Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü

Başlatan canıtez, Kas 06, 2017, 08:58 ÖÖ

« önceki - sonraki »

canıtez

TC-KDR ile yılda 32 milyon dolar cepte kaldı

apu ve Kadastro Genel Müdürlüğü geçen yıl satın aldığı 'Beechcraft King Air 350i TC-KDR' isimli uçağıyla gökyüzünden harita üretiyor.

Uçak sayesinde harita, tapu, kadastro, yol, baraj, arazi toplulaştırma ve kamulaştırma için havadan fotoğraflama yapıldı. Türkiye bu yatırımla her yıl dışarıya ödediği 32 milyon doları da cebinde tuttu.

Türkiye, akıllı bir yatırımla 32 milyon doları yurt dışına vermek yerine cebinde tuttu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na bağlı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü geçen yıl satın aldığı Beechcraft King Air 350i TC-KDR adlı uçağı hizmete soktu. 1955'den beri havadan görüntü alarak harita üreten Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü TC-KDR uçağı ile kabiliyetlerini artırarak tüm Türkiye'nin ve KKTC'nin havadan görüntüsünü çekti. Böylece Türkiye geçmişte ABD'ye ödediği 32 milyon dolardan tasarruf etti. Amerika menşeili olan uçağa Danimarka'da Alman malı kamera takıldı. Uçağa KDR ismi verildi. Uçağın iki pilotu yurt dışında eğitim aldı. Uçak ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nü harita, tapu, kadastro, yol, baraj, arazi toplulaştırma ve kamulaştırma gibi işlerde kullanılan havadan fotoğraflama işlemi tamamlandı.

KAÇAK YAPILAŞMAYI TESPİT EDİYOR

Son yedi yılda hava fotoğraflarından üretilen ortofoto haritalar ve kızıl ötesi görüntüler, kentsel dönüşüm ve planlama, kent bilgi sistemleri, Kaçak yapılaşmanın tespiti, çevre yönetimi, afet yönetimi, tarım ve orman bilgi sistemleri, kadastro ve toprağa dayalı tüm mühendislik projelerinde temel altlık olarak kullanılıyor. TC-KDR uçağının aldığı kızılötesi görüntüleri ile Orman ve Su İşleri Bakanlığı bitki çeşitlerin ayrımını yapıyor. Görüntülerden emniyet ve savunma amaçlı da faydalanılıyor.

TÜRKİYE'NİN KASASINDA 32 MİLYON DOLAR KALDI

Önceki yıllarda kamu kurum ve kuruluşlarının uydu görüntülerine her yıl milyonlarca dolar kaynak ayrılıyordu. Türkiye, Tapu ve Kadastro uçakları havadan görüntüleri çekmemiş olsaydı Amerika'nın uydu görüntülerini satın almak zorunda kalacaktı. Türkiye görüntünün kilometresine 40 dolar verecekti. Tapu ve Kadastro havadan görüntü alarak ürettiği ortofoto haritaların kilometre karesini 6 liraya kamu ve özel sektör kurumların hizmetine sundu.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/tckdr-ile-yilda-32-milyon-dolar-cepte-kaldi.html Mesajı Paylaş

ocay

Harita Genel Komutanlığı'nın da benzer projesi vardı.

http://www.kokpit.aero/harita-ucagi-alinacak


Hatta ben bu iki projenin birleştirilip, yerli bir şirkete yaptırılmasını savunmuştum (modifikasyon faaliyetlerinin). Mesajı Paylaş

Terra

"HAFÇU" Projesi hız kesmiyor

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)'nin Harita Genel Komutanlığı'na teslim edeceği "Hava Fotoğrafı Çekim Uçağı" HAFÇU Projesi hız kesmiyor.

Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından Harita Genel Komutanlığı'nın kabiliyetlerini destekleyerek planlanan görevlerin ve hava fotoğrafları çekimlerinin yapılması amacıyla başlatılan HAFÇU Projesi için yürütülen çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor.

Proje kapsamında tedarik edilerek Harita Genel Müdürlüğü envanterine katılan "Hava Fotoğrafı Çekim Uçağı"nın sözleşme gereği TUSAŞ sorumluluğunda bulunan lojistik destek hizmetine başlandı. İlgili hizmet kapsamında Beechcraft King Air B350ER tipi uçağın ilk üst seviye bakımı, 50 Nolu ELD Uçak Bakım Hangarı'nda Lojistik Hizmetler Başkanlığı bünyesinde görev yapan personel tarafından yapıldı.

Yapılan bakım, TUSAŞ  tesislerinde müşteri platformlarına uygulanan üst seviye ilk bakım faaliyeti özelliği taşırken, bu faaliyetle birlikte TUSAŞ'a SHY145 sertifikası kazandırılması için yürütülmesi gereken süreç Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü nezdinde resmen başlatıldı.

HAFÇU Projesi kapsamında, bir adet "Hava Fotoğrafı Çekim Uçağı"nın teslim edilmesi, Harita Genel Komutanlığı envanterinde bulunan sayısal kameraların platform üzerine entegre edilmesi için gerekli olan modifikasyon işlemlerinin tamamlanması, yedek parça ve yer destek ekipmanlarının tedariki, gerekli dokümanlar ile birlikte eğitim (pilot ve bakım) verilmesi ve garanti süresi boyunca hat bakımları için gereken işlemlerin yapılması yer alıyor.

http://defenceandtechnology.com/2019/07/13/hafcu-projesi-hiz-kesmiyor/ Mesajı Paylaş

The Thing

Bu tam bir İHA işi. Niçin insanlı bir uçak seçtiler acaba? Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter