Milli Eğitimimiz

Başlatan Çetin, Eyl 20, 2017, 02:05 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

delenda_est_carthago

#225
May 21, 2019, 05:18 ÖÖ Last Edit: May 21, 2019, 05:53 ÖÖ by delenda_est_carthago
Pardon da, Turkiye'nin hangi doneminde ortalama bir ailenin kultur seviyesi acayip yuksek olmus da cocuklarina evde Alman murebbiye  Fraulein Rottenmeier kivaminda adab-i muaseret  egitimi verebilmisler. Okuldur bunun yeri, Turkiye gibi ulkelerde.

O instagramdan cikmiyor dediginiz cocuklarin eline 5 yasinda gecmiyor herhalde o telefonlar. Ilkogretimde, hatta okul oncesi egitimde verilir bazi temel degerler. Dolayisiyla  cocuklarin  egitim hayatinin ortaogretimde baslamadigini hatirlamakta fayda var. Mesajı Paylaş

gidakontrol

Ib programını ufaktan kopyalamislar. Aslında herkese zorunlu matematik dersi olmaması güzel birşey. Çocuklara mat-1 zorunlu, kalan kısım ise seçmeli olmalı, ancak üniversite de belirli bölümlere görmek için misal mat-3 almak zorunlu olmalı. Mühendislik düşünmeyen bir öğrenciye zorla mat-2 vermenin mantığı yok, zaten dünyada karsiligida yok bunun.
Misal mat-2 den yeterli notu almayan öğrenciyi mat-3 dersine sokmaya aksın, bu sayede ortaokulda başlaması gereken ayrışma en azından lisede yapilir Mesajı Paylaş

cursedc

Sayın bakanın sunumu izledim sistemin genel çerçevesine bakılınca mesnetsiz eleştirilere katılmıyorum. Gayet yenilikçi ve uygulanabilir bir sistem. Ama mevcut bürokrat kadrolarla ne kadar verimli olabilir tartışılır. Mesajı Paylaş

HDS

Fiziğin "hayattan örnekler"le öğretilmesi garipliği yeni değil. Ben ya Sadfor'da, ya da daha evvel SSF'de bunu hayretlerle yazmıştım. Adam "yay sabitini" anlatmak için F=k.x vs formülasyonunu bırakmış, "formülsüz eğitim" adı altında ağaç dalının eğilmesi falan filan ile açıklamaya çalışıyordu son gördüğümde.

Ayıklaya ayıklaya, "Anlamıyorlar çocuklar" diye diye bir bok kalmadı korkarım ki sistemin içinde.


____



Geçenlerde bir çalışanımı şirket arabası ile aşırı hız yaparken enseledim. Ama epey aşırı. Savunmasını istedim falan, bunun üzerine konuşurken "Kalkıp lütfen saatte 200km ile giderken saniyede kaç metre yol alırsın, hesaplar mısın tahtada?" dedim. Adam elektrik mühendisi. Yapamadı. Bin pişman oldum sorduğuma.  :D

Sonuç bu yani..


Ondan sonra, seçim sandık başlarına koyduğun "memurlar" basit aritmetikten çaktığı için seçim yamulur, sen cebiri iyi diye bankadan adam koyarsın, sonra da gelir hazımsız mağlup gelir çat diye bundan seçim bozdurur. Mesajı Paylaş

gidakontrol

Geçen gün bir eğitim profesorunun radyo konuşması sırasında buna güzel bir örnek dinledim. Hocanın anlattigi:  aralarında bakalorya mezunu olan üniversite öğrencilerine ders sırasında insan derisi asidiktir, bunu kanıtlayin derseniz, bakalorya bitiren doğrudan kolunu yalar demişti. Sonuçta buda bilimin hayattan ogrenilmesi Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

Matematik ogretemezsen, soyut  dusunmeyi, mantiksal cikarimlar yapmayi, "dusunce deneyi" yapmayi, kisaca muhakeme etmeyi  ogretemezsen,   her seyi somuta indirgeyip       
 "hayattan orneklerle" aciklamaya  calismak durumunda kalirsin. O zaman da düz dünyacilar da cikar, momentumun korunumunu reddeden de,  cocuguna aşı yaptirmayi reddeden de. Mesajı Paylaş

HDS

Zaten Türk insanının ciddi bir "soyut düşünme" yahut "abstract thinking" derdi var. Gerçek hayatta başına gelmemiş, görmediği, eliyle tutmadığı şeyi olmaz, yaşanmaz, yapılamaz ve dahi imkansız zannediyor, tahayyül edemiyor.

Ondan zati, deprem bölgesine eksik bina yapıyor, verdiğin spesifikasyonu anlamıyor, emniyet kemerini takmıyor, ciddi bir kaç üniversiteden gelmiş çok seçme ve az sayıda adam dışında hiç bir teknik personelle spekler üzerinden teorik kurgular, tartışmalar yapamıyorsun.

Bizim sanayileşmenin ve muhasebeleşmenin, gelir-gider hesabının, vergi hesabının falan en az yüz küsür yıl önce oturduğu merkez Avrupa ve Kuzey Amerika insanı ile en büyük farklarımızdan birisi bu zaten. Eli sürekli hesap yapan, o sırada olmayan, kesebi, kestirime dayalı tahmin ve öngörü ile "risk/kazanç" vs hesaplayan, makine yapıp onunla denize falan açılan adam ister istemez bu yetiyi kazanıyor. Bizde ise henüz bunlar genelleşmiş, yaygınlaşmış değil.


Bizim daha vatandaşımıza bu çok temel ve giriş seviyesi "algı" ve "muhakeme"yi kazandırmakla ilgili problemimiz var. Bakanlık ise bu engel karşısında pes etmiş ve oluruna göre şerbet verme eğilimine kapılmış gibi görünüyor.

Bu merhaleyi atlattıktan sonra ancak kol yalayacak pratikliği kazandırmakta muvaffak olabiliriz. Yani, daha abstract, soyut düşünme havsalası olmayan adam kolunu yalasa ne olur, yalamasa ne olur.

Önce evlatlarımıza birer tornavida tutturmalıyız. Şarjlı vidalama pratikliği ise ancak bunun sonrası bir evredir. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

Hani muhendis neyse de, bu ortamda bir fizikci nasil yetisir mesela ben cok merak ediyorum acikcasi. Gercek hayattan orneklerle kuantum fizigi, parcacik-dalga dualitesi falan acikla aciklayabiliyorsan :). Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Bir ülkenin eğitim sistemini, o ülkeden çıkan bilim kurgu filmlerinden anlarım ben.  Eğer çocuklara temel bilim öğretmezsen, ya şiddet ya da ağlak filmler çıkar ortaya...

Yani izlendikten sonra izleyene hiç bir şey katmayan filmler... Mesajı Paylaş

dum

#234
May 21, 2019, 04:27 ÖS Last Edit: May 21, 2019, 04:30 ÖS by dum
Intersteller filminde, " çekilen gıda yoksunluğu" ve temel ışçi eksikliği sebebiyle neredeyse tüm teknik eğitim bitmiş,kurumlar,ordu filan kapatılmıştı hatırlarsak. Ne diyordu orada müdür ; "artık astronotlara değil çiftçilere ihtiyacımız var."

Bu kadar abartılı olmasa da bu coğrafyada yoğunlukla tarım, tarıma dayalı endüstri , ve her türlü endüstrinin ara elaman kadrolarımda kıtlık var.

Çiftçiler azalarak bitiyor,  boru-fayans-su tesisatı döşeyecek adam bile nadir elaman,    kaynak ustası ara ki bulasın..  eli matkap tutan yok,  elektrik tesisatçısı, şoför, mutfak elemanı hep kıymetli adam. Balıkçı , boyacı, sıvacı, kalıpçı, demirci , berber, garson hep aranan adamlar.

Kimse çocuğunu teknik liseye veya yüksek okula göndermek istemiyor.. herkes meslek sahibi yapmasa da 4 yıllık peşinde..

Bu kafayla 30 yıl sonra, mevcutlar emekli oldukça hepimiz aç kalırız.. basit iş yapsın diye göçmen işçi kovalarız..  yerli genç işsizliği de %26 değil %56 olur..

Zamanında köy enstütülerini kapatan;halkevlerinde verilen meslek kurslarını tukaka yapan kot kafalılar, bugünlerin müsebbibi..

Matematiği iyi olan bir şekilde keşfedilir ve akademik olarak ilerler umarım. O çocuklar kalifiye mühendis, doktor açığına yeterler.  Diğerleri de kendi yeteneği doğrultusunda devam eder.

Aslında iyi kötü vardı bir düzen.. (kolej) fen lisesi,anadolu lisesi, meslek lisesi, düz lise ayrımıyla, köy okulu , halkevleri  şeklinde... anasını bellediler ihl bahanesiyle..  resim dersini müzik dersini umursayan yok yahu.. halkevine veya mahalle musiki derneğine hobi olsun diye gidip alet çalan koroya katılan nesil kalmadı. Ya da olanlar azalarak bitme temayülünde.

Trabzon erkek, kabataş, karataş, istanbul, ksndilli, nazilli, vefa, pertevniyal, kadıköy anadolu, ted, darüşafaka, robert, gassaray, kuleli, deniz ve benzeri güzide okullar nere gitti şimdi...ya iyice ticarethene oldular ya da özellikleri kalmadı.

Bi orta yol bulamadılar ne diyeyim.insallah düzelir.

Mesajı Paylaş

Southwater

7 yıllık Anadolu Liseleri... (dedim ve kaçtım)
Kapanış tarihi 2007-09 gibi bir şey. Büyük goldür memlekete atılmış.
Köy Enstitüleri açılsın, gerekirse TÜGVA açsın demişliğim vardır buralarda, ilaveten.
Mesajı Paylaş

BG

"Trabzon erkek, kabataş, karataş, istanbul, ksndilli, nazilli, vefa, pertevniyal, kadıköy anadolu, ted, darüşafaka, robert, gassaray, kuleli, deniz ve benzeri güzide okullar nere gitti şimdi...ya iyice ticarethene oldular ya da özellikleri kalmadı."

Hocam AFL mezunu birçok arkadaşım, tanıdığım var. Ne oldu bu okullara derseniz, benim izlenimim şu: Bugünkü düzende en iyi devlet okullarımızdaki öğretmenlerimiz öğrencilerin hızına yetişmekte zorlanıyor. Ben bir Anadolu lisesi çıkışlıyım. Bu durumun sadece benim okuduğum okula has olduğunu düşünürdüm. Ben lise öğrencisiyken bir yasa mı çıkmıştı ne olmuştu hatırlamıyorum, okulumuzun 20-30 senelik öğretmenleri okuldan uzaklaştırılmıştı, onun yerine alelade liselerde eğitim vermiş, iyi niyetli ama pek kafası teknik konulara basmayan öğretmenler çıkagelmişti.

İyi devlet okulları artık öğrenciler arası rekabetle, öğrencilerin iyi niyeti ve vizyonları ile dönüyor.

Ted'lere ne oldu derseniz, şu anki TED mezunu arkadaşlarıma bakarak diyebilirim ki TEDler hala cayır cayır eğitim veriyor. TEDli arkadaşlarım İngilizce konuşurken yanlarında ağzımı açmaya utanıyorum desem yeri valla. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Pekçok savunma sanayi ürünü temel bilimler üzerine inşa edilen uygulamalı bilimler yoluyla bir noktaya geliyor. Fizik yoksa roket yok, kimya yoksa roketin yakıtı yok, matematik yoksa hiçbir hesap kitap yok, metalurji yoksa malzeme dayanımı yok vs.

Misal Ruslar temel bilimlerin eğitim öğretimi anlamında baya başarılılar ama uygulamalı bilimler bu başarıyı tam taçlandıramıyor sanki ama sonuçta ortaya çıkan ürünlerde ortada...

Bizim ise temel bilimler anlamında eskiden de epey sıkıntımız vardı, şu anda da sıkıntımız olduğunu düşünüyorum. Yeni sistem buna çare olur mu bilmiyorum ama temel bilimlerin eğitim öğretimi konusunda farklı bir yönelim anlatılıyor gibi lakin doğru anlatılamıyor sanırım.

Temel bilim dersleri direk seçme olacak diye bir durum yok, sınıfa göre belirli zorunlu alınması gereken temel dersler konulmuş. Belirli bir noktadan sonra gelinen sınıfa ve öğrencinin kabiliyetine yönelik bir ders seçimi açılımı getirilmiş.

Ben buna şöyle bir örnek vereyim, küçük oğlum ilköğretim 4.sınıfta ve bu sene önümüzdeki sene için kıstas olacak şekilde ders seçmemiz talep edildi. Türkçe, Matematik, Fen, İngilizce gibi zorunlu dersler zaten var, üzerine 4 saat seçme ne almak istersiniz diye soruldu. Küçük oğlan matematik zekasına sahip olduğu için 2 saat matematik, 1 saat fen, 1 saat yabancı dil ek seçme ders tercih ettik. Sanırım yeni sistem buna benzer birşey olacak. Eğer büyük oğlan olsaydı seçimimiz direk sözel ve spor altyapılı programlar olurdu yada kardeşimin lise seviyesindeki büyük kızı için yabancı dil ağırlıklı bir program olurdu.

Bu minvalde mevcut sistem bu dağılıma cevaz vermiyor ve netice de  geldiğimiz nokta oluyor.

Ayrıyeten tam anlatılamıyor dediğim bir noktada yeni sistemde temel bilimlerin hayatın akışı ile birleştirilme çabası...

Önceki iletilerde temel bilimlerin hayatımızın nerelerine dokunduğuna dair epey örnekler verilmiş. İşte anladığım kadarıyla hedeflenen şeylerden biri bu, çocuklara temel bilim dersleri verilirken bunun hayata dair giderinin ne olduğuna, derslerin birbirleriyle iletişimlerine dair uygulamalar falan da planlanmış. Misal coğrafya dersinde yıllık yağış grafiği anlatılırken matematikte de grafikler konusunun paralel işlenmesi gibi mevzulardan bahsediliyor.

Göreceğiz bakalım sonucu, Ziya Selçuk'u şahsen beğeniyorum. Twitter'da ekonomi anlamında Mağfi Eğilmez'i takip ederim, bu yeni eğitim sistemi konusunda baya ters şeyler yazdı dünden beri, bugün Ziya bey kendisini direk arayıp konu hakkında bilgilendirmiş, kendisi de memnun olmuş, yanlış bilinen bir kısım uygulamayı bu açıklamalar babında yayınladı.

Ben burada bakanın bu tavrını çok beğendim, bize bu davranış tarzı kazandırır diyorum.  

Mesajı Paylaş

HüsamettinErTürk

Matematiği somutlaştırmak, insanların düşünebileceği hayal edebileceği hale getirmek ne kadar gerizekalıca bir yaklaşımdır ya hu?

Kaç senedir matematik görüyorum mühendisliğe başladığımdan beri neredeyse üzerine düşünmeye başladığımda kafamı allak bullak etmesinden en çok hoşlandığım şey matematik ve elektromanyetik teori

bu iki şey efsane mükemmel hadi elektromanyetik teoriyi koy bir kenara da matematiği hangi akla somutlaştıracakmış yeni müfredat.

ilkokulda herkese aldırılıp nasıl kullanıldığını bir türlü anlamadığım abaküs metoduyla türev integral falan mı hesaplatacaklarmış

bu arada bir ek bilgi vereyim duyduğumda bayağı bir şaşırdım

Üniversite sınavına çalıştırdığım bir liseli kardeşim var, 2 ay kadar önce şu şu konuların üzerinden geçmemiz gerekiyor diye anlatıyordum, bir baktım müfredata karmaşık(complex) sayılar neredeyse tamamen müfredattan kaldırılmış matris determinant yok, yok yok yok

Neredeyse elektrik elektronik okuyacak öğrencinin ihtiyaç duyacağı esaslı matematik konularının hiçbiri yok. İntegral türevde azıcık bir konu içeriği kalmış onun dışında integral türevinde içini boşaltmışlar.

Böyle bir matematik seviyesiyle bu öğrenciler mühendislik okumaya nasıl hazırlanacaklar hayret ediyorum... Mesajı Paylaş

tuğrulbey

Lisede integral ve türev konularında çok zayıftım. Üniversitede diferansiyel denklemler dersi yüzünden bir yıl kaybettim. Uygulamalı matematik dersini zor geçtim. Türev ve integral için uzun bir süre özel ders almak zorunda kaldım. Matris bilmiyorsan betonarme dersinden geçmeyi unut. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter