter-came-with-unpublicized-cost-increase Mesajı Paylaş

swat

138 mil. $ seviyesindeki maliyeti açıkçası beni çok şaşırttı Lockeed&Martin mi maliyeti bu hale getirdi acaba?

-Bu rakamla Dz.K.K ve K.K.K için bu helikopteri düşünebilir miyiz? sanıyorum CH-47F maliyeti CH-53K'nin 3'te biri kadar. Mesajı Paylaş

Observer

Savunma endüstrisinde aşağı yukarı tüm projeler tahminlerin çok daha üzerinde bir bütçe gerektiriyor. Geleceğin en sıcak konusu yeni projelerden çok eski ekipmanı modernize ederek ömür uzatılması olacak galiba? Mesajı Paylaş

swat

Bu fikre çok katılmıyorum, her ne kadar maliyetler artsada metal yorgunluğu  v.b sebeplerle ömür uzatımınında bir sınırı var.
Aynı konspept üzerine devam ediliyor mesela CH-47 artık F konfigürasyonu var D'ler ile farklılar ama mevcut tasarım bozulmamış.

Veya alt sistemlerin üretim maliyetlerini yeni tekniklerle indirmek biraz daha moda. Mesajı Paylaş

sadalone

CH-47F bildiğim kadarıyla 70 milyon doların biraz üzerinde. CH-53K maksimum kalkış ağırlığı CH-47F'in neredeyse 2 katı motor gücü anlamında da iki kattan daha fazla bir fark var.CH-53K'nın fiyatına neler dahil üretime geçtikten sonra düşecek mi bilemiyoruz tabi.

KKK için bundan sonra pek düşünüleceğini sanmıyorum CH-47F sayısını biran önce artırmaya bakar.Bunca önemli proje varken ekonomide pek iyi seyretmiyorken DzKK'nın bu maliyetlerle böyle bir yükün altına gireceğini zannetmiyorum belki bir ihtimal ikinci el CH-53E diyeceğim ama olur mu bilmiyorum. Mesajı Paylaş

Merkator

CH-53K Almanya'ya uçtu

İlk uluslararası uçuşunu gerçekleştiren Sikorsky CH-53 King Stallion helikopteri Almanya'ya ulaştı.

Lockheed Martin, Sikorsky imalatı ağır yük helikopteri King Stallion önümüzdeki ay düzenlenecek olan ILA Berlin Havacılık Fuarında manevra kabiliyetini ve gelişmiş fly-by-wire uçuş kumanda yeteneklerini sergileyecek. CH-53K, fuar başlangıcına kadar Alman Hava Kuvvetleri, Holzdorf Hava Üssünde kalacak. 

C-17 Globemaster askeri nakliye uçağına yüklenerek Avrupa'daki bir müttefik üssüne taşınan bu ilk King Stallion, Almanya yolculuğuna çıkmadan önce West Palm Beach, Florida'da Sikorsky Geliştirme uçuş merkezindeki bir tatbikata katıldı.

Burada stratejik hava indirme kapasitesini sergilemesinin ardından eğitimli Sikorsky mürettebatı tarafından kısmen parçalara ayrılan CH-53K helikopteri C-17 uçağının kabinine yüklendi. Tatbikatı izleyen Donanma Hava Sistemleri Komutanlığı ve ABD Deniz Kuvvetleri Komutanlığı temsilcileri gözetiminde gerçekleşen bu işlemin ardından uçak tekrar boşaltıldı.

Bu işlemler neticesinde; CH-53K programı, ABD Hava Kuvvetleri'nden 'Hava Taşınabilirlik Test Yükleme Aktivitesi' sertifikası almayı başardı.

TÜM TESTLERİ BAŞARIYLA GEÇTİ

Test programını yakın zamanda tamamlayan CH-53K King Stallion; maksimum 16.329 kg ağırlığındaki yükü tek noktadan kargo kancalı askı ile taşımayı başardı. 200 knot ileri uçuş süratine ulaştı, 60 derece yatışlı dönüş, 12 derece eğimli iniş ve kalkış gerçekleştirdi, harici yükü otomatik atma ve ateşli silah testlerini başarıyla geçti. Bu kilometre taşları Sikorsky'nin ilk CH-53K helikopterini ABD Deniz Piyadelerine teslim etmesine birkaç hafta kala gerçekleşti.

Modern akıllı tasarımın kullanıldığı yepyeni bir helikopter olan CH-53K dayanıklılık, emniyet, düşük bakım maliyeti, yüksek kullanılabilirlik, gelişmiş beka özellikleri göz önüne alınarak tasarlandı.

İnsani yardım, asker taşıma, kaza tahliyesi, özel harekat kuvvetlerine destek ve muharip arama kurtarma gibi görevleri yerine getirebilecek olan CH-53K uçuş ekibi ve yolcuların güvenliğini de en yüksek derecede sağlayacak.

http://www.kokpit.aero/agir-yuklerin-krali-avrupa-da Mesajı Paylaş

sadalone

CH-53K'in ilk Almanya'ya gidişinin altında tabi ki bir sebep var.Almanya yakında CH-53'leri emekli edecek ve yerine gelecek en büyük aday CH-53K.Almanya 45 ila 60 adet ağır nakliye helikopteri almayı düşünüyor Mesajı Paylaş

nokta

CH-53K Bekleyişi Uzuyor

ABD, havacılık programlarında yaşadığı gecikmelerden kurtulamıyor. KC-46 Pegasus'ta art arda yaşanan gecikmelerin ardından CH-53K King Stallion helikopterlerinde de gecikme yaşanacağı açıklandı.

Toplam program maliyeti 31 milyar Amerikan Doları olan ve Amerikan Deniz Piyade Kolordusu talepleri doğrultusunda geliştirilen CH-53K King Stallion helikopterleri, planlanana göre en az 19 ay gecikme ile teslim edilecek. Programda aksamaya sebep olarak ise geliştirme testleri sırasında tespit edilen sorunlar gösterildi. Aralık 2018 dönemi için belirlenen hedefleri yakalayamayan helikopterlerde tespit edilen 106 teknik sorundan 94'ü hâlen çözülmeyi bekliyor. Deniz Piyade Kolordusu ise bulunan sorunların yüksek riske sebebebiyet verecek unsurlar olmadığı ve tümünün çözülebileceğini açıkladı. Program için ön görülen teslimat tarihi ise Temmuz-Eylül 2021 arasındaki dönem olarak belirtiliyor. Daha önce motorun egzoz gazını yeniden soluması sorunu ile başlayan aksaklıklar silsilesi sebebiyle Deniz Piyade Kolordusu, 2020 yılı bütçesi için dokuz adet belirlediği alım talebini ise altı adede düşürdü.

CH-53E Super Stallion helikopterleri ile aynı boyutlarda olan CH-53K King Stallion, öncülüne göre üç kat daha fazla yük taşıyabiliyor. 12 bin 200 kilogram taşıma kabiliyeti olan platformdan ABD, 200 adet tedarik etmeyi planlıyor.

http://www.c4defence.com/Gundem/ch53k-bekleyisi-uzuyor/8025/1 Mesajı Paylaş

nokta

CH-53K için Yeni Anlaşma

Sikorsky, ABD Deniz Piyadeleri için 107 milyon ABD Doları değerinde sözleşme imzaladı. Anlaşma, altı adet King Stallion CH-53K helikopterinin düşük hızlı başlangıç üretim (low-rate initial production) dördüncü partisinin tedarik sürecini kapsıyor. 2020 yılında tamamlanması beklenen çalışma firmanın Stratford'daki tesisinde yürütülecek.

Daha önce egzoz gazının motora yeniden girmesi nedeniyle yaşanan aksaklıklar sonucunda Deniz Piyade Kolordusu, 2020 yılı bütçesi için dokuz adet belirlediği CH-53K tedarik talebini altı adede düşürmüştü. King Stallion programının gerisinde kalındığını belirten yetkililer, yine de helikopterin 2020'de deniz testlerine, 2021 yılında da ilk operasyonel test ve değerlendirmeye gireceğini düşünüyor. Teslim sürecinin ise 2023-2024 yılında başlayacağı öngörülüyor.

Birlikleri ve askeri teçhizatı, gemiden kıyı bölgelerine ve yüksek irtifadaki arazilere taşımak için tasarlanan King Stallion, Super Stallion CH-53E platformunun yeni versiyonu.

Deniz Piyadeleri, CH-53E helikopter filosunun yerini alması için 200 adet CH-53K tedarik etmeyi planlıyor.

http://c4defence.com/Gundem/ch53k-icin-yeni-anlasma/8538/1 Mesajı Paylaş

nokta

"Aygır" İkmal Testlerinde

Batı dünyasının en kuvvetli ve en ağır askeri helikopteri olan CH-53 Stallion ailesinin en son üyesi, testlere devam ediyor.

Amerikna Donanma Hava Sistemleri Komutanlığı (NAVAIR)'ndan yapılan açıklamada, 6 Nisan'da CH-53K King Stallion helikopteri, KC-130J Super Hercules ile ikmal testleri yaptı. 4,5 saat süren faaliyette, ağır türbülanslı ortamda helikopterin davranışları incelendi. Çok yakından uçarak uçağın türbülans alanına giren helikopter, ikmal sepeti ile başarılı temas gerçekleştirdi ve ikmal süresince sorunsuz olarak uçuşunu sürdürdü.

Egzoz gazının yeniden solunması ve dişli kutusunda yaşanan mukavemet sorunları nedeniyle geciken CH-53K King Stallion programı kapsamında 200 adet helikopterin tedariki planlanıyordu. Ancak Amerikan Deniz Piyade Kolordusu, alım sayısını ekonomik nedenlerden ötürü üçte bir oranında düşürdüğünü açıklamıştı.

CH-53K King Stallion helikopterleri, 16 bin 300 kg hârici yük taşıma kapasitesine sahip. Havada yakıt ikmal kabiliyetine sahip olan platformlar, 12 bin 247 kg faydalı yükle ikmal yapmadan 203 km'lik yarıçapta görev yapabiliyor.

https://c4defence.com/Gundem/aygir-ikmal-testlerinde/9721/1 Mesajı Paylaş

Defence

"Kral" İlk Deniz Testlerini Tamamladı

CH-53 Stallion helikopter ailesi, ABD ve Batı dünyası envanterinde kullanımda olan en büyük ağır yük ve nakliye helikopteri konumunda.

Geliştirme ve fabrika testleri sırasında tespit edilen sorunlara rağmen CH-53K King Stallion helikoperi, ilk deniz testlerini tamamladı. USS Wasp (LHD 1) amfibi taarruz helikopteri üzerinde tamamlanan ilk deneme süreci, Atlas Okyanusu'nda yürütüldü ve yaklaşık iki hafta sürdü. Bu kapsamda, farklı hava ve rüzgar koşullarında kalkış ve iniş, motor çalıştırma ve kapatma, rotorların katlanması, çekiciye bağlanma ve ayrılma ile güverte üzerinde ve hangarda helikopterin çekilmesi gibi faaliyetler icra edildi. Gece ortamında gece görüş ekipmanı ile yapılan denemelerin de oldukça olumlu sonuçlandığı bilgisi verildi.

Beş kişilik mürettebatla idame edilen CH-53K King Stallion, 55 kişilik personel kapasitesine sahip. 15 bin 900 kilogram faydalı yük taşıma kabiliyeti bulunan platformun azami kalkış ağırlığı ise 38 bin 400 kilogram. Havada ikmal kabiliyetine sahip olan helikopterler, ek rezerv ve ikmal olmadan 315 km/sa seyir hızında 204 km operasyon çapına erişebilmekte.

Haberin Videosu : https://youtu.be/5kT84gs3bUk

https://c4defence.com/Gundem/kral-ilk-deniz-testlerini-tamamladi/10308/1 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter