Milli Eğitimimiz

Başlatan Çetin, Eyl 20, 2017, 02:05 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Karabasan

Birilerinin her üniversite sınavı sonuçları açıklandıktan sonra Türkiye'de 15 bin öğrenci sıfır çekti bizim eğitim sistemimiz rezil diye kıyameti koparmasından gına geldiği için kendimi tutmayacağım.

Bugün Dünyada hiç bir ülke (Özellikle Amerika ve Almanya) eğitim sistemlerinden ne kadar çürük öğrenci çıktığı ile ilgilenmiyor.
2014 yılı itibariyle Hamburg üniversitesinin Dünya genelinde yaptığı araştırmaya göre Almanya'da 18-64 yaş arası 7.5 milyon insan okuma yazma bilmiyordu. Bu sayı Amerika'da o dönem 44 milyon 600 bin kişi olarak belirlenmiş
https://www.alumniportal-deutschland.org/en/global-goals/sdg-04-education/infographic-illiteracy-worldwide/
https://www.alumniportal-deutschland.org/en/germany/country-people/illiteracy-in-germany-illiterates-literacy/
Bugün Türkiye'de ise okuma yazma bilmeyen insan sayısı 14+ yaş üzeri 2.5 milyonu geçmiyor.
https://www.tuseb.gov.tr/enstitu/tacese//t-rkiye-okur-yazarl-k-haritas

Dünya'nın en iyi üniversitelerinin olduğu ülkeler bile en kötünün ne kadar kötü olduğunu kaale almıyorken biz kendi ülkemize söylemediğimizi bırakmıyoruz... Bu zihniyetin acil olarak değişmesi lazım. Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

delenda_est_carthago

#256
Tem 19, 2019, 12:27 ÖS Last Edit: Tem 19, 2019, 12:30 ÖS by delenda_est_carthago
Pardon da, o arastirmada bahsedilen  okuryazarlik tanimi farkli, eger arastirmayi detayli okusaydiniz sizin de gozunuze carpardi . Arastirmada Almanya icin %14 olarak verilen "okuma yazma bilmeyenlerin orani" degil

Arastirmada fonksiyonel okuryazarliktan bahsediliyor. Fonksiyonel okuryazarlik yetenegi olmayanlar sinifina (functional illiteracy, funktionaler Analphabetismus), harfleri, sayilari, kelimeleri vs okuyabilen, yazabilen ama dusuncelerini yaziya dokemeyen, okuduklari  metinlerin paragraflarin vs icerigini  anlayamayan ya da anlamakta zorlanan insanlar giriyor.

Takdir edersiniz ki bunun  bildigimiz anlamda okuryazarlikla pek alakasi yok.

Sizce Turk toplumunun ne kadari fonksiyonel anlamda okuryazardir?

Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

HDS

Her datanın kırıntısını köpürte köpürte analiz eden gelişmiş batılı devletler bu tür parametreleri toprağa göküp, yakıp, üzerine de kireç döküyor öyle mi?  :)

Mesajı Paylaş

Baltica

Zaten, arastirmada linki verilen makalede de, ornek verilen kisi, disleksi hastasi. Disleksiler, beyinlerindeki fonksiyonel bir anomaliden dolayi, okuma ve yazmada gucluk cekerken, ornegin matematik, resim muzik alaninda, ortalama bir ogrenciden daha basarili oluyorlar.

Her neyse, Alman nufusunun yaklasik %9-10'una "Bak, bunlarda cahilmis !" muamelesi cekmek de iyiymis  :) Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#259
Tem 19, 2019, 12:47 ÖS Last Edit: Tem 19, 2019, 12:53 ÖS by delenda_est_carthago
Kisacasi Elma ile armut karsilastirilip yanlis sonuca ulasilmis. Turkiye'deki okuma yazma orani ile, Almanya'daki fonksiyonel okuryazarlik oranini karsilastirmak anlamli degil. Ya ikisinde de okuma yazma oranini karsilastiracaksiniz, ya ikisinde de fonksiyonel okuryazarlik oranini.

Ben biraz bakindim, ama Turkiye'deki fonksiyonel okuryazarlik istatistikleriyle ilgili bir veriye ulasamadim.. Bir tek PISA ve yeni yerli ve milli  Pisa'miz ABIDE'nin verileri var, ve o veriler gercekten korkunc. Gectigimiz hafta aciklanan Abide verilerine gore Turkiye'de ogrencilerin %66'si okuduklarini anlama yetenegine sahip degilmis.

https://onedio.com/haber/yerli-pisa-ya-gore-turkiye-de-ogrencilerin-yuzde-66-si-okudugunu-anlamiyor-880092 Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

Karabasan

Burada ana itiraz konusu üniversite sınavında niye bu kadar insan sıfır çekiyor.

Çözüm olarak gösterilen ülkeler Almanya(81 milyonluk Almanya'da nüfusun %9 u) ve Amerika(319 milyonluk Amerikan nüfusunun %14 ü)  ise cahillik sıralamasında öne çıkan ülkeler olduğu görülüyor.

----------------------

Dataların yeterince değerlendirilmediği bu konuyla ilgili etkin politikalar geliştirilmediği iddiasına itiraz yine Alman basınından gelmiş  8 Eylül 2016 tarihli haberde ilgili kısımlar aynen şöyle

"Awareness of the problem has been growing. And Markus Fels, spokesman for the Ministry of Education and Research says that in 2015, the German government and the 16 individual federal states announced a 10-year, 180-million-euro ($203 million) program, called the Decade of Alphabetization, to combat illiteracy.

That sounds like a lot of money, but Häder points out that it amounts to less than 2.5 euros per year per person affected.

"It's far too little," Häder says. "If we consider the figure of 7.5 million, then it's a gigantic segment of the populace, compared with the money being invested."

"At the moment, there are around 20,000 people enrolled in literacy courses," Häder told DW. "Compared to 7.5 million, that's far, far less than one percent. There needs to be a drastic change in society. We need sufficient courses. We also desperately need a publicity campaign so that those who can't read and write are willing to overcome the stigma and tackle their problem."

https://www.dw.com/en/despite-wealth-germany-struggles-with-illiteracy/a-19536651-0

-----------------------------------


İlk linkini verdiğim araştırmayı sanırım sayın @Baltica iyi okumamış gözden kaçırdığı yer aynen şu şekilde...

"Tim-Thilo's teachers were not unaware of his weakness, but they couldn't really help him, in a class of 30 children. After already having needed to repeat his first year, in the second year he was diagnosed with 'reading and spelling weakness' (dyslexia). However, as Fellmer now knows, this diagnosis was wrong. Dyslexia is an innate reading and spelling weakness. It can be passed on genetically and its cause is located in the brain. It is possible to provide targeted support to those affected. They'll be dyslexic all their lives, but that doesn't have to get in the way of their schooling or a successful career.

It is also important to give targeted support to those who are not dyslexic, who simply can't read or write very well - but a different kind of support to that for dyslexic people. Because, unlike dyslexia, illiteracy does not have a medical cause. Rather, it derives from inopportune circumstances, for instance from moving home frequently at primary school age or from problems in the family. Yet illiteracy goes undetected much too often, or its is wrongly interpreted."

Sorunun problemini net olarak vermiş Almanlar....
Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

delenda_est_carthago

#261
Tem 19, 2019, 01:10 ÖS Last Edit: Tem 19, 2019, 01:12 ÖS by delenda_est_carthago
Yine ve yeniden

Birbirinden tamamen farkli buyuklukleri olcen istatistikleri karsilastirmaya kalkarak nasil anlamli  bir sonuc cikarilabilecegini anlamakta zorluk cekiyorum

Turkiye'deki Universite sinavinda sifir cekenlerin oranlariyla almanya'daki fonksiyonel okuryazarlik oraninin karsilastimasindan nasil bir sonuc cikabilir mesela? Ben hicbir sonuc cikartamiyorum.

Ha Turkiye'deki fonksiyonel okuryazarlikla Almanya'daki fonksiyonel okuryazarlik orani verileri varsa elinizde buyrun karsilastialim.

Ama MEB'in PISA yerine kendi getirdigi ABIDE'nin sonuclari Turk egitim sisteminin ogrencilere okudugunu anlama yetkinligini kazandiramadigini acikca gosteriyor. %66 ne demek? Bu sayi herhalde Turk toplumunun genelindeki  fonksiyonel okuryazarlik orani konusunda bir fikir verebilmekte olsa gerek bize.

"Sorunun problemini net olarak vermiş Almanlar"

Sorunun problemi derken? Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

Baltica

@karabasan, merak etmeyin, makaleyi gayet iyi okudum. Muhtemelen siz, disleksinin dereceleri oldugunu ve hafif dislektiklere, ozellikle disleksi tanisi konmak istenmedigini (cunki sahip olduklari, ozel haklar nedeniyle, Sosyal Sigorta ve egitim sistemine oldukca pahaliya mal oluyor. Ornegin Turkiye'de, LGS ve diger benzeri sinavlarda, yanlarinda bir ogretmenle sinava girme haklari var. ) bilmediginiz icin, Aaa adam dislektik degil, cahilmis diye dusunuyorsunuz. Ama oyle degil. Mesajı Paylaş

kosavalı1989

Kendimi ilkokuma yazma dersi aldığım zamanlarda hissettim bir an :D

Şuan dünyada kabul edilen 3 düzey okur yazarlık vardır ( UNESCO 1980+)

1. Temel Seviye: Tam olarak okuyabilme ve cümlelerin anlamlarını kavrayabilme şeklinde değerlendirilebilir.

2. Fonksiyonel Seviye: Kişinin temel seviye okuma yazma ve aritmetik becerilerini sosyal hayatta tam olarak kullanabilmesi olarak hatırımda.

3. Çok İşlevli Seviye: Sorunları algılama ve geniş bir dünya görüşüyle çözüm önerileri geliştirme vb.

Tam nerdeydi hatırlamıyorum daha önce okur yazarlığı kendi kendine fatura ve posta işlemlerini yapabilme olarak tanımlayanlar bile olmuş. :D


Konuya dönecek olursam; öğrenci sıfır çeker bu bir problem bile olmayabilir ama biz bu kazanımları öğrencilere verdiğimizi iddia ediyoruz ve dönüt alamıyoruz. Mesele bence farklı. Hatta şu anda Ziya Hocanın düşündüğü çözümde öğrencilerin ders yükünü hafifletmek. Kesin çözüm olur mu bilemem... Mesajı Paylaş

petibor

#264
Tem 19, 2019, 03:19 ÖS Last Edit: Tem 19, 2019, 03:22 ÖS by petibor
Türkçeyi 2 ayda tam olarak okumayı öğrenebiliyorsun okuması dünyanın en kolay dili ama yazması çok zor ekler çok kötü mi de da  özel isimlerin tırnakla ayrılan ekleri ve en kötüsü feciside kayıtımı kayıdımı kayıt mı kayıd mı T , D olayı buradaki yumuşamamı diyorlar o olay. Türkçe yazmak çok zor Mesajı Paylaş

Karabasan

'İmkansız Görev'in başarılı takımı yeni hedefler için çalışacak


Uluslararası Robot Sporları Federasyonu Birliği tarafından bu yıl 24'üncüsü düzenlenen Dünya Robotik Yarışması'nda dünya üçüncüsü olan Güngören İTO Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Teknoloji Takımı, yeni eğitim öğretim yılında çalışmalarına devam edecek.

Güngören Belediyesi, Güney Kore'nin Changwon şehrinde düzenlenen Dünya Robotik Yarışması'nda "İmkansız görev" kategorisinde dünya üçüncüsü olan Güngören İTO Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Teknoloji Takımı'nı Güngören Belediyesi Cevizlik Sosyal Tesisleri'nde ağırladı.

Öğrencilerle yemek yiyen Güngören Belediye Başkanı Bünyamin Demir, öğrencilerle sohbet edip başarılar diledikten sonra tesisten ayrıldı.

"Güney Kore'de ülkemizin bayrağını dalgalandırdık"

AA muhabirine konuşan öğrencilerden Güngören İTO Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi 10. sınıf öğrencisi Damla Korkmaz, okullarında düzenlenen Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0 konferanslarından çok etkilendiklerini, sonrasında teknoloji sınıfı açılması için okul idaresinde istekte bulunduklarını anlattı.

Dışarıdan öğretmen desteğiyle bir teknoloji sınıfı açıldığını ve burada 2 yıl eğitim aldıklarını ifade eden Korkmaz, yarışmayı kazandıktan sonra çok duygulandıklarını belirterek, "Türkiye'de birinciliğimiz olmuştu. Ailemizden, okulumuzdan ve sponsorlarımızdan çok fazla destek aldık. Dünya şampiyonasında Güney Kore'de ülkemizin bayrağını dalgalandırdık. Bunun için de çok mutluyuz." dedi.

Dereceye girdikleri yarışmanın en köklü robotik yarışma olduğunu kaydeden Şeymanur Gül ise "İran gibi ülkeler neredeyse 10 yıldır bu yarışmaya katılım sağlıyorlar. Biz Türkiye olarak ilk defa katıldık. Aslında bizim için yeni bir tecrübe olduk. Diğer takımları gördük. Bize yarışmadan önce 3 günlük eğitim verildi. Orada diğer ülkeler de vardı. Sonrasında bize 3 günlük eğitimde aldığımız şeylerin yarışması yapıldı. Diğer ülkeler arasında sadece bizim ülkemiz derece yapabildi. Orada parlayabilmemiz güzeldi." diye konuştu.

Yarışmaya katılan tek kız öğrenci takımı

Güngören İTO Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdür Yardımcısı Nevin Yaktı ise öğrencilerin yarışma için 3-4 hafta boyunca gece gündüz çalıştıklarını ve Güngören Belediyesi başta olmak üzere sponsorlarının kendilerine çok destek olduğunu belirtti.

Yarışmaya katılan tek kız öğrenci takımının kendi okullarının olduğunu ifade eden Yaktı, "Öğrencilerin çoğu mühendislik düşünüyor. Ülke içinde de ülke dışındaki yarışmalarda da desteğimizi sürdüreceğiz. Yarışmada bir saha yapıldı. Öğrenciler, o sahadaki görevleri yapmaya uygun makineleri dizayn ettiler. Aslında çocuklar okulda öğrendiklerini buradaki bilgilerle tamamlıyorlar. Bunları yapabildikleri için başarı sağlayabiliyorlar. Bu sırada kod yazımı da önemli. Çocuklar kodları da kendileri yazıyorlar. Yarışmada kendilerine sabah verilen görev üzerine hem robotlarını yaptılar hem kodlarını yazdılar. O yüzden adı 'İmkansız görev' idi." şeklinde konuştu.
https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/imkansiz-gorevin-basarili-takimi-yeni-hedefler-icin-calisacak/1559852
Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

anafor2016

#266
Eyl 04, 2019, 08:30 ÖÖ Last Edit: Eyl 04, 2019, 10:41 ÖÖ by anafor2016
Bu okulun internet sitesine girip bakma ihtiyacı hissettim, bir imam hatip nasıl birinci olabilir merak ettim. Okulun ismi imam hatip lisesi ama aldıkları dersler bildiğimiz fen lisesi - anadolu lisesi ayarında dersler alıyorlar. Dini dersler ise seçmeli



edit: Pardon dini dersler seçmeli değilmiş. Yanlış anlamışım

Mesajı Paylaş

sahin1

Onlar bir şey mi?
Ben 1986 Polatlı İHL mezunuyum. 1982 yılında Liseye başladığımda bizim okulumuzun da arasında olduğu 10 kadar İHL'yi pilot uygulama okulu seçmişlerdi. 3 sene boyunca tam muhasebe eğitimi aldım. Bu sürede 2. sınıf ve 1. sınıf mali defter kayıtları, maaş bordroları doldurma öğrendik. Okula Robotron daktilo bile getirmişlerdi. Üzerinden şöyle bir geçmiştik.
Geneli itibariyle İHL'nde ortak zorunlu dersler ile meslek dersleri bir arada verilir. Bizim okuduğumuz dönemde haftalık 48 saat ders alıyorduk. Mesajı Paylaş

sadalone

Bu sabah PISA sonuçları yayınlanacak, ortalık yine karışacak...    Mesajı Paylaş

HDS

Sonuçları okuyup anlayamadığımız için bir şey karışmayabilir de.  ??? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter