Boeing B737

Başlatan canıtez, Şub 23, 2018, 12:19 ÖS

« önceki - sonraki »

HDS

FAA işin sadece başı, artık iş süper politize oldu ve halka mal oldu. Bu sebeple tek tek bu uçağa uçuştan men kararı veren tüm dünya otoriteleri de sanırım kendileri de denetleme yapmak isteyeceklerdir. Yani "Hah tamam FAA onay verdi ise bem de yasağı kaldırayım" diyen bulmak zor olur. Ancak Trump da çok sıkıştıracaktır bu ülkeleri.

Avrupa? Çin? Belki de yeni bir kriz geliyor bu sebeple. Mesajı Paylaş

canıtez

THY, bir 737-800 uçağında çatlak tespit etti

Türk Hava Yolları filosundaki TC-JGF tescilli bir adet Boeing 737-800 tipi yolcu uçağın kanat gövde bağlantısında bulunan çatlak nedeniyle uçak seferden alındı. 2002 model uçak THY filosuna aynı yılın mart ayında katılmıştı. Filodaki diğer 737-800 uçakları da kontrol ediliyor. THY'de halen 98 adet 737NG modeli bulunuyor.  

Parçaların kontrol saatlerinden önce tespit edilen çatlak nedeniyle geçtiğimiz günlerde Amerikan Havacılık Otoritesi FAA 'AD' olara adlandırılan teknik emir yayınlamış, bu parçaların kontrolünü istemişti.

737 MAX'LERDEN SONRA SIRA NG'LERDE DE SORUN ÇIKTI

ABD'li imalatçı Boeing'in 737 MAX'ten sonra başı şimdi de Next Generation (NG - Yeni Nesil) olarak adlandırılan 600-700-800 ve 900 serilerinde çıkması dikkat çekti. Yapılan incelemede, kanat ve gövde bağlantısını sağlayan 4 ana parçada çatlak olduğu tespit edildi. 

Normalde bu parçaların ömrü 90 bin iniş kalkış. Ancak yapılan kontrollerde, 35 bin iniş kalkışta oluşan çatlaklar sonrasında FAA hemen harekete geçti. İlk etapta bu çatlakların 1900 adet ilk yıllarda imal edilen 737NG serilerinde olduğu tahmin ediliyor.

TÜRKİYE'DE 220 ADET 737NG VAR

Halen Türk Hava Yolları'nda 1 adet 737-700, 82 adet 737-800 ve 15 adet de 737-900ER uçağı bulunuyor. Toplam filo 98 uçak. 737NG operatörü SunExpress 60, Pegasus'ta 38, Corendon'da 20 uçakla birlikte Türk sivil havacılığındaki 737NG sayısı ise 220.

QANTAS'IN 50 UÇAĞI YERE İNDİ

Bugün yapılan açıklamada ise Avustralyalı havayolu Qantas, 50 737NG tipi uçağını kontrol amaçlı yere indirdi. Gerçekleştirilecek bakım işleminin ardından uçaklar yeniden sefere verilecek.

SOUTHWEST'İN 25 UÇAĞINDA ÇATLAK

Bu gelişmeler üzerine FAA havayolu şirketlerinden 737NG'lerin kontrol edilmesini istemişti. Gerçekleştirilen bakım işlemlerinde 25 uçakta çatlak tespit edildi. Southwest Havayolları, kendi filolarındaki iki uçakta çatlak tespit edildiğini kamuoyu ile paylaştı.

BİTMEYEN SORUN 737MAX

Boeing, 13 Mart'tan bu yana 737 serisinin son modeli olan MAX'lerin arka arkaya gelen iki kaza sonrasında sorun tespit edilen yazılımı ile de dertte. 400'e yakın uçağın seferi durdurulurken, imalatçı 500'ün üzerindeki uçağını da teslim edemedi. THY'nin filosunda 12 adet 737MAX mart ayından bu yana uçamıyor. THY'nin ayrıca üretimi tamamlanmış 12 uçağı da ABD'de bekletiliyor. 

http://www.kokpit.aero/thy-737-ng-kanat-catlak Mesajı Paylaş

murattekin

FAA ve EASA, MAX için teslim edilen dökümanların yeniden gözden geçirilmesini istemiş. Yeniden uçmaları yıl sonunu bulacak deniyor.

https://www.cnbc.com/2019/11/07/regulators-want-revised-boeing-737-max-software-documentation.html Mesajı Paylaş
...

Topgun


Boeing, 737-10'u sessizce fabrikadan çıkardı
Son Güncelleme: 23/11/19 17:25:260

Boeing, ciddi sorunlar yaşadığı 737 MAX ailesinin en büyük modeli olan 737-10'un imalatını tamamladı. Uçak havacılıkta 'roll-out' olarak adlandırılan fabrikadan çıkış töreni ise gerçekleşmedi. Uçak sessiz sedasız Seattle yakınlarındaki Renton'daki 737 imalat hattından çıkartıldı.

A321NEO İLE REKABET EDECEK

Tescili N27751 olan uçak, Airbus A321neo modeli ile rekabet edecek. Airbus, tek koridordu yolcu kapasitesini 239'a çıkartan ve 5 bin 700 kilometre menzili ile A321neo modelinde önemli bir pazara ulaştı. Bu pazarın uzun yıllardır kullanılan Boeing 757 uçakları yerine havayolları A321neo sipariş etmeye başladı. Artan satış rakamları sonrasında Boeing bu alanda rekabet etmek üzere 737-10 modelini geliştirdi.

Proje ilk olarak 2017'de yapılan Paris Air Show sırasında açıklandı. Boeing, 361 adet Siparişe ulaşırken uçağın en büyük müşterisi de Amerikan Unitedr Havayolları oldu. Şirket toplam 100 adet sipariş verdi.

İLK UÇUŞ HEDEFİ TEMMUZ

Boeing, MAX ailesinin yeni üyesi 737-10'un ilk uçuşunu Temmuz 2020'de yapmayı hedefliyor. Tek sınıfta en fazla 230 koltuk kapasiteli olacak uçak için menzil hedefi ise 6 bin 110 kilometre. Mesajı Paylaş

canıtez

İsrail'in modifiye ettiği kargo 737'lerin uçuşları durduruldu

İsrail Havacılık Endüstrisi IAI şirketi tarafından modifiye edilerek kargo uçağı haline getirilen Boeing 737-300'lerin uçuşları durduruldu. Yapılan incelemede, yük kayması durumunda kargonun kokpiti ezmesini önleyen özel ağ sisteminin yerinden istemsiz çıktığı tespit edildi.

Halen aralarında Qantas'ın olduğu farklı havayollarında uçan 47 adet Boeing 737-300 kargo uçağı seferden alındı. Yolcu uçaklarını kargoya çevirmede bir çok projeye imza atan IAI şirketi konuyla ilgili olarak tüm izinlerin İsrail Havacılık Otoritesi tarafından verildiğine dikkat çekerek bu konuda çalışmaların sürdürüldüğünü açıkladı.

http://www.kokpit.aero/kargo-737-ucuslar-durdu Mesajı Paylaş

canıtez

737 MAX krizinde sorun sadece yazılımda değil

Art arda meydana gelen iki kazanın sonrasında yere çekilen ve on aydır uçamayan Boeing 737 MAX tipi uçaklar hakkında neredeyse her gün yeni bir gelişme yaşanıyor. Kamuoyuna yansıyan son bilgiler, Boeing 737 MAX'taki sorunun sadece yazılımdan ibaret olmayabileceğini ortaya koyuyor.

Boeing 737 MAX 2018 ve 2019 yılında yaşanan kazaların sebebi olarak, uçağı dengede tutmaya yarayan ve Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) adı verilen sistemde yaşanan sorunlar gösterilmişti. Dolayısıyla Boeing, MCAS'ın yazılımına odaklanmıştı.

Ancak New York Times'ta yayımlanan bir habere göre, uçağın motorları ve kuyruğu ile ilgili iki yeni aksaklıktan şüpheleniliyor. Motorların yapısal olarak zayıf olduğu ve bu yüzden parçalabileceği, ancak bu ihtimalin son derece düşük olduğu kaydediliyor.

Ayrıca, kuyruğu kontrol eden iki ayrı kablo hattının birbirlerine çok yakın olduğu ve bu yüzden bir kısa devre meydana gelebileceği; bunun sonucunda da pilotların çok çevik bir biçimde müdahale edememeleri durumunda uçağın dalışa geçerek düşebileceği belirtiliyor.

Ne kadar düşük ihtimal olursa olsun, bu gibi risklerin konuşulması, 737 MAX'a karşı zaten bir hayli menfî olan yolcu algısını daha da kötüleştirebilir. Bunun yanı sıra, yeni tespit edilen bu iki sorunun, Boeing 737'nin önceki modellerinde de bulunabileceğinden endişe ediliyor.

Gelgelelim, Boeing yetkilileri bu gibi sorunların bütün uçaklarda zaman içerisinde ortaya çıkabileceğini ve kolaylıkla çözülebileceğini iddia ediyor. Görünen o ki 737 MAX daha uzunca bir süre sivil havacılık sektörünün bir numaralı gündem maddesi olmaya devam edecek.

http://www.kokpit.aero/sorun-sadece-yazilim-degil Mesajı Paylaş

canıtez

Southwest 737 MAX'leri uçuş programından çıkarttı

Boeing, Nisan ayında 737 MAX'leri uçurmayı hedeflerden gelişmeler uçağın tekrar sefere verilme tarihinin daha da ötelendiğine dikkat çekiyor. Halen filosunda 34 adet 737 MAX bulunan ABD'nin en büyük düşük maliyetli havayolu şirketi Southwest 6 Haziran'a kadar tüm uçuşları uçuş programından çıkardı.

Yeni düzenleme haftalık 330, aylık da 4 binden fazla uçuşu etkiledi. Southwest bu açıdan sefer sayısını yüzde 10 azaltmak zorunda kaldı. Diğer taraftan Southwest'ten verilen bilgiye göre, şu an izin çıksa bile pilotların ek eğitim ve hazırlıkların en az bir ay süreceğine dikkat çekiliyor.

UNİTED 4 HAZİRAN'A UZATMIŞTI

Diğer taraftan United Havayolları da 737 MAX uçaklarını seferlerden 4 Haziran 2020 tarihine kadar çıkarmıştı. Türk Hava Yolları ise tazminat konusunda Boeing ile anlaşma imzaladıktan sonra herhangi bir tarih açıklaması ise yapmadı.

http://www.kokpit.aero/boeing-737max-uzadi Mesajı Paylaş

Karabasan

737 MAX yazılımında yeni bir sorun daha bulundu


Boeing'in imalatını durdurmak zorunda kaldığı ve 13 Mart 2019 tarihinden bu yana uçamayan 737 MAX uçaklarıyla ilgili yeni bir yazılım sorunu daha tespit edildi. Bu gelişme sonrasında nasıl bir yol izleneceği ise merakla bekleniyor.

Açıklama, Boeing tarafından yapıldı. Şirketin hisselerinde sert bir düşüşe neden olan bu açıklamada, imalatçı gerekli güncellemelerin yapıldığı ve Amerikan Federal Havacılık Dairesi FAA ile çalışmaların birlikte yürütüldüğü belirtildi.

NE ZAMAN UÇACAĞI BELLİ DEĞİL

Bu gelişmeler havayolları tarafından da dikkatle izleniyor. Aralarında Türk Hava Yolları'nın da olduğu bazı şirketler geçtiğimiz günlerde Boeing ile tazminat konusunda el sıkışmıştı. Hale THY'nin filosunda 12 adet 737 MAX bulunurken imalatı tamamlanan 12 uçak da teslimat için ABD'de bekliyor. Southwest Havayolları ise 737 MAX'ları önümüzdeki haziran ayına kadar uçuş programından çıkarmıştı.
http://www.kokpit.aero/737-max-sorunlar-bitmiyor Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

canıtez

737 MAX yazılımında yeni bir sorun daha buldu

Boeing'in imalatını durdurmak zorunda kaldığı ve 13 Mart 2019 tarihinden bu yana uçamayan 737 MAX uçaklarıyla ilgili yeni bir yazılım sorunu daha tespit edildi. Bu gelişme sonrasında nasıl bir yol izleneceği ise merakla bekleniyor.

Açıklama, Boeing tarafından yapıldı. Şirketin hisselerinde sert bir düşüşe neden olan bu açıklamada, imalatçı gerekli güncellemelerin yapıldığı ve Amerikan Federal Havacılık Dairesi FAA ile çalışmaların birlikte yürütüldüğü belirtildi.

NE ZAMAN UÇACAĞI BELLİ DEĞİL

Bu gelişmeler havayolları tarafından da dikkatle izleniyor. Aralarında Türk Hava Yolları'nın da olduğu bazı şirketler geçtiğimiz günlerde Boeing ile tazminat konusunda el sıkışmıştı. Hale THY'nin filosunda 12 adet 737 MAX bulunurken imalatı tamamlanan 12 uçak da teslimat için ABD'de bekliyor.

Southwest Havayolları ise 737 MAX'ları önümüzdeki haziran ayına kadar uçuş programından çıkarmıştı.

http://www.kokpit.aero/737-max-sorunlar-bitmiyor Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing: 737 MAX'ler Haziran'a kadar uçamayacak

Son günlerde bir çok Amerikan havayolu şirketi filolarında uçmayı bekleyen 737 MAX yolcu uçaklarını haziran ayına kadar planlamadan çıkartmıştı. Resmi açıklama Boeing'ten de yapıldı. 737 MAX'lerin gökyüzüne dönmesi en erken bu yılın haziran ayını bulacak. Hatta bazı kaynaklara göre bu süre temmuz ayına bile sarkabilecek.

29 Ekim 2018 ve 10 Mart 2019'da meydana gelen iki Boeing 737 MAX kazası sonrasında 13 Mart 2019'dan itibaren dünyadaki tüm 737 MAX uçakları yere inmişti. Yazılım kaynakla kaza raporlarının ardından halen Boeing çalışmasını tamamlamış değil. Yeni yazılım konusunda Boeing, FAA ile çalışmalarını sürdürüyor.

http://www.kokpit.aero/boeing-737-max-haziran-2020 Mesajı Paylaş

Karabasan

Boeing 737 MAX tipi uçak üretimi nedeniyle soruşturmayla karşı karşıya


Wall Street Journal gazetesi, Boeing'in "737 MAX" uçaklarının kontrol sistemlerindeki ''tehlikeli hatalara'' ilişkin uçak şirketi hakkında federal bir soruşturma yürütüldüğünü yazdı.

Haberde, ABD Adalet Bakanlığından savcılar ve federal hava güvenliği düzenleyicilerinin, "737 MAX" tipi uçaklarını üretimden kaynaklanan ''olası güvenlik sorunlarını'' soruşturduğu belirtildi.
https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/boeing-737-max-tipi-ucak-uretimi-nedeniyle-sorusturmayla-karsi-karsiya-/1822085di.
Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Topgun

BOEING, 2. derece cinayet, yani taksirle (birden fazla) ölüme sebebiyet vermek suçlamasıyla yargılanmalıdır. Olması gereken budur. Hatta bu yazılım hatasını bilerek saklayan, açıklamayan sorumlular hakkında kasıtta aranmalıdır. Suçları bu derece büyüktür... Mesajı Paylaş

murattekin

Bir insan yüzlerce cana mal olabilecek yazılım hatasını neden saklar? Eşi dostu B737'ye hiç binmeyecek mi?
Böyle vicdansızlık olur mu? Mesajı Paylaş
...

putty

#58
May 01, 2020, 05:24 ÖÖ Last Edit: May 01, 2020, 05:29 ÖÖ by putty
Yazılım hatasını saklama nasıl bir şey ben anlamadım. Bir yazılımcı yazılım hatası görür ise onu iki tık tık ile düzeltir olur biter niye saklasın makine değil fizikle savaş değil klavyeye bas yaz düzelsin maden hatayı gördün o sana sen ona bakıyorsun yazar düzeltirsin. Gözden kaçmıştır ön görülememiştir böyle bir şeydir yani sorun yazılım olunca mantıklısı bu geliyor bana. Böyle oldu ise makineler zaten hep bu insan zavallılığına göre üretiliyor.
Şöyle bir şey mi makine hatalı olduğu için yazılım bilerek mi hatalı üretildi o çözülemeyen mekanik mevzuyu örtmek için. Volkswagen'in egzoz  emisyon yazılım alaveresi gibi mi yani
  Mesajı Paylaş

HDS

Mevzu yazılım hatası değil ki.  ??? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter