Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Topgun

Olsun varsın. Ülkemde yapılacak olan her yatırım iyi haberdir. Aslında Hintli ucuz araç devi TATA MOTORS şirketininde buraya yatırım yapıp, ucuz ve hesaplı araçlar üretmesini isterdim dar gelirli için... Mesajı Paylaş

sadalone

Haber o kadar yalan duruyor ki nereden tutsan elinde kalıyor.O gazete bu tarz yalan haberler sürekli çıkar şaşırmayın.

İran neden Türkiye'de otomobil fabrikası kursun hemde Van'da...Amaç ne?

Iran'da şuan otomotiv sektörü çok büyük bir kriz içinde.Bu haberlere gülüp geçin. Mesajı Paylaş

Aglot16

#467
Eki 29, 2019, 09:26 ÖÖ Last Edit: Eki 29, 2019, 09:48 ÖÖ by Aglot16
Yaptırımları delmek için olabilir mi?

İranlılar bu ticaret konularında mahirdir. Türkiye'de sözde bir montaj hattı kurarsın (600 kişi ile anca bu yapılır), İran'a sokamadığın mallar Van'a gelir, üretim (muhtemelen hiç işlem görmeden) Dubai'ye satılır, Dubai'deki aracı malı İran'a satar, fatura ülkeden ülkeye gezerken, mallar fiziki olarak Van'dan sınırı geçer... (bkz. Dış ticarette ship to bill to)

Hatta bu kadar bile uğraşmayıp, sınır ticareti kapsamına bile sokabilirler.

Geçmişte Alman ve Fransızlar eski yaptırımlar zamanı Dubai üzerinden mal satıyordu, demek ki yeni yaptırımlarda bu da engellenmiş ki bizi araya sokuyorlar. Mesajı Paylaş

evrenay

İran'lı bir otomotiv şirketinin Türkiye'ye yatırım yapması sizleri neden bu kadar şaşırtıyor anlamak mümkün değil.

Türkiye otomotiv yan sanayisi ve yetişmiş personel niteliği ve sayısı bakımından dünyanın ilk on ülkesi içerisinde.

Kendi ülkelerinde imkansızlıklardan dolayı üretemeyecekleri araçları, burada üretebilirler.

Hali hazıda İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin yeni metrobüslerini de İran menşeyili bir şirket Bursa da üretiyormuş:

İran menşei firmanın Bursa'da ürettiği Akia marka araçların İstanbul'da test sürüşüne başladığı belirtilirken testlerin sonucundan memnun kalınırsa seri üretim için harekete geçileceği bildirildi.

https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/ibb-yeni-metrobusleri-test-etmeye-basladi-5418576/

http://www.akia.com.tr/kurumsal#

Akia Iran: http://akia.ir/?@=60



AKIA OTOMOTİV ENDÜSTRİ

   
Hakkımızda

Son yıllardaki atılımlarıyla Türkiye'de ve Avrupa'da tüm dikkatleri üzerine çeken AKIA Türkiye operasyonu 2013 yılında başlamıştır. Kısa zamanda Türkiye ve Avrupa'nın tercih edilen bir otobüs markası haline gelmiş üreticilerinden biri olan AKIA, Bursa İnegöl Mobilya Ağaç İşleri İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'ndeki 15000 m2 açık ve 16000m2 kapalı alan üzerine kurulu üretim tesislerinde yıllık ortalama 600 adet araç üretim kapasitesi ile çalışmaktadır.

AKIA, Ultra LF serisinde LF9, LF11, LF12, LF18, LF25 modellerini, Euro 5 ve Euro 6 standartlarında; Dizel, CNG ve Elektirikli seçenekleriyle üretmektedir. AKIA, müşterilerin değişen ihtiyaçlarına karşılık verebilen doğru ürünleri geliştirmek, üretimde modüler yaklaşım uygulamak, iyi tasarım ve yüksek kalite standartları seviyesinde otobüsler üretmek üzere üretim stratejileri belirleyerek ürün gamını genişletmektedir.

Marka bilinirliği yurtiçinde ve yurtdışında gün geçtikçe artan AKIA, Türkiye pazarının yanı sıra,  ürünlerini Avrupa ve Asya'da, başta Sırbistan, Romanya, Bulgaristan, Azerbaycan ve Tacikistan olmak üzere,10 farklı ülkeye ihraç etmektedir.

AKIA, "Türkiye'nin en değerli ve en çok tercih edilen sanayi şirketi olmak" vizyonu doğrultusunda toplu taşımacılığa modern ürün ve hizmetler sunmayı hedef edinerek, kendi sektöründeki teknolojik gelişmeleri yakından takip etmekte, şehir içi, personel ve öğrenci taşımacılığı sektörlerindeki en yeni teknolojilerle üretimini gerçekleştirmektedir...


Aynı şekilde Hintli Mahindra'da Eskişehir'de Türkkar'ı satın alarak üretim yapmaya başlamıştı.

Artık İtalyan Fiat'ın Amerikan Chrysler'i yuttuktan sonra hayatta kalabilme için ezeli rakibi PSA Grup (Peugeot, Citröen, Opel) le birleştiği bir dünyada yaşıyoruz.

Bakınız, para bolluğundan veya şımarıklıktan değil, hayatta kalabilmek için!

Bu arada Borusan Otomotiv'in %50 ortağının İran'lı bir aile olduğunu hatırlatmama gerek var mı?

Borusan Otomotiv'in yüzde 50 ortağı ve aynı zamanda Yönetim Kurulu Başkanı olan İranlı Hossein Vahabzadeh, daha önceki bir toplantıda, 1969'da İran'ndan çıkıp Münih'e yerleştiklerini belirterek, o dönemi şöyle anlatmıştı: "İran'da BMW'nin distribütörüydüm.

Münih'e yerleştikten sonra BMW'yle ilişkim devam etti. 1980'li yılların başında BMW, Türkiye pazarı için yeni distribütör arıyordu ve bana 'İstanbul'daki işler iyi gitmiyor, gel sen bizim distribütörlüğümüzü üstlen' teklifini getirdiler.

Hemen kabul ettim ve kontrat yaptım. O dönemde yeğenim Kocabıyık Ailesi'nden bir kızla evlenecekti. Yani akraba olacaktık. Damat İran'da olduğu için biz aileyi temsilen İstanbul'daki düğüne katıldık.

Bu düğünde Kocabıyık Ailesi'yle tanıştık.

Daha sonra samimiyetimiz ilerledi ve ben Asım Bey'e BMW işini açtım.
Otomotiv işinden anlamadıklarını ama bizimle ortak olmak istediklerini söyledi. Ben de seve seve kabul ettim ve 1984 yılında Borusan Otomotiv'i kurduk."
Mesajı Paylaş

sadalone

Söylediklerinizin bu yatırım haberiyle alakası ikisi karşılaştırılamaz binek araç tamamen farklı bir mesele.

FCA ve PSA birleşmesi ülkemiz adına da olumlu olur.TOFAŞ 2008'de 250bin adetlik kapasitesini 400bin'e çıkardı uzun süre bu kapasitenin yanına yaklaşamadı Egea'yla birlikte neredeyse tam kapasite kullandılar daha sonrasında kapasiteyi 500bin adete çıkardılar.Ama modellerin eskimesi ve PSA grubu için hafif ticari üretimi sonlanması neticesinde üretim  300bin adetin altına kadar düştü.Birde üstüne Avrupa'da yakında devreye girecek emisyon sınırlamalarını hesaba katınca TOFAŞ için endişelenmemek elde değildi.

FCA-PSA ortaklığıyla birlikte otomotiv'deki dönüşümde geri kalmayız ayrıca Türkiye gibi düşük maliyetli bir ülkede bulunan yüksek kar getiren bir fabrikayı tam kapasite kullanmak isterler, PSA grubundan modeller üretilebilir. Mesajı Paylaş

Han

https://www.independentturkish.com/node/86811/bilim/yeni-bataryalar-elektrikli-otomobillerin-%C5%9Farj-s%C3%BCresinde-devrim-yaratacak

Yeni bataryalar elektrikli otomobillerin şarj süresinde devrim yaratacak


Yüksek hızlı şarj sayesinde dolum süresinin 75 dakikadan 10 dakikaya düşmesi, uzun menzil kaygısını ortadan kaldırıyor

Mühendisler elektrikli arabaları yalnızca 10 dakikada şarj edebilmenin bir yolunu bularak elektrikli araçların önüdeki en büyük engellerden birini atlatmış oldu.

Şu an, elektrikli araçların tam olarak şarj edilmesi bir saatten uzun sürüyor; Tesla'daki Model S'deyse bu süre bir saat 15 dakika.

Pennsylvania Eyalet Üniversitesi'nden araştırmacılar, yüksek sıcaklıkla 10 dakikada şarj edebilen ve elektrikli arabaların menzilini 200 ila 300 mil (yaklaşık 320-480 km) artıran bir lityum-iyon batarya geliştirdi.

Pennsylvania Eyalet Üniversitesi'nde makine mühendisi ve araştırmanın kıdemli yazarı Chao-Yang Wang, "Hızlı şarjın yanı sıra, bu tasarım, bataryanın yüksek şarj sıcaklığına maruz kalma süresini azaltabilmemizi sağlıyor, böylece çok uzun bir kullanım ömrü yaratıyor" dedi:

Kilit nokta hızlı ısıtmayı başarmak; aksi takdirde batarya, yüksek sıcaklıklara çok uzun süre maruz kalacaktır; bu da ciddi bozulmalara yol açar... 10 dakikada şarj trendi geleceğe yönelik ve elektrikli araçlara geçilmesinde çok önemli bir adım çünkü menzil kaygısı sorununu çözüyor.

Yüksek hızlı şarj işlemi, bataryaya kayda değer bir zarar vermeden yapılabilir, bu da yarım milyon mil (yaklaşık 800 bin kilometre) seyahate tekabül eden 2 bin 500 şarj döngüsüne dayanabileceği anlamına geliyor. Tipik lityum-iyon bataryalarsa yeni yöntemle sadece yaklaşık 60 defa tekrar şarj edilebilir.

sanki biraz abartılı

Mesajı Paylaş

sadalone

#471
Kas 07, 2019, 12:57 ÖS Last Edit: Kas 12, 2019, 04:59 ÖS by sadalone
Planlanan üretim adetleri az görünebilir ama bu kadar aracı üretebilir ve satabilirse bence gayet  başarılı bir başlangıç yapmış sayılır.


 
Mesajı Paylaş

evrenay

Batarya işi hikaye.

Gelecek tamamen yerinde üretilen hidrojende.

Akaryakıt istasyonlarının arkasında, üzerinde kurulacak fotovoltaik panellerde üretilen elektrikle, suyun hidrolizi yöntemiye üretilecek hidrojenin araçlara (yakıt hücreli) saniyeler içerisinde pompalanmasıyla gerçek manada yüksek verimli, geri dönüştürülebilir bir sitem kurulacak.

Elbette araçlarda anlık olarak kullanılacak elektrik enerjisinin depolanması için NiMH veya LiION aküler bulunacak.

Şimdilik doğrudan bataryalı elektrik teknolojisine çok yatırım yaptılar. Bunun dönüşünü (ROI-Return of Investment) hidrojenli araca geçiş olmaz.

Acele etmeyin, hidrojen yaygınlaşana kadar PHEV (Plug in Hibrit) veya benzinli-hibrit araç motorlarıyla yetinin.

Mesajı Paylaş

evrenay

#473
Kas 10, 2019, 05:09 ÖS Last Edit: Kas 10, 2019, 06:03 ÖS by Yönetim
Bu da İran'lı üreticinin Van'da yapacağı fabrika yatırımıyla ilgili bir köşe yazarının notları:

İran'ın Türkiye'deki otomobil macerası!

Yaklaşık 12 yıl bir gurup gazeteciyle İran'a gitmiştik. Davet de, davet sahibi de ilginçti. İranlı otomobil firması Khodro Company (IKCO) "Samand" marka otomobiliyle Türkiye pazarına girmek için gerekli adımları attığından işin tanıtım tarafı içinde bizleri davet etmişti. Tahran'da IKCO'nun fabrikasını gezdik, yetkililer bilgiler verdi, dinledik. Yanılmıyorsam IKCO'nun 3 modelini de incelememiz için hazırlamışlardı. Öyle test sürüşü falan değil, 'dışardan bak, içine otur çık' tarzı tuhaf bir tanıtım.

IKCO'nun modellerini görünce, 'Bunları Türkiye'de kim neden alsın?' sorusuna kafamda cevap aramaya çalıştım. Ama cevabı yoktu. Nitekim çok uygun rakamlara rağmen Türkiye macerası da kısa sürdü. Şimdi tersi bir durum söz konusu. Aynı IKCO bu defa İran'ın yaşadığı sıkıntılı ambargo süreci sebebiyle Van'da fabrika kurup, ürettiği otomobilleri Türk tescilli olarak İran'a gönderecekmiş.

Neden Van? Çünkü Tahran'daki ana fabrikaya çok yakınmış. İran'da, Kanada'da ve Türkiye'de üretilen parçalar Van'daki fabrikada son montaj hattında nihai ürüne dönüşecekmiş. Fabrikanın Van'da kuruluş amacı belli olduğuna göre bakalım buradan nasıl bir hikaye çıkacak!

Yazının tamamını burada okuyabilirsiniz: https://www.haberturk.com/yazarlar/guntay-simsek-1019/2538752-nereye-kadar-dijitallesecegiz

Tahmin edilebileceği gibi ambargoyu delmek için bir montaj fabrikası düşünülmüş. Belki araçlar %80 monte edilmiş halde gelecek.
Her halükarda Türkiye'deki yan sanayi şirketleriyle çalışmak İran'da ambargo altında çalışmak zorunda olan yan sanayicilerle çalışmaktan daha avantajlı olacaktır.

Ha, olur olmaz bilemem ama yalancı, dolandırıcı ve hilebaz şirket Volkswagen (bkz: Azotoksit yalancılığı, onbir milyon (rakam ile 11.000.000) aracı satın alan müşterilerin kandırılması ve satış yapılan ülkelerdeki vergi dairelerin dolandırılması ve neticede ABD'de oluşan otomobil mezarlıkları: https://www.welt.de/wirtschaft/article175030910/VW-Parkplaetze-in-den-USA-Hier-versauern-300-000-zurueckgekaufte-Diesel-Autos.html Çünkü ABD'li kurumlar yalancı, dolandırıcı vehilebaz VW ye bir sürü ceza kesip araçları sahiplerindne geri satın almaya zorladıktan sonra, otomobillerin emisyonlarını olması gereken seviyeye indirmeden ABD'den çıkartamazsınız diyerek son kazığı da çaktılar) ve onun altmarkaları Türkiye'ye yatırm yapıyorsa, İran'lı bir otomobil şirketinin yapmaması için bir sebep yok.

Hatta an itibariyle teorik olarak batık bir şirket olan ve sadece kendisi Almanya'da sadece kendi bünyesinde 250.000 kişiye işveren bir şirketin göz göre göre batmasına Alman devleti izin verecek değil ya(Aşağı Saksonya-Niedersachsen eyaletinin VW nin %20 hissedarı olduğunu da bu vesileyle belirteyim).

Türkiye'ye yapılacak yatırımın kararı Alman devleti tarafından verilmiştir, sebebi de VW'den emekli olacakların maaşları ödeyebilmek içindir. Yaşlanan Avrupa'da pazar bitti. İnanmayan gidip kendisi görebilir.

Aynı şekilde verimsiz bir yatırım bile olsa İran devleti, İranlı bir otomobil şirketinin Türkiye'de var olabilmesi çin işbu şirkete destek olabilir.

Örneğin; zamanında Türkiye'de İran kredisiyle açılan seramik (granit) fabrikaları olduğunu biliyorum.

Velhasıl olmayacak şey değil. Mesajı Paylaş

Aglot16

#474
Kas 10, 2019, 06:14 ÖS Last Edit: Kas 10, 2019, 10:12 ÖS by Aglot16
VW'ye çok da yüklenmemek lazım, sonuçta Kalifoniya'nın emisyon testlerinde hileli sonuçlara yol açan küçük "test" yazılımı çok bilinen başka bir Alman üreticinin elektronik kontrol ünitesine gömülüydü; söz konusu üretici yazılımı kendilerinin hazırladığını kabul edip, VW'yi gerçek ortamda kulanılmaması konusunda uyardığını kanıtlasa da, ABD ile uzlaşmayı tercih etti!

https://www.google.com.tr/amp/s/amp.dw.com/en/bosch-pays-90-million-euro-fine-over-diesel-scandal/a-48843405
Mesajı Paylaş

evrenay

Sayın Aglot16,

Volkswagen'i tek platform çok model yaklaşımıyla batıp yok olmaktan kurtaran da bu atık gaz hilebezlığıyla itibarını yerin dibine sokan da Ferdinand Porsche'nin anne tarafından torunu olan Ferdnad Piech'tir.

Malum yakın zaman önce bir lokantada yemek yerken vefat etti. Bilmem kaç karıdan 11, hatta son zamanda 12. de ortaya çıktı sanırım, çocuk yapacak kadar hayata bağlı bir adamın böyle ölüp gitmesi ben de şüphe uyandırdı.

Neyse Almanlar bu tip ölümler ve intiharlarıyla bilinitler zaten (bakınız: Baader Meinhof çetesinin hapishanede intiharları).
Ne yaparsınız eski Birkenau ve Auschwitz alışkanlıklarını bir seferde bırakamıyorlar.

Bununla beraber otomobil tarihindeki en büyük, en sofistike ve en karlı hilebazlığına ve dolandırıcılığına imza attılar.

İnsanlar unutabilir ancak kurumlar unutmaz. Özellikle de VW nin bu açığından faydalanarak ona istediğini dikte etmek isteyebilecek kurumlar.

Not: Bosch ne isterseniz onu geliştirir. VW ne istediyse onu yapıp eline vermişler. Mesajı Paylaş

HDS

Avrupalı otomobilciler de ister istemez elektriğe geçecek. Üstelik bunu "mücizevi batarya"yı (Germanofonlar için; "Akku") falan da beklemelerine gerek olmadan. Ortada €100 milyarı geçen bir yatırım gereksinimi vard. Üstelik Avrupalı ekabirdir, uzakdoğulunun kendi sistemleri ve teknolojisi ile her yeri işgal edip üretimi domine etmelerini istemez ve bunları baştan kendisi geliştirmek ister, bu da belki ilave €50 milyar ister.

Bu durumda herkes birbirine şantaj yapıyor. Ana sanayi, yani OE, bu yatırımı devlet ve yan sanayinin, yan sanayi da bunu ana sanayi ve devletin karşılaması gerektiğini iddia ediyor. Gün sonunda, bunu tamamen devlet finanse etsin istiyorlar. AB yakın zamanda €1,5 milyarlık bir fon açıkladı. Buna da "Biz onu dişimize dökeriz" diye gülerek karşılık aldı. :)


Halen uzakdoğuda da batarya imalatında kullanılan bir çok makine ve sistem AB kaynaklı. Ancak, bu hakimiyet bir yerden sonra, yani özellikle kimya tarafında makas açıldıkça AB'ye o treni yakalama imkanını vermeyebilir.

Bu toplu şantajın da ne üreteceğini zamanla göreceğiz.  :)

@putty'nin dediği gibi 15 sene sonra o dev Alman otomotiv endüstrisi komik bir entegratöre dönüşebilir. Zaten AB OE'leri yetiştirdikleri herkesi Çin'e kaptırıyor uzun süredir. Mesajı Paylaş

sadalone

Yerli otomobile ilişkin geçen hafta RFQ (fiyat talebi) sürecinde paylaşılmış. (Önceki paylaşımım da link öldüğü için görülmedi sanırım.)

Bu planlanan üretim ve satış miktarına ulaşırsa gayet başarılı bir başlangıç yapmış olur umarım gerçekleşir.Tabi bu rakamlarla çok yüksek teşvikler almadığı sürece kar eden bir işletme olmasının mümkünatı yok.Zaten uzunca bir sürede kar'dan daha çok satışları artırmayı ve markalaşmayı düşünmeleri gerekiyor.


Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter