AİP havadan bağımsız tahrik sistemi ...

Başlatan malpsoy, Eki 13, 2015, 08:40 ÖS

« önceki - sonraki »

malpsoy

AİP havadan bağımsız tahrik sistemi

Alman HDW firması tarafından geliştirilen Havadan Bağımsız İtici Güç sistemi, gelecekte klasik denizaltıların,nükleer denizaltılara karşı etkili bir alternatif  konumda yer almalarını sağlayacaktır.

 HDW firmasının geliştirdiği Havadan Bağımsız İtici Gücün esası; Suyun Elektroliz işleminde, + ve - elektrodlara doğru akım (DC) verilerek açığa çıkan oksijen ile hidrojen gazlarının, su molekülünü oluşturmak üzere birleştirilmesi reaksiyonu sonucu  doğru  akım elde edilmesine dayanır.



Bu birleşme pratikte, Polymer Elektrolyt Membrane (PEM) Fuel Cell (FC) olarak adlandırılan modüllerde olmaktadır.Gemideki sistem:



Sistem,dizel-jeneratör-batarya grubu ile beraber kullanılmaktadır. Dalışta denizaltının sessiz olarak karakol yaptığı düşük sürat için ve 6 mile kadar ihtiyaç duyulan harekat sürati için enerji sağlamaktadır. Klasik denizaltının daha yüksek süratlerde harekat yapabimesi için gereken çok değerli (!)  enerjiyi veren bataryalardaki potansiyelin karakol sürati için harcanmasını engellemektedir.

 Bu sistem Electroboat serisinin son 2 yeni dizaynı: Type 212 ve Type 214'ün bünyesinde tasarlanmış olup; mevcut Type 209'lara (Ay ve Preveze sınıflarına) uyarlanması için planlanan ise; denizaltını kesilip,ortasına sistemin oksijen tankının ve enerji üreten cihazların bulunduğu bir FC  bölümünün eklenmesidir.Hidrojen tüpleri,gemi dışında omurgaya yakın bölümde konacaktır.



FC bölümünün Type 209'lara montesi için geminin kesileceği bölüm alttaki şemada gösterildiği gibi, santral-manevra dairesinin ek yeridir.



Modüle verilen ve tehlikeli bir gaz olan oksijen, denizaltınında hidrodinamisi koruma amaçlanarak, gemi içinde -180 derecede depolanmıştır.  Reaksiyon için gerekli diğer bir gaz olan ve sızıntısı halinde patlama konsantrasyonuna çabuk ulaşan hidrojen; gemi dışında çok sayıda Titanyum alaşımlı silindirik tüp içinde saklanmaktadır.

Type 212 :  Elektroboat serisinin hizmete girecek bu modeli,ana karaya yakın  denizlerde kullanılmak üzere tasarlamış bir dizayn olup yeni itici güç  sistemi ile donatılmıştır.Batarya ve dizel-jeneratör grubu ile havadan bağımsız olmasını sağlayan sistem sayesinde seyir menzili bir hayli artmıştır. Form tekne oksijen tanklarını örtecek biçimde dizayn edildiğinden,gemi çapında artış olmuştur.



Teknik özellikleri:
Boy: 56 mt.                En: 7.00 mt               Yukseklik:11,5 mt.                         Draft: 6mt.
Deplasman   :1450 ton  satıhta, 1830t. dalmış
Sürat           : 20 kts Dalmış
Max derinlik : 400+ mt.
Menzil        : 8 kts ile (15 km/h) satıhta8,000 mil (14,800 km),8 kts ile dalışta 420 mil (780 km)
Silah            : 6x21" torpido kovanı,12 torpido-mayın ve 24 harici mayın
Personel      : 27 kişi
Mukavim Tekne: Non-manyetik çelik.

Type 212'nin genel ve havadan bağımsız güç sisteminin kısımları alttaki şemada gösterilmiştir.



Günümüzün gelişmiş klasik denizaltılarının da sahip olduğu;Sonar;Seyir;Atış Kontrol ve Silah sistemlerinin bağlı olduğu Merkezi kontrol bilgisayarının (Yeşil), sistemlerle ana bağlantı şeması genelde Type 212'ninki gibidir.Sonar sistemleri:Sarı, Seyir  sistemleri:Mavi, Silah  sistemleri: Kırmızı ile gösterilmiştir.




TYPE 214:Type 212 ve Type 209'un bileşmi olan bu Okyanus-Derin su denizaltısında da,Havadan bağımsız itici güç sistemi ile Dizel-jeneratör ve  batarya  birlikte uygulanmıştır.Bağımsız itici güç sisteminin enerji üreten üniti,2  adet 120 kw'lık Polymer Elektrolit Membrane (PEM) Fuel Cell'den oluşmuştur.
Teknik özellikleri:GR Yunan, SK Güney Kore
Boy: 65 mt.                 En: 6.3 mt.              Draft: 6mt. Yükseklik:              13 mt.
Satıh Deplesmanı: 1700 t. , dalmış 1980 t.
Silah                    : 8 533 mm torpedo kovanı             Personel: 22+5 sb.
Makine                : 2 MTU 16V 396 (6.24 MW)(GR) / 1 MTU 16V 396 (3.12 MW)(SK)
AIP sistem          : 2 HDW PEM fuel cells (240 kW)(GR) / 9 HDW PEM fuel cells (306 kW)(SK)
Electrik motoru   : 1 Siemens Permasyn (2.85 MW)
Sürat                  : 12 kt satıh / 20 kt dalmış             Harekat umku: 400mt
Yakıt pilleri ile     : 2-6 kt
Menzil-satıhta    : 12000 miles
Menzil-dalışta     : 420 nm @ 8 kt.,                            Yakıt pilleri ile : 1248 nm @ 4 kt

Dünya için "yeni bir tasarım" olan 214 Sınıfı, başarılı 209 sınıfını temel alarak geliştirildi. 209 sınıfının yapımının sürdüğü yıllarda edinilen tecrübelerle geliştirilen  ve yenilenen ekonomik HDW üretim çizgisinin tüm avantajlarına sahipti. Buna ek olarak eskiden beri Alman Donanma otoritelerinin ve özel sektörde Howaldtswerke-Deutsche Werft tersanesinin genel Kontraktör olarak ulusal ve uluslararası alt kontraktörleri (alt anlaşmacılar) koordine ettiği deniz yapım endüstrisinin sağladığı yüksek-teknoloji denizaltı sistem desteği de mevcuttur.
 
            214 SINIFI - YENİ BİR HAVADAN-BAĞIMSIZ DENİZALTI SINIFI
 
            HDW'nin 214 Sınıfı - 212 Sınıfı'nın okyanuslardaki kızkardeşi, Alman Donanması'nın yeni nesil Denizaltıları : havadan bağımsız olarak arttırılmış su altında kalma süresi. Ama nükleer olmadan ve her şeyden öte her donanmanın kendine has ihtiyaçları ve bütçesine yanıt verebilecek geniş bir seçim listesi öneren modüler tasarım.
 
            1997 Temmuz'unda Alman MoD'u yeni bir denizaltı tasarımına "U214" Alman NATO sınıf numarasını verdi. Uluslararası alanda başarılar sağlamış olan ve şu ana değin 50 adetten fazla üretilmiş olan 209 Sınıfını temel almış olan bu yeni denizaltı Alman Donanması'nın U212'sinin başlıca parçalarını da içermekteydi. Sonuçta ortaya havadan-bağımsız, nükleer olmayan bir derin-su denizaltısı çıktı ki bu denizaltının düşük deplasman, çok iyi sessizlik özellikleri ve sensör ve silah alanlarındaki üstünlükleri ile  sıradışı anti-denizaltı yetenekleri bulunmaktaydı : Sahile yakın operasyonların gerektirdiği tüm yetenekleri karşılayan, deniz savaşlarında yeni bir olgu.
 
            Kompakt U214'ün çarpıcı derecede seçkin çizgileri U209 ile olan akrabalığını daha yakından ikinci bir kez bakana değin gizler. Bu da denenmiş ve test edilmiş tecrübenin yeni tasarımlarla elde edilen sonuçlarla nasıl birleştiğini gösterir. Örneğin ;
           
            - Şu anda 3 tanesinin teslim edilmek üzere olduğu Dolphin Sınıfı modern dizel-elektrik denizaltıları alanından, hidrodinamik ve parmak izi özelliklerindeki özel avantajlar ile yeni bir şekil ve yüksek derecede bir otomasyon (az sayıda mürettebat sayısı anlamına gelir) ve yüksek silah yüklemesi özellikleri.
 
            - Sürekli geliştirilen ve teknolojik olarak yenilenen 209 Sınıfı'ndan ;  bu gemi o denli çok cihaz modifikasyonu ve yıllar süren geliştirme deplasmanı geçirdi ki (bazı durumlarda orjinal 1000 t'un %50'si kadar bir artış) gerçekten sabit kalan tek tasarım faktörü 6.20 m'lik basınç gövdesi çapıdır.
 
            - Ve elbette ki dış havadan bağımsızlık kazanmak için özellikle düşük hedef gürültülü, hedef güçlü ve manyetik parmak izleri bulunan, yakıt hücresi sistemi ile donatılmış - bilinen tüm AIP sistemlerinin en etkili olanı - 212 Sınıfı'ndan.  1994 yılında Alman Donanması için HDW/TNSW (Thyssen Nordseewerke) tarafından yapılan 4 adet sipariş ve 1997 yılında İtalyan Donanması için İtalya'nın Fincantieri'si  ile ortaklaşa iki gemi (+2 opsiyon) siparişi verildi. Bu son sipariş NATO içerisindeki resmi ve endüstriyel alanlarda yakın işbirliğiyle çabuk sonuçlar elde edilebileceğini göstermektedir. Bu, denizaltı tasarımında 2000'li yıllara atılmış dev bir adımdır.
           
            U214 bu yeni nesil Alman denizaltıları tarihinin mantıksal dizgesindeki bir sonraki bölümdür.
            Bunu düşünerek söyleyebiliriz ki , 214 Sınıfının tasarım başarısının gizemi bilinen, güvenilir faktörler ve ekonomik nükleer-olmayan denizaltı teknolojisinin modern, devrimci tasarımının karışımını gösteren şu basit denklemde bulunabilir ;
 
            U214 = U209 + U212
 
            Aslında, U214'ün yetenek ve performans verisi U209 ve U212 parçalarının toplamından çok daha fazladır. Operasyonel performans olarak U214, Alman denizaltı filosunda U212 tarafından da desteklenerek,   NATO içindeki ve uluslararası tehlike senaryosunda denizaltı filolarının gelecekteki durumlarını işaret etmektedir.
 
            Bugün, 214 tasarımı artık tekrarlamayacak olan tüm geliştirme maliyetleri ile birlikte tamamen hesaplanmış ve tanımlanmıştır. Program, Alman deniz otoritelerinin ve HDW'nin gemi inşaa sektörünün iyi koordine edilmiş R+D programlarının uzun süreli ve sürekli olmasından oldukça yararlanmıştır. Program aynı zamanda Alman MoD'u, HDW ve onun Alt kontratçıları (anlaşmacıları) tarafından da etkilenmiştir.
 
                                               ALIŞVERİŞİN SONUCU
 
            HDW deniz R&D bütçesi için hazırlanan 3 yıllık geliştirme planı stratejisi her yıl yenilenir ve Dünya çapıinda nükleer-olmayan denizaltı filolarına sahip donanmaların o anki  ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde ayarlanır.  Alman MoD'unun içindeki daha uzun süreli araştırmalar ve teknoloji projeleri ile koordinasyon teknolojik amaçlarda uyum ve sinerjiyi sağlamakta ve gerek resmi gerek endüstriyel kürelerdeki sınırlı bütçelerin ekonomik kullanımını gerçekleştirmektedir. Karşılıklı gelişme alanlarındaki bu "alışveriş" şimdilerde somut ve gözle görülür sonuçlar üretti. Nitekim 214 Sınıfının tasarımında aynı amaçlara ulaşmak için her birinin çeşitli özellikleriyle katkıda bulunduğu 40 bireysel projeden geliştirme verisi bulunabilir :
 
            - Maliyetteki azalma ile birlikte artan performans
            - Dış havadan daha fazla derecede bağımsızlık imkanı
            - Silah ve sensörler için daha yüksek performans değerleri
            - Azaltılmış tespit edilme riski/parmak izleri
 
            Alman denizaltı yapım alanındaki otoriteler ve endüstri arasındaki dayanışmanın karlı bir sonucu olarak ortaya çıkan 214'ün bazı önemli özellikleri şu örneklerde verildiği gibidir ;
 
            - 1989'da Askeri Teknoloji ve Kazanımları İçin Alman Bürosu ile anlaşıldığı gibi HY80 ve HY100 basınç gövde materyalleri için optimize edilmiş güç hesabı, üretim ve test metodları sayesinde dalış derinliğinde artış sağlandı ki bu da U214'ün 400 m'yi aşan derinliklerde operasyonlarda bulunabilmesini sağladı.
                       
            - Her bir modülünde 120 kW bulunan maliyeti optimize edilmiş Siemens yakıt hücresi  ve aynı anda DM/kW maliyetindeki azalma ile AIP performansındaki artış.
 
            - Hidrodinamik ve sessizlik özelliklerine (akustik-olmayan parmak izi) dikkat edilerek optimize edilmiş olan gövde şekli.
           
            - Denizaltılar için torpido önleyici bir sistemin (TCM) entegre edilmesi.
           
            - Arttırılmış düşük-frekans tespit mesafesi için (kanat array'i ve ince çizgi towed array) ISUS 90 içerisinde (STN Atlas Elektronik) sonar gelişimi.
           
            - Tam ve Kısmi yükte hız ayarı yapılırken geçiş gürültüsü yapmaksızın maksimum etkinlik sağlayan Siemens PERMASYN'nin düşük hızda sürekli tahrikli pervane motoru.
 
            BUGÜN VE YARIN İÇİN MODERN BİR TASARIM STANDARDI
 
            Yeni 214 Sınıfı konseptlerinin oluşması için gerekli verilerin çoğu Alman Donanası ve dost ülkelerin denizaltı filolarının dünya çapındaki senaryolarının analiz edilmesinin bir sonucuydu. Dost ülkelerin çoğu onlarca yıldan beri Alman deniz komutasıyla denizde ve veri alışverişi programlarında aktif olarak birliktelik yapmışlardı. Aynı zamanda 1995 yılında 20'yi aşkın ulusun karşılaştığı ve görüş, tecrübe ve amaç alışverişinde bulunduğu Kiel Denizaltı Konferansı'nda  (SUBCON) temsil edilmişlerdi. 214 sınıfının konsept gelişiminin erken bir aşamasında bu çok geniş komplemanter tasarımlarına yol açtı ki hepsi de asıl olarak 212 ve 209 sınıflarının kanıtlanmış tasarımlarından ortaya çıktı. Bu bilgi şimdi daha önce gerçekleştirilmesi imkansız olan daha büyük bir modül yardımcılı değişimlere sahip temel bir çerçeve tasarımına dönüştü - cihaz ve performans özelliklerinin dikkate alındığı 20'den fazla opsiyonu bulunan standart bir 214 kompakt tasarımı.
 
            Üretim imkanları ve maliyete göre tasarım özelliklerinin sıkı gözetimi altında yapılan konsept ve tanımlama safhası esnasında  seçilmiş tasarım değişikliklerinin geleneksel işlemi ile birlikte giriş veri bankasında kaydedilmiş olan fonksiyonel ihtiyaçlara dayanan analiz-merkezli değerlendirme, 214 Sınıfının burada sunulmuş olan standart versiyonunun meydana gelmesi ile sonuçlandı.
 
            Towing tank testlerinin hemen hemen tümü, planar hareket mekanizması (PMM) testleri de dahil olmak üzere, Maryland'deki Hydronautics Araştıma Inc.'deki U214 ile gerçekleştirilirken, sıvı dinamikleri hesapları çalışmaları da (CFD) Alman Pervane, Kavitasyon ve HSVA (Hamburgische Schiffbau-Versuchsanstalt) Hydroakustik Departmanı ile birlikte HDW tarafından gerçekleştirildi. Aşağıdaki şekil, değişen dümen konfigürasyonları ile birlikte ya da onlarsız belli bir denizaltı şekli için CFD analizinin dümensuyu alanı tahminleri olarak sonuçlarını göstermektedir. Aynı metodlar U214'ün düşük-gürültülü pervanesinin vortex kavitasyonunu önlemek amacıyla gövde/pervane karşılıklı hareketlerini tahmin etmek için de kullanıldı. U214'ün şekli, en büyük dikkatin özellikle en iyi seyir geometrisine verilmesi ve hidrodinamik ve hedef gücü parametrelerinin optimize edilmesiyle belirlendi.
 
            Standart tasarımın performans karakteristikleri  ve maliyete göre çeşitlikler göstermesine neden olan farklı opsiyonlardan seçim yapılabilir. Modüler konseptin uygulanması nedeniyle, bazı durumlarda çok da kolay olarak, sonraki dönüştürme ve yenileme programları da uygulanabilir.
 
            Bu geniş seçeneklerin entegresine ek olarak,  U214'ün tasarımı o denli esnektir ki silah ve sensör cihazları teknolojisinde ya da geminin teknik sistemlerinde gelecekte meydana gelecek olan yeniliklerin mevcut tasarıma uyum sağlamasına ve kabul görmesine kesin gözüyle bakılmaktadır. U214, uzun ömürlü bir denizaltı neslinin garantisi, gelecekte meydana gelecek pek çok değişikliklere uzun bir süre boyunca uyum sağlamayı garanti eden bir tasarımdır.
 
 
            STANDART VERSİYONUN DAHA ÜSTÜN PERFORMAN VERİSİ
 
            Sualtı mesafesi ve sürati
 
            30 kişilik bir mürettebat (+5 eğitilen kişi) ile 50 gün sürecek olan bir görev profilinde, U214 görev boyunca pek çok defalar bir kaç saatliğine 16 ile 20 kn'den fazla sualtı fırlama hızlarına erişebilir. Dizel jeneratör performansı 2000kW'a sahiptir (2x 16V 396 MTU). Bu yüksek sualtı hızlarında pil ve onun deşarj yapan akım karakteristiği mesafeyi belirler.
 
            Su altı devriyesi ve 2-6 kn'luk süratlerdeki yakalama operasyonlarında yakıt hücresi sistemi kendini gösterir. Gövdede mevcut olan reaktantların rezervlerine bağlı olarak, bu teşkilat yeni nesil 214 Sınıfı denizaltılarının şnorkel operasyonu yapmak için yukarı çıkmalarına  ihtiyaç duymaksızın üç haftaya kadar sualtında istasyonda kalmalarına müsaade eder. Böylece denizaltıcı en büyük avantajı olan üçüncü boyutu kaybetmemiş olur : görülmeyen ve duyulmayan, bilinmeyen derinliklerde su altında seyreden bir denizaltı.  Dış havadan tamamen bağımsız ve mükemmel parmak izi ve kendi-gürültüsü şartları altında, geminin sonar sistemi de minimum tespit edilme riski ile düşük frekans bandlarında optimal olarak çalışır. Aynı zamanda, tam şarj olmuş bir pil ile, U214 her zaman için operasyon alanını terketmek ya da orada hareket etmek gayesiyle fırlama hızıyla su altında saatlerce çalışabilir. Ve sonra da istediği anda su altında ultra-sessiz arama moduna geçebilir. Ve tüm bunları yaparken pillerini şarj etmek için su üstüne çıkması gerekmez.
           
            6 kn'lik bir ilerleme hızında, dizel yakıt rezervleri yaklaşık 12.000 nm'lik  bir görev mesafesi ya da 12 haftalık görev dayanıklılığı için yeterli olacaktır.
 
                                                           PARMAK İZİ İDARESİ
 
            İmza idaresi olgusu tüm parmak izlerinin günümüz teknolojisine dayanarak -  yayılan gürültü, manyetizma, radar, infrared - toplamda mümkün olabilecek en düşük dengelenmiş dereceye düşürülebilmesi için sarfedilen çabaların ve önlem çalışmalarının tümünü kapsar. Bu en düşük akustik parmak izine sahip olma çabasının en büyük etkisi şüphesiz ki tasarım, operasyonel performans ve dolayısıyla da maliyete yansımaktadır. Tüm çabalar sessiz bir platform elde edebilmek için yapıdan kaynaklanan anlık gürültüler ile akış gürültüsünü azaltma üzerine yoğunlaştırıldı.
 
            Tasarım ekibi bu iş için şu ihtiyaçların karşılanması gerektiğini vurguladı ;
 
            - düşük gürültülü makineler ve cihazlar ; sürekli manyetik motorların düşük frekanslarda anlık gürültüler yapmasının önüne geçmek, kontrol edilmiş AC ve DC ağı.
 
            - gövde yapısından akustik olarak izole edilmiş ortak bir platform üzerindeki makine dairesinde elastik bağlantılara sahip makineler.
           
            - modüller için elastik bağlantılar.
 
            - boru ve kablolar için elastik bağlantılar
 
            - denizin akış hızını azaltmak için gövdedeki kapakların elenmesi
 
            Bu önlemler aynı anda, yayılan gürültünün derecesini ve tespit edilme riskini azaltırken geminin kendi sonarıyla tespit mesafesini de arttırdı. Aktif sonar belirlemesinin kritik hususu AIP denizaltısının su altındaki hedef gücüdür ki bunun olabildiğince küçük olması gereklidir. Bu, öncelikli olarak denizaltının dış görünümü (şekli)  ve denizaltının içindeki yansıma etkilerini önlemekle elde edilir. Gövdenin dışını özel sonar enerjisi-emen materyallerle kaplamak ise artı bir önemli seçenektir.
 
                                                           GÖVDE
 
            Basınç gövdesi HY 80 ve HY 100 ferromagnetic çelik ile yapılacaktır. Gücüne ek olarak bu materyal özel elastiki özelliklere sahiptir. Bunun avantajı yalnızca basınç değişimlerinde değil  dibe oturma ya da çarpışma durumlarında da görülür.
           
Boyutları şöyledir :
           
            Uzunluk b.p.             64m
Yükseklik                 13m
basınç gövdesi çapı   6.30m
Yüzme rezervi          >%10
 
basınç gövdesi tüm kelepçeleri, kilit aletleri,  gövde girintileri ve giriş bölümü ile 400m'yi aşan dalışlara müsaade etmektedir. Mevcut gövdeye ek olarak dalma baıncına maruz kalacak tüm valfler ve aksamlar,  basınç gövdesi için (resmi onaylı 1989 versiyonu) Alman Deniz İnşaa Düzenlemesi BV 0111 ve boru tesisatı sistemleri için de Alman Materyal Standartı VG 95876'ya uygun olarak tasarlanmıştır ve test edilecektir.
           
Denizaltı 1700 m3'lük bir su üstü deplasmanına sahiptir.
 
Basınç gövdesi ve buraya yerleştirilenler BV 043'e göre en son Alman Donanma isteklerine ve NATO'ya uygun bir yüksek şok rezistans faktörü ile tasarlanmışlardır.
                   
Güvenlik ve kurtarma olgusu asıl olarak basınç gövdesinin yüksek gücü üzerine oturtulmuştur. Ek olarak, özel gaz jeneratörleri kullanılarak ana dalma sarnıcının dışarı üflenmesi ile aniden su üstüne çıkarılabilir. Ek bir seçenek ise Harp Bilgi  Merkezi (CIC) ile yaşam alanı arasına yerleştirilen basınca dayanıklı bir bölme duvarıdır. Bu bölme için gerekli olan tüm ön hazırlıklar standart U214 tasarımında mevcuttur. Denizaltının kıç tarafında yaşam yeri bulunmamaktadır ve buradaki sistemlerin operasyonu açısından insansız bir ortamdır. Teknik Kontrol Merkezi (TCC) ve CIC birlikte orta bölümde konuşlandırılmıştır. CIC'de özellikle sonar değerlendirmesi için gerekli konsollar, silah kullanımı ve geminin teknik kontrol sistemleri mevcuttur. Denizaltının ön bölümünde 30 kişilik standart mürettebat için gerekli tüm odalar ve tesisler bulunmaktadır. Her mürettebat üyesinin kendi yatağı vardır.
 
                     YAKIT HÜCRESİ SİSTEMİNİN ENTEGRASYONU
 
Melez (hibrid) bir tahrik sistemi ile uzun süreli su altı dayanıklılığı elde edilir. Bu sistem, O2  ve H2 depolamasını içeren bir yakıt hücresi sistemi, ana tahrik motoru, ve geleneksel bir bölüm olan dizel jeneratör jetleri ve yüksek güçlü kurşun-asit pili ile donatılmış havadan bağımsız bir bölümden oluşmaktadır. Tahrik sisteminin kalbi yakıt hücresidir. 212 Sınıfının başarılı tasarımına 214 Sınıfı yakıt hücresi sisteminin denizaltıya tam entegrasyonunu garanti eder. Karışık bir melez (hibrid) tahrik santrali güvertedeki elektrokimyasal sistemlere bağlıdır ve geminin operasyon sistemleri ile otomasyon tesisleri tam anlamıyla entegre edilmiş bir tasarım yaklaşımı sergiler ; havadan bağımsız ama nükleer değil!
 
Yeni polymer elektrolit zarlı (PEM)  (Polymer Electrolyte Membrane) yakıt hücresi modüllerinin her biri 120 kW üretmektedir. Böylece iki modülün yerleştirilmesi ile 240 kW'lık çıkış mevzu bahistir.
 
                                                           ÖZET
 
214 Sınıfı nükleer olmayan tasarımların içinde bir sanat harikasıdır. Gıpta edilecek şekilde hem sığ sahil operasyonlarında hem de okyanus devriyelerinde kullanıma uygun olarak donatılmıştır. Tasarımının yapısında bulunan sessizlik faktörü, modern, modüler ve bu yüzden de elastiki silahlar ve sensör karışımı ve denizaltının havadan bağımsız özellikleri denizaltıyı şu görevler için hazır hale getirmiştir ;
 
- anti-suüstü gemisi ve anti-denizaltı operasyonları
- keşif, gözlem ve casusluk görevleri
- gizli mayın döşeme ve istihbarat operasyonları
- ortak bir görev kuvvetinin bir parçası olarak eğitim ve savaş operasyonları
 
Üstün su altı savunma teknolojisi ve operasyonel özellikleri ile 214 Sınıfı mağlup edilemeyen, havadan-bağımsız ve adeta tespit edilemeyen, U212 ve U209'un bilinen tasarımlarının mantıklı bir çıkarımı haline gelmiştir. Kökleri geçmişin ispatlanmış sonuçlarına dayanan U214 geleceğe uzanan yolda günümüzün denizaltısı olma iddiasındadır.



http://www.denizaltici.com/ay_ve_preveze_siniflarinin_gelec.htm Mesajı Paylaş

murattekin

Instagram'da rafa.areamilitar adlı üye Type 212'nin pervanesini görüntülemiş.

Mesajı Paylaş
...


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter