Boeing B737

Başlatan canıtez, Şub 23, 2018, 12:19 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Topgun

[Boeing Boss admits mistakes were made on fatal MCAS system.

Boeing CEO Dennis Muilenburg is facing more questions about his company's failure to prevent two deadly plane crashes. Boeing hopes the 737 MAX involved in crashes that killed 346 people will soon return to the skies.

The system in question, which is designed to avoid a midair stall, automatically pushes the nose of the plane downward to avoid a loss of power.

At issue is the fact that Boeing originally used only one sensor to measure the plane's trajectory, and failed to alert pilots to the new system until after the first crash. The company also failed to tell pilots they had installed an optional warning system to alert them of possible data mismatches between sensors. Those failures led to situations in which pilots were unable to control the aircraft.

DeFazio also asked why Boeing would approve the MCAS system if it knew it was vulnerable at one point of failure. Muilenburg said the company was asking themselves that same question. The company has since built redundancy into the system, using two sensors instead of one.]

Mevzu; tamamen bir yazılım hatasıdır. Çünkü gerekli donanım uçakta mevcut. Yazılımın görevini yapıyor olması, Boeing'in pintiliğinden aynen bizim elim AMS kazamızda olduğu üzere, tek sensörden veri alarak, cross check yapmayarak hatalı tek veriyi baz alıp, ona göre hatalı kumanda vermesini engellemiyor ne yazıkki. Boeing, bu hatayı ve eksikliği farketmiş fakat daha fazla para harcamamak ve uğraşmamak için düzeltmekten kaçınmıştır. Üstüne üstlük, bu MCAS sistemi ile ilgili pilotlara detaylı bilgilendirme ve uyarı yapmayıda atlamıştır ne yazıkki!

İşte bu yüzden, en üst yöneticisinden itibaren suçludur ve yargı önünde hesap vermelidir.


Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing 737 MAX üretimine devam edecek

ABD'nin uçak üreticisi Boeing, ocak ayında durdurduğu 737 MAX tipi yolcu uçaklarının üretimine tekrar başladığını duyurdu.

Boeing tarafından yapılan yazılı açıklamada, "Boeing son aylarda 737 MAX üretimine sağlıklı bir dönüş için önemli ilerlemeler kaydetti. Firmamız bu süreçte, Federal Havacılık İdaresi ve diğer küresel düzenleyiciler ile çalışmaya devam etmiştir." ifadelerine yer verildi.

Şirketin son iki trajik kazanın ağır yükünü hala taşıdığı vurgulanan açıklamada, "Bu kazalardan etkilenenlerin ihtiyaçlarını karşılamak için 100 milyon dolarlık yardım fonu kurduk." ifadesi kullanıldı.

Boeing, yaşanan iki uçak kazasında toplam 346 yolcunun ölmesi üzerine teslimatları durdurmuş ve Mart 2019'da 737 MAX tipi uçakların uçuşunu yasaklamıştı.

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının da etkisi ile siparişlerde yaşanan iptallerden dolayı Boeing'in ülkenin farklı yerlerindeki hangarları ağzına kadar uçak dolmuştu.

Firmanın üretime dönüş kararının, Boeing Üst Yöneticisi Dave Calhoun'un, 7 bine yakın çalışanın işine son verdiklerini belirten açıklamasının ardından gelmesi dikkat çekti

https://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/boeing-737-max-uretimine-devam-edecek.html Mesajı Paylaş

Topgun

Mümkünse dönmesin.. B737 başarılı efsanesinide artık daha fazla zorlamayıp, bu serinin üretimini sonlandırsın. Artık bir zahmet yeni nesil kompozit gövdeden yeni bir tek koridor 150-200 yolculuk B797 ailesi oluştursun. Şu rezil 'Make it simple for stupid' felsefelerinden ve sırtlarını pilotlara dayamaktan artık tamamen vazgeçerek,  AIRBUS gibi max. 'User friendly' akıllı uçaklar yapsınlar... Mesajı Paylaş

murattekin

Topgun hocam 757 niye devam etmedi? Her şeyiyle yeni bir uçaktı. Ben o zamanlar 737'nin yerine geçer diye düşünmüştüm. Mesajı Paylaş
...

AKINCI

Evet a321 bu kadar popülerken 757 NG gayet mantıklı olabilirdi. Mesajı Paylaş

Topgun

Kargo kapasitesi hiç yoktu. Çok kısıtlı yığma bagaj taşıyabiliyordu, o da ancak turist yolcunun bagajını. B757 turist taşımaya uygun bir uçaktı sadece. O yüzden uzun ömürlü olmadı. Mesajı Paylaş

murattekin

Max'lerin hapis hayatı bitmiş galiba. THY bu konuda nasıl bir yol çizer Topgun hocam? Mesajı Paylaş
...

Topgun

Henüz daha herhangibir haber yok. Avrupa ve Türk sivil havacılık otoriteleri yasağı kaldırmadılar.

Uçuşları açılırsa muhakkak kullanıma sokarız, çünkü daha ekonomik operasyonel maliyeti düşük teyyareler. Lakin zaten mevcudun üçte birinin uçurulabildiğini düşünecek olursak, öyle aman aman yolunu gözleyende yok doğrusu... Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter