Boeing B737

Başlatan canıtez, Şub 23, 2018, 12:19 ÖS

« önceki - sonraki »

sadalone

Benim merak ettiğim hava yolu şirketleri bu zararları tazmin edebilmek için Boeing'i dava edebilirler mi? İşte asıl o zaman Boeing asıl şoku yer. Mesajı Paylaş

HDS

@Topgun'ın ahı tuttu Boeing'e. Mesajı Paylaş

malpsoy

Ciddi şekilde Boeing için iflas tehlikesinden bahsediyordu ekonomik kanallar. Tazminattan ziyade iptal edilecek alımlar  şirket için sıkıntı. Boeing yolcu uçaklarının temelini oluşturuyor 737 ler... Mesajı Paylaş

HDS

737 Boeing cirosunun ortalama %30'u kadar. Airbus için A320 ailesi daha büyük.

Boeing'in asıl karlı ve büyük işi geniş gövdeliler oldu. MAX NEO'ya göre pek de tercih edilmedi.

Asıl sorun hisseler. Mesajı Paylaş

Topgun

Aslında B787 bayağı güzel olmuş, beğendim. Lakin A350'min eline su bile dökemiyor o ayrı :)

Boeing, bu son büyük fiyasko ile B737 efsanesini gömdü bence. Hadi bizi geçin, yolcular bile uçmak istemiyor artık. İnsanlar soruyor uçağın modelini, MAX olup olmadığını. Devir teknoloji devri, artık herkes herşeyi duyuyor, görüyor. Eh bizcede gayet mübah, zaten hiç pilotaj kolaylığı sağlamayan eski nesil bir zihniyetin son perdesinin artık toprağa gömülmesi gerek. Boeing, bu rezaleti, radikal bir karar alarak, süratle B797 serisini üretime sokarak gidermelidir. Zaten geniş gövdede gayet güzel gidiyor. 787 ve 777 serileri çatır çatır satıyor ve uçuyor. B737 artık bitmeli... Mesajı Paylaş

canıtez

FAA, MAX güncellemesini onayladı

Amerikan Havacılık Otoritesi (FAA), iki büyük ölümlü kazayla gündeme gelen Boeing'in 737 MAX uçakları için yapılan yeni yazılım güncellemesini onayladı.

Reuters'in haberine göre, Boeing tarafından kazaların nedeni olarak bilinen MCAS sistemleri için yapılan yazılım güncellemesinin FAA tarafından "operasyonel olarak uygun" görüldüğü belirtildi.

FAA'nın Uçuş Standardizasyon Kurulunun taslak raporunda pilotların MCAS otomatik uçuş sistemi için ek bilgisayar tabanlı eğitim almaları önerildiği bilgisi verildi.

Boeing'in yazılım güncellemesinin daha önce Nisan ayının başında yapılacağı açıklanmış ancak, tüm ilgili sorunların tespit edilip uygun şekilde ele aldığından emin olmak için sürenin uzatıldığı belirtmişti.

http://www.kokpit.aero/faa-max-guncelleme-onaylama Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing'in CEO'su: 737 Max yazılım güncellemesinde ilerleme var

Boeing CEO'su Denins Muilenburg şirketin 737 Max modeli için yazılım güncellemesi çalışmalarında istikrarlı bir ilerleme sağlandığını ve sertifikalandırma işlemi öncesinde son test uçuşunun yapıldığını duyurdu.

Twitter hesabından bir video paylaşan Muilenburg, şirketin 737 Max modeli uçaklarının Endonezya ve Etiyopya'daki kazalarının uçakların güç kaybını engelleyen yazılımları nedeniyle olduğunun belirlenmesiyle, yazılım güncellemelerini test ettiklerini ve istkrarlı bir ilerleme sağladıklarını açıkladı.

Muilenberg, "Dün güncellenene yazılımı kullanarak ilk resmi mühendislik testini tamamladık. Bu sertifkalandıra öncesinde son testimizdi" dedi.

http://www.kokpit.aero/boeing-ceo-737-max-yazilim

  Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing 737MAX'ler için yazılım güncellemesi tamamlandı

İki aydan fazla süredir uçmayan Boeing 737MAX yolcu uçakları için yazılım güncellemesi tamamlandı. Bu konudaki çalışmalar Amerikan Havacılık Otoritesi FAA ile birlikte 8 havacılık otoritesine Boeing tarafından sunuldu.

Önce geçen yıl ekim, sonrasında da bu yıl mart ayında meydana gelen Lion Air ve Etiyopya Havayolları kazalarında iki Boeing 737MAX düşmüş, 346 kişi hayatını kaybetmişti. Kazalarda MCAS olarak adlandırılan Maneuvering Characteristics Augmentation System devreye girerek uçağa dalış kumandası vermişti. Bu sistem pilotlar tarafından devre dışı bırakılamamıştı.

ÖNCE NİSAN AYI HEDEFLENDİ AMA…

Yapılacak güncelleme için Boeing önce tüm çalışmaların nisan ayında tamamlanacağını açıklamıştı. Ancak çalışmalar başladıktan sonra Boeing süre uzatımı talep etti.

Boeing bu süreç içinde 207 test sortisinden oluşan 360 saatlik uçuşu tamamladı. Aynı zamanda simülatör uçuşları da gerçekleştirildi. Halen sunulan rapor, FAA ile birlikte 8 ülkenin havacılık otoritesi tarafından inceleniyor. 

Boeing, 737 Max'ler tekrar ticari uçuşlara başlamadan önce dünya genelinde bir dizi müşteri konferansı da düzenleyecek.

http://www.kokpit.aero/boeing-737-max-yazilim-guncellendi Mesajı Paylaş

canıtez

Boeing'den en çok MAX tazminatını kim alacak?

Amerikan uçak imalatçısı Boeing'in en gözde modeli 737 MAX'ın ard arda iki ölümlü kaza yapması ve 346 kişinin hayatını kaybetmesi üzerine filosunda bu tip uçak bulunan şirketler bunları yere indirmek zorunda kalmıştı.

Uçakları aylardır yerde kaldığı için ciddi oranda zarar eden şirketler mağduriyetlerinin giderilmesi için Boeing'den yüklü miktarda tazminat talep edecek. Geçtiğimiz günlerde medyaya yansıyan haberlerde Boeing'in havayollarına tazminat olarak 4.9 milyar dolarlık bir kaynak ayırdığı ortaya çıkmıştı.

Tazminat ödemeleri yaklaşırken filosunda en çok MAX kullanan havayolları da merak ediliyordu. İşte o şirketler:

Southwest Airlines: 34 adet filoda, 276 adet siparişi var.

American Airlines: 24 adet filoda, 100'ü kesin, 60'ı opsiyonlu 160 siparişi var.

Air Canada: 24 adet filoda, 37 siparişi var.

China Southern Airlines: 24 adet filoda, 56 siparişi var.

Norwegian Air Shuttle:18 adet filoda, 92 siparişi var.

Air China: 16 adet filoda, 29 siparişi var.

TUI: 15 adet filoda, 60 adet siparişi var.

Flydubai: 14 adet filoda, 236 siparişi var.

United Airlines: 14 adet filoda, 100 siparişi var.

Spicejet: 13 adet filoda, 193 siparişi var.

WestJet Airlines: 13 adet filoda, 21 siparişi var.

TÜRK HAVA YOLLARI: 12 filoda. 40 adet 737 MAX 8 ve 10 adet 737 MAX 9 siparişi mevcut.

Ryainair: 135 adet Boeing 737 MAX siparişi var.

http://www.kokpit.aero/en-buyuk-max-kullanicilari Mesajı Paylaş

HDS

Pegasus -ki 737'ciliğin bayrak taşıyanıydı- gitti en risksiz uçağı en risksiz motor ile aldı, NEO'larını CFM ile aldı çatır çatır uçuruyor.

THY zaten bok varmış gibi gitti MAX aldı, üzerine aldığı 320 ve 321 NEO'ları da Pratt GTF ile sipariş etti. Ne MAX'ları uçurabiliyor ne de GTF'lerden bir hayır gördü. Burada bir öngörü farkı var demek ki. THY'nin artık alımlarında bir politik kaldıraç olması kaygısından vaz geçmesi gerekiyor. Ne en iyi ise onu almalı. Ve belki tek koridorluda Airbus, geniş gövdede Boeing deyip geçmeliydi. Mesajı Paylaş

onkomd

Aynen. Karman çorman olmuş. Her Boeing'e bindiğimde endişeleniyorum zaten. Bunun tasarımını kim gözden geçirdi diye merak ediyorum. Mesajı Paylaş

canıtez

China Southern 80 adet MAX siparişini iptal etti

Çinli havayolu şirketi China Southern Boeing'e verdiği 80 adet Boeing 737 MAX8 siparişini iptal ettiğini açıkladı. Şirketin 24 adet uçağı teslim edilmiş, 7 adeti fabrikada yerde ve geri kalan kısmı ise üretim programındaydı.

Bu iptalin ardından diğer havayolu şirketlerinin de siparişlerini iptal edebileceği konuşuluyor. Boeing 737 MAX 8 tipi iki uçağın peşpeşe düşmesi sonucu 396 kişi hayatını kaybetmişti.

Daha önce de Suudi havayolu şirketi Flydeal 30 adet MAX siparişini iptal etmiş, yerine A320 Neo siparişi vermişti.

http://www.kokpit.aero/cin-havayolu-max-siparis-iptali Mesajı Paylaş

murattekin

Max'ım yazılımında yeni hata! Uçak herhalde bir daha kimseye güven telkin edemeyecek.

 https://www.webtekno.com/haber/amp/73623 Mesajı Paylaş
...

canıtez

MAX krizinin en olumsuz etkilediği 2.şirket THY

Amerikan Boeing şirketi, iki büyük ölümlü kaza sonrası Boeing  737 MAX serisi uçakları yere indirmiş, yaşanan kazalardan dolayı şirket büyük güven kaybı yaşamıştı. Yere indirilen uçaklar dolayısıyla en çok zararı gören şirketler de belli oldu. Buna göre MAX krizi en çok Air Canada, Türk Hava Yolları, China Southern ve Southwest Airlines'ı olumsuz etkiledi.

Toplam 400'e yakın kişinin ölümüyle sonuçlanan kazalarndan sonra Boeing kaybettiği güveni tekrar geri kazanabilmek için MAX uçaklarındaki sorunları gidermek için bugüne kadar 500'den fazla test uçuşu yaptı.

BOEING CEO'SU MAX'IN TEST UÇUŞUNA KATILDI

Boeing CEO'su Dennis Muilenburg bu uçuşlardan ikisine şahsen katıldığını açıkladı. CNBC'ye konuşan Muilenburg, "Bize olan güvenin son aylarda zarar gördüğünü biliyoruz. Bu güveni tekrar kazanabilmek için çok çalışıyoruz" dedi. Muilenberg MAX uçaklarının Eylül ayı başlarında tekrar uçuşa dönebileceğini söyledi.

Öte yandan MAX kazalarında hayatlarını kaybedenlerin aileleri Amerikan Federal Havacılık Otoritesi'ne (FAA) tam bir yasal inceleme yapmaları için baskı yapan mektuplar gönderdi. Kızı Etiyopya kazasında ölen Michael Stumo liderliğindeki grup, uçağın yeniden sertifikalandırılmasını istiyor.

http://www.kokpit.aero/thy-boeing-max-krizi Mesajı Paylaş

canıtez

MAX'ların geri dönüşü için henüz kesin tarih yok

Amerikan uçak imalatçısı Boeing, iki büyük ölümlü kazadan sonra yere indirilen 737 MAX'ların tekrar uçuşa dönüşü için bu yılın son çeyreğini gösterirken, Amerikan Havacılık Otoritesi'nden gelen cevapla yıkıldı.

FAA Başkanı Steve Dickson, MAX uçaklarına güvenli olduğundan tam emin olmadıkları müddetçe uçuş izni verilmeyeceğini söyledi.

Dickson, "Uçak yolcu hizmetine dönmeden önce tüm teknolojinin ve eğitimin mevcut ve doğru olmasını sağlamak için özenle çalışıyoruz" açıklamasını yaptı.

http://www.kokpit.aero/max-faa-ucus-izni Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter