Boeing B787 Dreamliner

Başlatan canıtez, Eyl 29, 2017, 02:25 ÖS

« önceki - sonraki »

canıtez

Boeing B787 Dreamliner 1 Milyonuncu Uçuşunu Gerçekleştirdi

787 Dreamliner, Eylül 2011 yılından bu yana 190 milyon yolcu taşıdı. Amerikalı uçak imalatçısı Boeing'in düşük yakıt tüketimi dolayısıyl havayollarının büyük ilgisini çeken 787 Dreamliner modeli 1 milyonuncu uçuşunu gerçekleştirdi. Dünya üzerinde 150'den fazla non-stop uçuş noktasını birbirine bağlayan 787 Dreamliner uçakları ticari hizmete girdiği Eylül 2011 yılından bu yana 190 milyon yolcu taşıdı, 18 milyar litre yakıt tasarrufu yaptı.

http://www.kokpit.aero/boeing-787-bir-milyonuncu-ucus Mesajı Paylaş

canıtez

Virgin Atlantic'in 787'si saatte 1289 km hızla uçtu

Virgin Atlantic Havayolları'na ait Boeing 787 tipi yolcu uçağı Los Angeles-Londra seferi sırasında hız rekoru kırdı. Normalde 950 kilometre hızla uçan 787, neredeyse saatte 300 kilometreye yakın hızla esen kuyruk rüzgarı aldı.

Seyir irtifası 35 bin feet (yaklaşık 11 bin 600 metre) olan uçak, planlanandan 48 dakika erken İngiltere'ye ulaştı.

Bu uçuş sonrasında 787'nin Kaptan Pilotu Peter James, Twitter mesajında "Daha önce hiç bu kadar güçlü bir kuyruk rüzgarı görmedim" dedi.

Bir önceki rekor saatte 1248 kilometre ile yine bir Boeing 787'ye aitti.


Twitter Ads info and privacy

UÇAK SES HIZINI AŞTI MI?

Bu haber bir çok sitede 'Uçak ses hızını aştı' olarak verildi. İlk bakışta "Ses hızı saatte 1224 km olduğuna göre…" diye aklınıza gelse de Concorde veya Tupolev Tu-144 tipi yolcu uçakları haricinde hizmetteki hiç bir yolcu uçağı ses hızını aşacak şekilde tasarlanmadı. Aşmaları durumunda çok ciddi yapısal hasarla uçmaları da zaten imkansız.

Uçakta yolcuların gördüğü 'yer hızı' yani havacılıkta 'ground speed' olarak adlandırılan yere göre süratin ölçülmesi. Rüzgarın arkadan alınmasıyla birlikte bu hız ses süratinden fazla olsa da normalde uçak tasarım limitleri içinde uçmaya devam ediyor.

SONİC PATLAMALAR OLUŞUR

Deniz seviyesinde yani sıfır metre irtifada, 22 santigrat derecede, 1013 hpa basınçta ses hızı saatte 1224 kilometreye eşit. Bu şartlarda uçak 1225 kilometre hıza çıktığında arkasında 'sonic boom' olarak adlandırılan, uçağın kanatlarının alt ve üstündeki basınç farkından meydana gelen patlamalar oluşur. Ciddi ses seviyelerine çıkabilen bu patlamalar nedeniyle yerleşim birimleri üzerinde ses hızının aşılması önemli zararlara neden olabilir. Bu nedenle Concorde veya Tu-144 hizmetteyken boş alanlar veya okyanus üzerinde ses hızının üzerine çıkılması izin verilmiştir.

http://www.kokpit.aero/hiz-rekoru-kirdi Mesajı Paylaş

Karabasan

#2
Mar 23, 2020, 07:02 ÖS Last Edit: Mar 23, 2020, 07:07 ÖS by Karabasan
Boeing 787 Dreamliner ile ilgili bir belgesel canlı yayında şuan. Yarım saat geri sararsanız başından itibaren izleyebilirsiniz.
Fabrikada üretimde çalışan vatandaşların gizli kamera kayıtlarına göre Dreamliner üretiminde sokakta buldukları adamları işe almışlar. Hamburgercide çalışan adamlar. Yine aynı kamera kayıtlarına göre fabrikada kokain ticareti yapılmış.
https://www.youtube.com/watch?v=s3OnhmgcKrc Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

HDS

Kokain ticareti ile ilgili şunu söyleyebilirim: FAA, uçacak uçak üzerindeki herhangi bir parçaya dokunacak, bunların test ve değerlendirmesini, onaylarını yapacak, evraklarını muamele edecek, tasarımında çalışacak tüm personeli, "random" olarak uyuşturucu ve alkol testine sokar. Yani sabah işe gelirsin mesela, saat 10:12'de aranırsın, bilmemnereye şu kadar dakika içinde gitmen istenir, azıcık kan verirsin ve uyuşturucuya ve varsa alkole bakılır. Kalıntı olarak dahi uyuşturucu bulunur ise, iş akdine son verilir, yahut orana göre bir süre uçağa dokunamayacağın tali bir işe kaydırılırsın, sonrasında da sürekli düzenli tahlil vermen gerekir. Testten geçersen üzerinde rengi uzaktan da görülebilecek şekilde ayırt edici bir FAA onay kartı taşırsın. Bu kartı da mesela evde unutursan, parçaya dokunamazsın.

Durum maalesef bu. Evet insanlar uyuşturucu kullanıyor, ama firmalar da, FAA de ve hatta gizli olarak FBI da ellerinden geleni yapıyor bunu önlemek için. Ben Boeing'in herhangi bir uçağına uyuşturucu etkisi altında kimsenin dokun-abil-diğini sanmıyorum.

787'nin neden boka sardığı belli işte. Gün geldi, bugün MAX krizi ile zaten bu iyice su yüzüne vurdu. Ama Boeing'in de tamamen boka sardığını iddia etmek, uyuşturucu mevzularını dile getirmek de biraz merak iştahı uyandırmak için ortaya atılıyor denebilir. Mesajı Paylaş

Karabasan

Ve bahsini açtığım belgeselin tam halini buldum.
https://youtu.be/Am9qLtEbnZQ?t=1508
Yukarıda bahsettiğim "fabrikada kokain satıyor ve kullanıyorlar" bahsi bugünler için değil 2010 yılı civarı gerçekleşen bir olaydı.
Fabrikada yapılan gizli çekim kamera görüntülerinin olduğu bölümü paylaştım.
Ancak ne olup bittiğini tam olarak anlamak için öncelikle belgeseli baştan aşağı izlemek gerekli...
Böylece Dreamliner programının sırf daha az para harcayıp daha çok para kazanma uğruna ne kadar rezil bir şekilde yönetildiğini görebilirsiniz.
Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

HDS

Hmm.
Yukarıda bahsettiğim "random drug test" de yanlış hatırlamıyor isem 10-11 gibi başlamıştı. Daha doğrusu eskiden de vardı aslında ama, validasyon için gerekliliği o zaman oturmuştu. İlk parlak pembe FAA "badge"lerini o zaman görmeye başlamıştım. Belki bu olay sonrasındadır.


787'nin hikayesinin başında, şunu unutmamak gerek; Boeing 787 ile hiç kimsenin yapmaya cesaret edemediği bir işin altına girdi. Çok çok pahalı yepyeni bir teknolojiye girdi ve bilgi ve beceri seviyemizi çok arttırdı. Bakın, Airbus mesela A-350'de B787'yi takip edemedi.

Bunun inanılmaz masraflarını da önce "revenue sharing partnership"ler ile, çok büyük Amerikan ve başta Japon firmaları ile paylaşmayı seçti. Zaman içinde ise daha küçük firmalar da tasarım işleri verildi.

Ama, mesela, bizim tarafımızdan baksak, diyelim TAI'yiz, istemez miyiz 787 gibi bir projede tasarım işi almayı, yani üretip satacağımız parçanın tasarımını da yapma şansını istemez miyiz? Bayılırız.

Ama bunu iyi yönetmek de gerek. Boeing hem teknolojik hem de iş modeli olarak hiç denenmemiş bir işe girişti. Sarpa sardı. Bunu da gözden kaçırmamak gerek. Mesajı Paylaş

Topgun

#6
Mar 29, 2020, 05:03 ÖS Last Edit: Mar 30, 2020, 04:57 ÖS by Topgun
Boeing'in Allah cezasını versin, ki veriyorda aslında ama hükümeti kurtarıyor, arkası ve dünya çapında lojistiği, bağımlıları çok büyük ve güçlü...

 738/9-MAX serisini zaten bir kalem geçiniz, katil uçaklar. Boeing firması taammüden cinayetten yargılanmalı aslında, çünkü bu hatanın farkındalardı!!!

Ben bir havayolu patronu olsam, tüm filomu Airbus ile donatırdım. A320/321NEO dar gövde, A350-8/9/10 geniş gövde. Mükemmel, yeterde artar bile... Başın ağrımaz, temiz temiz uçar, paranıda katlarsın. Mesajı Paylaş

Karabasan

"çünkü bu hatanın farkındalardı!!!"

Farkında olmaktan öte buna kastetmişlerdi. Yukarıda linkini verdiğim belgeseli izleyenler ne demek istediğimi gayet iyi anlayacaktır.
Uzun uzun yazıp gereksiz yere laf kalabalığı yapmayacağım. Çünkü böyle bir facianın vehametini ancak olaya şahitlik etmiş insanları dinleyerek anlayabilirsiniz. Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

warrior

Bizim mi B-787 uçağına yıldırım çarptı Topgun? Mesajı Paylaş

AKINCI

Kompozit iyi hoşta hasarlanması durumunda tamiri birak bazen hasarı bulmak bile dert. Merdiven yanaştıran adam bile dertlenir bu uçakta. Mesajı Paylaş

Topgun

@Warrior,

cevabı ve dahasını kapalı gruba yazıyorum. Ben forumları karıştırmışım açıkçası, yukarıdaki mesajımıda oraya taşıyorum affınıza sığınarak... Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter