Araba Tavsiyesi

Başlatan BATTLESTAR, Nis 01, 2018, 05:05 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Teknisyen

DSG ve EDC türü bir vites kutusuna otomatik vites demek biraz haksızlık gibi gelir bana. Bu vites sistemleri bildiğimiz baskı-Balatalı sistemlerin robotize edilmiş halleri.o yüzden yarı otomatik tanımı daha uygun.

Eğer sorunsuzluk ve arıza durumunda maliyet göz önüne alınacaksa ilk sıraya CVT vites sistemini koymak lazım.Arabadan atraksiyon beklenmiyorsa,lineer hızlanma biçimi rahatsız etmeyecekse CVT ,klasik tork konvertörlü sistemden daha iyidir.

Ayrıca benim gözlemlediğim manuel vites kullanımı bilseniz bile çok uzun süre ve sadece otomatik kullanırsanız daha sonra manuel kullanmakta o kadar rahat olmuyor. Mesajı Paylaş

S_S

@helebidinle

Hocam Japon ve Kore otomobillerinde konfordan ödün verildiğini söylemişsiniz. Ben bir mazdaci olarak haklı olduğunuzu Mazda'yi gruptan ayırmak kaydıyla söyleyebilirim. Masrafsizlik ve konforu bir arada bulacaginiz bir araç. Kalite hissi ise VW'den aşağı değil. Tasarimi ise benim icin 2004'ten beri çok güzel.  

Mazda tork konvertörü otomatik sanziman kullanıyor. 1.5 atmosferik benzinli motoru LPG ile uyumlu. Dizeli de var. Dizel konusunda nasıldır onu bilemiyorum mazda. Bilen biri varsa yazabilir :)

Ben 10000 yol yapsam benzinle binerim. Atmosferik motor olduğu için ariza yapma oranı daha da düşük. Özellikle de turbo besleme motorlarda turbo arızası kompresör arızası gibi işler biraz pahalıya patlayabiliyor.

Mazda'nin problemi 1.4 TSI motorlu bir Golf'e göre yavaş hızlanması. Eğer arabayla yarış yapma ışıklardan kalkarken şov yapma amacınız yoksa güzel bir secim olur. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Ben genel olarak yazmıştım. Tek tük istisnalar genel kaideyi bozmaz.

Avrupa araçlar, kabin konforu (gürültü-titreşim) açısından, uzakdoğulu rakiplerine göre genelde daha başarılıdır. Klima performansı ve motor gürültüsü açısından ise o kadar başarılı değildir.

Sorunsuzluk konusunda ise uzakdoğulu markalar açık ara öndedir. Özellikle Mazda, en sorunsuz markaların başında gelir.

2002 senesinde sıfır kilometre bir Honda Civic'imiz vardı. Bir Ankara-İstanbul yapardık, sesimiz kısılırdı. Çünkü 80-90'ı geçince kabine gelen yol gürültüsü o kadar fazla olurdu ki yan koltuktaki adamla sohbet etmek için stadyumdaymış veya diskodaymış gibi bağıra çağıra konuşmak gerekirdi.

Araçta davlumbaz yalıtımı diye birşey yoktu. Islak bile değil, yolun hafif nemli bir bölgesinden geçerken tekerin sıçrattığı kum zerrelerinin metale çarpma sesini kabin içinden duyabilirdik.

Öte taraftan Lexus'lar, Mercedes'lere taş çıkartıyor. Böylesi de var.

Ben genelinden bahsettim. Mesajı Paylaş

hergeleci

CVT Turkiye pazarinda yer edinebildi mi? Mesajı Paylaş

assslan

Merhaba...

Eğer 19 yaşındaki kızıma göre 3 kişilik bir ailenin kullanabileceği bir araba almak isteseydim bu araç Toyota C-HR olurdu. Gençlerin hoşlanacağı bir tasarımı var bu aracın. Ayrıca Toyota; kalitesi, idamesi, 2. eli düşünüldüğünde Türkiye' de en ideal markadır. Arkadaşlar VW ve Mazda demişler. Mazda daha kalitelidir ama idamesi ve 2. eli çok kötüdür. VW iyidir ama fiyatı ve idame masrafları kalitesinin üstündedir.

Yılda 10000 km yapıyormuşsunuz ama artık kızınızın da aracı kullanacağını düşünürseniz km biraz artacaktır. Bu sebeple hybrid seçeneğini de düşünün derim. Gerek yok derseniz 1.2 Turbo çok iyi olur. Hem az yakar hem de vergi avantajı olur. Mesajı Paylaş

S_S

@helebidinle

Hocam ben de size katıldım zaten haklısınız :) Mazda'yi ayrı tuttum sadece

@assslan

Hocam aracı 2.el aldığınız için 2.elde tek sorun birazcık geç satılması. Deger düşme gibi bir sorun olmayacak yani. Ki yeni mazda 3te bu problem daha az.
CHR hibriti test ettim. CVT şanzımanlı. Ilk kalkışta çok atik. Yakıt değerleri çok güzel. Yalniz 2. Elde Mazda'dan çok daha zorlanacaginiz bir gerçek. 1.2 turbolusu 2.elde hibritten daha rahat satılır. Ben chr alsam hibrit alırdım yine de Mesajı Paylaş

anafor2016

Aisin şanzıman baya iyi bir marka şuan Peugeot 308 ve 508 dizel de kullanılıyor. Ayrıca yeni Honda Civic dizel tam otomatik vites ZF marka 9 ileri vites.

Mazda şanzımanı Kendi üretiyor. Benzinli motorunda bazı sarsıntı porblemleri anlatılıyor. Benim arkadaşım da Mazda 3 dizel otomatik vites var, çok memnun Mesajı Paylaş

HDS

Honda'nın Aisin ve ZF'leri dünyadaki en iyilerden zaten. Mesajı Paylaş

wreak

#53
Ağu 06, 2018, 08:29 ÖÖ Last Edit: Ağu 06, 2018, 08:32 ÖÖ by wreak
    Golf veya Audi A3 olabilir o fiyat aralığında . Ben eşime golf aldım çok memnunum . DSG nin saçmalama ihtimali hep var ama alternatifleri 308 hariç sizin bütçeyi aşar veya model yılı KM si yüksek olur.

  CVT tip otomatik vitesler ise asla dizel seçenekle alınmamalı ve benzinlisinden perfonmans , sürüş zevki  beklenmemeli. Mesajı Paylaş

anafor2016

Bir arkadaşım da Polo otomatik benzinli var. Geçen yıl şanzıman arızası nedeniyle servise çekti. 17bin TL fatura çıktı. İyi niyet durumuna sokup bir şekilde çözdüler. Eğer olmasaydı , durum vahim idi. İyi ki hep yetkili servis kullanmışim deyip durdu Mesajı Paylaş

saladin

ABD'de Alman arabasi alip da memnun olan arkadasim yok diyebilirim. Ikinci el BMW alan alman komsum,  cok masrafi var diye, WV'nin stationwagon'una  dondu (sifir), uc dort sene sonra karisinin baskisiyla, buyutmek icin degil, ama masrafindan dolayi Honda Pilot'a gectiler. Benzer hikayeleri Audi ve Mercedes alan arkadaslarimdan da duydum. Ilk 5 sene her bakimi bayiden yapip sonra masrafi gorunce satan cok arkadasim var. Benzer durum bayiden ikinci el passat falan alan arkadaslarimda da oldu. Araba piyasasina takip etmedigim icin bilmiyorum, ama ABD'de satilan Alman arabalarinin genelde ucuncu ulkelerde uretildigi, ve o yuzden Almanya'dan gelen arac kalitesinde olmadigini duydum. Ne kadar dogru bilmiyorum.

Sahsen hic Alman mali arabam olmadigi icin daha fazla  yorum yapmayacagim, ama Japon arabalarinin konfor problemine katiliyorum. Amerikan arabalarindan sonra ayni sinifta japon arabasina gecince insan kendini kafeste hissediyor. Ayrica hem Toyota hem Honda kullanici arayuzleri  daha cok calisilmasi gereken seyler. Arayuz deyince sadece arac bilgisayarini kastetmiyorum. Gosterge, dugmelerin yerlestirilmesi, hatta koltuklarin fonksiyonlari falan bir suru nane bir arada. Herhalde neredeyse 18 senedir sirf  Japon arabasi kullanmis birisi olarak uzun/kisa ayarlari kadar sinir oldugum bir sey yok. Selektorle degistirmek yerine, sinyal kolunu ileri itmek veya cekmek  kadar gereksiz bir sey yok.

Simdiye kadar 3 veya 4 toyota arabam oldu. Genelde tek sorun boyasi. Benim sansima mi yoksa Toyota'nin boyama sisteminden dolayi mi bilmiyorum, uzun yillar sonra (10- 15 diyelim) mutlaka boya problemi oluyor. Yeni aldigim toyota'da bile yolda sicrayan cakilalrdan dolayi boya sokuldu (hos sectigim boya  ozel bir boya o yuzden daha hassas geyigi atiyolar). Bir de Toyota'lar artik deri koltugu kaldirmislar, her sey ya kumas ya softex dedikleri plastik (deri esdegeri  diye kakaliyorlar o ayri).

Laf arabalardan acilmisken, icimde kalan bir seyide soyliyeyim. Eski Renauit'larin sinyal kolundaki kornasi bence bir arabanin en onemli guvenlik ozelliklerinden bir tanesiydi. Herhangi bir durumda direksiyonu birakmadan, tek parmakla  uyarma sansim 1 saniyenin altindayken simdiki arabalarda elimi direksiyondan cekecegimde, kaldiracagimda, direksiyonun ortasina vuracagimda, bir de tuturamayacagimda  derken reaksiyon verme suresi 5-10 saniyeyi buluyor (ki reflekslerim genelde bayagi hizlidir). Oyle kimse direksiyon simidini tutarken basparmakla ortadan basabilirsin falan demesin, adamlar korna dugmesini kolay basilamayacak sekilde koyduklari icin, yerini bulup, avuc iciyle vurarak calmak gerekiyor. Aldigim arabalarda en cok ozledigim ozellik o korna. Hatta bazen acaba oturup kendim eklesem mi dusunuyorum. Bluetooth falan birsele bile kablosuz halledilebilir. Bir de insallah bir gun surucusuz giden bir araba alma sansim olur da ise giderken kitap mitap okuyabilirim :)
Mesajı Paylaş

HDS

Hocam Almanya'da yapılan Alman arabaları da bozuluyor. Hem de epey.. :)

Audi de, VW de.. Hatta Meksika Jetta'ları dahi epey iyi.
BMW fena değil artık elektronik olarak. Mercedes de çok karmaşık.

Millet VW'e boşuna "Dealer'dan eve gelene kadar bozuluyor" diye dalga geçmiyor. Mesajı Paylaş

sadalone

@putty anlaşılan yine sıkmaya başladın.Türkiye Norveç'i saymazsak Avrupa'da en fazla otomatik vites araç kullanan ülkedir.

2016 rakamlarına göre Türkiye'deki otomobil satışlarının %57'si otomotik vites 2017'de bu rakam %60'ın üzerine çıktı.Almanya'da %37, İngiltere'de, %35,Fransa'da %29, İtalya'da %16, İspanya %16,Belçika %14,Hollanda %25....AB ortalaması %29.
edit:silmiş Mesajı Paylaş

matmat26

Geçenlerde bir yazi vardı.

Oto üreticileri Manuel vites yerine tamamen otomatik üretimini tartışıyorlar diye..

Gunumuzde Manuel vites anlamını yitirmiş.. Gereksiz bir angarya..


Mesajı Paylaş

sahin1

Kırgızistan Bişkek'teyim. 4 gün önce bir seyahate çıktık. Kullandığımız araç Lexus 4x4 1999 model idi. İki önümüzdeki araç aniden sol önümüze direksiyon kırınca önümüzdeki araç acı fren yaptı. Tabi biz de fren yaptık. Önümüzdeki araca yaklaşık 5 cm mesafede durduk. Arkamızdaki 3 araç birden peş peşe birbirimize vurduk. Bu 3 aracın ön tamponları çöktü. Bizim aracın arka tamponunda sadece 0,5 cm kadar yerinden ayrılma oldu. Ayrıca aracımız fren mesafesini korudu. 3 aracın ittirmesine rağmen adeta yerinden kımıldamadı. Bize söylenen bu araçların çok sağlam olduğu şeklindeydi.
Burada bizim bir görevlimiz 2003 model Mercedes E320'yi 6.500.-USD'ye almış. İç geçirdim tabi. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter