Boeing B737

Başlatan canıtez, Şub 23, 2018, 12:19 ÖS

« önceki - sonraki »

HDS

FAA işin sadece başı, artık iş süper politize oldu ve halka mal oldu. Bu sebeple tek tek bu uçağa uçuştan men kararı veren tüm dünya otoriteleri de sanırım kendileri de denetleme yapmak isteyeceklerdir. Yani "Hah tamam FAA onay verdi ise bem de yasağı kaldırayım" diyen bulmak zor olur. Ancak Trump da çok sıkıştıracaktır bu ülkeleri.

Avrupa? Çin? Belki de yeni bir kriz geliyor bu sebeple. Mesajı Paylaş

canıtez

THY, bir 737-800 uçağında çatlak tespit etti

Türk Hava Yolları filosundaki TC-JGF tescilli bir adet Boeing 737-800 tipi yolcu uçağın kanat gövde bağlantısında bulunan çatlak nedeniyle uçak seferden alındı. 2002 model uçak THY filosuna aynı yılın mart ayında katılmıştı. Filodaki diğer 737-800 uçakları da kontrol ediliyor. THY'de halen 98 adet 737NG modeli bulunuyor.  

Parçaların kontrol saatlerinden önce tespit edilen çatlak nedeniyle geçtiğimiz günlerde Amerikan Havacılık Otoritesi FAA 'AD' olara adlandırılan teknik emir yayınlamış, bu parçaların kontrolünü istemişti.

737 MAX'LERDEN SONRA SIRA NG'LERDE DE SORUN ÇIKTI

ABD'li imalatçı Boeing'in 737 MAX'ten sonra başı şimdi de Next Generation (NG - Yeni Nesil) olarak adlandırılan 600-700-800 ve 900 serilerinde çıkması dikkat çekti. Yapılan incelemede, kanat ve gövde bağlantısını sağlayan 4 ana parçada çatlak olduğu tespit edildi. 

Normalde bu parçaların ömrü 90 bin iniş kalkış. Ancak yapılan kontrollerde, 35 bin iniş kalkışta oluşan çatlaklar sonrasında FAA hemen harekete geçti. İlk etapta bu çatlakların 1900 adet ilk yıllarda imal edilen 737NG serilerinde olduğu tahmin ediliyor.

TÜRKİYE'DE 220 ADET 737NG VAR

Halen Türk Hava Yolları'nda 1 adet 737-700, 82 adet 737-800 ve 15 adet de 737-900ER uçağı bulunuyor. Toplam filo 98 uçak. 737NG operatörü SunExpress 60, Pegasus'ta 38, Corendon'da 20 uçakla birlikte Türk sivil havacılığındaki 737NG sayısı ise 220.

QANTAS'IN 50 UÇAĞI YERE İNDİ

Bugün yapılan açıklamada ise Avustralyalı havayolu Qantas, 50 737NG tipi uçağını kontrol amaçlı yere indirdi. Gerçekleştirilecek bakım işleminin ardından uçaklar yeniden sefere verilecek.

SOUTHWEST'İN 25 UÇAĞINDA ÇATLAK

Bu gelişmeler üzerine FAA havayolu şirketlerinden 737NG'lerin kontrol edilmesini istemişti. Gerçekleştirilen bakım işlemlerinde 25 uçakta çatlak tespit edildi. Southwest Havayolları, kendi filolarındaki iki uçakta çatlak tespit edildiğini kamuoyu ile paylaştı.

BİTMEYEN SORUN 737MAX

Boeing, 13 Mart'tan bu yana 737 serisinin son modeli olan MAX'lerin arka arkaya gelen iki kaza sonrasında sorun tespit edilen yazılımı ile de dertte. 400'e yakın uçağın seferi durdurulurken, imalatçı 500'ün üzerindeki uçağını da teslim edemedi. THY'nin filosunda 12 adet 737MAX mart ayından bu yana uçamıyor. THY'nin ayrıca üretimi tamamlanmış 12 uçağı da ABD'de bekletiliyor. 

http://www.kokpit.aero/thy-737-ng-kanat-catlak Mesajı Paylaş

murattekin

FAA ve EASA, MAX için teslim edilen dökümanların yeniden gözden geçirilmesini istemiş. Yeniden uçmaları yıl sonunu bulacak deniyor.

https://www.cnbc.com/2019/11/07/regulators-want-revised-boeing-737-max-software-documentation.html Mesajı Paylaş
...

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter